5 kuukautta, yksi mies, 100kg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi rinnalleveto on kanssa siinä ja siinä että kannattaako sitä alkaa harjoittelee.
Kuiteskin aikaavievää opiskella liikettä, jos ei ole ennen tehnyt.

Rasvaton maito voitti muuten Juoksija-lehdessä palautusjuomavertailun ylivoimaisesti (v. 2008). Jo 2002 oli myös samaisessa lehdessä ulkomaista tutkimustietoa maidon loistavuudesta palautusjuomana.

Samaa on esitetty kaakaosta. Molemmissa on pieni ongelma: on testattu palautusjuomaa aerobisen harjoituksen jälkeen, ja punttien nostelu on anaerobista.

Eikö ketjun aloittajan lähtötaso muuten ole jotain luokkaa 65-70 kg, kun pari kertaa penkkaa ja liikerata on suunnilleen kohdallaan, eikä alla ole muita liikkeitä? Ei tämä silloin kuulosta mahdottomalta.

Samaa on esitetty kaakaosta. Molemmissa on pieni ongelma: on testattu palautusjuomaa aerobisen harjoituksen jälkeen, ja punttien nostelu on anaerobista.

Eikö ketjun aloittajan lähtötaso muuten ole jotain luokkaa 65-70 kg, kun pari kertaa penkkaa ja liikerata on suunnilleen kohdallaan, eikä alla ole muita liikkeitä? Ei tämä silloin kuulosta mahdottomalta.

Oikealla tekniikalla, veikkaisin että sellainen 60kg on aika lähellä totuutta lähtötasoa. Huomenna jos näkyy joku ystävällisen näköinen jääkaappi hiihtelemässä siellä penkkien tuntumassa niin kysyn jos voi hieman jelppiä että sais selville sen maximin kunnolla ja auttais hieman tekniikassa.

Oikealla tekniikalla, veikkaisin että sellainen 60kg on aika lähellä totuutta lähtötasoa. Huomenna jos näkyy joku ystävällisen näköinen jääkaappi hiihtelemässä siellä penkkien tuntumassa niin kysyn jos voi hieman jelppiä että sais selville sen maximin kunnolla ja auttais hieman tekniikassa.

No yks tärkiä neuvo on tietenkin se, että rysäytät lavat niin tiukasti taaksepiän mitä saat, kun siihen penkille meet köllöttelemään. Jos et osaa hahmottaa miten tämä tehdään, niin vetäse kädet suoraksi eteesi, vähän niinko macarenaa rupeisit tanssimaan. Tämän jälkeen lasket hartiat/olkapäät alas, työnnät rinnan ulos ja levität käsiä sivuille ääriasentoon, niinko sammakkoa rupeisit just uimaan.

Nyt sullon lavat oikeella tavalla takana.

mjoo, varmaan se 60kg aika lähel maksimii lähtötasos.. korjaan oman veikkauksen:

5kk päästä nousee 92,5kg (jos kaikki menee hyvin)

mjoo, varmaan se 60kg aika lähel maksimii lähtötasos.. korjaan oman veikkauksen:

5kk päästä nousee 92,5kg (jos kaikki menee hyvin)

Kaikki yli 90kg ja olen voittanut itseni, kaikki yli 100kg, olen ylittänyt itseni täysin ja tienannut samalla rahaa :P

Tuo ei silti ollut vähättelyä. Luottoa löytyy itseltä ja ei voi tuntua pahalta jos jää alle tuon kunhan antaa kaikkensa seuraavan 5kk aikana. Niinkin kliseistä fraasia voidaan käyttää kun : Nyt otetaan miehestä mittaa :)

Kaikki yli 90kg ja olen voittanut itseni, kaikki yli 100kg, olen ylittänyt itseni täysin ja tienannut samalla rahaa :P

Jos tuo voitto jää vaikkapa 5 kilosta kiinni niin en usko että tuntuu voittajalta siinä vaiheessa kun häviää sen 1k€ ja oisi voinut voittaa 2k€:D

Jos tuo voitto jää vaikkapa 5 kilosta kiinni niin en usko että tuntuu voittajalta siinä vaiheessa kun häviää sen 1k€ ja oisi voinut voittaa 2k€:D

Heh totta tämäkin. Ei varmaan siinä paikan päällä tunnu kovin voittajalta mutta eiköhän se sitten myöhemmin :D

Itsekin tekisin kyykyn ennen penkkiä. Saa kroppaan hyvät lämmöt siinä penkkiä varten. Kyykkääminen myös on helpompaa kun tankoa pitelevät ja tasapainottelevat lihakset ei ole jumissa penkin jälkeen :D
Kokeile molemmin päin ja katso kumpi sopii sulle paremmin :)

Aika tiukoille menee, jos ei opi tekniikkaa hyvin nii ei tuu nousemaa kaaren täytyy olla hyvä, saako perse olla ilmassa nostossa ? Ja jos saat sen kaaren hyväksi nii kannattaa laittaa vyö, voi rupee selästä kramppaamaa. Alku kilot tulee aika helposti penkkii mutta sitten ku oot siinä 90 kg paikkeilla suosittelen pommin varma penkki ohjelmaa, kestää vaan 7vk ja siitä saat sen 10kg lisää :)

Kannattaisko jo kohta mennä sinne salille. Ei se tulos parane täällä kirjoittelemalla.

Luetko ketjua muuten kuin viimeisten viestien osalta? Eilenhän se kävi salilla. Vai suositteletko nyt että tuollaisen aloittelijan joka vetää yksijakoisella kannattaisi käydä päivittäin rääkkäämässä itseään?

Luetko ketjua muuten kuin viimeisten viestien osalta? Eilenhän se kävi salilla. Vai suositteletko nyt että tuollaisen aloittelijan joka vetää yksijakoisella kannattaisi käydä päivittäin rääkkäämässä itseään?

Ahaa, sorry, my bad. Pääsin eilen siihen vaiheeseen kun oltiin hankkimassa salikorttia mutta salilla käynnin missasin :)

e: joo, salilla käynnistä olikin pitkä selostus. No ei haaste ainakaan mitenkään liian helpolta näytä salin ja pt:n osalta :)

Ahaa, sorry, my bad. Pääsin eilen siihen vaiheeseen kun oltiin hankkimassa salikorttia mutta salilla käynnin missasin :)

e: joo, salilla käynnistä olikin pitkä selostus. No ei haaste ainakaan mitenkään liian helpolta näytä salin ja pt:n osalta :)

Joo, eipäs hypitä asioiden yli :P Tosiaan eilen olin ja huomenna uudestaan. 3x viikossa, ma-ke-pe. Kyynerpääkin tuossa parani työpäivän ohessa ja paikat tuntuu muuten hyviltä niin oishan sitä tänäänki kai voinu mutta mennään ohjelman mukaan.

Siis tuo ei etes ollut "PT" vaan joku pahainen ukkeli neuvomassa missä on pukuhuone ja vahtimassa ettei kukaan nyt mahalleen mene penkkiin huilaamaan.

Lupasin ystävälleni jo 100€ mikäli voitan jos tulee mun salikaveriks :D Sillä loppuu oma kuntosalikortti tähän kuuhun niin vaihtaa mun kanssa sitten samalle. Mukavempihan sitä kaksin käydä ja saa apua sarjoissakin kun toinen katselee eri perspektiivistä ja koittaa korjailla asentoa. Ei hänkään mikään kokenut salihirmu ole mutta enemmän kuitenkin käynyt minä.

Salissa taasen ei mitään vikaa ollut myöskään mielestäni. Paitsi että painot on paunoina. Eiköhän siihenki totu.. hehe. Huomenna tosiaan taas ja koitan ekana sitä penkkiä ( hyvien lämmittelyjen ja kyykyn jälkeen tietysti ) että saadaan se todellinen maximitulos, joka luultavasti itseni tuntien on (give or take) 60kg.

Ostin muuten kaupasta salaattivehkeet, oliiviöljyä ja cashewpähkinöitä. Noista parin päivän lounaat värkkään yhdessä kanan rintafileen kanssa. Nam! Ei malta taas oottaa huomista :)

Elikkäs 100 kg = 220 paunaa. Tuo on hyvä pitää mielessä.

Mä ainaki harjottelisin alussa penkkitekniikkaa niin perkeleesti treenien lisäksi, jos ois 1000e pelissä.

Ja tämä. Sun kannattaa välipäivinä mennä sahaamaan tyhjällä tangolla sinne aluksi tekniikkaa.

Taitaa arviosi 60 kg maksimista olla aika lähellä oikeaa jos 3x7x40kg meni ja muutama 50 kg:lla.

Sinuna kyllä tekisin päivän penkkitreenin aina ensimmäisenä (lämmittelyineen) ja sitten vasta muuta päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom