5 kuukautta, yksi mies, 100kg

Haaste onnistuu sinulle hiotulla VOIMAHARJOITTELU ohjelmalla. En tiedä onko personal trainer tuohon oikea tyyppi.
Lisäksi ruokailu ja lepo kuntoon. Myös hermotus tulee "piikata" kuntoon ennen tuota maksimiraudan kokeilua.

Itse olen parantanut kolmessa kuukaudessa maastavetoa 50kg.

Lisäksi asenteen tulee olla kunnossa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Treenit numero 3 on saatu päätökseen tuossa jo hieman aikaisemmin.

Jotenkin oli vähän nihkeä päivä tänään. Tai ainakin tuntui siltä. Penkissä tein alkuun 1x10 tangolla lämmittelyt, sitten perään 3x5x30kg. Koitin alussa 5x40kg ja kolmesti sen nostinkin, mutta viimeinen oli sellanen nosta että yksin kun olin sillä hetkellä salilla niin en halunnut siihen "failureen" asti nostaa. Ei olisi siis mennyt kahta vielä.... Tuntuu kyllä naurettavan vähältä mutta silti vaan tiukkaa teki. Siitä tekemään kyykkyä jossa oli myös se 30kg painoa ( mikäli se tanko nyt sitten on 40lbs kun mulle kerrottiin sen vanhan papan toimesta ). 3x5 kyykkäsin ja jaloissa kyllä tuntu, sai yrittää loppuun asti.

Seuraavana vuorossa oli 3x5 käsipainot vinopenkissa. 9kg oli painoa per tumppu ja tuntui ettei vaan jaksa.. Kaikkeni kyllä annoin ja käsissä tuntui.

Maastavetoon olisi kyllä etukäteen voinut vähän tekniikkaa katsella niin ei olisi tarvinnut jättää sitä välistä tänään.. Sen sijaan tein ihmeellisen oloisessa vimpaimella kulmasoutua 3x10. Jotenkin tuntu ettei viiden sarjasta ollut mihinkään, ja tuo 3x10 tuntui hyvältä, tuntui tarpeeksi.

Mutta tosiaan.. Surkea fiilis jäi vaikka nyt kaikki kuitenkin tein ja yritin. Helvetti ei mulle tullu ees kunnolla hiki. Silloin varmaan jotain tehty väärin jos ei hikipisarat valu solkenaan.

Toivotaan että hommat tästä parantuu kun jaksaa vaan yrittää. Kun minkäänlaista kokemusta ei kehittymisestä ole, niin vaikea arvailla yhtään mitään koska niitä oikeita painoja pääsee nostelemaan ja treenaamaan. Hävettää.

Poistun takavasemmalle mussuttamaan kaloreitani täksi päiväksi ja keskiviikkona ottamaan uusi erä raudasta. Minä 0 - Rauta 1.

Onks sul nois laskuissa tankojen painot mukana? perus tanko on sen 20kg, ja laske se nyt mukaan kaikkiin liikkeisiin missä sitä käytät.. vai nostitko nyt vähemmän ku ekalla kerralla esim. penkistä? (sillon taisit jopa 50kg tms saada muutaman toiston ja jos nyt meni tiukka kolmonen 40kg, ni ei kuulosta ihan oikealta.. oliks sul siis tangon lisäks 5kg (11lbs) painot tangossa, kun teit ton 3 x 5 x 30kg?

Ihan rohkeasti voi (tai ainakin yrittää) kysellä, JOS siellä salilla vähän kokeneemman näkösiä kavereita on niin sitä tekniikkaa. Sitten vaan todella kova keskittyminen siihen mitä teet eli koita sulkea ne ajatukset pois mielestä että: "näytänkö mä nyt ihan pelleltä..". Tuo ainakin itsellä auttoi saliharrastuksen aloittamisessa! Kovasti vaan tsemppiä sinne suuntaan :)

Onks sul nois laskuissa tankojen painot mukana? perus tanko on sen 20kg, ja laske se nyt mukaan kaikkiin liikkeisiin missä sitä käytät.. vai nostitko nyt vähemmän ku ekalla kerralla esim. penkistä? (sillon taisit jopa 50kg tms saada muutaman toiston ja jos nyt meni tiukka kolmonen 40kg, ni ei kuulosta ihan oikealta.. oliks sul siis tangon lisäks 5kg (11lbs) painot tangossa, kun teit ton 3 x 5 x 30kg?

Joo, tangon oon laskenut tuohon mukaan. Ja oli 10lbs molemmissa päissä. Olisha sitä muutama extra-lbs mennyt jos olisin tiennyt että joku ottaa vastaan mikäli ei menekkään. Nyt pelasin vaan varman päälle ettei tarvitse yksin alkaa riehumaan mikäli ei nouse.. Tosin ei siellä lukkojakaan päässä ollut niin ei se iso homma niitä keikauttaa poiskaan olisi... Mutta kuten sanoin, jotenkin ihan surkea päivä ja tuntui ihmeen painavilta painot. Mut esim. kun se yks hörhö sano että tanko on 40 ( Yes, it's forty, it's olympia ) lbs niin eihän se olis kuin abouttiarallaa 18kg. Ehkä se ei osannu sanoa forty-five lontooksi.

Pitkä on tie :)

Kuin pitkiä palautuksia pidät? Voimatreenissä ne pitäis olla 3-5min. Ja turhaan sä tota vinopenkkii kässäreillä väännät, menee vaan tehot seuraavan penkkireeniin! :)

Kuin pitkiä palautuksia pidät? Voimatreenissä ne pitäis olla 3-5min. Ja turhaan sä tota vinopenkkii kässäreillä väännät, menee vaan tehot seuraavan penkkireeniin! :)

Sellaista n.1-2min pitänyt. Täällä joku vinopenkkiä kehu ja kuulosti loogiselta :D Olisko käsipainot tasapenkissä sitten parempi? Joku sitä paljon kehu että auttaa penkissä sitten aikanaan.

Siel puntilla on varmaan vaaka jossain. Otat sen tangon kantoon ja käyt tsekkaan paljon se painaa.

Ei oo vielä sattunu omiin silmiin vaikka oon koittanut etsiä. Pitää muistaa että paikka missä asun, mikään ei ole itsestäänselvyys... :D Saa välillä repiä hiuksia päästään näiden kanssa.

IMO turha lähtee hifistelee, käsipainoil noin aluks, tärkeämpää ois vaan saada sil tangol niitä toistoja, et saat yhtään tuntumaa siihen ja haettua asentoa jne.
Ite lähtisin tekemään pääpainona perus penkki ja nyt kun noista painoista jotain tietoa, niin 10xtangolla(20kg), 2x10x30kg (jos menee "helposti", jos ei, niin 1x10x30 ;p)), 3x5x40kg (jos menee) ja sitten vaikka vielä joko 30kg tai pelkäl tangolla loppuun 10.
Ideana saada paljon toistoja ja samal myös vähän tuntumaa painoihin, koska ne tulee nousemaan tässä ensimmäisen kuukauden aikana hyvinkin paljon. vinopenaa, käsipainoil penkkii/vinoopenkkia, negatiivista penkkii, peckdeckkii jne voi sitten tehdä ton penkin jälkeen jos löytyy vielä ruutia.. (Dipin kyllä yrittäisin sijoittaa ohjelmaan mukaan vaikka sellaiselle päivälle, jolloin et penkkiä tee.. )
Olikohan jonkunlainen 2-jakoinen millä ajattelit lähteä liikenteeseen?

No mul ei oo mitään referenssei edelleenkään lähteä ketään neuvomaan yhtään missään, siltikin se liika hifistely vaan sekoittaa sun pääs.

Joskus voit tehä sen tasa/vinopenkin kässäreillä penkin TILALLA. SS ohjelmassa tulee viikossa rinnalle rasitusta jo tarpeeksi, voi olla liikaa laittaa yhteen treeniin kahta eri rintaliikettä. Et ehi palautuu kunnolla seuraavaan reeniin. Pääpaino penkissä, joskus sen tilalle vaikka sitten kässärpenkkii :)

Tää on täysin mahdollista. Vaatii vaan kovaa reeniä ja omapainon nostamista. Itellä puolessa vuodessa sain penkkimaksimin 65kg->100kg. Oma paino nousi n. 6kg (75-81kg).

Suosittelen tekemään tuota Arskan kultaista kuusikkoa sen 3x viikossa ja syömään reippaasti yli kulutuksen. Hommaa sitten rannetuet vähentääksesi tuota ranteille kohdistuvaa rasitusta. Aloita aluksi kuitenkin hiomalla tekniikkaa, sillä se on voiman lisäksi toinen vaikuttava asia.

Mutta tosiaan.. Surkea fiilis jäi vaikka nyt kaikki kuitenkin tein ja yritin. Helvetti ei mulle tullu ees kunnolla hiki. Silloin varmaan jotain tehty väärin jos ei hikipisarat valu solkenaan.

Hikeä saa juoksumatolla jos sitä haluaa...

Kun minä aloitin, painoa oli vähän ja tuntui aivan samalta tehdä 1x10 x maksimi kuin 3x10 x maksimi. Myöhemmin oppimani perusteella kyseessä pitäisi olla hermotuksen, lihaksesta ei vaan saa irti sitäkään mikä siitä periaatteessa lähtisi. Ja mutuilen myös, että ei vain ole oppinut psyykkisesti vääntämään niin lähelle oikeaa maksimia.

Sopikaa sen vetonne muuttaminen paikallisiksi painoyksiköiksi. Tulee muuten liikaa riidanaihetta.

Hikeä saa juoksumatolla jos sitä haluaa...

Kun minä aloitin, painoa oli vähän ja tuntui aivan samalta tehdä 1x10 x maksimi kuin 3x10 x maksimi. Myöhemmin oppimani perusteella kyseessä pitäisi olla hermotuksen, lihaksesta ei vaan saa irti sitäkään mikä siitä periaatteessa lähtisi. Ja mutuilen myös, että ei vain ole oppinut psyykkisesti vääntämään niin lähelle oikeaa maksimia.

Sopikaa sen vetonne muuttaminen paikallisiksi painoyksiköiksi. Tulee muuten liikaa riidanaihetta.

Ei tule riidanaihetta. 221lbs pitää nostaa ( 100.244kg ). Sellaisia painoja ei varmaan ole että saa tasan 221lbs mutta lisätään vaikka pari märkää rättiä sitten tangon molempiin päihin jos pitää hifistellä :D

Veikkauksessa mukana 90 kilon arvauksella. Toivon parasta mutta veikkaan että lopussa kuulemme ettei aika riittänyt treenaamiselle. Haaste ei ole mahdoton.

Aikaa riittää kyllä. Ei täällä muuta ookkaan kun aikaa töiden jälkeen. Sekin on vaan 9h rypistys 5x viikossa oravanpyörässä. Hyvä veikkaus kuitenkin! Oon ylpeä ettei taida olla alle 90kg veikkauksia yhtään :D Jos on niin ei varmaan kahta enempää!

Minä veikkaan että menee just 100Kg. Johonki 90 nousee kohtuudella ja sitte loppujännärit sen viime kympin kans hieroessa.

Menee miten menee mutta jos 3-4kk kohdilla näyttää olevan kiikun kaakun niin sittenhä tämä koko spektaakkeli saa veroisensa lopun! Tällä aikavälillä sellainen 2vko ennen vedon päättymistä kun käy pukkaamassa 100kg niin voi sanoa että likeltä piti.

Niin ja muuten... Oon mäkin sitten yhensortin urpo. Ei voinut heti sitten ulkoa ees opetella noita simppeleitä vinkkejä täältä : http://www.penkkipunnerrus.fi/penkkipunnerrus

Oon pitänyt jalkoja leveellä ( en nyt siis tarkoitukselle leveästi, vaan ne nyt on jäänyt vaan siihen penkin ulkopuolelle ) enkä kyseisen artikkelin mukaisesti siellä penkin alla tiukasti puristaen. Onneksi en ehtinyt koheltaa tuon enempää noinkin perusjuttua. Tänään just mietein että vähän hölmössä asennossa mun jalat kun tuntuu ettei niistä saa yhtää apua / tukea.

Paikat tuntuu edelleen hyvältä, ja ruokahalu kasvaa ihan silmissä. Välipalaksi meni kevyesti tonnikalaa, ananasta, pari leipää, 4dl maitoa sekä jugurtti. Nuo leivät on yhtä helvettiä pureskella kun ne on sellaista kuivaa siemenmössöä.

Tuota sivua minä tarkoitinkin aiemmin, heti paranee tekniikka ja joka nosto on "samanlainen" liikeradaltaan

Kyllä mä ne sieltä luin, tai itseasiassa monestikin lukenut mutta jotenkin vaan sivuuttanut tuon yksittäisen erittäin selkeän teknisen ohjeen. Keskiviikkona hirmuisella tatsilla vääntämään pelin tasoihin raudan kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom