Olen nähnyt tuon edellä kirjoittaneen Panu.K:n pumppailevan sarjaa 180 kilolla samalla salilla jossa käyn.
Eihän ne nyt mitään merkki nostoja olleet, mutta kuitenkin ilman paitoja ja muita cheatteja.
Olen sata varma että kaveri on natu, eikä tuo penkkitulos ole hetkessä hankittu vaan vuosien treeneillä ja penkkipainotteisella treenillä.
Kun kaveri vielä tiputtaessaan 23kg rasvoja menetti muutamia kymmeniä kiloja penkkisarjapainoistaan tietää ettei lääkkeitä käytetä.
Roinarit kun kehuu samalla salilla, kuinka lihakset vaan kasvaa dietillä ja samoilla jollei suuremilla painoilla treenataan kuin offillakin.
Peruskehonrakentajat ovat käsittääkseni aina ajoittaneet dietin ajaksi kunnon kuurit, etteivät vaan massat katoaisi, itseäni vähän vituttaa moinen, kun nyt olen itsekkin pudotellut noin 18 kiloa dietillä ja penkki sarjapainot ovat tippuneet samalla 160:stä kilosta 135 kiloon.
Itse olisin luultavasti pukannut myös jo aikoja sitten yli 200kg natuna.
Alle vuoden treenin jälkeen parikymppisenä vedin penkistä sen 150kg, sitten vaan tuli noin 15 vuoden tauko väliin
Olen treenaillut silloin tällöin noita vuoden treeniputkia ja pitänyt valillä 2-5 vuoden totaali salitaukoja ja silti parhaimillaan on yli 160kg:llä sarjoja mennyt.
Treeni on aina ollut kokokehon kehonrakennustyyppistä treeniä ei kutenkaan ole ollut ongelmia pumppailla vinopenkissä 50kg kässäreillä parhaimillaan 20 toiston sarjoja ja penkkiykkönenkin on ollut varmaan jotain 185kg.
Jos olisin penkannut edes 4 vuotta joskus tosimielellä olisi se 200 varmaan rikottu aikoja sitten, treenaan mielummin koko kropan tasapuolisesti ja penkissäkään en juuri tee alle 8 toiston sarjoja.
Itse ihmettelisin enemmän sitä jos ei yli 180cm ja satakiloinen roteva kaveri ikinä pukkaisi sitä maagista 200kg edes vuosien penkkipainoitteisella treenillä.