5 kuukautta, yksi mies, 100kg

JOS olisin tuon suuruiseen vetoon lähtenyt mukaan ja haluaisin maksimoida voimien kehityksen, niin käyttäisin ns. see food -dieettiä. Eli aina kun näkisin ruokaa jossain, söisin sen.

Haha :D

Tämä on varmasti hyvä neuvo. Harmillisesti salilta - > bussipysäkille on kebabmesta holleilla :puntti: Enkä nyt olisi kovinkaan varma että on mitenkään epäterveellistä safkaa. Just muutama päivä sitten kävin herkuttelemassa ja annoksena toimi lamb döner, ja lisuikkeina coleslawia, tomaattia,vihersalaattia, couscousia sekä kastikkeena hummusta. Luulisi kaloreita ainakin olevan.

Kuitenkin 95% ruokavaliosta koostuu terveellisistä ruoista. Tällä hetkellä menossa itsetehtyä lihamureketta + pastaa. ( Vaimoke teki ). Lisäääää pitää kuitenkin ahtaa. Tänään kauppareissu ja keskityn välipalojen valitsemiseen. Niitä repullinen aina niin saa mussuttaa koko päivän lounaiden ja illallisten välissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en ihan kaikkea kuitenkaan naamaani pistäis, esim välttelisin transrasvoja. Missä niitä on? Wikipedia:

Transrasvalähteitä ovat osittain kovetettua rasvaa sisältävät einekset, valmisateriat, ruoanvalmistustuotteet, leipomo- ja konditoriatuotteet sekä uppopaistetut ruuat.

Oli pakko itsekin rekisteröityä kun vanha futiskaveri on näinki kovaan/mielenkiintoseen vetoon osallistunut. Sen verran perikisiantamaton kaveri kyseessä, että siihen en usko vedon kaatuvan. Kunhan ei tuu pienimuotosta "alun jälkeistä masennusta" jonka oon nähnyt tosi monella treenikaverilla kun tulokset eivät nousekaan jatkuvasti yhtä kovaa tahtia kun punttailun alkuvaiheessa. Tää korostuu varsinkin tässä kun aika on niin rajallinen. Itse melko pitkään punttailua harrastaneena voin sanoa että aika kova haaste on sulla vastassa ja nostan hattua jos onnistut tässä ja vaikka et onnistuiskaan nostan silti hattua jos jaksat vetää 5 kk läpi vaikka alkais näyttää siltä että 100 kiloa jää haaveeksi. Kunhan muistat, että ton 5 kuukauden jälkeen sen reenin pitäis jatkuu samalla tavalla vaikka ei rahallista panostusta enää pelissä olekaan, muutenhan tuo koko treenaus menee aika lailla hukkaan (ellei rahoja lasketa tietenki) varsinkin kun pääsyy tälle vedolle tais olla nimenomaan tuo kuntosaliharrastuksen alottaminen, eikä niinkään 2000 € voitto? Mutta tsemmpiä reeniin täältäkin suunnalta, mielenkiinnolla lueskelen miten treenit etenee :)

Oli pakko itsekin rekisteröityä kun vanha futiskaveri on näinki kovaan/mielenkiintoseen vetoon osallistunut. Sen verran perikisiantamaton kaveri kyseessä, että siihen en usko vedon kaatuvan. Kunhan ei tuu pienimuotosta "alun jälkeistä masennusta" jonka oon nähnyt tosi monella treenikaverilla kun tulokset eivät nousekaan jatkuvasti yhtä kovaa tahtia kun punttailun alkuvaiheessa. Tää korostuu varsinkin tässä kun aika on niin rajallinen. Itse melko pitkään punttailua harrastaneena voin sanoa että aika kova haaste on sulla vastassa ja nostan hattua jos onnistut tässä ja vaikka et onnistuiskaan nostan silti hattua jos jaksat vetää 5 kk läpi vaikka alkais näyttää siltä että 100 kiloa jää haaveeksi. Kunhan muistat, että ton 5 kuukauden jälkeen sen reenin pitäis jatkuu samalla tavalla vaikka ei rahallista panostusta enää pelissä olekaan, muutenhan tuo koko treenaus menee aika lailla hukkaan (ellei rahoja lasketa tietenki) varsinkin kun pääsyy tälle vedolle tais olla nimenomaan tuo kuntosaliharrastuksen alottaminen, eikä niinkään 2000 € voitto? Mutta tsemmpiä reeniin täältäkin suunnalta, mielenkiinnolla lueskelen miten treenit etenee :)

Jahas, ei kyllä ole kovinkaan suurta aavistusta kenestä on kyse :D

Tunnen kyllä yhden vanhan joukkuekaverin joka on melkoinen punttihirmu, mahtaako kyse olla samasta miehestä? :D Jos pelattiin samassa tiimissä keltaista paitaa kantaen n.2-3 vuotta sitten niin taitaa olla sama mies? :hyper:

edit: niin ja kiitos tietysti! Vedon tarkoitushan nimenomaa juuri oli aloittaa saliharrastus, ja voin luvata myös sen ettei se lopu 5kk jälkeen.

Sama kaveri kyseessä, itse arvasin heti aloitusviestin kirjoitustyylistä ketä tämän vedon pääarkkitehti on :D Mielenkiinnosta pakko kysyä että ootko tähän mennessä huomannut kreatiinilla mitään vaikutuksia suoritukseen? En ole löytänyt aikasemmista teksteistä koska kuurin alotit ja onko sen näin ollen ehtinyt vaikuttamaan kunnolla kroppaan, mutta itse vedin jokin aika sitten ekaa kertaa elämässäni kaksi kuuria putkeen ja tulokset nousi varsinkin penkin ja kyykyn osalta melko mukavasti. Painokin nousi yli sataan kiloon joten voi sanoa että itseeni aine toimii melko hyvin. Mitä oon kuullut niin kreatiini vaikuttaa melko eri tavalla eri käyttäjiin, joten toivotaan että suhun se tepsis myös positiivisella tavalla! Niin ja voin uskoo että se ruoan ahtaminen naamaan saattaa tehdä melko tiukkaa, mut kyl siihenki toivottavasti tottuu :D

Sama kaveri kyseessä, itse arvasin heti aloitusviestin kirjoitustyylistä ketä tämän vedon pääarkkitehti on :D Mielenkiinnosta pakko kysyä että ootko tähän mennessä huomannut kreatiinilla mitään vaikutuksia suoritukseen? En ole löytänyt aikasemmista teksteistä koska kuurin alotit ja onko sen näin ollen ehtinyt vaikuttamaan kunnolla kroppaan, mutta itse vedin jokin aika sitten ekaa kertaa elämässäni kaksi kuuria putkeen ja tulokset nousi varsinkin penkin ja kyykyn osalta melko mukavasti. Painokin nousi yli sataan kiloon joten voi sanoa että itseeni aine toimii melko hyvin. Mitä oon kuullut niin kreatiini vaikuttaa melko eri tavalla eri käyttäjiin, joten toivotaan että suhun se tepsis myös positiivisella tavalla! Niin ja voin uskoo että se ruoan ahtaminen naamaan saattaa tehdä melko tiukkaa, mut kyl siihenki toivottavasti tottuu :D

Hehe ok. Nyt tuli sitten heti toinenkin salihirmu mieleen samasta joukkueesta joten en taas tiedä kumpi olet. Toinen alkaa kirjaimella T ( S:llä taidetaan kutsua pelkästää ;D ) ja mun alkuperäinen veikkaus alkaa kirjaimella H ?

Kreatiinia öö käyttänyt nyt sen latausjakson ( 5pvä ) jälkeen n. viikon jos oikein muistan. En ole muuta huomannut kuin muutama ylimääräinen finni siellä täällä. Oon kyllä voimissa huomannut kehitystä mutta en osaa sanoa johtuuko se sitten kreatiinista vai ei... Ehkä suurin muutos tähän mennessä on tullut forkkuihin ja olkapäihin / käsiin jotka ovat ulkomuodoltaa alkanut jo näyttämään / tuntumaan lihakselta.

Edit: Niin ja perseeseen mielestäni tullu lihaa kans! ( tai nestettä tms.. )

Rintalihaksiin sitten ei mielestäni ole tullut minkäänlaista kehitystä ja se vähän ihmetyttääkin, kuitenkin melko olennaisena osana tätä touhua... :D

JOS olisin tuon suuruiseen vetoon lähtenyt mukaan ja haluaisin maksimoida voimien kehityksen, niin käyttäisin ns. see food -dieettiä. Eli aina kun näkisin ruokaa jossain, söisin sen.

Niin siis että syö vähän samalla tavalla kuin pikkulintu?

Pari kertaa painonsa verran päivässä siis.

Huh huh, raskain päivä tähän asti. Penkissä oli sarjoina 4x10 ja hyvin menikin jossain määrin.

Aloitin 2x10x43kg ja menikin hyvin. Sitten lisäsin painoa kolmanteen sarjaan siten että oli 47kg tangossa mutta ei mennytkään enään kuin 7. Viimeinen sarja sitten 1x10x40kg.

Vuorossa oli mm. leuanvetoa josta nyt tulos putosi viimeviikkoisesta ( 6,4,0,0 sarjasta ) 4,2,0,0. Uskoisin kuitenkin että johtuu siitä että penkissä oli raskaammat painot + sarjat ja oli käsistä jo mehuja imeskelty.

Vinopenkki, varsinkin kapealla otteella tuottaa paljon vaikeuksia. Lapsellisen pienet painot siellä ja 3x10 sarja tuli tehtyä niukin naukin 3x10x33kg josta viimeinen sarja jäi vajaaksi hieman. Ymmärrän kyllä että sen kuuluukin hieman raahata perässä tuloksellisesti mutta vaikealta tuntuu... Huomasi sitten myös viparit sivulle kp:lla että kova alkupenkki on syönyt mehuja. Siinäkin joutu kilon tai kaks pudottamaan mitä oli ollut viimeviikolla että sai tehtyä 3x12 sarjat. Toki tälle viikolle nousi sarjat + toistot joten raskaampaa oli. Hyvä niin! Mahtavalta tuntui käsistä ja olkapäistä treenien jälkeen. Ensimmäistä kertaa myös penkissä selkään tuli oikein kunnolla tuntumaa, ehkä pientä kipuakin sen tokan 10x47kg sarjan jälkeen. Kyllä mä sitä mieltä alan olemaan että yli 60kg pitäisi nousta perjantaina jo vaivattomasti.

Syömiset meni ihan vihkoo tänään kun töihin tuli kiire ja kaapissa ammotti tyhjyys. Olisi pitäny käydä täyttämässä ennempää. Salilta kuitenkin kauppaan ( pieni kioski oli enään auki ) ja satsaus iltapalaan :

4 leipää, 8 siivua meetwurstia, 2 siivua juustoa, 160g tonnikalaa, ruokalusikallinen oliiviöljyä ja 5dl maitoa + 1dl heraa.

Ei mitään hajua onko näistä mikään sellaista mitä kannattaisi illalla vetää mutta salilta pääsin n.1h sitten ( nyt vasta kotona ) ja helvetinmoinen nälkä :D

Huomenna jatkuu!

Adjö!

Kaikki ruoka kannattaa vetää. Ei niistä haittaa ole tässä sun prokkiksessa.

Vinopenkissä kannattaa yrittää opetella tukevan asennon ottamista ja kaarta selälle. Siinä hyvä asento jolla saa koko kropan voimat käyttöön on ehkä jopa vielä vaikeampaa kuin tasapenkissä.

Alkuperänen veikkaus osu ihan oikeeseen :D Kyl sitä lihaa alkaa tulemaan muuallekin ja tulokset nousemaan joiden kautta se motivaatio vaan kasvaa entisestään! Kaikki treenajat on kuitenki erilaisia ja joilleki tarttuu lihasta helpommin jalkoihin ja joilleki taas esim. selkä ottaa parhaiten treeniä vastaan. Itellä keho kans kerää melko paljo nestettä kreatiini kuurin aikana ja nyt kuurin loputtua reilu kuukausi siteen se painoki on tippunut takas sieltä reilusta sadasta kilosta johonki 96 kiloon. Ihan hyvältä touhulta vaikuttaa tällä hetkellä noi sun treenit ja ruoat ymym. Naureskelin, että nyt ku sulla menee ruokaan ja lisäravinteisiin rahaa melko paljon enemmän ku ennen, niin jos voitat ton vedon niin etpä sä paljo voitolle kuitenkaan ton 5 kk jakson jälkeen jää kun miinustaa kaikki ylimääräset menot mitä sulla menee tähä :D mutta joo, raha ei oo tässä pääasia ja hieno nähdä että oot tälle omistautunut tällä tavalla!

Summasummarum.. Aktiivista punttitaustaa takana 15 -vuotta ja painoa 100 kg. Tuohon verrattuna haasteesi on kova. Se on mahdollinen, mutta vaatii paljon, lue PALJON, työtä.. Ja massaa lisää, kuten oletkin jo bulkin aloittanut.

100 kg on aika paljon kenelle tahansa, ei meidänkään salilla loppujen lopuksi kovin montaa ole, ketkä sitä 100kg nostelee (varsinkaan 70-kilosia ei ole kuin yksi mun tietääkseni) vaikka moni on käynyt vuosikaudet. Sitä vaan, että jos se maksimi nyt oliskin vaikka 70 kg viikon päästä, siitä on vielä ihan *itusti matkaa edes 90 kg:aan.

6kk treenanneiden tuloksia -ketjusta näkee vähän suuntaa miten "helppoo" toi on.. tietty siel ei jengi oo laittanu 2000e kii ja ei ehkä panosta siihen penkkiin samalla lailla (vaikka monihan aloitteijoista/junnuista sitä penkkiä (+haukkaria) aina tekee, ja sit muuta jos jaksaa).
Nopsal vilasul siihen ketjuun, niin parit yli-ihmiset löyty (yllättäen ;) ) ja monet sellaset mitkä ei nosta "edes" vuoden jälkeen sitä..

6kk treenanneiden tuloksia -ketjusta näkee vähän suuntaa miten "helppoo" toi on.. tietty siel ei jengi oo laittanu 2000e kii ja ei ehkä panosta siihen penkkiin samalla lailla (vaikka monihan aloitteijoista/junnuista sitä penkkiä (+haukkaria) aina tekee, ja sit muuta jos jaksaa).
Nopsal vilasul siihen ketjuun, niin parit yli-ihmiset löyty (yllättäen ;) ) ja monet sellaset mitkä ei nosta "edes" vuoden jälkeen sitä..

Oon selaillu paljon sitä ketjua ja mielestäni enemmistö siellä on päässy ihan maagisiin tuloksiin 6kk aikana :D Sieltä mä käyn aina hakemassa lisämotivaatiota ja hyvänolon tunnetta.

Mä suhtautuisin varauksella ton kyseisen ketjun tuloksiin. :D

Heh joo, näin mä sitä olenkin lukenut. Se on kuitenkin hyvää psykologista luettavaa ja valaa uskoa. Oli sitten osa totta tai ei :P

Niin kauan kuin luotto omaan tekemiseen säilyy niin hyvä tulee. Tällä hetkellä se on vielä kova. Jännittää jo valmiiksi perjantai koska tiedät että mikäli se 60kg ei nouse niin väistämätön fakta on se että ollaan aikataulussa perässä ja tähän ei kovin paljon ole varaa. Tietysti ensikuussa tulee erilainen ohjelma taas JTO:lta ja veikkaan että siinä aletaan tosissaan keskittymään penkkiin. Hän kyllä tietää tilanteeni, ja ei se tämänkään kuun ohjelma mitenkään sitä penkkiä vähättele. Hän varmasti tietää mitä tekee ja suomalaisurheilijan tavoin : Näillä mennään ja katsotaan mihin se riittää :D

Aina taukopäivinä kädet suorastaan huutaa salille pääsyä ja on vaikea pysyä paikoillaan kun tekisi mieli olla treenaamassa. Jotain on myös pään sisällä tehty oikein siis.

Kai muuten vaihdat nimimerkin tämän haasteen jälkeen?
Vai meinasitko jatkaa Haaste5kk nickillä, vai peräti ottaa uutta haastetta? :)

Kai muuten vaihdat nimimerkin tämän haasteen jälkeen?
Vai meinasitko jatkaa Haaste5kk nickillä, vai peräti ottaa uutta haastetta? :)

Heh, ei tullut sen kummemmin mietittyä tuota nimimerkkiä kun päätin tunnukset tänne tätä haastetta varten tehdä. Jälkeepäin ajateltuna tuo nimimerkki kyllä kieltämättä on hieman perseestä :D Mutta katsotaan sitä sitten muutaman kuukauden päästä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom