Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kummi-setä joka on merimies, kerto että sen laivalla oli yks äijä joka kehuskeli kaikille kun nosti kerran kaikki painot penkistä mitä laivalta löyty, eli 150kg. Sitten tuli kaveri joka ei ole koskaan käynyt salilla, 120kg jätkä ja pelkkää lihasta jotka on tullut 20v rahtilaivakokemuksella. Nosti tosiaan 20kertaa sen 150kg ilman minkäänlaista tekniikkaa ja siit on kuulemma videoki jossain. Ja jollain toisella kerralla siirsi sama kaveri 400kg lyhtytolppaa 5 metriä. En sitte tiiä paljonko sen maximit olis ku sitä ei koskaan päässy kokeileen mut ei sitä jätkää kyllä kuulemma kiinnostakaan. Halus vaa ownata vähän sitä kehuskelijaa.
Keväällä oltiin kummi-sedän polttareissa ja siellä oli just toi kyseinen jätkä. Oli sillä ainaki isoimmat kädet ja rintakehä mitä oon suhteessa nähnyt, tosin kaljamahaahan noilta myös löytyy.. Eihän noita juttuja tarvitse uskoa, se on ihan ymmärrettävää, mutta pitäähän sekin fakta hyväksyä että löytyyhän noita yksittäisiä luonnonlahjakkuuksia tästä maailmassa. Ainakin mä uskon ton jutun ku näin sen jätkän =D...
Kummi-setä joka on merimies, kerto että sen laivalla oli yks äijä joka kehuskeli kaikille kun nosti kerran kaikki painot penkistä mitä laivalta löyty, eli 150kg. Sitten tuli kaveri joka ei ole koskaan käynyt salilla, 120kg jätkä ja pelkkää lihasta jotka on tullut 20v rahtilaivakokemuksella. Nosti tosiaan 20kertaa sen 150kg ilman minkäänlaista tekniikkaa ja siit on kuulemma videoki jossain. Ja jollain toisella kerralla siirsi sama kaveri 400kg lyhtytolppaa 5 metriä. En sitte tiiä paljonko sen maximit olis ku sitä ei koskaan päässy kokeileen mut ei sitä jätkää kyllä kuulemma kiinnostakaan. Halus vaa ownata vähän sitä kehuskelijaa.
Ni että mitenkä oli? Ja muutenkin just semmonen legenda, ettei mitään järkiä.
Keväällä oltiin kummi-sedän polttareissa ja siellä oli just toi kyseinen jätkä. Oli sillä ainaki isoimmat kädet ja rintakehä mitä oon suhteessa nähnyt, tosin kaljamahaahan noilta myös löytyy.. Eihän noita juttuja tarvitse uskoa, se on ihan ymmärrettävää, mutta pitäähän sekin fakta hyväksyä että löytyyhän noita yksittäisiä luonnonlahjakkuuksia tästä maailmassa. Ainakin mä uskon ton jutun ku näin sen jätkän =D
Esimerkiksi oma 3v nuorempi pikkuveli pesee mua helposti penkissä. Se nosti 65kilosena ysiluokan lopussa (14vuotiaana) 107,5kg. Ite oon 18v, paino 75kg ja nostan hitusen enemmän.. Jos nyt ottaa huomioon pikkuveljen iän, painon ja vuoden punttikokemuksen ni voishan siitäkin tulla vielä vaikka mitä penkkiurheilussa, mutta sitä ei kertakaikkiaan kiinnosta muu kuin kitaransoitto :D Kaikkia ei vaan kiinnosta olla se paras ja isoin joka nostaa 300kg penkistä..
lähes vastaaviin tarinoihin joskus törmänny. sitten onkin aina paljastunut, että ns penkki tulikin tehtyä jossakin taljavehkeessä ja 150kg vastaakin jotakin 70 kiloa. maaginen maastaveto paljastuu sentin nytkäytykseksi telineiltä lähtökorkeus polvien päällä.Kummi-setä joka on merimies, kerto että sen laivalla oli yks äijä joka kehuskeli kaikille kun nosti kerran kaikki painot penkistä mitä laivalta löyty, eli 150kg. Sitten tuli kaveri joka ei ole koskaan käynyt salilla, 120kg jätkä ja pelkkää lihasta jotka on tullut 20v rahtilaivakokemuksella. Nosti tosiaan 20kertaa sen 150kg ilman minkäänlaista tekniikkaa ja siit on kuulemma videoki jossain. Ja jollain toisella kerralla siirsi sama kaveri 400kg lyhtytolppaa 5 metriä. En sitte tiiä paljonko sen maximit olis ku sitä ei koskaan päässy kokeileen mut ei sitä jätkää kyllä kuulemma kiinnostakaan. Halus vaa ownata vähän sitä kehuskelijaa.
Joku tossa asiasta jo mainitsikin, mutta huomaat varmaan itsekkin kuinka nämä jutut muuttuvat kun niitä kerrotaan eteenpäin. Kaljamahainen duunari muuttuu väritettynä 120 kiloiseksi kireäksi lihaskimpuksi. Olen joskus ollut mukana harjoituksessa, jossa piti kertoa tarina kahden kesken toiselle, se jolle kerroin kertoi taas toiselle ja niin edelleen. Lopuksi verrattiin alkuperäistä tarinaa ja lopullista tarinaa jonka viimeinen kuuli. Ero oli huvittavan suuri, vaikka siinä ei ollut edes tarvetta kenelläkään käyttää värikynää tarinaa kerrottaessa.Keväällä oltiin kummi-sedän polttareissa ja siellä oli just toi kyseinen jätkä. Oli sillä ainaki isoimmat kädet ja rintakehä mitä oon suhteessa nähnyt, tosin kaljamahaahan noilta myös löytyy.. Eihän noita juttuja tarvitse uskoa, se on ihan ymmärrettävää, mutta pitäähän sekin fakta hyväksyä että löytyyhän noita yksittäisiä luonnonlahjakkuuksia tästä maailmassa. Ainakin mä uskon ton jutun ku näin sen jätkän =D
Esimerkiksi oma 3v nuorempi pikkuveli pesee mua helposti penkissä. Se nosti 65kilosena ysiluokan lopussa (14vuotiaana) 107,5kg. Ite oon 18v, paino 75kg ja nostan hitusen enemmän.. Jos nyt ottaa huomioon pikkuveljen iän, painon ja vuoden punttikokemuksen ni voishan siitäkin tulla vielä vaikka mitä penkkiurheilussa, mutta sitä ei kertakaikkiaan kiinnosta muu kuin kitaransoitto :D Kaikkia ei vaan kiinnosta olla se paras ja isoin joka nostaa 300kg penkistä..
Olen joskus ollut mukana harjoituksessa, jossa piti kertoa tarina kahden kesken toiselle, se jolle kerroin kertoi taas toiselle ja niin edelleen. Lopuksi verrattiin alkuperäistä tarinaa ja lopullista tarinaa jonka viimeinen kuuli. Ero oli huvittavan suuri, vaikka siinä ei ollut edes tarvetta kenelläkään käyttää värikynää tarinaa kerrottaessa.
Kiitos kun selvensit minulle sanomani, mutta epäilen vähän tuota että se johtuisi vain pelkästään äänenvoimakkuudesta ;)Niin, tota käytetään 3-6 -vuotiaiden lasten keskuudessa vaan havainnollistamaan tuota miten juttu voi värittyä kun sitä kerrotaan eteenpäin. Oikeastihan se johtuu siitä että se äänenvoimakkuus voi olla niin matala ettei vaan saa selvää. :D Mutta ihan hyvä esimerkki. :D
Eikö tuo tullu jo nii nätisti että tulis perse penkissäkin ihan hyvin? Vai saatko isonkin hyödyn runkkupenkistä?Laitoin jo videon toiseen ketjuun, mut laitetaan nyt tännekkin.. 200kiloo tuli vihdoin ja viimein perse ilmassa penkattua 105kiloisena, 100% natuna. Tästä on hyvä jatkaa kohti siistimpää nostoo! En itekkään meinannu uskoo tänä vuonna penkkaavani tuota 200, kun alkuvuodesta repäsin toisen rintalihaksen ja joskus kesällä meni toinenkin, mutta ei niin pahasti kun tuo aikasempi.. 3 vuotta meni 180 -->200kiloon
Treenipäivyri --> http://www.voimaforum.fi/viewtopic.php?p=199200#199200
200kg runkkupenkki --> http://www.youtube.com/watch?v=TEPkiNhZb-g&feature=youtu.be