5 kuukautta, yksi mies, 100kg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Semmonen vinkki tuolta Tsatsoulinen Pavelin suunnalta että kokeileppa jännittää lihakset ylikorostetusti nostaessasi, eli esim kun penkkaat niin puristat tankoa rystyset valkosena ja lisäksi käsivarret ja rinta on jännityksessä. Ainakin itellä saapi muutaman lisäkilon nousemaan tuolla tekniikalla. Joo kannattaa pysyä siinä ohjelmassa mikä on eikä lähteä kikkailemaan.
Jo sillä että vaihtaa kaikki kevyttuotteet täysrasvasiin saapi mukavasti kaloreita lissee. Kanamuniahan sulla varmaan menee se tiu päivässä? Jos ei niin munaa naamaan muuten ei paino nouse.

Sää vertasit palautusjuomaa ,jossa on 23g proteiinia/100g pelkkään sokeriin ,joka siis on 100% hiilaria....vähän sama kuin sanois et paistijauheliha on pelkkää 10% rasvaa. Ja juu, hiilaria on myös tärkkelys ja ravintokuitu...siis sokereiden lisäks!

Sää vertasit palautusjuomaa ,jossa on 23g proteiinia/100g pelkkään sokeriin ,joka siis on 100% hiilaria....vähän sama kuin sanois et paistijauheliha on pelkkää 10% rasvaa. Ja juu, hiilaria on myös tärkkelys ja ravintokuitu...siis sokereiden lisäks!

No nyt sä :pano: pilkkua :D

Minusta huono gaineri koostumukseltaan, hyvissä on muutakin kuin sokeria hiilarina ja proteiinia, ja parhaat sekoitellaan itse, mutta turha siitä on enempää vääntää. Jokainen juo mitä tykkää ja tuskin se 100 kg siitä jää kiinni :) (kunhan ei nyt ihan viinasta kaloreita kisko)

Joo eiköhän se JTO osaa laittaa kunnon piikkaukset sinne loppuun. Alottelijalla tulee voimaa noilla pitemmilläkin sarjoilla. En mä itekkään tehny montaa kuukautta jotain kakkosia, oikeenlaisella piikkauksella sain kahessa viikossa 7x80 -> 1x105.

Jösses, olipa tullu paljon tekstiä!

Koitan nyt ulkomistista vastailla ja ottaa kantaa hieman keskusteltuihin juttuihin.

- tää gaineri maistuu iha saatanan pahalta :D juuri siltä kuin joku mainitsi... Sokeria suoraa purkista maitoon sekotettuna. Kysyn JTOlta mitä mieltä se on tuosta, tölkissä lukee että 2x85g päivässä, tunti ennen ja tunti jälkeen reenien.

-mave ja kyykky sarjat : Öö mavea taisin tehdä 4x4x65kg viimeks, ei oo kyllä kovin tiukkoja sarjoja ollut. Kyykky tuntuu junnaavan paikoillaan. Tänään oli 4x6x55kg ja kyllä ne melko suolaiselta tuntu jokainen....

Melkein kaikissa muissa liikkeissä sitten tuntuuki jo mielestäni tuntuvaa kehitystä. Penkin loppuojennus parantunut huomattavasti. Ja selän kaarikin toki.

Muistaakseni ensikuun ohjelmassa JTO mainitsi että ykkösiäkin tempastaan. Joten kärsimättömille ( myös minä ) luvassa herkkua silloin :D

Nyt varmasti jäi jotain kirjoittamatta ja vastaamatta mutta palataan myöhemmin asiaan.

Iso kiitos tsempeistä!

No nyt sä :pano: pilkkua :D

Minusta huono gaineri koostumukseltaan, hyvissä on muutakin kuin sokeria hiilarina ja proteiinia, ja parhaat sekoitellaan itse, mutta turha siitä on enempää vääntää. Jokainen juo mitä tykkää ja tuskin se 100 kg siitä jää kiinni :) (kunhan ei nyt ihan viinasta kaloreita kisko)

Mää oon kauhee nylkyttää muutakin ku rautaa....ja asiaan....tuskin tosta kiinni jää. Kauhee nousu kuitenkin pitäs tehä 5kk:n ,ku max1:n melkein tuplata. Yksilöstäkin varmasti kiinni...joillain onnistuu ja joillain ei.

Eikös sulla kyykyssäkin ole joku progressio ? Ota tota tököttiä salia edeltävään ruokaan jälkkäriks annos ja samaten palkkariks !!??!! Kuinkas muuten syöt ennen salia...paljon kaloreita? Paljonko ennen salia?

No tuon mukaa pitäisi olla yli 70kg ykkönen.. Sitähän tosin täällä jo pyöritelty etten oo tottunut ykkösiä nostamaan jne. Ensiviikon maanantaina kun testataan se maksimitoistojen määrä 55kg:lla niin oon 95% varma että menee yli 10. 10-15 veikkaisin joka laskurin mukaan olisi 73-80kg

Tähän voisin mainita kun itekkin oon treenaillu/treenailen jto:n ohjelmilla, että kannattaa siihen toistomaxtestiin ottaa semmoset painot että tulee 5-8 toistoa. Nuo 10-15 toiston sarjat kun ei kerro oikein mitään siitä sen hetkisestä tilanteesta :) Voit toki varmistaa vielä jos haluat.

Muistaakseni ensikuun ohjelmassa JTO mainitsi että ykkösiäkin tempastaan. Joten kärsimättömille ( myös minä ) luvassa herkkua silloin :D

Onko tempaus mukana ohjelmassa ;) Hehheh... Tosta vaan tuli mieleen, että ite saanu aika hyvin kehitystä penkkiin tempauksilla ja työnnöilläkin (nopeutta). Nopeuskin tuntuu olevan tärkeä osatekijä penassa. Jotkut sanoo, että penkkisettien lopuksi ois aina hyvä päättää nopeisiin ja räjähtäviin sarjoihin.

Tulipa mieleen että tässäpä on jto:lle hyvä paikka markkinoida valmennuspalveluaan kuhan vaan haaste onnistuu... Itse olisin jo lentokoneessa matkalla pt-tunteja pitämään =)

Iltavuoroja töissä ja ote herpaantunut tekemiseen, en oo syöny läheskää niin hyvin vikaa viikkoa minkä pitäis... Se ainoa mikä tässä projektissa tällä hetkellä harmittaa. Aamupaino kuitenkin siellä 74,5kg taas joten pysynyt on samassa kuitenkin, ei oo missään vaiheessa laskenut. Pitäiskö kohta alkaa miettimään mass gainereita? Onko mitään hyötyä, haittoja jne? Ps, se tavoitepaino voisi sijaita siellä 85kg tuntumilla.
Mielenkiintoinen projekti sulla.

Minä nyt en niinkään mistään tiedä joten sinänsä voi jättää omaan arvoonsa, mutta isojenpoikien tektejä lukiessa olen vetänyt pari johtopäätöstä.

Ennen kun harkitset noita massgainereita ym. niin ruokailurytmi ja laatu kuntoon, vaikka sinänsä tärkeintä on vaan saada kaloreita kurkusta alas niin voi siihen ruuan laatuunkin panostaa.

Heitä leipä politiikka nurkkaan ja uhraa duunin jälkeen tunti (luultavasti menee reilusti alle kun saat rutiinin päälle), tee seuraavan päivän ruuat valmiiksi annostele ja heitä ne valmiiksi purkkeihin jotka on helppo napata mukaan vaikka nukkuisit pommiin.
Sitten lähi kaupasta sopivia välipaloja tuohon, vähän kattelet ravintosisältöjä, sokerit alas ja proteiinit ylös, hiilarit tulee kyllä.
Mieti joku sopiva pikkuruoka minkä voit vetästä yöllisellä kusireissulla ja panosta iltapalan laatuun, yö on pitkä aika ja jos saat aineenvaihdunnan rullaamaan yhtään lisätunteja on se plussaa.
Totaalista paniikkia varten joku ateriankorvike pussi kaappiin.
Tuohon sitten palkkari, proteiini kreatiini jutut niin eiköhän se paketti ala sen puolestaa olemaan kasassa.
Terveyden puolesta, omega3 tms. kalaöljy ja joku hyvä monivitamiini vois ollaa hyvä.
Ilmeisesti vähän suomea lämpösemmissä mennään niin perusjuotavaksi kaappiin kivennäisvettä suolojen takia ja vettä muutenkin tarpeeksi.

Molemmat on oleellisia tässä sun haasteessa mutta, tärkeämpää on saada kropalle polttoainetta säännöllisesti kun se että vedät ittes ähkyyn joka ruokailu kerta.

Paremmin tietävät korjaa asiavirheet.

Stemppiä jatkoon.

Olet kusessa! 3kk aikaa ja sun ykkönen lienee 66kg (3x6x52 -> arvaan maksimisarjan olevan 8x52 ja sitten Kalanen Sarjapainolaskuri kertoo että maksimi on 66).

Sikabulkki päälle ja äkkiä. Jos ihminen lihoo 10kg niin 2½kg on lihasta vaikka ei treenaisi yhtään. Siis ilmaista lihasta ilman yhtään treeniä. Mieti mitä tapahtuu kun vielä treenaat. Eli aina kun näet ruokaa niin syö. Oma kokemus on että proteiinipitoisella ruokavaliolla on vaikea nostaa painoa -> ei sitä vitun raejuustoa vaan saa uppoamaan tarpeeksi. Viinerit, pullat, jäätelöt ja kaikki paska minkä saat upoamaan kitaan ja äkkiä. Siis jos haluat voittaa.

My 2 cents.

Aloitin itsekkin salitreenin 2kk sitten. Pienen paussin jälkeen. (10v.) Penkki tulos oli 55kg. Tänään otin suht helpon ykkösen 75kg:lla.
En itse ole keskittynyt niinkään sarjapainojen nostoon vaan pelkästään voimatreeniin. Ohjelma oli alkuun aika monipuolista, mutta nyt ajattelin
mennä kyykky, penkki ja mave 3kertaa viikossa.

Vertailun vuoksi laitan itsekkin tuloksen tänne nyt ja sitten kun haaste on ohi.

Ollaan saman pituisia ja painoisia, mutta olen itse 10 vuotta vanhempi. Lisäksi aloitus ajan kohta on lähes sama.

Tsemppiä koitokseen!

Joo eiköhän se JTO osaa laittaa kunnon piikkaukset sinne loppuun. Alottelijalla tulee voimaa noilla pitemmilläkin sarjoilla. En mä itekkään tehny montaa kuukautta jotain kakkosia, oikeenlaisella piikkauksella sain kahessa viikossa 7x80 -> 1x105.

Vähän Offtopic, mut pakko kysyä, kerro vähän lisää miten teit tuon kahen viikon piikkauksen?

Olet kusessa! 3kk aikaa ja sun ykkönen lienee 66kg (3x6x52 -> arvaan maksimisarjan olevan 8x52 ja sitten Kalanen Sarjapainolaskuri kertoo että maksimi on 66).

Sikabulkki päälle ja äkkiä. Jos ihminen lihoo 10kg niin 2½kg on lihasta vaikka ei treenaisi yhtään. Siis ilmaista lihasta ilman yhtään treeniä. Mieti mitä tapahtuu kun vielä treenaat. Eli aina kun näet ruokaa niin syö. Oma kokemus on että proteiinipitoisella ruokavaliolla on vaikea nostaa painoa -> ei sitä vitun raejuustoa vaan saa uppoamaan tarpeeksi. Viinerit, pullat, jäätelöt ja kaikki paska minkä saat upoamaan kitaan ja äkkiä. Siis jos haluat voittaa.

My 2 cents.

52kg taitaa mennä jo sen 15 kertaa. Eipä oo kokeiltu mutta kymppejä taisin parit tehdä melko kevyesti.

Oommä toki muutaki vedelly (pizzaa, kebabbia jne ) silloin tällöin mutta muten ruokavalio kyllä koostuu terveellisistä raaka-aineista.

Ruokien valmistelusta : kyllä mä niirä etukäteen teen paljon, harvemmin on siitä kii etteikö ois mitään mitä syödä. Lähinnä siitä ettei vaa saa alas.

Sikabulkki päälle ja äkkiä. Jos ihminen lihoo 10kg niin 2½kg on lihasta vaikka ei treenaisi yhtään. Siis ilmaista lihasta ilman yhtään treeniä.

pyh pah. Tollasia gaineja saa välttämättä aina edes aloittelijat 10 kg painon nousulla. Itse olen lukenut että painonnoususta 10% tulisi lihasmassana treenaamattomalla ihmisellä. Treenavalla ihmisellä tuskin pelkkä painonnousu on se tekijä joka saa uutta lihasmassaa kerrytettyä.

Mikä Haaste5kk:lla on yleisvointi nyt tämän haasteen suhteen? Onko motivaatio yhä raudanluja, vai alkaako flegmaattisuus nostaa päätään?
Tämä on tällä hetkellä oikeastaan ainoita ketjuja mitä seuraan aktiivisesti, outoa..

Joku joskus sanoi että 100 kg:n penkki kuuluu yleissivistykseen :D Satku on myös sellainen paino, minkä periaatteessa jokainen terve mies voi nostaa. Sinulla on vielä urheilutaustaa, joten kyllä se sieltä tulee.

Noista treenibuustereista sen verran, kun monet ovat niitä suositelleet.. Itse suosittelisin kokeilemaan jotain hyväksi koettua (esim. Craze) ihan viimeisinä päivinä. Noihin kasvaa toleranssi todella nopeasti, joten vaikka pari viimeistä treenikertaa kokeilet niitä, ihan vain ettei tule sivuoireita tai mene pakki sekaisin jne. Sitten kunnon satsilla itse haasteeseen. Muutaman ekan kerran kun itse otin juurikin tuota Crazea, olo oli kuin Herkuleella suorittamassa urotekoja. Sitten tuli toleranssipeikko, ja enää ei ollut voimaa edes talleja siivoamahan.

Mikä Haaste5kk:lla on yleisvointi nyt tämän haasteen suhteen? Onko motivaatio yhä raudanluja, vai alkaako flegmaattisuus nostaa päätään?
Tämä on tällä hetkellä oikeastaan ainoita ketjuja mitä seuraan aktiivisesti, outoa..

Joku joskus sanoi että 100 kg:n penkki kuuluu yleissivistykseen :D Satku on myös sellainen paino, minkä periaatteessa jokainen terve mies voi nostaa. Sinulla on vielä urheilutaustaa, joten kyllä se sieltä tulee.

Noista treenibuustereista sen verran, kun monet ovat niitä suositelleet.. Itse suosittelisin kokeilemaan jotain hyväksi koettua (esim. Craze) ihan viimeisinä päivinä. Noihin kasvaa toleranssi todella nopeasti, joten vaikka pari viimeistä treenikertaa kokeilet niitä, ihan vain ettei tule sivuoireita tai mene pakki sekaisin jne. Sitten kunnon satsilla itse haasteeseen. Muutaman ekan kerran kun itse otin juurikin tuota Crazea, olo oli kuin Herkuleella suorittamassa urotekoja. Sitten tuli toleranssipeikko, ja enää ei ollut voimaa edes talleja siivoamahan.

Motivaatio kasvaa entisestään. Tätä on edesauttanut jatkuva kehitys tuloksissa ja lihasten kasvussa. Joka kerta kun menee salille niin tietyissä liikkeissä huomaa parannusta ja saa lyödä lisää painoa toistoihin jne. Ei ole flegmaattista oloa tullut vielä, enkä näe että tulisikaan. Ehkä siinä kohtaa mikäli tulee takapakkia, kuten huomaan 2kk päästä että ollaan vielä kaukana jne jne. Loppuun asti kuitenkin vedetään täysillä ja 100% luotto on tämän onnistumiseen.

En myöskään usko että tuo 100kg vaatii mitään yli-inhimillisiä voimia. Kovaa ja oikeaa treeniä yhdistettynä ruokailuun ja on se nyt kumma jos ei 5kk:Ssa 4x salia viikossa vie tuohon tulokseen. Varsinkin kun ohjelma tulee JTO:lta joka varmasti keskivertoihmistä paremmin osaa tuon jutun huolellisesti suunnitella että miten saadaan maksimaalinen harjoittelu, sekä liikkeet tukemaan 100kg nostoa.

Rannetuet on varmaan seuraava asia mikä hankintalistalla. Huomaa vaan kun tuolla 52kg:lla tekee 3x6 niin ranteissa jo hieman tuntuu. Ja uskoisin että antaahan se varmaan kilon tai kaks tulokseenkin lisää kun on jämäkämpi ote tekemiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom