45 Minuuttia TÄNÄÄN "Naisen ihannekeho sai lihakset"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Baletit yksilölajeja? No mutta kyllähän siinä harjoitellaan yhdessä :) Niinkuin myöskään voimistelussa... Mutta eipä sitä tarvitse kaikkien saman kiekon perässä juosta(luistella) jotta kavereita saisi tai sosialisoituisi.

Tai jotain.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by -Ronin-
Joo on baletit yksilölajeja. Aattelin että nuo voimistelut ois käsittäny baletinkin :)

Jeps, ymmärsin kyllä :) Itselläni oli vaan parempi tieto voimistelusta (kuin baletista) ja siinä tosiaan harjoitellaan yhdessä. Mutta Missukka varmaan tietää baletista enemmän, joten se siitä :) Johtoajatus oli kuitenkin se, että kyllä siellä salillakin voi harjoitella yhdessä.

En tarkoittanut, että olisi yleisesti huono asia viedä lapsi jonkin liikuntaharrastuksen pariin. Joskus homma vaan menee siltä osin liiallisuuksiin, että lapsi harrastaa lopulta lajia vain, koska ajattelee vanhempien haluavan hänen harrastaa sitä.

Omakohtaista kokemusta ei ole lapsena liikunnan harrastamisesta, joten voi olla, että en tiedä mistä puhun :piis:

Originally posted by MissFlightattendant
Rohkenen olla hiukan eri mieltä asiasta... Ei ehkä ole ihan tervettä kuitenkaa, että siinä on jo spinningiä sun muuta jotain viis tuntia takana ja sitten vetäistään pikku pullo energiajuomaa(tai mitä ikinä olikaan) lounaaksi.. 6-7 tuntisen työpäivän(urheilua koko aika) jälkeen lähdetään vielä lenkille(!!!???)... Luulisi, että se liikuntakiintiö olisi tullut jo moneen kertaan täytettyä tuon työpäivän aikana..:rolleyes:

Voipi hyvin olla, että se lenkkeily on ulkoilua eikä liikuntaa. Ja voi olla, että se juoksee siinä sen takia, että näyttäisi urheilullisemmalta.

Mutta en mä kutsuisi sitä sairaaksi tai epänormaaliksi, että työksensä ohjaa liikuntatunteja ja tekee itse mukana.

Harvat ohjaajat kuitenkaan joka tuntia täysillä vetää.

Niinpä niin... Tänään kävi täti kylässä "meillä" ja kertoi että 11-vuotias serkkutyttöni on sairastunut anoreksiaan! Että se siitä ihanteesta...

Tää maailma on SAIRAS!! Mun pikkubroidi ( nyt 14 v eli 8.lla ) oli laihdutuskuurilla joskus 11 - tai 12 - vuotiaana. Eikä hän ole todellakaan ylipainoinen, mahassa vaan on pikkasen ylimäärästä -- siis pieni rasvakerros. Hohhoijaa.

Saispa lapset olla vielä lapsia. Ulkonäöstään ehtii murehtimaan myöhemminkin..

Tossa pari päivää sitten salilleni, jossa on myös uimahalli samassa, tuli ryhmä pikkutyttöjä, ehkä jotain 8-9-vuotiaita. Ne alko siinä kilpaa punnitsemaan itseään ja nehän nyt tietenkin oli ihan riisitikkuja. Kilpailivat kuka painaa vähiten...apuaa...ja ne paino kaikki jotain 60 lbd, eli alle 30 kiloo. No siinä ne sitten innossaan tuloksia luetteli opettajallee, joka KEHUI niitä laihimpia sitten että "Voi että, ompa mahtavaa, niin laiha olet". :eek: Siis...mitääääääää??? Aivan mahtavaa kun tossa iässä jo hirvee fiksaatio painostaan...jep jep

Mutta itse katoin tosiaan dokkarin pikku pätkän netistä, en siis teidä mitä kaikkee muuta siinä oli. Mutta miten ihmeessä se ohjaaja välttää ylikunnon? Onko hajuakaan? Eihän tollanen kyllä keltä vaan onnistuis...ja miten sillä ne lihakset pysyy tolla treenimäärällä, eikä kuihdu pois? Ja voih nyyyyhkis mikä hirvittävä kommentti, että haluis haban pienemmäks...aaarrrgghh...mä voisin kyllä vaihtaa!!! Vaikka heti!

Originally posted by Fiona
Tää maailma on SAIRAS!! Mun pikkubroidi ( nyt 14 v eli 8.lla ) oli laihdutuskuurilla joskus 11 - tai 12 - vuotiaana. Eikä hän ole todellakaan ylipainoinen, mahassa vaan on pikkasen ylimäärästä -- siis pieni rasvakerros. Hohhoijaa.

Lastenhan se on parempi juuri ulkonäöstään murehtia ja olla laihiksella. Ei heikot tai hieman ylipainoiset aikuiset saa turpaan ja joudu kiusatuksi päivittäin. Keskiverto ala-asteella tai varsinkin yläasteella meininki on pahempaa kuin pahimmissa slummeissa, jos joku sattuu olemaan erillainen, esim. ylipainoinen.

Jos 10-vuotias vetää 20 leukaa, ei ole suurta vaaraa koulukiusaamisesta. Punttia lapsilla, vaan ekaluokasta lähtien :whip: :D

Originally posted by Fiona
Jos tuo kattaa selkeän ylipainon niin rohkenen olla eri mieltä. Männä viikolla oli jossain uutinen (kuulostaa hyvältä, tiedän) että verisuonten kalkkeutuminen alkaa jo paljon oletettua nuoremmilla. Painonhallinta ja liikunta - minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa.

Kyl nää vanhemmat sais nykyään vähän enemmän kattoo sen torspon perään ja rajottaa sitä jokailtasta pleikkarin peluuta ja valvomista. Kyllä se on vanhemmalla oltava vastuu siitä, että ne ilta-GABAT annetaan ajoissa, että ehtii torspo nukkua vähintään sen 8 tuntia ennen ECA:a ja aamuaerobista ennen koulua.

Ylipaino ei ole kenellekään terveellistä, enkä sitä puolustelekaan. Mielestäni 10 - vuotiaat, 80 kiloa painavat sotanorsut pitäisi laittaa lenkille ja laihduttamaan. Tässä oli nyt kuitenkin kyse normaalipainoisista lapsista, jotka laihduttavat ulkonäköseikkojen vuoksi.

joo siis mitä naisten liikuntaan tulee ni saaha sitä olla hyvässä
kunnossa mutta naisella liika lihas on vain rumaa,
en diggaile

Originally posted by Juhan
Lastenhan se on parempi juuri ulkonäöstään murehtia ja olla laihiksella. Ei heikot tai hieman ylipainoiset aikuiset saa turpaan ja joudu kiusatuksi päivittäin. Keskiverto ala-asteella tai varsinkin yläasteella meininki on pahempaa kuin pahimmissa slummeissa, jos joku sattuu olemaan erillainen, esim. ylipainoinen.

Jos 10-vuotias vetää 20 leukaa, ei ole suurta vaaraa koulukiusaamisesta. Punttia lapsilla, vaan ekaluokasta lähtien :whip: :D
Totta, nimimerkillä -koulukiusattu läski- (pieni tarkennus aiemmin ilmoitettuun painon: kisoissa viikonloppuna 127.15 kg)

Mä oon nyt sitten se muurahaispesä! Kun otatte muksunne mukaan salille ja annatte niiden tehdä muutaman toiston aina välillä niin pitäkää mielessä että se on silloin vaihtelua lapsen normaaliin leikkiin eli hauskaa. Raudan heiluttelu sinänsä on takuulla pitkän päälle 4-10v lasten mielestä tylsää ja jos sellaisia lapsia löytyy jotka oikeasti tykkäävät käydä 3 kertaa viikossa tekemässä jotain tiettyä ohjelmaa niin on heitä noin 1 miljoonasta!

Minusta tuon dokkarin skidit näyttivät erittäinkin totisesti treenaavan (poika juoksumatolla ja tyttö lat pull downeja tekemässä esim.) ja olen erittäin yllättynyt jos heidän ainoa motivaationsa oli että se on KIVAA! Haiskahtaa että taustalla on joko vanhempien/valmentajien mielipide tai jotain kautta saatu pakonomainen tarve parantaa ulkonäköään.

Sen sijaan olen sitä mieltä että kaikki puuha- ja voimistelu-ilta systeemit ovat alta kouluikäisille lapsille mitä mainioin ajanviete ja liikunta. Niissä on nimenomaan vaihtelua ja liikutaan ilman sen kummempaa määräpäätä. Salille mennään a) kasvattamaan lihaksia tai b) lisäämään voimaa. Sitä ei 5v lasten tarvi vielä tehdä!! Piste!

Originally posted by Juhan

Totta, nimimerkillä -koulukiusattu läski- (pieni tarkennus aiemmin ilmoitettuun painon: kisoissa viikonloppuna 127.15 kg)

Mä oon nyt sitten se muurahaispesä! Kun otatte muksunne mukaan salille ja annatte niiden tehdä muutaman toiston aina välillä niin pitäkää mielessä että se on silloin vaihtelua lapsen normaaliin leikkiin eli hauskaa. Raudan heiluttelu sinänsä on takuulla pitkän päälle 4-10v lasten mielestä tylsää ja jos sellaisia lapsia löytyy jotka oikeasti tykkäävät käydä 3 kertaa viikossa tekemässä jotain tiettyä ohjelmaa niin on heitä noin 1 miljoonasta!

Minusta tuon dokkarin skidit näyttivät erittäinkin totisesti treenaavan (poika juoksumatolla ja tyttö lat pull downeja tekemässä esim.) ja olen erittäin yllättynyt jos heidän ainoa motivaationsa oli että se on KIVAA! Haiskahtaa että taustalla on joko vanhempien/valmentajien mielipide tai jotain kautta saatu pakonomainen tarve parantaa ulkonäköään.

Sen sijaan olen sitä mieltä että kaikki puuha- ja voimistelu-ilta systeemit ovat alta kouluikäisille lapsille mitä mainioin ajanviete ja liikunta. Niissä on nimenomaan vaihtelua ja liikutaan ilman sen kummempaa määräpäätä. Salille mennään a) kasvattamaan lihaksia tai b) lisäämään voimaa. Sitä ei 5v lasten tarvi vielä tehdä!! Piste!

Originally posted by Hippa
Mutta en mä kutsuisi sitä sairaaksi tai epänormaaliksi, että työksensä ohjaa liikuntatunteja ja tekee itse mukana.

En minäkään miellä työkseen liikuntatunteja ohjaavaa/niille itse osallistuvaa ihmistä sairaaksi tai epänormaaliksi. En ole sellaista väittänytkään. Mutta, että koko sen urheiluntäyteisen päivän jälkeen lähdetään vielä juoksemaan.. No toivottavasti paikat ja terveys kestää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom