Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osaako ketään sanoa, miten olisi järkevätä jakaa viikon ohjelma, jos tekee 2 treeniä 2 jakoisella ohjelmalla ( kerran ylä- ja alakroppa ) sekä 3 treeniä 3 jakoisella ? Miltä viikko voisi näyttää.
Ja ideoita/kommentteja 3-jakoisesta ohjelmasta? Jakona perus jalat/työntävät/vetävät ja kierto itellä ollu 1on1off, mut varmaan vois myös tehä 3on1off.
1 JALAT
- Kyykky 4x8-10
- Prässi/hack 2x12-15
- SJMV/Koukistus 3x12-15
- Pohkeet 4x12-15
- Voimapyörä 3x15-20
- Bonusliike I
- Bonusliike II
2 RINTA, OLKAPÄÄT, OJENTAJAT
- Penkki 4x8-10
- Vinopenkki kp 2x12-15
- Viparit sivulle/taakse 3x12-15
- Pystypunnerrus 3x8-10
- Pushdown 3x12-15
- Istumaannousu lisäpainoilla 4x15-20
- Bonusliike I
- Bonusliike II
3 SELKÄ, HAUIS
- MaVe 4x6-8
- Kulmasoutu/Leuanveto 3x8-10
- Ylätalja/Alatalja 3x12-15
- Hauiskääntö kp 2x12-15
- Hauiskääntö tanko 2x12-15
- Lankku 4x1min
- Bonusliike I
- Bonusliike II
Kantava idea on siis pyrkiä nostamaan sarjapainoja noissa pääliikkeissä (kyykky, mave, penkki, pystypunnerrus, leuat, kulmasoutu).
Avustavissa liikkeissä tarkoitus on pumppailla ja hakea enemmän tuntumaa.
Bonusliikkeet vaihtelee ja ne tehdään päivän lihasryhmäteeman mukaisesti, tuntumaa hakien ja sen mukaan missä koetaan että tarvitaan lisää treeniä tai jos tuntuu ettei treeni mene tarpeeksi hyvin perille johonkin tiettyyn lihakseen.
Moro, tänne asiani varmaan kuuluu: eli mitä porukka on mieltä voiko 3-jakoisella tehdä 3 päivää voimaa, 3 päivää hypertrofiaa/lihaskasvua ja lepo eli 6 on 1 off? Aikaisemmin olen tehnyt tuota arnold's blueprint:iä, jossa viikon toistomäärät eivät vaihtele. Tällä hetkellä teen tuota 2+3 jakoista Layne Nortonin PHAT -ohjelmaa, mutta 6 kert/vk sali olisi itselleni mukavampi, eli motivaatiota ja aikaa löytyy. Jako siis olisi: 1. rinta-selkä 2. olkapää-kädet ja 3. jalat. Eli näkeekö kukaan tässä mitään järkeä/olisiko kyseisellä jaolla treenailla? Linkki arnoldin ohjelmaan: Bodybuilding.com - Arnold Schwarzenegger Blueprint Trainer: Main Page
Mä sanoisin että ne kolme bodytreeniä vaikuttaa voimatreeniin paljon enemmän negatiivisesti kuin mitä voimatreeni vaikuttaa bodytreeniin. Mä en noin tekisi vaan jaksottaisin selkeästi pidemmällä aikavälillä.Ne kolme ensimmäistä voimatreeniä saattaa vaikuttaa heti perään alkavaan bodytreeniin?
Tämmöstä ohjelmaa olen tässä nyt aloitellu yks jakoiseen ohjelmaan kyllästyneenä.
1. päivä
Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla, 4x12
Vipunostot selällään käsipainoilla, 2x15
Pystypunnerrus käsipainoilla 4x12
Vipunostot sivuille käsipainoilla 3x10
Ranskalainen punnerrus 3x10
Ojentajat taljassa 2x10
2. päivä
45 asteen prässi, 4x12
Reisiojennus koneessa 3x10
Reisikoukistus koneessa 4x10
Selänojennus 4x15
Vatsarutistus 4x15
3. päivä
Ylätalja rinnalle 4x10,
Alatalja 4x10
Kulmasoutu 2x10,
Hauiskääntö tangolla 3x12
Hauiskääntö taljassa 2x10
Täältä teijän sivuilta kopioitu ohjelma.Sitä jäin miettimään,että mille päivälle perinteinen penkkipunnerrus ja mille epäkkäät? Pystysoutua tein kans aikasemmin. Tuo eka päivä on aika hyvän olonen.Käet melko spegettia salilta lähtiessä ja tulee kyllä kipiäksiki. Mitenhän tuota lähtis muokkaamaan? Eilinen jalkapäiväki tuntu,jotenni vaisulta ja poweria ois vielä ollu.
3-4 kertaa viikossa kulen salilla ja into on kova!! pari kolme kuukautta olen säännöllisesti kulkenut ja hyvin on sujunut. tuloksiaki on ruennu näkymään mutta silti haluan kysellä neuvoja alan asiantuntijoilta.. viikottaista reeniohjelmaaki voi tyrkyttää kokonaan uutta jos tuo mun kopsaama ei kelpaa edes pohjaksi..
Vittu..en näämmä osaa yhtään käyttää näitä sivuja..menee viestit ihan mihin sattuun.
Itse tekisin tässä tapauksessa selkäpäivänä, jotta jalatkin saavat kahtena päivänä treeniä. (kun kerta muillekin lihasryhmille tulee epäsuoraa tässä ohjelmassa)Aloitin treenaamaan 3-jakoisella eli
1.Rinta/selkä
2.Jalat
3.Hauis/ojentajat/olkapäät
Mietin, että pitäisikö maven olla selkä vai jalkapäivänä?
Mun kolmijakoinen menee näin:
- Käsivarret edestä, hauikset, ojentajat
- Olkapäät, rinta ja vatsalihakset
- Selkä ja vatsalihakset
Periaatteessa hyvin usein tämä kolmijakoinen menee kaksijakoisella, eli selkä-päivä jää pois, mutta periaatteessa näin olen ajatellut. Mielestäni tässä ei tule pahasti "päällekkäisyyksiä" mitä nyt dippiä teen vähän vaihtelevasti milloin sattuu ja se treenaa aina ojentajia, rintaa ja olkapäitä kuitenkin.
Itse tekisin tässä tapauksessa selkäpäivänä, jotta jalatkin saavat kahtena päivänä treeniä. (kun kerta muillekin lihasryhmille tulee epäsuoraa tässä ohjelmassa)
Niin ja selkä- ja jalkapäivien väliin mielellään lepopäivä
Pelaatko salibandyä?
En, mutta juoksemassa käyn 3-4 kertaa viikossa, eli se hoitaa aerobisen puolta. Kui?
Kaksi ruumiinuloketta torson alapuolella?