5-jakoinen kerran viikossa vai 3-jakoinen kahdesti viikossa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meikällä tasan sama. Toimii kuin yläastepojilla ES-energiajuoma.

Zabo; kuten aikaisemmin jo sanoin, niin se "itsensä etsiminen" (ei saatana) tässä touhussa saattaa lyhyellä tähtäimellä tuntua tyhmältä/turhauttavalta, mutta pitkällä tähtäimellä se on kyllä pelkästään hyvä juttu. Eli jos siltä tuntuu, niin lähde ihmeessä kokeilemaan 3-jakoista kahdesti (tai 1,67x) viikossa läpi ja vähemmillä sarjamäärillä. Jos muutaman viikon/kuukauden jälkeen tuntuu että siitä ei mitään tullut, niin mieti uudestaan.

OT: On se kyllä ihan vitun makea fiilis kun treeni oikeasti kulkee. Tulokset paranee viikko viikolta, ja salille tulee jopa poljettua normaalia nopeammin koska on niin kova hinku päästä liikuttaan rautaa. Muutaman viikon ajan olen jopa herännyt reilusti ennen herätyskellon soimista treenipäivinä (treenaan aamuisin). Näköjään sen tuntee jopa unessa että sinne salille on vitunmoinen hinku. Vielä pari viikkoa bulkkia, sitten pari viikkoa "minidieetillä" jonka jälkeen taas bulkkia tammikuun puoliväliin. Näillä mennään. Huomenna ruutia reisiin. AH!

Täytynee tota koittaa, eihän siinä loppupeleissä mitään menetä. Eihän sitä koskaan tiedä, ennenkun sitä oikeesti koittaa. Vaikka 3-jakonen olis mulle kuinka paska jako tahansa, niin se 2 kuukautta mun elämästäni on niin pieni aika, että ei se loppupeleissä mihinkään mitään vaikuta. Tuleepahan ainakin varma tieto siitä, että kumpi jako mulle se oikea sitten on :)

Mave 5x5
Kulmasoutu tanko 5x8
Alatalja 3x12
Pullover taljassa 3x15
Vaihteleeko sun selkätreenit vai eikö sulla oikeasti ole mitään ylhäältä vedettävää liikettä selälle? Mun mielestä joku leuanveto tai ylätalja leveällä ja kapealla kuuluu selkätreeniin ihan niin kuin soudutkin.

Vaihteleeko sun selkätreenit vai eikö sulla oikeasti ole mitään ylhäältä vedettävää liikettä selälle? Mun mielestä joku leuanveto tai ylätalja leveällä ja kapealla kuuluu selkätreeniin ihan niin kuin soudutkin.

Teen leukoja 3x käsitreenin yhteydessä, jostain syystä istuu mun kohdalla paremmin tohon kuin selän kanssa tehtäväksi tai sitten tuo Mave on sen verran raaka liike että en halua leukailla ennen enkä jälkeen vetojen. Ylätaljaa teen 3x12 sekä leveällä että kapealla alataljan sijasta lähes aina, mutta eilen nyt vaan sattu olemaan kaikki ylätaljat varattuna eikä jaksanu sen kummemmin venailla.

Siis mun selkäsetti kokonaisuudessaa on:

Mave (aina)
Kulmasoutu kp tai tanko
Ylätalja
Pullover tai alatalja

Sillon kun on selän tuplaviikko ni vedän kulmasoudun ja maven lisäksi tuetun t-soudun pyramidina 5kg korotuksilla ja jätän pulloverin tekemättä.

Toi 8 sarjaa rinnalle vaikuttaa näin alkuun pieneltä määrältä (edelleen, kun on tottunu tekeen 16 settiä), mut ehkä pitäs koittaa jonkun aikaa, jos tekiskin vaan sen 8-10 sarjaa :) Tuskin se mitään haittaiskaan, jos sitä pari kk koittaa ja vaikkei se loppujen lopuks mulla toimiskaan :)

Laitas jossain vaiheessa sun treeniohjelma kokonaisuudessaan tänne niin voidaan yhdessä edes yrittää arvioida noita sun treenien järkevyyttä. Voit myös laittaa vaikka penan, kyykyn ja maven tuloskehityksen viimesen vuoden ajalta jotta voin verrata sitä omaan 1-jakoiseen jolla veivasin ekan punttivuoden.

Mulla meni ekan vuoden kehitys 1-jakoisella seuraavasti:

Kyykky: 4x10 40kg -> 4x10 110kg
Pena: 3x10 kg 40 kg -> 3x10 82,5 kg ja max 105kg
Mave: Mikä vitun mave-> 110 kg 5x5 ja max 145kg

Tällä hetkellä veivaan 3-jakoisella, mutta uskallan väittää että niin minä kuin sinäkin kehityttäisiin paremmin vielä paremmin 1-jakoisella kuin näillä useampi jakoisilla.

Ennen kuin joku tulee lässyttämään et "miks et vieläki treenaa 1-jakoisella jos tulosta tulee?" niin vastauksena tulee "haist vittu, veivaa ite vuoden verran kyykkyä 3 kertaa viikossa".

Laitas jossain vaiheessa sun treeniohjelma kokonaisuudessaan tänne niin voidaan yhdessä edes yrittää arvioida noita sun treenien järkevyyttä. Voit myös laittaa vaikka penan, kyykyn ja maven tuloskehityksen viimesen vuoden ajalta jotta voin verrata sitä omaan 1-jakoiseen jolla veivasin ekan punttivuoden.

Mulla meni ekan vuoden kehitys 1-jakoisella seuraavasti:

Kyykky: 4x10 40kg -> 4x10 110kg
Pena: 3x10 kg 40 kg -> 3x10 82,5 kg ja max 105kg
Mave: Mikä vitun mave-> 110 kg 5x5 ja max 145kg

Tällä hetkellä veivaan 3-jakoisella, mutta uskallan väittää että niin minä kuin sinäkin kehityttäisiin paremmin vielä paremmin 1-jakoisella kuin näillä useampi jakoisilla.

Ennen kuin joku tulee lässyttämään et "miks et vieläki treenaa 1-jakoisella jos tulosta tulee?" niin vastauksena tulee "haist vittu, veivaa ite vuoden verran kyykkyä 3 kertaa viikossa".

Päätin vähän aikaa sitten alotaa tekeen sillain, että 1.viikolla pääliikkeissä toistot 10 (muissa enemmän). 2.viikolla päälikkeissä 8 ja 3.viikolla 6. (ei päde jalkoihin, sillä oon huomannu, että mulle sopii jaloille normaalistikin pitkät sarjat. Jaloille ehkä ennemmin näin: 1.viikko 10, 2.viikko 12-14, 3. viikko 15-2

Tänään teen jalkoja:

-kyykky 4x15
-hack-kyykky 4x15
-SJMV 4x15
-ojennus 4x20
-koukistus 4x20

Eihän tossa oo "ku" 340 toistoo jalkoja. Jaksatko ihan rehellisesti vääntää tuon setin niin kovaa, että kuorma pysyy riittävänä lihasärsykkeelle?
Laita tuo veto tehtäväksi kyykyn jälkeen.

Päätin vähän aikaa sitten alotaa tekeen sillain, että 1.viikolla pääliikkeissä toistot 10 (muissa enemmän). 2.viikolla päälikkeissä 8 ja 3.viikolla 6. (ei päde jalkoihin, sillä oon huomannu, että mulle sopii jaloille normaalistikin pitkät sarjat. Jaloille ehkä ennemmin näin: 1.viikko 10, 2.viikko 12-14, 3. viikko 15-2

Tänään teen jalkoja:

-kyykky 4x15
-hack-kyykky 4x15
-SJMV 4x15
-ojennus 4x20
-koukistus 4x20

Ai shaatana :D kyllä on melkonen satujumppa. Haluaisin kyllä olla paikalla todistamassa tuota jalkatreeniä.

Ai shaatana :D kyllä on melkonen satujumppa. Haluaisin kyllä olla paikalla todistamassa tuota jalkatreeniä.

No nyt varmaan tajuut, että kyllä tosta palautumiseen vähän aikaa menee :D

- - - Updated - - -

Eihän tossa oo "ku" 340 toistoo jalkoja. Jaksatko ihan rehellisesti vääntää tuon setin niin kovaa, että kuorma pysyy riittävänä lihasärsykkeelle?
Laita tuo veto tehtäväksi kyykyn jälkeen.

Sarjamäärii vois kyl tältä viikolta vähentää, kun on tosiaan noin monta toistoo per sarja. Sit kun on se 10 toiston viikko, niin eihän toi sitten mitenkää paha ole

- - - Updated - - -

Laita se koko treeniohjelma ja tuloksia (ilman värikynää) myös vuoden ajalta.

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=156866843

Laitetaas tää nyt tänne. Siinä olis mun tulokset 10kk treenin jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^^ Huikee kondis ja jos olet tuon n. 10 kg lihasta takonut kymmennessä kuukaudessa ("I have made pretty good gains (65kg to 80kg") niin geenit on ainakin kohdillaan :D olettaen että ihan natu pohjalta ponnistat. Vissiin nyt viimeistään voidaan lopettaa puheet siitä, että 1kg lihasta / kuukausi ei ole aloittelijalle mahdollista. Lyhyellä matikalla tämä tarkoittaa 50g puhdasta lihasta per treenikerta jos viis jakoisella veivaat :)

Tuolla kehityksellä sä oot Suomen johtavia kehonrakentajia jossain sarjassa 10-15 vuoden päästä ainakin massojen puolesta.

^^ Huikee kondis ja jos olet tuon n. 10 kg lihasta takonut kymmennessä kuukaudessa ("I have made pretty good gains (65kg to 80kg") niin geenit on ainakin kohdillaan :D olettaen että ihan natu pohjalta ponnistat. Vissiin nyt viimeistään voidaan lopettaa puheet siitä, että 1kg lihasta / kuukausi ei ole aloittelijalle mahdollista. Lyhyellä matikalla tämä tarkoittaa 50g puhdasta lihasta per treenikerta jos viis jakoisella veivaat :)

Tuolla kehityksellä sä oot Suomen johtavia kehonrakentajia jossain sarjassa 10-15 vuoden päästä ainakin massojen puolesta.

Onhan mun rasvaprossa tossa reilusti korkeempi mitä aluks. Tossa ennen kuvassahan mä olen ihan helvetin laiha. Ja kyllä, 10 kuukautta siihen meni, toki sitä ennen jalkkiksen kautta tullu lähinnä kehonpainolla treenattua sitä sun tätä. Salilla käymisen alotin kuitenkin vasta sillon, kun täytin 18 ja lopetin jalkkiksen :)

Onhan mun rasvaprossa tossa reilusti korkeempi mitä aluks. Tossa ennen kuvassahan mä olen ihan helvetin laiha. Ja kyllä, 10 kuukautta siihen meni, toki sitä ennen jalkkiksen kautta tullu lähinnä kehonpainolla treenattua sitä sun tätä. Salilla käymisen alotin kuitenkin vasta sillon, kun täytin 18 ja lopetin jalkkiksen :)

No jos sitä lihaa ois tullut vaikka 5kg ja 10kg fläsää, mitä nyt ei todellakaan ole niin paljoa tullut kuvien perusteella, niin silti hyvä suoritus. 0,5 kg lihaa kuukaudessa on jotain mistä moni voi vain unelmoida. Toistaalta mulla ei ole vertailupohjaa paljon aloitteleva perus punttipena voi keskimäärin takoa lihasta kuukaudessa.

Mä todellakin rukoilen, että natuna on noikin lihat tehty.

Ja oisit vaan jatkanu sitä Hakassa palloilua ;)

No jos sitä lihaa ois tullut vaikka 5kg ja 10kg fläsää, mitä nyt ei todellakaan ole niin paljoa tullut kuvien perusteella, niin silti hyvä suoritus. 0,5 kg lihaa kuukaudessa on jotain mistä moni voi vain unelmoida. Toistaalta mulla ei ole vertailupohjaa paljon aloitteleva perus punttipena voi keskimäärin takoa lihasta kuukaudessa.

Mä todellakin rukoilen, että natuna on noikin lihat tehty.

Ja oisit vaan jatkanu sitä Hakassa palloilua ;)

Ihan natuja tässä ollaan :) ja kyllä tää kehonrakennus jalkkiksen voittaa ;)

..ja Zabolle: hyvät pohjat, hyvä kehitys, varmaan hyvät geenitkin (geenit siis rohkaisuna, eikä dissauksena, ettei tarvitsisi treenata kovaa jne). Älä stressaa liikaa tuosta jaosta!

Kiitti!

Joo, eihän tästä mitään stressiä pitäs ottaa. Oon vaan niin helvetillinen perfektionisti. Vaikka tää jako onkin tuottanu hyvää tulosta, niin silti mä vaan ajattelen, että oliskohan vielä joku jako, jolla tulos olis hitusen parempi :D Haluun vaan saada kaikesta parhaan hyödyn ja se on helvetin ärsyttävää se :D

Olen jostain saanut sellaisen käsityksen, että tuollaiset 5-jakoiset treeniohjelmat ovat jenkeissä se ehkä kaikista yleisin ratkaisu. Jotenkin välillä tuntuu, että täällä Suomessa tuollaiset monijakoiset tuomitaan monesti kättelyssä ja tuputetaan 1, 2 tai joskus jopa 3-jakoista ohjelmaa lähes kaikille. Omalla kohdalla parhaiten lihaa keränneet kaverit/tutut ovat juurikin takoneet ne lihat melkein alusta lähtien 4-5 jakoisilla ohjelmilla ja on kyllä todella hankala kuvitella, että olisivat jotenkin paremmissa massoissa 2-jakoista vääntäneenä. Tiedä sitten.

Olen jostain saanut sellaisen käsityksen, että tuollaiset 5-jakoiset treeniohjelmat ovat jenkeissä se ehkä kaikista yleisin ratkaisu. Jotenkin välillä tuntuu, että täällä Suomessa tuollaiset monijakoiset tuomitaan monesti kättelyssä ja tuputetaan 1, 2 tai joskus jopa 3-jakoista ohjelmaa lähes kaikille. Omalla kohdalla parhaiten lihaa keränneet kaverit/tutut ovat juurikin takoneet ne lihat melkein alusta lähtien 4-5 jakoisilla ohjelmilla ja on kyllä todella hankala kuvitella, että olisivat jotenkin paremmissa massoissa 2-jakoista vääntäneenä. Tiedä sitten.

juuri näin, mutta tehköön kukin miten lystää. Pitää muistaa että suurinosa taistelee itseään nollalihaisesta nörtistä normikuntoseks. Sitte ku näillä G6 ja muilla 2 ym jakosilla on saanu itsensä fyysistä työtä tehneen nuorukaisen lihoihin, ni sitte alkaa vasta se oikee lihaksen teko ja se ei oo ihan niin simppelii hommaa ku moni luulee. 2 ja 3 jakonen on sillon hyvä jos et pysty käydä salilla ku 2 tai 3 kertaa viikos. samoin G6 on perusteltuu jos salille ei pääse ku kerran viikos :)

Ite lueskelin kans ties mitä englanninkielisiä tutkimuksia ja foorumeita, niin siellä nimenomaan 5-jakonen on se suosituin tapa kaikkien keskuudessa. Toki muitakin jakoja käytettiin, mutta suurimpaan suosioon nousi just tää 5-jakonen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom