5 kuukautta, yksi mies, 100kg

minä en tiiä mistään mitään muusta kuin omasta tekemisistäni ja niitte perusteella tämä haaste pitäis onnistua. Mulla oli 5kk sitten maksimi 1x65 kun alotin reenaa, nyt hyvin lähellä 115. Toki ihan pelkillä laillisilla menetelmillä ja ravinnoilla (roteiinipirtelöä)

Tällä hetkellä, jos olisin ees jotain tehny oikein niin nousis varmasti 120-130 välille mutta ku viina maistuu joka viikonloppu ,säännöllinen ruokailu ja uni ei mulle mahdollista kuin viikonloppusin... Silti ihan hyvin omasta mielestä. Mutta ei tässä ollut tarkotus itestää kertoa, ihan vaan esimerkkinä ja vertailukohtana. Tsemppiä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Motivaatio kasvaa entisestään. Tätä on edesauttanut jatkuva kehitys tuloksissa ja lihasten kasvussa. Joka kerta kun menee salille niin tietyissä liikkeissä huomaa parannusta ja saa lyödä lisää painoa toistoihin jne. Ei ole flegmaattista oloa tullut vielä, enkä näe että tulisikaan. Ehkä siinä kohtaa mikäli tulee takapakkia, kuten huomaan 2kk päästä että ollaan vielä kaukana jne jne. Loppuun asti kuitenkin vedetään täysillä ja 100% luotto on tämän onnistumiseen.

En myöskään usko että tuo 100kg vaatii mitään yli-inhimillisiä voimia. Kovaa ja oikeaa treeniä yhdistettynä ruokailuun ja on se nyt kumma jos ei 5kk:Ssa 4x salia viikossa vie tuohon tulokseen. Varsinkin kun ohjelma tulee JTO:lta joka varmasti keskivertoihmistä paremmin osaa tuon jutun huolellisesti suunnitella että miten saadaan maksimaalinen harjoittelu, sekä liikkeet tukemaan 100kg nostoa.

Rannetuet on varmaan seuraava asia mikä hankintalistalla. Huomaa vaan kun tuolla 52kg:lla tekee 3x6 niin ranteissa jo hieman tuntuu. Ja uskoisin että antaahan se varmaan kilon tai kaks tulokseenkin lisää kun on jämäkämpi ote tekemiseen.

Noilla painoilla ei kannata vielä rannetukia miettiä. Enemmän vain ranteen alueen lämmittelyä ennen sarjoja ja huoltoa treenien jälkeen.

minä en tiiä mistään mitään muusta kuin omasta tekemisistäni ja niitte perusteella tämä haaste pitäis onnistua. Mulla oli 5kk sitten maksimi 1x65 kun alotin reenaa, nyt hyvin lähellä 115. Toki ihan pelkillä laillisilla menetelmillä ja ravinnoilla (roteiinipirtelöä)

Tällä hetkellä, jos olisin ees jotain tehny oikein niin nousis varmasti 120-130 välille mutta ku viina maistuu joka viikonloppu ,säännöllinen ruokailu ja uni ei mulle mahdollista kuin viikonloppusin... Silti ihan hyvin omasta mielestä. Mutta ei tässä ollut tarkotus itestää kertoa, ihan vaan esimerkkinä ja vertailukohtana. Tsemppiä!

Juu niin aina, massaa oli 100 kg vai? Varmaan jonkinlaista taustaakin pitää olla tohon?

Joko iso/painava henkilö tai sitten geneettinen friikki voimailuun. Tuollaisilla geeneillä ei 200kg raw natuna pitäs olla temppu eikä mikään. Minulla meni pari vuotta että otin 115 penkistä, tosin aloittelijana vituilleen treenasin ja söin. Mutta aika lähellä 200kg jo kolkutellaan tällä hetkellä, natuna. 4v myöhemmin.

Sori OT. Mutta muihin vertaaminen on täysin turhaa, tämänkin ketjun kannalta. Itsekin olisin voinut näillä geeneillä lopettaa monta kertaa tän saliharrastuksen, kun lahjakkaampia tyyppejä oli oikealla ja vasemmalla joilla oli aikanaan muutama vuosi treeniä takana, ja ite en ollut yhtään missään kunnossa. Sitä minkälaisen panostuksen, paneutumisen ruokavalioon/treeneihin ja asenteen tuloksien nostaminen voi lahjattomalta vaatia, sitä ei moni lahjakas ymmärrä jotka kehittyy tasaisesti vaikka viikonloput kävisi viihteellä eikä ruokailisi säännöllisesti ja treenit tekisi puoliteholla 2-3x viikkoon. Toista se on ns. luonnostaan heikoilla, ei mene nallekarkit tasan.

Rannetuet on varmaan seuraava asia mikä hankintalistalla. Huomaa vaan kun tuolla 52kg:lla tekee 3x6 niin ranteissa jo hieman tuntuu. Ja uskoisin että antaahan se varmaan kilon tai kaks tulokseenkin lisää kun on jämäkämpi ote tekemiseen.

Itselläni keveni yllättäen penkkipunnertaminen kun ostin rannetuet. Titanin THP:t ostin ja on perkele jämäkät! :D Kuuntele omia ranteitasi ja jos kipua on jo nyt niin mitä järkeä lähteä hajottamaan turhaan niitä kun voi yhtä hyvin ostaa rannetuet ja silloin ranteet kestää ja rauta liikkuu normaalisti.

joo paino kieppuu siinä satasen kyl molemmin puolin, tosin en ole todellakaan lihava mistään kohtaan (pien ns.ajolihas kyllä löytyy vyötäröltä) vaan aina ollut painava todella hoikassakin kunnossa. Ehkä mä sitte vaan on jonkunlaine luonnonlahjakkuus? Aiempaa taustaa ei ole kuin joku 1kk joskus 17v ja 20v intissä kävin pari kuukautta 2-3krt viikossa aikaa tappaakseni. Mulla pointtina edellisessä viestissä oli se että jos huonoilla elämäntavoilla pääsee tuloksiin niin suhteessa pitäis parempiin tuloksiin päästä terveellisillä. No mut en tiiä edelleekää mistää mitää ;) ja pahoittelut tästä offtopicista.

Vähän Offtopic, mut pakko kysyä, kerro vähän lisää miten teit tuon kahen viikon piikkauksen?

Penkki maanantaina ja torstaina.

1. ma 2 x 3 x 80 - 2 x 2 x 85 ja negatiivinen 97,5
2. to 2 x 5 x 80 - 2 x 3 x 85 - 1 x 2 x 90
3. ma 2 x 3 x 85 - 2 x 2 x 90 - 1 x 1 x 97,5
4. to 1 x 5 x 82,5 - 2 x 3 x 90 - 2 x 2 x 95
5. ma 4 x 80 - 3 x 85 - 1 x 90 - 1 x 100 - 1 x 105

Tähän meni aikaa siis 2 viikkoa ja 1 päivä. Maanantaisin kaveriks kässäripenkki 3 x 8, viparit 3 x 8 ja pushdown 3 x 8. Torstaisin dippejä lisäpainoilla 2 x 6. Tota ennen olin tehny toistoja alueella 5-8. Enkka oli 7 x 80 ja 5 x 85.

joo paino kieppuu siinä satasen kyl molemmin puolin

Ota huomioon, että ketjun aloittaja alotti n. 70 kg painoisena tän homman, joten lähtökohdat on ihan eri. Pitää vetää melkonen sikabulkki, että on edes jotain mahdollisuuksia tolla aikataululla. Keskimäärinkään tuon painoset ei ihan hirmu vähillä treeneillä muutenkaan nostele mitään satkuja.

Ota huomioon, että ketjun aloittaja alotti n. 70 kg painoisena tän homman, joten lähtökohdat on ihan eri. Pitää vetää melkonen sikabulkki, että on edes jotain mahdollisuuksia tolla aikataululla. Keskimäärinkään tuon painoset ei ihan hirmu vähillä treeneillä muutenkaan nostele mitään satkuja.

Eiköhän se nyt olisi aika kunnioittaa aloittajan toivetta liittyen näihin pessimistisiin postauksiin. Antaa nyt kaverin yrittää, perkele vieköön.

Eiköhän se nyt olisi aika kunnioittaa aloittajan toivetta liittyen näihin pessimistisiin postauksiin. Antaa nyt kaverin yrittää, perkele vieköön.

Heh, en muistaakseni ole negatiivisiakaan kommentteja kieltänyt :P

Taisin mainita jossain välissä että lisämotivaatiota niistä vain tulee. Olen salaiseen vihkooni kerännyt kaikki "ei oo mahdollista" kommentit ja nidon ne sitten yhteen 5kk kuluttua kun 100kg nousee ja nostan kaikki epäuskoiset nimimerkit jalustalle pilkattavaksi :dance:

Okei, ilmeisesti olen itse lukenut jonkun alkupään postin liian nopeasti. Mutta ei muuta kuin tsemppiä haasteeseen. Ei tuo ainakaan helppo tavoite ole.

Kyllä mä uskon että se satanen nousee. Alotin ite 1.10.2012 reenaamaan niin että tarkkailin syömisiä ja tein salilla muutakin kun häröilin, silloin oli omapaino n. 62kg. Nyt on omapaino n.65-66 aamusin ja pari viikkoa sitte sain satasen nostettuu

Joo, eiköhän se satanen nouse jos jaksaa treenaa, mutta ei kyl viel heinäkuun alussa.. (mun nimee ei kande laittaa listalle, se on jo siel varmaan monta kertaa) ;)

Penkki maanantaina ja torstaina.

1. ma 2 x 3 x 80 - 2 x 2 x 85 ja negatiivinen 97,5
2. to 2 x 5 x 80 - 2 x 3 x 85 - 1 x 2 x 90
3. ma 2 x 3 x 85 - 2 x 2 x 90 - 1 x 1 x 97,5
4. to 1 x 5 x 82,5 - 2 x 3 x 90 - 2 x 2 x 95
5. ma 4 x 80 - 3 x 85 - 1 x 90 - 1 x 100 - 1 x 105

Tähän meni aikaa siis 2 viikkoa ja 1 päivä. Maanantaisin kaveriks kässäripenkki 3 x 8, viparit 3 x 8 ja pushdown 3 x 8. Torstaisin dippejä lisäpainoilla 2 x 6. Tota ennen olin tehny toistoja alueella 5-8. Enkka oli 7 x 80 ja 5 x 85.

Mullon enkat aika lähelle samat (n. 6 x 80 ja 3-4 x 85), ja kerran kokeillut ja nostanut 90kg ylös, pari viikkoa sitten ja parit viimeset penkkitreenit sen jälkeen oon tehny 5x6-8... mä taidan tehä ton muuten samalla lailla mut vähennän noist sun tekemistä sarjapainoist aina 5kg niin jos sillä pääsen loppujen lopuks tohon maagiseen 100kg .. ei muutakun kokeilemaan! Kiitti neuvoista!

Ja tsemppiä Haaste5kk !! Toivottavasti 100kg nousee, veikkaan kyl ite et 90-95 välille...

No eiks toi aika hyvällä bulkilla ole, eihän tuossa mun kommentissa ole mitään negatiivista? Viittasin vaan siihen, että haaste on ihan erilainen aloittaa 100 kg massalla kuin 70 kg massalla. On jokseenkin eri asia nostaa penassa 1*kehonpaino kuin 1,5*kehonpaino.

Itselläni keveni yllättäen penkkipunnertaminen kun ostin rannetuet. Titanin THP:t ostin ja on perkele jämäkät! :D Kuuntele omia ranteitasi ja jos kipua on jo nyt niin mitä järkeä lähteä hajottamaan turhaan niitä kun voi yhtä hyvin ostaa rannetuet ja silloin ranteet kestää ja rauta liikkuu normaalisti.

Samaa mieltä, jos tuntuu että tarviit rannetuet niin hanki ne.
Ranne on vähän hankala paikka,koska siellä on todella vähän verrenkiertoa nivelmäärään nähden, se kun on semmonen pienien luiden ja jänteiden rypäs, tästä johtuen sen paranemis vauhti on monesti muita niveliä huonompi.

Noniin, tänään tosiaa oli tuon 55kg:n ja 50kg:n maksimitoistojen testaus.

14 x 55kg
15 x 50kg

Tuollaiset onnistuin pukkasemaan eetteriin.

Pitää olla kyllä tyytyväinen, sillä 10-15x 55kg ajattelin ite että menisi.

Leuoissa oli myös maksimin testaus ( vastaote ) siellä ainoastaan 6 ( 7th oli aikamoista rimpuilua, ei lasketa :D ).

Tästä on hyvä jatkaa, tän viikon jälkee vuorossa muistaakseni kevyt viikko ja sitten jännän äärelle odottelemaan ensikuun ohjelmaa taas!

Hyvä fiilis!

Hyvältä näyttää. Jos ei tule mitään olkapääongelmia, en epäile hetkeäkään etteikö 100kg nousisi. Veto ratkesi käytännössä samalla hetkellä kun palkkasit Jto:n.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom