200 kg penkistä 100 % natuna!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oma veli ainakin nostanut natuna 200kg omapaino siinä 100kg ikä tällä hetkellä 30 ja 27vuotiaana se sen 200kg nosti treeni vuosia 15vuotta sillä kuulema penkki ollu aina se helpoin nyt vääntänny em/sm tasolla kättä sm1 oikee ja vasen käsi 100kg:s

Kyllähän tuo mahdollista on oikeilla välityksillä ja geeneillä, mutta harvapa tuohon pystyy.

Se on taas paskapuhetta että kovalla työllä voi saavuttaa kuka vain. Itse olen vahvasti sitä mieltä että jos välitykset penkkiin ovat huonot jää tuo maaginen 200kg saavuttamatta vaikka kaikki muu suurinpiirtein olisikin kunnossa.

Näkyy todella monella olevan juuri tuo 200kg penkistä tavotteena, myös itsellänikin. 175kg olen joskus talvella ottanut perse penkissä rinta kosketuksella. Uskon itsellä olevan sen mahdollista joskus, nyt voi vielä keskittyä enemmän penkkiin kun alaselkä remontissa niin jää vedot ja kyykyt ym.. nostohommat tekemättä.. No pitää sitä tehdä mitä pystyy. Painoa ottamalla lisää helpottaisi varmasti mutta itse siihen tapaan en lähde kun on tuota painoa jo joku 117kg, muutaman kilon jos sais tiputettua ja pituutta 186 oli viimeksi nyt en tiedä kun yks välilevykasassa onko enää niin paljoo.:lol2::lol2:

Kyllähän tuo mahdollista on oikeilla välityksillä ja geeneillä, mutta harvapa tuohon pystyy.

Se on taas paskapuhetta että kovalla työllä voi saavuttaa kuka vain. Itse olen vahvasti sitä mieltä että jos välitykset penkkiin ovat huonot jää tuo maaginen 200kg saavuttamatta vaikka kaikki muu suurinpiirtein olisikin kunnossa.

Joo mä kirjoitin vähän huonosti, siis eihän kaikki tuu saamaan koskaan 200kg penkistä natuna ja ilman paitaa mutta se on monilla saavutettavissa.(Jos tarkoitit mun kirjoitusta)

Ihan mielenkiinnosta kysyisin vähän OT:na, että missä vaiheilla toi penkin max-kehitys alkaa tökkimään pahasti? Saanu vähän semmosen kuvan, että 160-170 paikkeilla, mutta selventäkää toki, jotka tiedätte!

Lahjattomilla se tökkää 150 pintaan ja kellä löytyy vähän lahjojakin niin 165-190kg. Ja noikin vaativat kovaa treeniä, super lahjakkaat sitten erikseen. Näin minä olen asian nähnyt

Aivan varmaa paskapuhetta. Moni lahjakaskaan ei sitä 200kg:tä saa vaikka elopainoa nostas kuinka ja sen se yleensä vaatii naturaalina että rasvaa ja nestettä ukosta löytyy!

Treenasitko ojentajille mitään erityistä esim.kapeeta penkkiä/Dippejä tuolloin?Itsellä meinaa on heikko kohta nuo ojentajat.Rinnalta lähtee nätisti kaikki isommat painot mut jos pyssää niin johtuu ojentajista.

Tulihan sitä treenattua vaikka miten.Kapeata penkkiä,dippiä,lankkupenkkiä,lattiapenkkiä,jm's ja erinäisiä penkkiohjelmia.Lankkupenkillä saa voimaa loppuojennukseen jos se on heikko kohta ja onhan ketjut ja kuminauhatkin mutta niitä en ole koskaan käyttänyt.Heikkoihin kohtiin pitää panostaa jotta saa tuloksia.Mulla itellä oli heikko kohta rinnalta lähtö ja siihen auttoi lattiapenkki.

Lahjattomilla se tökkää 150 pintaan ja kellä löytyy vähän lahjojakin niin 165-190kg. Ja noikin vaativat kovaa treeniä, super lahjakkaat sitten erikseen. Näin minä olen asian nähnyt

Täysin samaa mieltä. Nykyään alkaa löytymään paljon noita noin 170kg penkkaajia kun tietotaito on niin helposti saatavissa. Muistan itse aikoinaan kun aloitin treenaamisen niin puhuttiin aina jostain 150kg "natumaksimista" :D
Tuo 150kg:kin on lahjattomalle kova pala mutta uskoisin että se on saavutettavissa melkein kellä vaan ainakin sillä perkeleen kovalla työllä jos ei muuten.

Miten painot ovat kehittyneet näillä vaikka nyt 170 kg penkaavilla ajan myötä? Näyttääkö kehitys hidastuvan niin, että se lähestyy jotain vakiota?

Jos vaikkapa nyt penkkaisi 100 kg, vuoden päästä 150 kg, kahden vuoden päästä 175 ja kolmen jälkeen 187,5, niin matemaatikko olettaisi penkkituloksen lähestyvän 200 kiloa rajatta mutta sitä koskaan saavuttamatta.

Miten painot ovat kehittyneet näillä vaikka nyt 170 kg penkaavilla ajan myötä? Näyttääkö kehitys hidastuvan niin, että se lähestyy jotain vakiota?

Jos vaikkapa nyt penkkaisi 100 kg, vuoden päästä 150 kg, kahden vuoden päästä 175 ja kolmen jälkeen 187,5, niin matemaatikko olettaisi penkkituloksen lähestyvän 200 kiloa rajatta mutta sitä koskaan saavuttamatta.

Se kun ei ole itsestäöän selvyys että se penkki kokoajan nousee, pieni loukkaantuminen tai joku jumi saattaa passittaa tulosta alaspäin paljonkin ja sitten paukutetaankin pitkä aika että edes vanhat tulokset saadaan takaisin. Ei ole matemaattista kaavaa voiman saantiin minun mielestä.

itsellä oli loukkaantumisia/jumeja ja sitten aloitin vielä laihduttaan niin tuo 175kgn penkki on tippunut johon 140-150kg väliin. Sitten kun aletaan syömään niin epäilen että aika kauan paukutetaan että tuo vanha tulos etes nousisi. Olen vielä kokoajan kuitenki tehnyt penkkiä ja vieläpä koittanut hermostustaki yllä pitää'mutta turha toivo.

Olishan toi 200kg mukava joskus nostaa, mutta todenmukasempana tavotteena (välitavotteena) pidän 2x oman painon nostamista. Täytän toisaalta vasta 21v, joten aikaa on. Nyt on tulosta tullut vuosittain about 10kg lisää, joten ei hidastumista vielä näy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tän vuoden puolella ois tarkotus ottaa 200kg rawina. ikää on nyt 22 vuotta ja treeniä takana joku 6 vuotta. painoa mulla on helvetisti, aamupaino noin 115kg ja pituutta huimat 173cm. niin ja siis ihan natu olen, palautusjuomaan olen kyllä koskenut joskus ;)

Aivan varmaa paskapuhetta. Moni lahjakaskaan ei sitä 200kg:tä saa vaikka elopainoa nostas kuinka ja sen se yleensä vaatii naturaalina että rasvaa ja nestettä ukosta löytyy!
Riippuu varmaan aika paljon et paljo on ennestään painoo, ei välttämättä hirveesti vaikuta jos ylimääräistä on muutenkin hirveesti mutta jos otat vaikka vertailun vuoksi ittes, et ole hirveissä rasvoissa varmaankaan ja painokin normaali ja kova penkki jo muutenki ja sit rupeet ottaa painoo pikku hiljaa vaikka sinne satakymppiin ja unohdat ne helvetin dietit kokonaan niin uskoisin että et olisi ainakaan kovin kaukana kahesta sadasta vaikka vuoden päästä.

255kg runkkupenkkinä, 240kg siistinä salipenkkinä ja 227,5kg ipf-SM kisoissa! Kaikissa painoa enemmän tai vähemmän +130kg
NATUNA! itselläni nyt dietatessa kesti tuo penkki 2x omapaino tuonne 100 kiloon asti! Nyt 100-90kiloon on pudonnut alle tuon kertoimen. Onhan tuo siis mahdollista, mutta painoa vaatii melko monella sen vähintään puolet tuosta nostetusta tuloksesta!

Itse olen miettinyt tuota kohonpainon ja liikkeen pituuden suhdetta. Minun harjaantumattomalla silmällä näyttäisi siltä kun vatsakkailla nostajilla olisi selvästi korkeammalla tuo lakipiste ja näin ollen kädet eivät koskaan koukistu yhtä paljon kuin laihalla nostajalla. Olenko hakoteillä, onko tällä minkäänlaista merkitystä? Jos on, niin voisi kuvitella että kun iso GH-gut kiristetään vyöllä oikein korkealle siitä voisi olla hyötyä. Enemmän tietysti vaikuttaa se, nostaako oikealla tekniikalla, jolloin tangon kosketuspiste on mahdollisimman korkealla kuitenkaan nostamatta persettä penkistä. Kenties ulkoneva konttiperä myös sallii tehokkaamman nostoasennon verrattuna luisevaan peräpeiliin? Miten tämä liittyy 200kg natupenkkeilyyn? Eipä juuri, sori ;)

150 saa menemään suht pienelläkin vaivalla pidempienkin taukojen (loukkaantumiset, muut urheilulajit) jälkeen kun on riittävän perusvoimatason nuorena hankkinut. 160 vaatikin jo huolellisempaa panostamista aikanaan. Oikeastaan aika käsittämätöntä miten nopeasti se tyssää noille paikkeille. Elopainoa nostamalla ennätykset saisi varmasti paukkumaan, mutta mielestäni koko urheilun ydin on olla / näyttää urheilulliselta mitäpä sitten harrastaakin.

Vuorenvarmasti siis löytyy vino pino 200 penkkaajia, kun kerran kaltaiseni moneen asiaan maksimivoiman lisäksi panostava riisikeppi (186/90) huonoilla välityksillä pystyy 160 ottamaan.

Mielestäni 150 penkkaava, maratonin juokseva ja 3x5 min kaasuuntumatta tappeleva on aika monta kertaa kovempi sälli kuin 200 ottava möhömaha. Vaikka oishan se toki komeeta ottaa se joskus..

Joskus sitä miettii että kai se on mahdollista 200kg puntata natunakin, kun koulussa 16-17v jätkät jotka painaa 60-75kg penkkaa 100kg. Tyhmempikin tajuaa ettei 100kg penkillä ole mitään tekemistä 200kg nostamisen kanssa, mutta kun ajattelee että 65kg tyyppi nostaa 1.5x oman painonsa penkistä eikä edes tee tiukkaa niin luulisi 120kg natumiehen pystyvän 200kg joskus nostamaan jos treenata jaksaa eikä vammoista kärsi.

Itsehän olisin tyytyväinen jos joskus vielä jaksaisi salilla käydä, laihtuisi vähän ja ehkä tuloksiakin saisi aikaan. Saas nährä. Nyt takas syömään pizzaa.

^^^195kg @ 85 kilosena on kyllä vitun kova tulos. Aika lyhyt kaveri pakko olla, ei tollasia painoja ihan vinkuheinä-kunnossa nostella.

Mun kaveri/puolituttu on nostanut salipenkistä (perse pysyy penkissä eikä mitään hirveetä pomppua) 145 kg 68 kilon kehonpainolla ja on natu, että tossa nyt perjaatteessa jos haluis alkaa massaa ottamaan kehoon niin mahdollisuudet nostaa varmasti 100 kiloisena se 2 markkaa, kyseessä 168 cm jamppa ja treennannut pelkkää voimanostoa koko treeniuransa (10 vuotta 24-vuotias jätkä).

e. Ja olisihan se hauska joskus itsekkin 200 kg natuna nostaa, mutta se on niin kaukana, ettei kannata vaivata päätään moisilla asioilla :)

Mä en oikeestaan ymmärrä miks just 200kg muka ois niin mahdoton saavuttaa natuna? Kun nostin 150kg mulle kerrottiin että en kehity enää ilman roinaa, kun penkkasin 170 niin se nyt viimeistään oli "natumaksimi", nyt kun nostan 190kg taas on monen mielestä aivan varmaa ettei se tuosta enää voi nousta. On tietysti itsestäänselvää että kehitys ei ole yhtä nopeeta kuin ennen ja että kehittyäkseen on kokeiltava uusia kikkoja (ohjelmia, liikkeitä, erilaisia jaksotuksia jne). Aika harvassa taitaa olla ne jotka 200kg penkin ovat saavuttaneet esim penkkaamalla 3x10 kerran viikossa. Tuntuu vähän siltä että harvalla on pitkäjänteisyyttä tähän hommaan ja sitten syytetään geenejä ja pitkiä käsia ynnä muuta.

mainittakoon vielä että vaikka tuo 200kg tällä hetkellä onkin tähtäimessä on sekin vain välitavoite, KUN olen sen saavuttanut voisin pyrkiä tekemään vaikka vitosen sarjan tuolla raudalla.

Back
Ylös Bottom