Sen verran mielenkiintoinen haaste, että piti oikeen rekisteröityä, että pääsee kommentoimaan.
Itse aloin käymään salilla käytännössä nollakuntoisena juurikin 5kk sitten. Käyntejä tulee säännöllisen epäsäännöllisesti 1-3 viikossa. Tästä keskustelusta inspiroituneena kokeilin, mitä penkistä maksimissaan nousisi. Sarjoja olen tehnyt 45kg:llä. En sitten tiedä, miten paljon merkitystä tulokseen on sillä, että en ole mitään tanko+punnukset-settiä kokeillut vaan pelkästään laitetta. Onko niiden ilmoittamat punnukset suoraan verrattavissa "oikeaan"?
Viimeiset pari viikkoa olen käynyt eri salilla kuin ennen ja tuolla uudessa ei ole laitteena tasopenkkiä vaan vinopenkki. Siitä kokeilin maksimit ja nousi 86kg. Vähän yllätyin. Tasopenkistä en ole kokeillut maksimeja kun suoraan sanoen en uskalla tuommoista tankoa punnuksineen nostaa.
Jos noiden laitteiden ilmoittamat määrät on verrattavissa todellisiin painoihin, niin uskon että tuo 100 kg threadin aloittajalla menee helposti rikki, kun mullakin nollakunnosta 5kk:ssa ilman erityistä keskittymistä penkkiin nousi tuo 86.