5 kuukautta, yksi mies, 100kg

Oon ylpeä ettei taida olla alle 90kg veikkauksia yhtään :D Jos on niin ei varmaan kahta enempää!

Ei kai veikkauksil paljo väliä, toivottavasti ei ota luonnon päälle, jos muutaman viikko ennen vedon loppumista tulee tiukka ykkönen 80kg:lla..

Nojoo, tää on vaan hyvin hitaasti kehittyneen nillitystä =)
nimim huntti penkistä kesti ikuisuuden

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos jotain pitää veikata, niin oma arvaus on että homma kusee:
- Loukkaantumiseen
- Sairastumisiin
- Kesäiseen pillujahtiin ja uusien rintafileiden esittelyyn rannalla

Tavallinen influenssa tai vatsatauti voi vetää takapakkia treenille helposti sen 2-3 viikkoa. Kaksikin viikkoa on kuitenkin 10% käytettävissä olevasta ajasta.

En tarkoita olla negatiivinen, mutta oikeasti kannattaa huolehtia terveydestä, varsinkin olkapäiden kohdalla. Täällä on moneen kertaan painotettu kiertäjäkalvosimien treenausta ja venyttelyä, mutta sille ei voi laittaa liikaa painoarvoa. Se kun kosahtaa, vaikka viikolla 2, niin voit sitten saman tien kaivaa kuvettasi sen 1000€ verran.

Tämän tarinan tarkoitus oli: pidä huolta kehostasi, jos meinaat onnistua. Pelkkä raaka tahto ei riitä, jos sairastut tai paikat hajoavat. Huolehdi riittävästä yöunien saannista, se on vastustuskyvylle, palautumiselle ja hormonitasoille tärkeää.

Ja pimperoa kannattaa metsästää vasta sitten kun olet saanut sen 100kg penkistä. Isot pojat ovat kertoneet että kun liittyy 100kg-klubiin, naiset kohtelevat sinua kuin Gene Simmonsia. Feromonien tuotanto muuttuu niin, että naiset suorastaan haistavat että "tuossa tulee 100kg penkkaaja - hänen lapsensa minä haluan mahaani!"

Jos jotain pitää veikata, niin oma arvaus on että homma kusee:
- Loukkaantumiseen
- Sairastumisiin
- Kesäiseen pillujahtiin ja uusien rintafileiden esittelyyn rannalla

Tavallinen influenssa tai vatsatauti voi vetää takapakkia treenille helposti sen 2-3 viikkoa. Kaksikin viikkoa on kuitenkin 10% käytettävissä olevasta ajasta.

En tarkoita olla negatiivinen, mutta oikeasti kannattaa huolehtia terveydestä, varsinkin olkapäiden kohdalla. Täällä on moneen kertaan painotettu kiertäjäkalvosimien treenausta ja venyttelyä, mutta sille ei voi laittaa liikaa painoarvoa. Se kun kosahtaa, vaikka viikolla 2, niin voit sitten saman tien kaivaa kuvettasi sen 1000€ verran.

Tämän tarinan tarkoitus oli: pidä huolta kehostasi, jos meinaat onnistua. Pelkkä raaka tahto ei riitä, jos sairastut tai paikat hajoavat. Huolehdi riittävästä yöunien saannista, se on vastustuskyvylle, palautumiselle ja hormonitasoille tärkeää.
"

Pillusta : Oon ollu yli vuoden kihloissa joten sitä ei tarvitse omaa makuuhuonetta pidemmältä metsästää :D
Sairastuminen : Sovittiin ehto kaverin kanssa vedon alkaessa että jos sairastun vakavasti, niin saan lisätä haasteen loppuun ne päivät mitä en oo pystynyt treenaamaan. Reilu kaveri. Kaikki mitkä estää treenaamisen, oikeuttaa sen päivämäärän siirtämistä sen verran kun en ole päässyt salilla siis käymään.

Yöunet on korjaantunut hyvin, 8h tulee vähintään joka yö. Ei ollut ennen tätä vetoa pienintäkään tietoa unirytmeistä. Kummasti väsyttää salipäivän jälkeen jo illalla ku iltapalan hotkii alas.

Mutta tosiaan, en ajattelut tulla kipeäksi ja teen kyllä kaikkeni pysyäkseni kunnossa, niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Ja pimperoa kannattaa metsästää vasta sitten kun olet saanut sen 100kg penkistä. Isot pojat ovat kertoneet että kun liittyy 100kg-klubiin, naiset kohtelevat sinua kuin Gene Simmonsia. Feromonien tuotanto muuttuu niin, että naiset suorastaan haistavat että "tuossa tulee 100kg penkkaaja - hänen lapsensa minä haluan mahaani!

hahahha :D

edit: niin ja jos jollakin sattuu olemaan hyvä linkki vaikka youtubeen tai johonkin muuhun näppärään mestaan mistä näkee noita kiertäjäkalvosinliikkeitä niin tähän voi linkata jossei parempaakaan tekemistä ole :)

Kirjoitappa googleen JTO valmennus. Jto kirjoittelee täälläkin paljon tuonne voimailupuolelle. Menee se satku, jos vähänkin on lahjoja.. Itsellä nousi reilun 2kk treenillä.

- - - Updated - - -

Kirjoitappa googleen JTO valmennus. Jto kirjoittelee täälläkin paljon tuonne voimailupuolelle. Menee se satku, jos vähänkin on lahjoja.. Itsellä nousi reilun 2kk treenillä.

- - - Updated - - -

Ok, kiitoksia.

En usko että mulla on minkäälaisia lahjoja tähän lajiin kyllä :D Tai mistä sen tietää mutta vahva epäilys on että nope. Lahjattomat kuitenkin harjoittelee ja asenne ainakin on kova :hyper:

Youtubesta poimittuja rotator cuff- eli kiertäjäkalvosinliikevideoita
http://www.youtube.com/watch?v=_MOo7Wmpq-k

http://www.youtube.com/watch?v=x9bvVGFYl-8 tästä videosta ainakin 7:13 alkaen on ainakin niitä liikkeitä mitä ite tulee tehtyä aina ennen punnerrusiliikkeitä. Eikä nuo muutkaan sen huonompia ole. Kannattaa vaan huomioida se, että tekee todellakin riittävän pienellä painolla, ihan max. muutama kilo. Pitkiä sarjoja.

Paljon paremmalta tuntu tänään penkki kun sai nuo jalat sinne penkin alle ja tuntui että sitä nostomatkaakin sai vähän lyhennettyä. Koitin vähän eri levyisiä otteita, mutta päädyin siihen missä etusormet on merkkien kohdalla. Tuntu ihan hyvältä. Jotenkin rasittu vasen olkapää enemmän, ja viimeisissä toistoissa huomasinkin että vasen puoli teki enemmän töitä että sai puristettua viimeisenkin toiston ylös. Alkuun otin lämmöt ihan pienillä käsipainoilla tuota kiertäjäkalvosinta reenaten. Hyvin tuntui sekin kun tein 2 pitkää sarjaa. Kyykky oli vuorossa tän jälkeen, ei mitään mainittavaa siinä. Jaloissa tuntu ja niin se vissiin pitääkin.

Maastavedossa tuntu että olin ihan kujalla, tekniikka oli todennäköisesti mallia huono. Pitää ensikerraksi opiskella hieman lisää. 1x5 mavea vaan. Oikeastaan tuossa olikin tuo koko reeni kokonaisuudessaan.

Salilta löyty myös vaaka joka mun pettymykseksi näytti aamulla 70,1kg.... Helvetti. Oisin kuvitellu että ainakin 1-2kg ois tullu lisää :puntti:

Se vaaka on niin helvetin pitkältä noista penkeistä että en kyllä kehtaa alkaa kiikuttaa sitä tankoa toiseen päähän salia punnittavaks :D En vaan voi uskoa että tänäänkin tein 30kg:lla noita penkkisarjoja... Eli tanko 40lbs + 30lbs = 70lbs = 31.75kg. Helvetin helvetti, jos mä todellakin olen noin ruipelo niin äitiä tulee ikävä jossain kohtaan.

Nostot tuntui hyviltä, sain mielestäni lavat aika tiukkaan kii penkkiin ja jaloista muistin puristaa. Olin tyytyväinen suorittamiseen mutta perjantaina pakko ottaa selvyys tuosta tarkasta painosta ennen ku tuun hulluks.

Oma veikkaus on että jotain on noissa painoissa pielessä, tai sitten ne on kg ne kiekot mutta oon vaan sekottanu :D Naisetki tekee sarjoja varmaan isommilla painoilla kun 31kg...

Todennäköisesti ne on 15kg (33lbs) kiekot, eikä 15lbs. Tällöin tankossa olisi se rontti 50kg, mikä kuulostaisi ihan normaalilta. 31kg on sellainen paino että todennäköisesti väännät sillä hauiskääntöä tai penisrullausta, joten ei penkin pitäisi tuottaa ongelmia moisella painolla.

Sinuna ottaisin ekat 2kk pitkää sarjaa penkissä 8-12 toistoa sitten 2kk perusvoimaa toistot 3-6 ja sit kuukauden piikkaus.. Tai sitten tuo ryssän penkkiohjelma on myös hyvä loppuun jos ykköstä haluaa nostaa. Löytyy voimapuolelta ja kestää 6 viikkoa, toimii hyvin.. Ota enemmän yläselkää treeneihin, vaikka leukoja ja erilaisia kulmasoutuja vuoro treenein, vahva selkä auttaa penkkiä.. Olkapäille tekisin myös vipareita eri suuntiin oikeastaan joka treenissä. Tee kiertäjäkalvosin liikkeet penkin jälkeen, mielestäni parempi noinpäin.

- - - Updated - - -

Sinuna ottaisin ekat 2kk pitkää sarjaa penkissä 8-12 toistoa sitten 2kk perusvoimaa toistot 3-6 ja sit kuukauden piikkaus.. Tai sitten tuo ryssän penkkiohjelma on myös hyvä loppuun jos ykköstä haluaa nostaa. Löytyy voimapuolelta ja kestää 6 viikkoa, toimii hyvin.. Ota enemmän yläselkää treeneihin, vaikka leukoja ja erilaisia kulmasoutuja vuoro treenein, vahva selkä auttaa penkkiä.. Olkapäille tekisin myös vipareita eri suuntiin oikeastaan joka treenissä. Tee kiertäjäkalvosin liikkeet penkin jälkeen, mielestäni parempi noinpäin.

No vie se vaaka sinne tangolle? :hyper:

Helkkari tää bugaa jotain... Vastasin näihin jo kerran mutta mun tekstit katos. Niin se vaaka on sellainen iso härveli, ei onnistu liikuttaminen :D

Niin tekee. Tän ketjun on pakko olla feikki, vaikkakin ihan hauska sellainen. Kai siellä muutkin miehet penkkaa, minkä verran painoja muut lastaa tankoon? Ja joko se maksimi on kokeiltu?

Miksi ajattelisit että tämä ketju olisi "feikki" ? Tarkoitukseni on mahdollisimman todenmukaisesti kuvailla kaikki mitä tapahtuu jotta jengi täällä pystyy mahdollisimman tarkasti auttamaan. Vaikka tekee pahaa sanoa etten saa nostettua mitään penkistä ja 100 pitäis nousta 5kk päästä niin emmä voi valehtelemaankaa alkaa että nousis tässä kohtaa enempää mitä se oikeasti on...

Monesti maininnut että matka on pitkä mutta niin on miehen hermotkin. Veto on ohi vasta 6.7.2013, ei päivääkään aikasempaa.

edit: ja ei ole maksimia kokeiltu. En ole vielä kehdannut pyytää apua muilta varmistamaan... Kaveri vaihtaa 2vko päästä samalle salille jelppimään mua niin ei tarvitse kysellä muilta.

Mitenkään dissailematta kyllähän toi 31kg tuntuu aika pieneltä painolta, koska kuten sanoit, niin mimmitkin penkkailee isoimmilla (eikä mitään pahaa mimmien painojenkaan suuntaan).
Millasta sarjaa nyt oot tehny sit tolla 70lbs:llä?
Tietty saathan sä testattua et kumpi painaa enemmän se sun tankos vai se 15 kg/lbs kiekko (JOS kiekko vain hivenen kevyempi kuin tanko (20kg), niin sit painot ois kiloissa.. ) mut itse raahaisin kyl sen tangon/painon sinne vaa'alle..

edit: Mjoo, tähän olikin jo vastailtu.. toi ylempänä sanottu 15kg painot + tanko kuulostaa kyl "oikeammalta" (50kg)

edelleen, millasii sarjoi vedät noil painoilla?

Mitenkään dissailematta kyllähän toi 31kg tuntuu aika pieneltä painolta, koska kuten sanoit, niin mimmitkin penkkailee isoimmilla (eikä mitään pahaa mimmien painojenkaan suuntaan).
Millasta sarjaa nyt oot tehny sit tolla 70lbs:llä?
Tietty saathan sä testattua et kumpi painaa enemmän se sun tankos vai se 15 kg/lbs kiekko (JOS kiekko vain hivenen kevyempi kuin tanko (20kg), niin sit painot ois kiloissa.. ) mut itse raahaisin kyl sen tangon/painon sinne vaa'alle..

Tänään tein sillä 1x7 , 1x5 ja viimosella meni 1x3.

Otan perjantaina kiekot kantoo ja astelen sinne vaa'alle niin saa tällekin fiaskolle päätöksen. Mielestäni niissä lukee kyllä lbs jos oikein muistan mutta kyllähän se vähän oudolta kuulostaisi ellei normaali nuorimies saa tuon enempää.

Kuulostaa kyllä tosi oudolle, minun parikymppinen sisko jo otti likimain vastaavat sarjat, kun ekat kerrat penkkasi ja opetin tekniikan..

- - - Updated - - -

Kuulostaa kyllä tosi oudolle, minun parikymppinen sisko jo otti likimain vastaavat sarjat, kun ekat kerrat penkkasi ja opetin tekniikan..

Viestin #167 perusteella sen maksimin pitäis mennä jossain 60 kg suunnilla, eli sun sarjapainojen pitäs nyt pyöriä jossain 45-50 kilon alueella tässä alussa. Ja sähän vedit jo jotain 3x7x40 kg + 3x50 kg settiä ekalla kerralla. Nyt kannattaa kyl tosiaankin selvittää noitten kiekkojen painot..

Itselle olen asettanut samantapaisen haasteen mutta samalla painoa roimasti pudottaen. Vuodenvaihteessa aloittelin ja sillon lähtöpaino oli 126kg ja penkkimaksimi 90 hujakoilla (selkä sökönä viimeiset 5 vuotta josta huono kunto johtuu). Tällä hetkellä räikeillä miinuskaloreilla ja vähillä hiilareilla paino on pudonnut 1,5kk:ssa 110:een kiloon ja 1rm penkissä nyt noin 105kg ja tavoitteena olisi kesäkuun alkuun vetästä 115-120kg. Eli paino -16kg ja penkki +15kg, joten periaatteessa kun tekniikan saat kuntoon ja pääset vielä vetelemään plussa kaloreilla niin vaikka lähtötasot ei niin korkeat olisikaan niin kyllä tuo mahdollinen on, ainakaan ei motivaatiossa pitäisi olla ongelmia:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom