200 kg penkistä 100 % natuna!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse olen nostanut 100% naturaalina salipenkkinä 210kg oman painoin ollessa noin 100kg +-1kg ja olen 183cm pitkä. Aikaa tästä on muutama vuosi. 200kg nostin muistaakseni 21 vuotiaana oman painon ollessa suurin piirtein 100kg. 9- luokalla nostin muistaakseni 120kg alle puolen vuoden treenaamisella. Alkuun penkkiä tehtiin 4-kertaa viikossa, mutta tuntui sekin toimivan vaikka ohjelmista tai ruokavaliosta ei ollut hajuakaan :D

Nykyään treenit on muuttuneet ja 210kg ei nouse, koska oma paino on 77kg ja tarkoitus on nousta 1.5 viikon päästä kultsalla CBB-tulokkaissa lavalle.

Koko voimanosto ja penkkipunnerrus on laji jonka harrastajamäärä on jatkuvassa laskussa. Jos edes pieni prosentti siitä mitä on jotain jalkapalloharrastajia saataisiin tähän lajiin niin ennätykset paranisivat vauhdilla. Todella isokokoisia miehiä ei juurikaan lajissa näe. Esimerkiksi Suomessa ei läheskään joka vuosi tule yhtään uutta lahjakasta junioripenkkaajaa mukaan. Laji pitäisi aloittaa viimeistään 15-vuotiaana niin silloin ehditään kunnolla mukaan. Tällä hetkellä näkisin että Suomessa on kolme junioripenkkaajaa jotka voivat periaatteessa yltää tuohon kolmensadan raakapenkkiin aikanaan. Miten käy, sen aika näyttää.

Itse olen kyllä nähnyt tilanteen niin päin että kaikenlainen voimailuharrastus on vain lisääntynyt nuorten keskuudessa ainakin 90 lukuun verrattaessa. moni myös satsaa touhuun paljon enemmän, eli salilla ei enää niin usein vain 'käydä' vaan siellä tehdäänkin oikeasti jotain. aerobinen kunto nuorilla nykyään on perseestä ja olisikin parempi jos vaikka sinne jalkapallon pariin saataisiin lisää porukkaa..

Mixuli
Kiihdytyskilpailussa Ferrari F1 auto vs Nissan Micra, Nissan voittaa. Oletat nissanin olevan vakio 1.3 litrainen vapari, koska et ole nähnyt että sitä olisi viritetty/siitä ei ole varmoja todisteita? Sanoisin että sun ajattelutapas kusee ja pahasti.

Voisi ainakin olettaa että 300 kiloa punnertavat olisivat/ovat päässeet yli sen kahdensadan ilman myrkkyjäkin, joten eihän se ainakaan mahdotonta ole. Paljon työtä, panostusta ja lahjoja se tietenkin vaatii, mutta mikäpä kova suoritus ei?

Varmaankin pitää paikkansa, mutta noita yli 300kg nostavia onkin ihmiskunnan historian aikana ollut lähes yhden käden sormilla laskettava määrä... joten pientä lahjakkuutta ehkä tarvitaan

Kuinka sinisilmäsiä ihmiset oikeen on? :D

Samaa ihmettelen usein itsekin...

Ja sinun kantasi on että roinaaja kunnes toisin todistetaan? En minä ainakaan voi sanoa kenestäkään että tuo on käyttäjä jos ei ole kiinni jäänyt testissä tai en ole itse nähnyt että käyttää.

Ei, en mä noin sanonut. Mä lähinnä viittasin siihen että pientä realismia voisi harjoittaa, jengi täällä on välillä niin helvetin naiveja noiden dropittamisien suhteen ettei tosikaan. Onhan täällä väännetty ihan tosissaan jtn "Ronnie Coleman on natu tjsp" settiäkin. Se ettei joku ole jäänyt kiinni roinaamisesta ei todista yhtään mitään. Ei sitä nyt tietty pidä ihmisiä alkaa syyttelemäänkään, mutta aina joskus pienoinen reality check olisi tarpeen. Musta on vaan helvetin huvittavaa että ihan järjettömässä kondiksessa (niin lihasmassan ja voimatulosten suhteen) olevilta kysellään jtn "Niin sä olit natu? Arvostan sua jos oot puhtaasti tuon kaiken saavuttanut" ja pla pla pla.

Oli nyt natu tai ei niin 200kg penkkitulos on sen verran kova että siihen ei ihan joka jätkä pysty. Kunnioitan itse hyviä tuloksia oli ne nyt hankittu millä apukeinoin tahansa, mutta en myöskään usko Jumalaan jne vaan siksi että jossain fukin kirjassa niin on joskus kirjoitettu. Pientä arviointikykyä olettaisin ihmisiltä itseltäänkin.

Kahdensadan penkki on kova kuurittamallakin niin ilman se vaatiikin järjettömästi enemmin. Hemmetin hyvät välitykset ja oma paino korkea niin helpottaa hommaa.

Nostomatka, pomput, perseennosto yms. Helpottavat tehtävää ja yllättävän kovia rautoja olen nähnyt luomujen em. tyyleillä nostavan. En kuitenkaan yli 180 kg. Eikä ne mitään penkkipunnerruksia olekaan mielestäni ollut vaan rytkypenkkejä. Eräs tuttu kuulantyöntäjä kertoi puhtaana ottaneensa muistaakseni 190 kg. Kuurittamalla ennätykseksi tuli 260 kg raw.

Kaikkihan puhtaita on ellei käry : ) On niitä juttuja niin paljon kuultu ja nähty...

Tuo kiteytti omaa ajatusmaailmaa myöskin jonkin verran. Toki siitäkin voidaan taistella onko sillä väliä nostaako joku natu 200kg penkistä haistapaskarunkkutyylillä, ja arvostetaanko sitä sitten vähemmän tai enemmän jos ne raudat liikkuisi siistimmällä tekniikalla (esim. kisoissa läpi menevät tyylit). Mun mielestä sillä on väliä, vaikka tietty voin mä aplodit antaa jos se 200kg nousee natulla, oli tyyli mikä tahansa. Ei se siitä paskaa suoritusta kuitenkaan tee.

No joo, nää on näitä...

Olen nähnyt tuon edellä kirjoittaneen Panu.K:n pumppailevan sarjaa 180 kilolla samalla salilla jossa käyn.
Eihän ne nyt mitään merkki nostoja olleet, mutta kuitenkin ilman paitoja ja muita cheatteja.
Olen sata varma että kaveri on natu, eikä tuo penkkitulos ole hetkessä hankittu vaan vuosien treeneillä ja penkkipainotteisella treenillä.
Kun kaveri vielä tiputtaessaan 23kg rasvoja menetti muutamia kymmeniä kiloja penkkisarjapainoistaan tietää ettei lääkkeitä käytetä.
Roinarit kun kehuu samalla salilla, kuinka lihakset vaan kasvaa dietillä ja samoilla jollei suuremilla painoilla treenataan kuin offillakin.

Peruskehonrakentajat ovat käsittääkseni aina ajoittaneet dietin ajaksi kunnon kuurit, etteivät vaan massat katoaisi, itseäni vähän vituttaa moinen, kun nyt olen itsekkin pudotellut noin 18 kiloa dietillä ja penkki sarjapainot ovat tippuneet samalla 160:stä kilosta 135 kiloon.

Itse olisin luultavasti pukannut myös jo aikoja sitten yli 200kg natuna.
Alle vuoden treenin jälkeen parikymppisenä vedin penkistä sen 150kg, sitten vaan tuli noin 15 vuoden tauko väliin :)
Olen treenaillut silloin tällöin noita vuoden treeniputkia ja pitänyt valillä 2-5 vuoden totaali salitaukoja ja silti parhaimillaan on yli 160kg:llä sarjoja mennyt.
Treeni on aina ollut kokokehon kehonrakennustyyppistä treeniä ei kutenkaan ole ollut ongelmia pumppailla vinopenkissä 50kg kässäreillä parhaimillaan 20 toiston sarjoja ja penkkiykkönenkin on ollut varmaan jotain 185kg.
Jos olisin penkannut edes 4 vuotta joskus tosimielellä olisi se 200 varmaan rikottu aikoja sitten, treenaan mielummin koko kropan tasapuolisesti ja penkissäkään en juuri tee alle 8 toiston sarjoja.

Itse ihmettelisin enemmän sitä jos ei yli 180cm ja satakiloinen roteva kaveri ikinä pukkaisi sitä maagista 200kg edes vuosien penkkipainoitteisella treenillä.

Valitettavasti henkilökohtaisesti on aika vaikea tuohon enää uskoa. Vuodessa tullut aivan huima kehitys esim. penkiss. Jos näin on niin hattua nostan..

Jep, ja Termishän joskus tuumaili että ei mikään ihme jos se sustapiikki pyllyyn lyökästään ja noustaan lavoille. Mieshän voi itse käydä lyömässä faktoja pöytään jos haluaa.
itsekkin vähän epäilen että rajan yli on astuttu.

Tuosta sinisilmäisyydetä voidaan olla montaakin mieltä. On toki huvittavaa että jotain Colemanneja pidetään natuna jne. mutta kyllä mun makuun on ihan yhtä huvittavaa tuo, että nykyään lähes jokaista kovempikuntopista taikka riskiä huuteloidaan roinaajaksi jo ihan vain siltä pohjalta, että eihän nyt kukaan VOI OLLA niin ja niin kovassa kunnossa jossei lyö vähintään grammaa testoa perseeseen ja syö purkillista ryssiä viikossa.

Kummasti tuntuu unohtuvan se, että joillain nyt vain sattuu olemaan sitä lahjakkuutta lajiin enempi kuin toisilla, paikat kestää vuodesta toiseen ja motivaatio ja panostaminen hommaan on oikeasti kunnossa, eikä treenailu ole vain sitä että salilla käydään vain käymisen ilosta. Tuollaiset kaverit sitten tekeekin sitä tulosta heti siihen malliin, että ihan turhaa edes huuteloida olevansa natu, kun kukaan ei sitä kuitenkaan usko vaikka mikä ois. Esimerkkejä kyllä löytyy lajista kuin lajista.

Toki ymmärtäähän tuollaisen huutelun, varsinkin niiltä, jotka ei sitä tulosta saa aikaiseksi vaikka mitä tekisi. Vuosia ja vuosia hinkataan tulosta juuri synymättä, siinä missä lahjakkuus teki samat tulokset jo salin ohi käveltyään. Osa vetää vielä roippeet kuin roippeet, eivätkä siltikään kehity, ainakaan läheskään samaan tahtiin kuin se lahjakkaampi kehittyy natunakin. Viimeistään tuossa vaiheessa loppuu se viimeinenkin usko siihen natuuteen nuilla sälleillä, nähty on ja monesti. Nykyäänhän se ei enää mene niin, että natu kunnes toisin todistetaan, vaan siten, että kaikki jotka kisaa/pärjää roinaa kuitenkin, mutteivat vaan jää kiinni. Perseestähän tuo tuollainen on, tuskin se ainakaan kovin mieltä ylentävää on niiden oikeasti natujen kohdalla tuosta vuosia vuosien perään kuulla.

Ja mitä tuloksiin tulee, niin aivan satavarmasti voi tuon 200 nostaa natuna ja paaaaljon enempikin. Mutta pystyykö siihen kaikki, ei todellakaan, hyvin harva itseasiassa. Mutta tuleeko nuilla jotka tuohon ei pysty vastaan joku helevatan natumaksimi, niin ei tule ei. Yleensä se mikä kehityksen pysäyttää on loukkaantumiset ja/tai motivaation loppuminen treenaukseen tosissaan panostamiseen.

Tällaisia mielipiteitä...

Itsekin olen nostanut maagisen 200kg täysin natuna noin 2v sitten, painon ollessa n.95kg. Se 200kg salipenkkikunto kesti about kuukauden ja sitten hermotukset menivät aivan sekaisin ja nyt kahteen vuoteen en ole yli 190kg nostanut kertaakaan vaikka treenattu samaan tapaan kuin ennenkin. Treeniä oli tuolloin takana n.6-7 vuotta. Tarkoitus olisi vielä päästä 200kg kuntoon ja mahdollisesti jopa ylikin, mutta se vaatii hurjaa motivaatiota.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä kun pohditaan,onko 200kg penkki mahdollinen natuna,niin pitäis ajatella tuota nimenomaan kisanostona. Tyylejä penkata on niin paljon kuin ihmisiäkin ja pahimmillaan kunnon kahdensadan runkauttaja hyytyy jo 30 kiloa aiemmin kisoissa. Oman kokemuksen mukaan kyllä se penkin kehitys vaan hidastuu 150 jälkeen ja enemmän nostaa vaan ne ketkä jo tosissaan paneutuu hommaan ja omaa kenties jo vähän lahjojakin. Ainakin alle satakiloisella. 200 kiloa penkissä stopilla, 100 kilon kehonpainolla vaatii aivan hitosti työtä,mutta olen satavarma,että tuo on mahdollista aikuistenoikeesti naturaaliltakin. Hirveesti näitä jätkiä ei varmaan Suomesta löydy,tuon potentiaalin omaavat usein ovat sortuneet roinaamaan jo reilusti ennen tuon maagisen rajapyykin täyttymistä. Sääli sinänsä.

Koko 200kg raja on tietenkin vain nostajan päässä. Maissa missä nostetaan paunoja rajat on 300lbs, 400lbs jne.
Tai sit monella jenkkipalstalla ainakin puhutaan just samoista asioista tyyliin 3 plates, 4 plates jne.

Porukka laskee jotain matemaattisia kaavoja suhdelukuna 200kg. Kai absoluuttinen paino on kuitenkin ihan sama lukeeko levyissä 20kg vai 45lbs.
(virallisissa 20kg limpuissa toki 44lbs. Jenkkisaleilla yleensä 45lbs levyjä.)

Tohon kuinka monta kiloa steroideista saa lisää en jaksa puuttua.
Vielä järjettömämpää kuin vaitellä jonkun olemattoman rajan ylityksestä.

Henderssonhan(se helvetin iso naapuri) on ottanut 300kg penkistä ja muistaakseni sanonut olevansa natu(joo just). Ainakin IPFssä nosti testauksen alla, vai olenko aivan hukassa ja heittelenkö aivan MUTU juttuja??Joku korjatkoon jos nämä tiedot ovat väärin.

Siis 200kg ei varmasti ole mahdoton natikalle mutta täälläkin moni natu sanoo olevansa alle 100kg kun sen nosti niin aika hurjia lukemia ja lahjoja pitää olla älyttömänä tai vartta tosi vähän.

Mutta tuohon roinari tuomitsemiseen niin aika moni roinari on minua epäillyt myrkyttäjäksi eikä millään olla uskottu että puhtaana putkutellaan etiäpäin,natikat sitten ei yleensä epäilekkään (paitsi Eib ja kobelko :)). Kuitenki lihaa ei ole meikäpoikaan tarttunut sitten yhtään ja voimakin on vain silloin kylässä kun rasvat on +20%.

Haluan kyllä uskoa että Smulteri on puhdas, miehellä kuitenki prkl kokoa ja ja tulokset on laskeneet selvästi kun läski ropissu alas.

Sitä nyt ei varmaan kukaan kiistä että roinista saa todella suuren avun..? Joku sanoi 50-80kg, mikä voi hyvin pitääkin paikkaansa. Ei oo sitten näillä vajaa 250kg penkkaavilla satakiloisilla tullut kiusausta ottaa roinat käyttöön ja nostaa omaa painoa samalla muutama kymmenen kiloa? Punnertais vaikka sen 350kg ja samalla itsensä maailmankartalle.

Tietysti ei se nyt noin yksinkertaista ole, mutta kuitenkin...

Linkitän tämän nyt tähän vaikkei videoketju olekkaan. Smulterin kaksi päivää vanha video ja painoa karvan alle 124kg. Toi nostotekniikka on sellainen jota kaikin puolin arvostan eniten, eli ei välttämättä optimaalisin mutta kaunein. Uskon että niitä 200kilon nostajia on huomattavasti harvemmassa, jotka kykenee nostamaan noin edes ilman stoppia, eli ipf tyylillä.http://www.youtube.com/user/superhurri

ja sen mä haluaisin nähdä että sellainen mies on puhdas joka ottaa yli 200 penkistä natuna

Tervetuloa Tampereelle Tammelantorille katsomaan, olen lähes joka arkipäivä klo.6-14 paikalla.

Linkitän tämän nyt tähän vaikkei videoketju olekkaan. Smulterin kaksi päivää vanha video ja painoa karvan alle 124kg. Toi nostotekniikka on sellainen jota kaikin puolin arvostan eniten, eli ei välttämättä optimaalisin mutta kaunein. Uskon että niitä 200kilon nostajia on huomattavasti harvemmassa, jotka kykenee nostamaan noin edes ilman stoppia, eli ipf tyylillä.http://www.youtube.com/user/superhurri

Kyllähän nostotekniikassa parantamisen varaa.....vitsi vitsi vitsi!!!!!

Täytyy vaan sanoa että se on helppoa kun on VOIMAA!!!:worship::worship::worship:

Onhan tuollainen 200kg natikkapenkki (tyylillä lahna, ilman varusteita) tullut todistettua ~110kg / 185cm jampalta.. Lahjoja, kovaa työtä ja saatunasti voimaa. Siinähän se resepti varmasti lyhykäisyydessään. Itse olen kaikessa hiljaisuudessa alkanut hieman luopumaan unelmasta tuon maagisen rajapyykin puhkaisusta. Realismi pitää motivaation paremmin mukana hommassa. 10 x 150kg olisi ehkä sellainen, jonka voisi joskus saavuttaa. Tällä hetkellä 7 x 140kg / 1 x 160kg. Vartta 181cm / 95kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom