45 Minuuttia TÄNÄÄN "Naisen ihannekeho sai lihakset"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka monta tuntia viikossa te liikutte?

Salitreeniä tulee noin 3 tuntia viikossa + päälle koirien ulkoilutukset hissukseen kävellen. Päivässä koirien kanssa liikkumiseen < 60 min.

Oompas mä laiska.... :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Fiona
Kuinka monta tuntia viikossa te liikutte? Mun täytyy nyt häpeäkseni tunnustaa, että 50 h viikossa jää multa saavuttamatta.. Älkää silti alkako hyljeksiä mua tai antako banneja, pliis :itku:

Vakavasti: Liikuntaa tulee viikossa ehkä noin 10 h, joista puolet aerobista ja puolet kuntosalia. Eli keskimäärin joka arkipäivä 2 h. Viikonloppuisin teen melko raskasta fyysistä työtä, jossa kävellään käytännössä katsoen koko ajan, ja reippaasti. Jos viikonlopun työn laskee mukaan, liikuntaa tulee siis noin 20 h viikossa.

Väitänpä, että 15 - 20 h viikossa alkaa olla maksimi ihmiselle, joka on kokopäivätyössä.

Varmaan mullakin menee aika lähelle tuota 10 tuntia / vko ja enempää en ainakaan täysillä jaksa (jotain sunnuntai-kävelyä ehkä). Huomasin sen viime kesänä jolloin ton liikuntamäärän lisäksi pyöräilin (kohtuu kovaa) myös työmatkat, joista tuli reilu tunti yhteensä per päivä. Ja väittäisin, etten ole ihan rapakuntoinen kuitenkaan. Jos pyrkisin tuohon 40-50h viikossa, mun täytyisi liikkua koko se aika, minkä nykyisellään istun tässä näytön edessä ja vähän enemmänkin. Aika villi ajatus...

Se liikunnanohjaaja tyttö oli kyllä kovassa kunnossa :worship:
Muutenkin oikein miellyttävä silmälle :thumbs:

Punttia sellaiset 5 tuntia viikossa, aeroobista ehkä 2-3 tuntia jos ei lasketa mitään kävelyä kioskille ja työssä kävelyä ja muuta vataavaa...

Punttia n. 6-8 tuntia viikossa. Aerobista tulee tarkoituksella harjoitettua 0 tuntia viikkotasolla. Kuukaudessa ehkä pari tuntia.

Se, mikä on kasvavassa määrin ärsyttänyt eilisestä asti on se, että siinä spiikissä annettiin olettaa, että joku treenaa harrastuksena 50 tuntia viikossa, koska on vaan pakko näyttää hyvältä.

Tuolle tytölle se on kuitenkin ammatti ja elinkeino, joten kyse ei ole sairaudesta tai edes pakkomielteestä.

Mikä tärkeintä, se ei treenaa normaaliduunin päälle 40-50 tuntia niinkuin spiikki antoi olettaa (vaikka ei sanonutkaan mitään sinnepäin).

Jos on totta, että lihaksikas naisvartalo on nykyään useamman mieleen niin mä ainakin oon vaan tyytyväinen... Kyllähän se anorektinen ihanne joutaakin jo taka-alalle ja vähän terveempää kehiin :thumbs:

Sama ärsytti kuin Hippaakin! Eiköhän oo aika eri asia, jos liikkuu työkseen kuin jos liikkuu normaali työn lisäksi vielä 40-50h/vko. Mutta niinhän se on, et noissa dokkareissa pyritään järkyttämään ihmisiä... Ei taitaisi onnistua, jos kerrottaisiin jostain keskiverto kuntosalitreenaajasta 5-10 viikkotunnilla. Mut :worship: vaan sille pätkässä esiintyneelle ohjaajalle, en mä vaan ainakaan kestäis tommosia määriä, oli sitten työ tai harrastus!

Ja kyllä Suomestakin löytyy päättömyyttä lasten treenaamisen suhteen... Täti osti just 10-vuotiaalle pennulle juoksumaton, ku pojalle on kertynyt ylipainoa :eek: Miettis vähän, mitä sille ruuaksi tarjoaa tai kenen syy on, jos pojalla on esim rahaa käydä joka päivä Mäkkärissä... Ja eiköhän 10-vuotias olis halukkaampi lähtemään vaikka äitin kans pyöräilemään/hiihtämään kuin juoksemaan juoksumatolla!

Originally posted by Hippa
Tuolle tytölle se on kuitenkin ammatti ja elinkeino, joten kyse ei ole sairaudesta tai edes pakkomielteestä.

Rohkenen olla hiukan eri mieltä asiasta... Ei ehkä ole ihan tervettä kuitenkaa, että siinä on jo spinningiä sun muuta jotain viis tuntia takana ja sitten vetäistään pikku pullo energiajuomaa(tai mitä ikinä olikaan) lounaaksi.. 6-7 tuntisen työpäivän(urheilua koko aika) jälkeen lähdetään vielä lenkille(!!!???)... Luulisi, että se liikuntakiintiö olisi tullut jo moneen kertaan täytettyä tuon työpäivän aikana..:rolleyes:

Originally posted by MsFleetside
En ymmärrä, mistä ihmeestä ne ohjelmantekijät olivat saaneet päähänsä, että meneillään olisi joku fitness-trendi. En mä ainakaan ole huomannut mitään sinne päinkään viittaavaa. Musta toi kaduilla roikkuva nuoriso ei vois enää veltomman näköistä sakkia olla.

Ja kesällä sen varsinkin huomaa, kun vaatteet on vähissä, miten löllöperseet hyllyvät lantiofarkuissa ja niiden ja napapaidan väliin jää kauheet vatsamakkarat, tai sitten on niitä laihoja läskejä. Mutta missä ne kaikki jäntevät ja lihaksikkaat sporttivartalot luuraa? Vai onko tää trendi niin tuore, että tulokset näkyvät vasta ensi kesänä? Epäilen.
Täysin samaa mieltä! Löysempää menoa saa hake tosissaan. Ehkä se sit vaan on niin että ne fitnesstrenditietoiset ovat kuntosalilla rääkkäämässä itseään eivätkä baarissa imemässä tupakansavua ja viinaa. Mulla jää ainakin baarireissut melko vähiin vuodessa; kisojen jälkeen juhlitaan aina ja synttäreitä on mukava bilettää, mutta that's it.

Taitaa muuten olla jonkinlainen kampanja meneillään jolla koitetaan estää ihmisten liian terveitä elintapoja. Mieti nyt miten monta työtöntä siitä poikisi jos kaikki kärpäsbaarit, pikaruokalat, diskot sun muut suljettaisiin!

Tästä lastensa kuntouttamisesta voisin sellaisen anekdootin vielä julkaista että pari vuotta sitten serkkuni äiti laittoi serkkuni laihikselle (siis oikealle maalaislaihikselle: "saat syödä yhden ruisleivän ja kaks papua päivässä"). Poika tais silloin olla n. 18v.

Koitin siinä sitten valistaa että ehkä se ei ollut ihan perusteltua koska motivaatio oli se että serkkuni bmi oli jotain 25.5 luokkaa. Ja serkkuni ei todellakaan ollut lihava, pikemmin synnynnäisesti lihaksikas. Kuitenkin suhtautuminen oli se että "mitä sinä asiasta muka tiedät? MINÄ oon saanut tän tiedon painonvartioista!" Onneksi se laihis ilmeisesti loppui, mutta osoittaapa jonkinlaista yleistä tietämystasoa ihannepainoista. Mikään ei tietenkään pakottanut mun serkkua tottelemaan äitiään, mutta heppu nyt on hiukan yksinkertainen ja lähimmäisriippuvainen.

Ilmeisesti vanhemmat (nimenomaan huonon fysiikan itse omaavat sellaiset) alkavat kiinnittämään yhä enemmän huomiota siihen että heidän lapsensa täyttäisivät modernit kauneusihanteet. = huono suhtautuminen!

Onneksi mun äiti ei ikinä laittanut mua laihikselle!

nimimerkki: -127kg eilen punnittu-

Lasten saleista

Sohaisen muurahaispesää ja kommentoin vielä tuossa dokkarissa esitetystä lasten salitreenistä. En ihan tajunnut, miksi juttu olisi niin kauhean tuomittavaa? Toki JOS asia on niin, että lapset ovat siellä vanhempiensa pakottamana ja motiivina on ulkonäölliset seikat niin sitten se on tottakai aivan persiistä. Tuossa kuitenkin oli mielestäni taas ohjelmantekijällä näppinsä pelissä ja annettiin todellakin ymmärtää, että vanhemmat vievät lapsensa salille ulkonäköseikkojen vuoksi - minä en kuitenkaan huomannut yhtään kommenttia salilla käyvien lasten vanhemmilta tai lapsilta itseltään!! (Vai oliko niitä? Voi olla että meni minulta ohi, puuhasin muuta samalla.)

Entä jos asia onkin niin, että lapset haluavat salille, koska siellä on kivaa (ei kovin vakavalta menolta mielestäni näyttänyt) ja vanhemmat haluavat viedä lapsensa sinne, koska siellä saa liikuntaa turvallisessa ympäristössä (<-- lienee ihan pätevä argumentti suurkaupungeissa?) Vaihtoehtona voi olla, että lapset istuvat kotona pelaamassa tietokoneella tai vastaavaa. TOKI parempi vaihtoehto olisi se, että vanhemmat lähtisivät lapsen kanssa ulos, mutta nykyisinhän kaikilla on niiiin kiire eikä moiseen ole (muka) aikaa :(

Täälläkin on varmasti punttaajia joiden lapset ovat innoissaan isänsä/äitinsä lajista ja haluavat "treenata" mukana. Monikin antaa tällöin lapselle kilon painot ja antaa tämän tehdä pystypunnerrusta tms. äiskän/iskän vieressä. Tässäkään ainakaan moni meistä (tavan tallaaja on kai eri juttu) ei näe mitään pahaa? Olenkin vähän yllättynyt, että täälläkin paheksutaan tuota lasten sali -juttua.

Re: Lasten saleista

Originally posted by Tiukkis
Toki JOS asia on niin, että lapset ovat siellä vanhempiensa pakottamana ja motiivina on ulkonäölliset seikat niin sitten se on tottakai aivan persiistä.

Entä jos asia onkin niin, että lapset haluavat salille, koska siellä on kivaa (ei kovin vakavalta menolta mielestäni näyttänyt) ja vanhemmat haluavat viedä lapsensa sinne, koska siellä saa liikuntaa turvallisessa ympäristössä (<-- lienee ihan pätevä argumentti suurkaupungeissa?) Vaihtoehtona voi olla, että lapset istuvat kotona pelaamassa tietokoneella tai vastaavaa. TOKI parempi vaihtoehto olisi se, että vanhemmat lähtisivät lapsen kanssa ulos, mutta nykyisinhän kaikilla on niiiin kiire eikä moiseen ole (muka) aikaa :(

Itse olen samaa mieltä, ihan tervetullutta liikuntaa lapsille, jota ei todellakaan voi harrastaa siellä ulkona vapaasti leikkimällä. Eri asia tosiaankin on jos aikuiset pakottaa, jotta ulkonäkö paranisi. Ei kovin hyvältä ajatukselta vaikuttaisi tulevaisuutta ajatellen.

Jos tuollaisen treenin lapset (ja aikuiset) tosiaankin ottaa leikin kanalta on se varmasti hyödylllistä muuten vähän liikkuville lapsille.

Re: Lasten saleista

Täälläkin on varmasti punttaajia joiden lapset ovat innoissaan isänsä/äitinsä lajista ja haluavat "treenata" mukana. Monikin antaa tällöin lapselle kilon painot ja antaa tämän tehdä pystypunnerrusta tms. äiskän/iskän vieressä. Tässäkään ainakaan moni meistä (tavan tallaaja on kai eri juttu) ei näe mitään pahaa? Olenkin vähän yllättynyt, että täälläkin paheksutaan tuota lasten sali -juttua.

Samaa mieltä ollaan..Mä käytän duunipaikan hyvää salia ja todella usein reilu kolmevuotias lapseni haluaa tulla mukaan, koska siellä on kivaa. Saa tehdä kuperkeikkoja sellaisen pehmeän maton päällä, leikkiä jättimäisellä pallolla jne. Jos olen menossa esim. viikonloppuna salille aamulla niin varmasti otan lapsen mukaan.
Tosin jos pitäisi käyttää kaupallista salia niin en tosiaankaan ottaisi lasta salille. Duunipaikan sali on sopivan pieni eikä siellä ole oikeastaan koskaan kuin viisi muuta treenaamassa samaan aikaan niin ei ainakaan pitäisi häiritä ketään.
Se ollaan myöskin sovittu, että jos siellä salilla ei osata olla nätisti, niin siihen loppuu siellä leikkiminen saman tien.
Toivotaan nyt että tästä jää lapselle myönteinen kuva liikunnasta ja saliharrastuksesta, en pistäisi pahaksen jos lapsen kasvaessa isommaksi liikunta pysyisi tärkeänä osana elämää..
Ai niin, piti vielä mainita että esim. vaimon töiden yms. seikkojen takia joskus lapsi pitää ottaa mukaan, koska en voi häntä yksinkään kotiin jättää.

Itse olen samaa mieltä
Samaa mieltä ollaan..
Höh, en tainnutkaan osua muurahaispesään :D

Lisään vielä, että kyllähän lapsia viedään todella nuorena aloittamaan vaikka telinevoimistelun, baletin tai lätkän harrastaminen eikä tätä tietenkään kukaan paheksu !

Höh, en tainnutkaan osua muurahaispesään :D

Lisään vielä, että kyllähän lapsia viedään todella nuorena aloittamaan vaikka telinevoimistelun, baletin tai lätkän harrastaminen eikä tätä tietenkään kukaan paheksu !

Mielestäni lapsia varten nuo baletit ja telinevoimistelut ovat huomattavasti parempia vaihtoehtoja kuin punttisali. Tuntuu ainakin siltä että lapsen koordinaatiokyky, fysiikka jne kehittyvät paremmin kuperkeikoilla yms kuin penkkiä ja hauista vääntämällä.

Tuskinpa se nyt huono asia kuitenkaan on jos lapsi tykkää leikkiä salilla mutta se kun tuossa dokumentissa pojat juoksi jollain juoksumatolla niin ei kyllä mun silmään näyttäny hyvältä. Pelit, pallot ja kuperkeikat paljo parempia.
Salilla käyminen muutenkin aika yksinäistä puurtamista yleensä niin siksikin suosin lapsille joukkuelajeja enemmän. Tai ainakin niin että isommassa porukassa ollaan harrastamassa (kun nuo voimistelutkin taitavat olla enemmän yksilölajeja).

Esimerkiksi baletti taitaa kyllä olla ainakin hyvin pitkälti yksilölaji? Ja kai sitä yhdessä tekemistä voi siellä salillakin olla :) Toisaalta kaikki ihmiset eivät yksinkertaisesti ole sellaisia "joukkueihmisiä"! Eikä se sali varmasti sulje pois niitä kuperkeikkoja ja vastaavia, päinvastoin salilla liikkuminen saattaa innostaa tekemään myös muita temppuiluja. Eipä silti, ymmärrän kyllä pointtisi tuosta koordinaation kehittämisestä.

Nuo baletit ja vastaavat otin esiin, koska minua sapettaa sellainen fakta, että joskus vanhemmat vievät lapsiaan harrastuksiin joita itse haluaisivat lasten harrastavan. Tuomitsen siis aika rankasti esim. sellaiset isät, jotka elävät lasten lätkäharrastuksen kautta omaa lapsuuttaan ja sokeutuvat täysin sille, mitä lapsi oikeasti haluaisi tehdä!! Tätä kautta siis nuo muutkin harrastukset voivat olla aivan yhtä lailla tuomittavia.

Joo on baletit yksilölajeja. Aattelin että nuo voimistelut ois käsittäny baletinkin :) Ei kaikki ihmiset ole joukkueihmisiä, mutta mielestäni lasta ei ainakaan pitäisi yrittää puskee yksilölajin pariin heti vaan mielummin joukkuelajiin tai ainakin lajiin jota harrastetaan porukassa (vaikka se laji olisikin yksilölaji). Kuitenkin parempi että lapsen sosiaalisuutta pyrittäs kehittämään eikä tehä murjottavaa punnertajaa heti pienestä pitäen.

Mun mielestä on hyvä että vanhemmat yrittävät saada lapsen pelaamaan esimerkiksi jääkiekkoa viemällä heidät reeneihin ja tutustuttamalla lajiin. Väärin se tietenkin on siinä vaiheessa jos lapsi ei sitä lajia halua harrastaa. Ei sitä lapsena oikein tiedä mitä kaikkea mahdollista voi harrastaa niin mielestäni vanhempien tehtävänä on yrittää näyttää eri vaihtoehtoja lapselleen, jos sitä kautta sitten jokin mukava laji löytyisi.

Tv. Ikuisesti katkera kun vanhemmat eivät tunkeneet painimolskille 5 vuotiaana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom