Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaverini paransi 2.5kg reippaassa kahdessa vuodessa kehon painon pysyessä samana:wtf:Mutta missä posekuvat?
20kg vuosikehitys tuolla tasolla penkissä natuna ilman sikabulkkia on TODELLA kova saavutus, että sitä ei kyllä missään nimessä lahjaton saavuta, vaikka kuinka hc-cbb olisi. Mut ei se mittään, olen tyytyväinen sun puolesta. Saas nähdä miten ite kehityn, kun kerrankin elämässäni panostan vähän reilummin(alkoholi lähes kokonaan pois) :D
[venom];3970232 sanoi:Menee OT:ksi, mutta tuli vain mieleen, että toi mrsiiman pyramidi oli ensimmäinen systeemi jolla treenasin joskus. Kysymys kuuluu, että onko tossa joku pointti aloittaa vitosista ja lopettaa ykköseen, kun luulisi ainakin saavan isommat raudat käyttöön, jos alottaisi lyhyistä sarjoista?
Ainot vaan että käyttäkään prosentteja tai sopivia kiloja omaan maksimiinne älkääkä samoja kiloja kuin esimerkissä ellei painot ole samaa luokkaa. Ainakin teoriassa kannattaa jättää kyllä tuo ykkönen tuohon loppuun tekemättä, siitä ei varsinaisesti ole hyötyä. Kakkonen on vielä maksimivoimaa, mutta ykkönen on aina testaamista tai korkeintaan totuttelua isompaan rautaan, tuon setin jälkeen lisää vain loukkaantumisriskiä.
Ja tosiaan omasta mielestänikin natulle voimabodailu on paras tie.
Jos numeroina kolmessa vuodessa saatua kehitystä ajattelee (todellisesta alkumaksimista riippuen), olen saanut penkkitulostani nostettua parhaimmillaan noin (hetkonen?) 70 kg!
Mutta missä posekuvat?
20kg vuosikehitys tuolla tasolla penkissä natuna ilman sikabulkkia on TODELLA kova saavutus, että sitä ei kyllä missään nimessä lahjaton saavuta, vaikka kuinka hc-cbb olisi. Mut ei se mittään, olen tyytyväinen sun puolesta. Saas nähdä miten ite kehityn, kun kerrankin elämässäni panostan vähän reilummin(alkoholi lähes kokonaan pois) :D
Mutta missä posekuvat?
Täytyy ottaa itsekin osaa keskusteluun, 200 kg ehkä joissakin haaveissa kuitenkin siintää...
Oma penkkipunnerrustaustani on noin kolmen vuoden mittainen. Lähtötaso, painon ollessa ehkä about 85 kg (pituus 176 cm) oli noin 90-100 kg (todellista en tiedä, koska tekniikkapuutteiden vuoksi en edes maksimia koskaan kokeillut, 90 kg kuitenkin nostin). Reenasin vaihtelevilla tyyleillä, mm. 5 x 5 reenit ja %-nousutaulukot, bulkkasin ja painon ollessa aika tasan 100 kg nostin 162,5 kg (salilla).
Tämän jälkeen diettasin viime/tänä vuonna -27 kg, ja keskellä diettiä nostin 142,5 kg @ 76 kg.
Dietin jälkeen tietysti plussalle ja "% -progressiivisellaohjelmalla" reenaamisen jälkeen tänä syksynä 152,5 kg @ 83 kg.
Jos numeroina kolmessa vuodessa saatua kehitystä ajattelee (todellisesta alkumaksimista riippuen), olen saanut penkkitulostani nostettua parhaimmillaan noin (hetkonen?) 70 kg! Mielenkiintoista tästä tekee vielä lisäksi se, että olen reenannut koko ajan kahden kaverini kanssa samoilla ohjelmilla, ja jossakin kohtaa huomasin oman maksimini olevan 30-40 kg kavereitani parempi, jotain lahjoja ehkä siis löytyy...
Omasta tähänastisesta kokemuksesta allekirjoitan täysin, että 200 kg:n penkkinosto natuna, ilman sikabulkkia ja sikspäkki näkyvissä on kyllä lähes mahdotonta. Tältä istumalta aprikoituna tuo 200 kg tuntuu melko kaukaiselta, tuppaa tuo kehitys vaikeutumaan ja hidastumaan niin pirusti tuon 150 kg:n jälkeen, ikää on onneksi vasta 23, vielä siis ehtii. Tsemiä kaikille penkkailuun! :D
Kaverini paransi 2.5kg reippaassa kahdessa vuodessa kehon painon pysyessä samana:wtf:
No kyllä aikalailla hyvät lahjat ja lähtökohdat sinulla kuulostaisi olevan tuohon 200kg raw-penkkiin.
Ehkä niin. Pääsis nyt ensin tuohon 200 % omasta painosta -sarjaan, josko siitä sais uutta pontta reeniin. Aloitin nyt viimeisimpänä "villityksenä" sotilaspenkin (en ole ennen tehnyt) kun tuntui tuo tavallinen jotenkin jäävän junnaamaan, toivottavasti jotain apua siitä. Keväämmällä sitten taas normipenkkailuun ja tunnustelemaan miltä maistuu. Diettikin taitaa taas alkaa keväällä... Ens vuoden syksyllä siis todennäköisesti vasta katsellaan ennätysten parantelua.