5 kuukautta, yksi mies, 100kg

Eipä ole minua ainakaan minkäänsortin piikkailut auttaneet, tukottaneet vaan. :) Kyllähän sen nyt suoraan sarjamaksimeista näkee missä ollaan menossa. Varsinkin kun tuntee oman kroppansa, että miten sarjapainot käyttäytyy suhteessa maksimiin.

Jep niin näkeekin. Mutta täytyy kyllä sanoa, että voi olla vähän piikkauksen tavassakin vikaa jos "tukottaa". Ei kroppa nyt parista raskaammasta raudasta tukkoon mene.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^agreed. Oikein tehty piikkailuhan on melkee jatkuvaa keventelyä ja muutamat raskaammat raudat. Kyllä jossain kusee jos siitä tukkoon menee.

^agreed. Oikein tehty piikkailuhan on melkee jatkuvaa keventelyä ja muutamat raskaammat raudat. Kyllä jossain kusee jos siitä tukkoon menee.

En tiiä pitäskö sarkasmitutkan piipata tässä, mutta kyllä väitän, että ei kenenkään kroppa mene tukkoon jos nostelee niitä >90% rautoja. Täytyy vaan jättää sopivasti varaa ja tehdä juuri noita kevennyksiä.

6.2.2013.

6.7.2013 päättyy.

Toivottavasti olet kertonut jto:lle tästä kisasta. Se meinaan vaikuttaa treeneihisi myös.

Mää huomasin saman miehen jumppia treenanneena, että loppuojennus parantui selvästi aiemmasta. Se on tietysti hyvin valittujen liikkeiden ansiota.

Ootko kertonut Jto:lle selvästi että treenaat voittaakses ton kisan?
En tiedä ohjelmasta mitä teet mutta jokainen treeni pitäis olla rakennettu penkin ympärille eli 2x viikossa penkkiä ja nyt kun sulla kaveri jeesimässä niin pitäs totutella isompaan rautaan.. 4,5kk aika lyhyt aika jos penkin pitää nousta 40kg.
Toinen juttu on se että 3x viikossa pitäs muuttaa 4x viikossa kun vikat 2-3kk slabaa jäljellä.

Täällä kun tuntuu olevan jonkun verran näitä tietäviä niin voisitte varmasti neuvoa jto:ta ohjelman tekemisessä haaste5kk:lle.

Ootko kertonut Jto:lle selvästi että treenaat voittaakses ton kisan?
En tiedä ohjelmasta mitä teet mutta jokainen treeni pitäis olla rakennettu penkin ympärille eli 2x viikossa penkkiä ja nyt kun sulla kaveri jeesimässä niin pitäs totutella isompaan rautaan.. 4,5kk aika lyhyt aika jos penkin pitää nousta 40kg.
Toinen juttu on se että 3x viikossa pitäs muuttaa 4x viikossa kun vikat 2-3kk slabaa jäljellä.

4x viikossa on ohjelma ja penkkiä on tuo 2x viikossa, don't worry I got this :D

Mukava lukea kuitenkin että olette kiinnostuineita, mutta kuten sanoin edellisillä kerroilla niin noudatan vain ja ainoastaan JTO:n oppeja, ja hän tietää tasan tarkkaa että mun pitää nostaa 100kg 6.7.2013 ja ohjelmat tehdään myös tän mukaan.

En tiiä pitäskö sarkasmitutkan piipata tässä, mutta kyllä väitän, että ei kenenkään kroppa mene tukkoon jos nostelee niitä >90% rautoja. Täytyy vaan jättää sopivasti varaa ja tehdä juuri noita kevennyksiä.

Ei oo sarkasmi mun taiteenala :) Ite ymmärtänyt, että siinä niitä keventelyitä kuuluu ollakki usein, että saa sit levänneestä hermostosta kaiken irti sit ku on se maximi/kisa päivä. Pointti oli, että ei se piikkailu oo mitää 3kk putkeen maximi penaa.

Sen verran mielenkiintoinen haaste, että piti oikeen rekisteröityä, että pääsee kommentoimaan.

Itse aloin käymään salilla käytännössä nollakuntoisena juurikin 5kk sitten. Käyntejä tulee säännöllisen epäsäännöllisesti 1-3 viikossa. Tästä keskustelusta inspiroituneena kokeilin, mitä penkistä maksimissaan nousisi. Sarjoja olen tehnyt 45kg:llä. En sitten tiedä, miten paljon merkitystä tulokseen on sillä, että en ole mitään tanko+punnukset-settiä kokeillut vaan pelkästään laitetta. Onko niiden ilmoittamat punnukset suoraan verrattavissa "oikeaan"?

Viimeiset pari viikkoa olen käynyt eri salilla kuin ennen ja tuolla uudessa ei ole laitteena tasopenkkiä vaan vinopenkki. Siitä kokeilin maksimit ja nousi 86kg. Vähän yllätyin. Tasopenkistä en ole kokeillut maksimeja kun suoraan sanoen en uskalla tuommoista tankoa punnuksineen nostaa.

Jos noiden laitteiden ilmoittamat määrät on verrattavissa todellisiin painoihin, niin uskon että tuo 100 kg threadin aloittajalla menee helposti rikki, kun mullakin nollakunnosta 5kk:ssa ilman erityistä keskittymistä penkkiin nousi tuo 86.

Sen verran mielenkiintoinen haaste, että piti oikeen rekisteröityä, että pääsee kommentoimaan.

Itse aloin käymään salilla käytännössä nollakuntoisena juurikin 5kk sitten. Käyntejä tulee säännöllisen epäsäännöllisesti 1-3 viikossa. Tästä keskustelusta inspiroituneena kokeilin, mitä penkistä maksimissaan nousisi. Sarjoja olen tehnyt 45kg:llä. En sitten tiedä, miten paljon merkitystä tulokseen on sillä, että en ole mitään tanko+punnukset-settiä kokeillut vaan pelkästään laitetta. Onko niiden ilmoittamat punnukset suoraan verrattavissa "oikeaan"?

Viimeiset pari viikkoa olen käynyt eri salilla kuin ennen ja tuolla uudessa ei ole laitteena tasopenkkiä vaan vinopenkki. Siitä kokeilin maksimit ja nousi 86kg. Vähän yllätyin. Tasopenkistä en ole kokeillut maksimeja kun suoraan sanoen en uskalla tuommoista tankoa punnuksineen nostaa.

Jos noiden laitteiden ilmoittamat määrät on verrattavissa todellisiin painoihin, niin uskon että tuo 100 kg threadin aloittajalla menee helposti rikki, kun mullakin nollakunnosta 5kk:ssa ilman erityistä keskittymistä penkkiin nousi tuo 86.

Ei ole verrattavissa liikkeenä penkkipunnerrukseen ja kilot ei todennäköisesti ole todelliset jos painopakkavehkeestä on kyse. Eli penkkipunnerrusmaksimisi on jotain ihan muuta kuin 86kg.

Ja se keventely nimenomaan tiputtaa ainakin allekirjoittaneen voimatasot ja erittäin nopeasti. Viikon totaalilevolla lähtee penkistä n.20-30kg. Toki keventelyllä ei niin pahasti, mutta yleensä erittäin tiheän treenijakson aikana jolloin lihaspaineet on huipussaan, teen myös voimaennätykseni. Tunnen sitten taas tyyppejä, jotka voi lepoviikon pitää, ja voimatasot ei ainakaan laske sen aikana. Yksilöllistä siis nämä, joka yleensä tuntuu unohtuvan kun näitä yleispäteviä neuvoja annetaan.

Ei ole verrattavissa liikkeenä penkkipunnerrukseen ja kilot ei todennäköisesti ole todelliset jos painopakkavehkeestä on kyse. Eli penkkipunnerrusmaksimisi on jotain ihan muuta kuin 86kg.

Tätä vähän epäilinkin. Sen verran suurelta lukemalta tuntui tällä treenauksella. Kiitokset vahvistuksesta.

Tuosta tuli mieleen pieni havainto salilta. Siellä on kaksi smith-konetta, joista toinen on kevennetty ehkä 10-15kg. Tuo kevennetty kone on AINA suositumpi, vaikka se on rakenteeltaan jo "nitku". Tämä varmaan johtuu siitä, että siinä ei lue missään, että kone auttaa nostossa :) Kerran satuin salin omistajalta kuulemaan, että kyseinen smith on ostettu erityisesti naisten käyttöön keveämmän tangon takia. Vielä tulee se päivä, kun pääsen kertomaan tuon jollekin kyseisessä smithissä tiukan sarjan runnoneelle karjulle :D

Siis kannattaa olla varovainen noiden koneiden kanssa; tankoon ja kiekkoihin voi luottaa aina hitusen enemmän.

Tua hotellin salilla, missä joudun viikolla käymään on tällänen multihärveli, jolla pystyy tekeen pystypunnerrusta, vinopenaa ja normipenaa ja toi on huomattavasti raskaampi ku vapaat painot. Että joskus se menee niinkin päin.

27.jpg

Ite oon huomannu, että jos penkkaa sellaisella lyhyemmällä ja kevyemmällä pikkutangolla niin painoja saa laittaa ainakin 30kg vähemmän. Tiedä sitten mistä johtuu

Vieläkö treenit maistuu? Ei oo kuulunu mittää muutamaan päivään kaverista.

Vieläkö treenit maistuu? Ei oo kuulunu mittää muutamaan päivään kaverista.

Maistuu maistuu :)

Töissä niin helvetillinen kiire + läppäri paskana niin ei oo joutanut päivittelemää niin usein :/ + nyt menossa vuosisadan 2 paskinta päivää. Eilen oli loppunut akku yöllä puhelimesta -> Ei herättänyt salille ja myöhästyin töistä. Tänään kännykkä oli sitten näköjään lopullisesti hajonnut -> Ei herättänyt salille + myöhästyin töistä.

Eli torstain ja perjantain salit käydään huomenna ja sunnuntaina. Oon aivan paskana sillä tuntuu ettei toimi mikään.... Koitan kerätä itseni ensiviikkoon mennessä ja päivittelen taas tiheämmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom