5 kuukautta, yksi mies, 100kg

Ootko varma ettei tämä kyynerpääkipu oo oikeesti vaan kipee ojentaja reenistä? Se voi tuntua hieman samalta.
Noissa paunoissa muuten se hyvä puoli että jos 100kg ei nousekaan nii voi aina koittaa ukottaa kaveria laittamalla 100 paunaa tankoon ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ootko varma ettei tämä kyynerpääkipu oo oikeesti vaan kipee ojentaja reenistä? Se voi tuntua hieman samalta.
Noissa paunoissa muuten se hyvä puoli että jos 100kg ei nousekaan nii voi aina koittaa ukottaa kaveria laittamalla 100 paunaa tankoon ;)

Kaveri lukee tätä :D Koittaa varmaa jollaki uuella nikillä neuvoa iha päättömiä täällä.

Emmätiedä mistä se kyynerpää kipu johtu, varmaan vaa siitä että ei oo tottunut :) Hiipunut jo iltaa myöden ku venytelly.

teippaa niihin händyihin ja kyynerpäihin paskatepusseja tai muuta kylmää (varo kumminkin paleltumia) jos kudokset on ärtynyt niin kylmä auttaa hyvin niihin.

Kummia tapahtuu. Eilen illallisen jälkeen melkein välittömästi alko mahaan sattumaan ihan tajuttomasti. Tätä seurasi suunnaton paha olo ja saikin taistella ettei tullut ylös. En tiedä mikä tuon aiheutti, mielestäni aina katson ainakin tarkkaan että kypsennän ruokani loppuun asti. ( Söin kanaa ja riisiä ). Yöllä kun heräsi niin mahakipu oli jo hellittänyt mutta huomasin että mun kädet on aivan paskana. En pystynyt vetämään peittoa päälleni kun molemmat kädet sattui niin helvetisti jos niitä meni koukistamaan. Molemmissa käsissä on oikeastaan nyt olkapäistä alaspäin melkoista kipua mikäli koitan suoristaa tai koukistaa niitä.

En tiedä miksi noin kovasti sattuu mutta toivon että on vain jotain tukkoisuutta ja lähtee venyttelemällä tänään. Sama juttu melkeimpä nivusissakin. Käveleminen tuottaaa hankaluuksia, kyykistymistä ei tarvitse edes ajatella :D Totuttelua totuttelua.... Tosiaan tuosta mahakivusta vielä. Aamupalalla oli vähän samoja oireita että se olisi tulossa taas, mutta tällä hetkellä nyt ainakin suht normaali olo. Eikai se siitä voi johtua että vaihdoin rasvattomaan maitoon :O Jotenki tuli fiilis että voisko se aiheuttaa sitä. Emmä nyt montaa litraa ehtinyt normimaitoa juomaan + ei mulla oo koskaan ollu mitään allergioita / laktoosi-intoleranssia.

Noh, oravanpyörässä aina tuonne viiteen asti ja sieltä salille. Toivottavasti paikat tässä välillä venyy.

En pystynyt vetämään peittoa päälleni kun molemmat kädet sattui niin helvetisti jos niitä meni koukistamaan. Molemmissa käsissä on oikeastaan nyt olkapäistä alaspäin melkoista kipua mikäli koitan suoristaa tai koukistaa niitä.

Kaveri joka ei ollut koskaan käynyt salilla, tuli joskus mun kanssa treenaamaan ja sen oli pakko rehkiä niin isoilla painoilla kun vaan pysty, varoituksista huolimatta. Sillä oli sitten kädet niin jumissa et sen ei saanu ite paitaa pois päältä melkein kahteen viikkoon.

Venyttele, helpottaa akuuttiin kipuun. Myös tulehduskipulääke auttaa pikkasen, mut niitä nyt en suosittele rouhimaan ellei kipu ala käymään sietämättömäksi.

Kyllä ne kivut helpottaa kun hetken treenaa.

Kaveri joka ei ollut koskaan käynyt salilla, tuli joskus mun kanssa treenaamaan ja sen oli pakko rehkiä niin isoilla painoilla kun vaan pysty, varoituksista huolimatta. Sillä oli sitten kädet niin jumissa et sen ei saanu ite paitaa pois päältä melkein kahteen viikkoon.

Venyttele, helpottaa akuuttiin kipuun. Myös tulehduskipulääke auttaa pikkasen, mut niitä nyt en suosittele rouhimaan ellei kipu ala käymään sietämättömäksi.

Kyllä ne kivut helpottaa kun hetken treenaa.

JOo tuo piti mainita että koitin hupparia aamulla vetää päälle ni aikalailla sain tuhista olohuoneessa että sain onnistumaan. Emäntä heräs toisesta huoneesta ja tuli kattoa että "mitä vittua nää teet".

JOo tuo piti mainita että koitin hupparia aamulla vetää päälle ni aikalailla sain tuhista olohuoneessa että sain onnistumaan. Emäntä heräs toisesta huoneesta ja tuli kattoa että "mitä vittua nää teet".

Ei muuta kuin varovasti kevyitä venytyksiä rinnalle, olkapäille, ojentajille ja hauiksille.

mjoo, yksi noista syistä et miksen ite lähtis vetää pariin ekaan viikkoon mitään 5toiston sarjoja vaan pidempää ja tietenkin kevyillä painoilla, jotta alkaisi liikeradat löytymään ja paikat tottumaan.. paikat jos menee niin paskaks ettei pääse salille useampaan päivään, niin ei sekään kovin hyvä tilanne ole.

mjoo, yksi noista syistä et miksen ite lähtis vetää pariin ekaan viikkoon mitään 5toiston sarjoja vaan pidempää ja tietenkin kevyillä painoilla, jotta alkaisi liikeradat löytymään ja paikat tottumaan.. paikat jos menee niin paskaks ettei pääse salille useampaan päivään, niin ei sekään kovin hyvä tilanne ole.

Kuulostaa ihan loogiselta. Pitää nyt katsoa miltä kroppa tuntuu iltapäivällä. Jossei muuta niin tangolla nostelemaan penkkiä ja viilaamaan tekniikkaa. Eiköhä siinäkin vähä paikat veny ku rauhallisesti tekee. Kädet tässä eniten kipeät on joten kyykyn / jalkaprässin nyt pystyy suorittamaan ihan tyydyttävästi. Sen verran pitkä matka kuitenkin aina salille ku bussilla + kävellen joutuu menee etten halua mennä tyhjänpanttina seisoskelemaan sinne.

Kannattaa myöskin alussa mennä välipäivinä (palautustreenin yhteydessä) venyttelemään, muutenkin tuo venyttely on aika tärkeetä palautumisen kannalta. Ja ainakin mulle kevyet löylyttelyt auttaa, kun välipäivinä käy vetäsemässä.

100kg (kerran) penkanneena

Itsellä oli kanssa kun aikanaan aloin salilla käydä pitkäaikaisena tavoitteena penkistä 100 kiloa, sain tämän täyteen viime jouluna jonka jälkeen en ole samalla tavalla keskittynyt penkkiin. Nyt olen taas pikkuhiljaa rakentamassa penkkitulostani uudelleen mutta se ei ole enää samanlainen prioriteetti. Sitä sai tehdä noin vuoden töitä että sain sen, mutta jos tietäisin sen mitä tiedän nyt niin todennäköisesti olisin saanut sen 3-4kk nopeammin. Sain penkistä sata kiloa suht.kevyellä yhdellä toistolla siihen aikaan tein 5-toiston sarjoja 90 kilolla. Olen 180cm pitkä ja painan 110kg joten elopainosta on ollut minulle kyllä apua. Uskon että kun saat sarjoja noin 90 kilolla niin ykkösesi on todennäköisesti jo satanen.

Itse tekisin alkuun mieluummin paljon toistoja että paikat tottuu liikkeeseen, eli joko teet paljon toistoja tai sitten useita lämmittelysarjoja.

Eniten penkissä on auttanut se että selkä on kaarella ja päkiät ajaa maahan tiukasti. Toinen asia on se että tankoa ei saa laskea suoraan alas vaan vähän rinnan alle ja kun tanko on pohjalla eli rinnallasi niin kätesi pitää olla linjassa kyynärpääsi kanssa eikä kyynärpää saa mennä penkkiä syvemmälle. Katso sellainen oteleveys joka mahdollistaa sen että käsivarsi on kyynärpään kanssa linjassa pohjalla.

Kaikki on mahdollista mutta sanon että tiukalle menee, joudut varmaan vetämään osaksi riskillä.

Itse olen penkannut pitkälti tällä tyylillä: http://youtu.be/sgb-TDul0kc se on kokovartaloliike. Ensimmäisestä penkkikerrasta lähtien olen aina hakenut kaaren ja kaivanut päkiät lattiaan josta on sitten haettu lisäkierroksia.

Teen parhaillani starting strengthiä ja suosittelen että jos tarkoitus on saada penkki ylös 5 kuukaudessa niin tee penkki ennen kyykkyjä. Tai sitten jos teet kyykyt ensiksi niin älä tee raskaita sarjoja. Olen keskittynyt kyykkyihin ja kovien kyykkyjen jälkeen on paljon vaikeampi penkata kuin toisinpäin.

Tokihan teet välissä sitten käsipaino penkkiä jossain kohti kanssa tulevaisuudessa? Voimistaa käsiä ja niiden kordinaatiota hyvin ja tulet huomaamaan että penkki tulos paranee joka kerralla ku penkkaat.. jos joka toinen kerta teet käsipainoilla.. näillä tehdessä painot voivat olla hieman vinossa kulmassa siihen tangolla tekemiseen nähden ja lihas saa hieman erinlaista ärsykettä.

Tokihan teet välissä sitten käsipaino penkkiä jossain kohti kanssa tulevaisuudessa? Voimistaa käsiä ja niiden kordinaatiota hyvin ja tulet huomaamaan että penkki tulos paranee joka kerralla ku penkkaat.. jos joka toinen kerta teet käsipainoilla.. näillä tehdessä painot voivat olla hieman vinossa kulmassa siihen tangolla tekemiseen nähden ja lihas saa hieman erinlaista ärsykettä.

Ainakin mun oman kokemuksen perusteella penkkitulos kasvaa parhaiten penkkiä tekemällä. Tein aika kauan penkkiä ja vinopenkkiä pelkästään käsipainoilla, en tangolla ollenkaan, eikä tankopenkin sarjapainot olleet kasvaneet niin paljoa kuin sitä aktiivisesti tehdessä. Yhdistelemällä näitä voi tietty saada erilaisia tuloksia, ku mä sain. Teoriassahan se kuulostaakin järkevältä, että käsipainojen hallitseminen auttais tankopenkissäkin.

Koitahan nyt vaan alotella ihan rauhassa riittävän pienillä painoilla. 5 kk:ssa on kuitenkin mahdollisuus helppoon 50 kg progressioon kun ei hätäile.

Koitahan nyt vaan alotella ihan rauhassa riittävän pienillä painoilla. 5 kk:ssa on kuitenkin mahdollisuus helppoon 50 kg progressioon kun ei hätäile.

Joo alotetaan.

Vähän pelottaa sillä tuntuu että kädet kolottaa aika pahasti ja tuntuu että mihinkää suuntaan ei voi liikuttaa kun sattuu. Vittumaista että vaikka missä asennossa pitäisi niin kolottaa ja särkee. Muutenkin täysin päälaelleen mennyt ruokavalio tuntuu vaikuttavan kroppaan. Eikai se keho siinä kauaa ihmettele kun tottuu uusiin asioihin. Luulisi kivunkin tänään häviävän kun saa veren liikkeelle.

Note taken!

Eli meen iha normisti samaan penkkiin vaan mutta reenaan käsipainojen kanssa? Tiedän kyllä millainen liikerata siinä pitäisi toteutua mutta meenkö siis vinopenkkiin vai parempi treenata normipenkissä noilla käsipainoilla välissä ? =)

Eikai se keho siinä kauaa ihmettele kun tottuu uusiin asioihin. Luulisi kivunkin tänään häviävän kun saa veren liikkeelle.

Vahvasti epäilen ettei häviä. Valmistaudu henkisesti, että ekan kerran kivut voi kestää viikon. Huomenna ja ylihuomenna tulet olemaan niin kankea ettet olisi ikinä uskonut. Hermotuksesi ja lihaksesi ne siellä vaan huutaa hoosiannaa, mutta kyllä ne siitä =).

Heh. Näitä lukiessa tulee väkisin mietittyä niitä ekoja kertoja salilla joskus täysi-ikäisyyden kynnyksellä. Näiden jumppien jälkeen koko kroppa oli niin kipeenä, että se homma jäi niihin yksittäsiin kertoihin parikin kertaa. Sitten kun varsinaisesti ryhdyin harrastamaan raudan kurittamista, se oli melkoista taistelemista palautumisen kanssa. Ensimmäisinä viikkoina sai tehtyä korkeintaan 1-2 treeniä viikossa, muuten ei palautumisesta tullut mitään. Toisaalta tuolloin venyttely/liikkuvuusharjoittelut olivat homojen hommaa ja syömiset muistuttivat lähinnä Morgan Spurlockin Supersize Me:tä. Eli sulla Haaste5kk alkaa olla ainakin ohjeiden puolesta lähtökohdat kohdallaan. Nyt on loppu kiinni vain päättäväisyydestä.

Kaksi viimeistä kirjoittajaa, ette paljon enempää oikeassa varmaan voi olla.

DAY 2 salilla taisteltu läpi ja nyt on olo sellainen että huomenna, eikä varsinkaan ylihuomenna mun kädet liiku yhtään mihinkään. Kohtuu isot kivut käsissä ja jaloissa.Koitin kyllä kevyesti suorittaa tänään, ja itse suoritusten aikana en kipua havainnut. Venyttelin huolellisesti 15min ennen kun ryhdyin tositoimiin.

Ekana oli vuorossa kyykky. Otin 3x10 pelkällä tangolla, vähän availin paikkoja ja katselin ettei se nyt ihan piparilta näytä koko homma. Mukavasti tuntui jo viimeisessä sarjassa jaloissa tuokin.

Tämän jälkeen oli vuorossa kevyillä painoilla tuo pystypunnerrus laitteessa ( en tiedä vipstaakelin nimeä ) jossa otin 3x6.

Tästä siirryin penkkiin ja löysin yhden vapaan penkin lojumasta, muuten oli aika ruuhkaa. Tein 9kg käsipainoilla 3x5 sarjan ja tuntui todella hyvin käsissä. Vähän nauratti kyllä että painoa vaivaiset 9kg per handu ja silti huojuin ja irvistelin kuin viimeistä päivää :D

Tuosta sitten nykäsin penkissä tangolla vielä 2x5 sarjan. Sitten perään vielä ( tässä kohtaa huomasin että ehkä vähä turhaan jo rasitettu olkapäitä ja käsiä.... ) se "pendlay row" hienossa vekottimessa, todella kevyillä painoilla 3x5.

Loppuun perusteelliset venyttelyt ja kun ei ollut edes hiki niin en kehdannut vielä lähteä vaan tein 3x20 vatsoja siinä venyttelyn ohessa.

Tälläistä tänään. Overall jäi ihan hyvät fiilikset vaikka nyt kirjoitan tätäkin tekstiä takki päällä koska en saa pois sitä päältäni. Selkäreppuakin joutu koko matkan raahaa kädessä ku olisin joutunut pyytää apua saadakseni sen selkään. Toivotaan että palautuminen tapahtuisi ennen maanantaita jotta saa uutta reeniä taas.

Sellainen kysymys tuli mieleen että tässäkun koitetaan kaloreita ahmia niin mites tuo karkki? Se on koko elämän ollut oma pahe ja sitä tulee ahdettua välillä iha mielettömiä määriä. Esim hyötyä / haittaa jos vedän kerran viikossa esim kunnon irtsarimätöt? Entäs muut tuollaiset kuten kebab jne jne rasvaiset ja monikaloriset ruoat? Vai pitäiskö se koko ruokavalio koostua noista terveellisistä ja proteiinipitoisista raaka-aineista? Salin jälkeen kävelin kebabmestan ohi ja nälkä ois vähä ollu mutten kehdannu ottaa mukaa ennen kuin tuun ripittämään tänne syntini :D Nyt suihkuun ja pienet venytykset päälle ja nauttimaan kahdesta vapaapäivästä.

Mahtavaa tukea ja opastusta täällä kyllä saa. Monesti sen jo sanonut ja sanon vielä kerran. Iso kiitos kaikille.

DAY 2 salilla taisteltu läpi ja nyt on olo sellainen että huomenna, eikä varsinkaan ylihuomenna mun kädet liiku yhtään mihinkään. Kohtuu isot kivut käsissä ja jaloissa.Koitin kyllä kevyesti suorittaa tänään, ja itse suoritusten aikana en kipua havainnut. Venyttelin huolellisesti 15min ennen kun ryhdyin tositoimiin.

Dynaamisia lyhyitä venytyksiä ennen suoritusta lämppäreiden välissä ja pitkät venyttelyt vasta treenin jälkeen ja välipäivinä.

Ja jos paikat on oikeesti ihan helvetin jumissa, niin mene vetään kevyttä palauttavaa treeniä ja venyttelyä sinne puntille huomenna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom