200 kg penkistä 100 % natuna!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eikö tuo tullu jo nii nätisti että tulis perse penkissäkin ihan hyvin? Vai saatko isonkin hyödyn runkkupenkistä?

Hankala sanoo kun oon nyt tehny penkit tolla tyylillä, ehkä se 10 kiloo voi tulla hyötyä, eli siinä ja siinä että tulisko se 200 nätisti.. :)

Hankala sanoo kun oon nyt tehny penkit tolla tyylillä, ehkä se 10 kiloo voi tulla hyötyä, eli siinä ja siinä että tulisko se 200 nätisti.. :)

Tietämättä sun treenistä sen enempää niin luulen kyllä että onnistut. Toki mielestäni tossa videolla toi perseen nosto on ollu mukana koko ajan 145kg-200kg
joten ihan helpolla se ei sieltä katoa. Toki, ainakin mulle, on henkisesti TODELLA paljon helpompaa saada joku rauta nätisti ylös kunhan sen on ensin
saanut edes jotenkin ylös.

Olinkohan tänne jo sanonutkin että itse tiedän yhden 200kg natupenkkaajan. Kundi otti 160kg 16vnä ja siitä sit suunnilleen 10kg vuodessa lisää. Painoa oli joku 115kg@180+cm
perus pelkkää penkkiä tyypin ulkomuodolla.

Tietämättä sun treenistä sen enempää niin luulen kyllä että onnistut. Toki mielestäni tossa videolla toi perseen nosto on ollu mukana koko ajan 145kg-200kg
joten ihan helpolla se ei sieltä katoa. Toki, ainakin mulle, on henkisesti TODELLA paljon helpompaa saada joku rauta nätisti ylös kunhan sen on ensin

Nii kyllä se 200(ja enemmänkin) tulee joku päivä nätistikkin, kunhan jaksaa vähän paneutua asiaan ja jos paikat kestää. Nyt ei kiinnosta tuo "voimabodaus" ainakaan tällä hetkellä yhtään, kun sai nyt tuon tavotteen loppuun.. Loppuvuosi kovaa perustreeniä ja alkuvuodesta dietille!

Olinkohan tänne jo sanonutkin että itse tiedän yhden 200kg natupenkkaajan. Kundi otti 160kg 16vnä ja siitä sit suunnilleen 10kg vuodessa lisää. Painoa oli joku 115kg@180+cm
perus pelkkää penkkiä tyypin ulkomuodolla.

Mut ei todellakaan tarvitse olla tuollainen luonnostaan voimakas kaveri, että voi 200kg penkata natuna :) Eikä painaa 115kg. Itse olen melko lahjaton tähän voimailuun, mutta aika lähelle olen jo päässyt tuota paria markkaa, kunto n.190 tällä hetkellä.

Kehitys itsellä meni suunnilleen näin. Ja toiveissa olisi, että tuo 200kg tulisi kevääseen 2013 mennessä, sitähän ei voi tietää tuleeko koskaan. Sitä ennen ei voisilmää kaurapuuroon tule ainakaan, sen 200kg haluaisi ottaa omin avuin. Mutta mahdottomana en enää sitä pidä, vaikka joskus 170kiloakin tuntui "näillä geeneillä" ihan mahdottomalta ajatukselta. Toki suurin kehitys on tullut ton 20ikävuoden jälkeisellä ajalla, kun opetellut myös syömään. Ja painotan, että olen tosiaankin ennemmin lahjaton kuin lahjakas vähän kaikkeen urheiluun. Pitkäjänteisellä treenillä ja kovalla asenteella pääsee kohtuullisiin tuloksiin. Lahjakkaalta naturaalilta tuo 200kg on helppo juttu penkistä, jos kehonpaino on 100kg tai yli(lyhyellä kaverilla voi olla vähemmänkin).

2006 (16v) 72,5kg
2007 105kg
2008 115kg
2009 125kg
2010 140kg
2011 kevät 155kg
2011 talvi170kg
2012 kevät 180kg
2012 talvi ~190kg

Ja monena kesänä penkki tippunut 130-140kg väliin, ja kehonpaino todella rankasti. Kun fyysistä työtä joutunut tekemään. Tehollinen treeniaika siis ollut nyt monena vuonna vain 8-9kk vuodesta, josta nytkin syksyllä meni yli 3 kuukautta entisten voimatasojen palauttamiseen.

Eiköhän noista isoista voimamiehistä aika suuri osa ole tuon 200 kiloa pukannut ja ilman kemikaaleja. Mikä siin on niin vaikea hyväksyä et jos oot geneettisesti lahjakas ni tohon pystyy? Mun mielestä tos ei ole mitään uskomatonta. Jos olet helvetti 18 vuotiaana 195cm pitkä ja 90kg painonen ja penkki on vaikka 80kg ekalla kerralla, ni oikealla geenipoolilla ja reenillä se 200kg tuskin on mikään ihmejuttu. Tollasiin raameihin ku alkaa massaa ja voimaa kertymään ni kilot vilisee silmissä. Mun näkemys, ei herneitä.

Duunikaveri nostaa 200 kiloa 2 kertaa puhtaasti. Sillä on jättiläisen geenit muutenkin. 120 kiloa/193 cm "luonnostaan" :lol2: Vittu kun ite nostais ees puolet tuosta, niin vois keulia. Toisilla on geenejä ja toiset ei kehity ees krea colalla.

Mut ei todellakaan tarvitse olla tuollainen luonnostaan voimakas kaveri, että voi 200kg penkata natuna :) Eikä painaa 115kg. Itse olen melko lahjaton tähän voimailuun, mutta aika lähelle olen jo päässyt tuota paria markkaa, kunto n.190 tällä hetkellä.

Kehitys itsellä meni suunnilleen näin. Ja toiveissa olisi, että tuo 200kg tulisi kevääseen 2013 mennessä, sitähän ei voi tietää tuleeko koskaan. Sitä ennen ei voisilmää kaurapuuroon tule ainakaan, sen 200kg haluaisi ottaa omin avuin. Mutta mahdottomana en enää sitä pidä, vaikka joskus 170kiloakin tuntui "näillä geeneillä" ihan mahdottomalta ajatukselta. Toki suurin kehitys on tullut ton 20ikävuoden jälkeisellä ajalla, kun opetellut myös syömään. Ja painotan, että olen tosiaankin ennemmin lahjaton kuin lahjakas vähän kaikkeen urheiluun. Pitkäjänteisellä treenillä ja kovalla asenteella pääsee kohtuullisiin tuloksiin. Lahjakkaalta naturaalilta tuo 200kg on helppo juttu penkistä, jos kehonpaino on 100kg tai yli(lyhyellä kaverilla voi olla vähemmänkin).

2006 (16v) 72,5kg
2007 105kg
2008 115kg
2009 125kg
2010 140kg
2011 kevät 155kg
2011 talvi170kg
2012 kevät 180kg
2012 talvi ~190kg

Ja monena kesänä penkki tippunut 130-140kg väliin, ja kehonpaino todella rankasti. Kun fyysistä työtä joutunut tekemään. Tehollinen treeniaika siis ollut nyt monena vuonna vain 8-9kk vuodesta, josta nytkin syksyllä meni yli 3 kuukautta entisten voimatasojen palauttamiseen.
´
Ois tosi mielenkiintoista tietää miten sun omapainos on mennyt samassa ajassa :)

Lahjakkuus on suhteellista, mutta kyllä mun mielestä 200 kilon penkkiin pitää olla lahjakas. Varsinkin jos sen alle 115-kilosena pukkaa. Suomalaiset on nöyrää väkeä, mutta "melko lahjaton" ja penkki 190?

Mutta mitä tulee tohon ihmisen "natumaksimiin" niin mun mielestä Usain Bolt on hyvä esimerkki, miten tähän hetkeen mennessä tehdyistä tuloksista on turha tehdä mitään johtopäätöstä "natumaksimeista". Yhtäkkiä jostain puskista voi tulla kaveri, joka on ihan eri luokkaa kuin kukaan muu maailmassa.

[venom];3969415 sanoi:
Lahjakkuus on suhteellista, mutta kyllä mun mielestä 200 kilon penkkiin pitää olla lahjakas. Varsinkin jos sen alle 115-kilosena pukkaa. Suomalaiset on nöyrää väkeä, mutta "melko lahjaton" ja penkki 190?

Nettiforumeita ku selaa niin tuntuu helposti siltä, että kaikki alle sm-, em-, mm-ennätyksen on huonoja tuloksia.:D Siinä ei paljon 190 kilon penkkikää enää lämmitä kun Venäjän Igor pukkaa 250 penkistä raakana ja alle 70 kilosena.:D

Kaverini reenasi 100% natuna 16 vuotta ennen kuin sai 200kg nostettua reipas 2v sitten, ja tänään oli ottanut 202,5kg eli kyllä se naturaali harjoittelu vie vuosia ennen kuin tulosta tulee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eräs tuttu metsuri, nykyään jo eläkkeellä, nosti natuna penkistä lähemmäs 200 kg kaverin mukaan. Onko totta, mene ja tiedä, mutta kyllä hän sen verran kovaa duunia teki että en yhtään ihmettelisi.

Eräs tuttu metsuri, nykyään jo eläkkeellä, nosti natuna penkistä lähemmäs 200 kg kaverin mukaan. Onko totta, mene ja tiedä, mutta kyllä hän sen verran kovaa duunia teki että en yhtään ihmettelisi.
Jep jep, no sattuipa, kaverinikin on metsuri, mutta ei lähelläkkään eläkeikäinen, on ne metsurit vahvoja:)

Eräs tuttu pankkivirkailija, nykyään jo eläkkeellä, nosti natuna penkistä lähemmäs 200kg yhden kaverin mukaan. En tiiä pitääkö paikkansa, mutta kovin se niitä asiapapereita töissä pyöritteli.

_Mrsiima: Et TODELLAKAAN ole lahjaton, jos tuolla vauhdilla olet tuolla tasolla kehittynyt. Et, vaikka kuinka nöyrä koitat olla. Perkele sentään :D Roinaammalla tuo tulos nostettuna voisin ehkä myöntää, että et ole hirveän lahjakas, mutta natuna... on aivan eri asia.

Laitoin jo videon toiseen ketjuun, mut laitetaan nyt tännekkin.. 200kiloo tuli vihdoin ja viimein perse ilmassa penkattua 105kiloisena, 100% natuna. Tästä on hyvä jatkaa kohti siistimpää nostoo! En itekkään meinannu uskoo tänä vuonna penkkaavani tuota 200, kun alkuvuodesta repäsin toisen rintalihaksen ja joskus kesällä meni toinenkin, mutta ei niin pahasti kun tuo aikasempi.. 3 vuotta meni 180 -->200kiloon

Treenipäivyri --> http://www.voimaforum.fi/viewtopic.php?p=199200#199200

200kg runkkupenkki --> http://www.youtube.com/watch?v=TEPkiNhZb-g&feature=youtu.be

Olipa ällöttävän kevyen näköstä. Ei muuttunu liikkeen vauhti vaikka rautaa tuli 55kg lisää. :D Nättiä.

Eräs tuttu pankkivirkailija, nykyään jo eläkkeellä, nosti natuna penkistä lähemmäs 200kg yhden kaverin mukaan. En tiiä pitääkö paikkansa, mutta kovin se niitä asiapapereita töissä pyöritteli.

_Mrsiima: Et TODELLAKAAN ole lahjaton, jos tuolla vauhdilla olet tuolla tasolla kehittynyt. Et, vaikka kuinka nöyrä koitat olla. Perkele sentään :D Roinaammalla tuo tulos nostettuna voisin ehkä myöntää, että et ole hirveän lahjakas, mutta natuna... on aivan eri asia.
Jos kuuden vuoden reenillä pukkaa 200kg natuna, eikä edes reenaa kokoajan niin tulos on älytön.

Aloitin puntin kolistelun 15-vuotiaana. Painoa oli semmonen 70kg ja penkki jotain 55-60? Noin 12 vuotta myöhemmin otin 200 ensimmäisen kerran oman painon ollessa melko tarkasti
117-118kg. Ilman pysäytystä, perse kuitenkin ainakin varmistajan ja itseni mielestä penkissä. Paras kunto oli vuonna 2009 jolloin otin 220 painon ollessa n. 125kg. Tosin myönnettäköön että tuo 220 oli kyllä jo todella ruma nosto. Ehkä olisin tuossa kunnossa saanut 200 kisanostonakin, ehkä en. Jokatapauksessa doping ei mun elämään kuulu nyt, ei ennen eikä tulevaisuudessa eli täysin puhtaana pääsin yllämainittuihin. Sen huomasin että plussa kalorit on natutreenaajan "dopingia". Jos oma paino pidetään alle satasessa ja sixpäkin täytyy näkyä niin pitkä ja kivinen tie tulee olemaan jos 2 markkaa natuna halutaan. Mä uskon vakaasti että semmoset kaverit jotka on valmiita syömään itsensä +150 kiloisiksi sekä omaavat todella kovat lahjat ja välitykset voivat päästä todella pitkästi yli 200 kilon.

Pakko lainata jto:ta:

"yleensä erotellaan neljä perustyyppiä. allaolevassa esimerkissä äxien määrä = kehitys:

lahjakas ahkera
xxxxx
lahjakas laiska
xxx
lahjaton ahkera
xxx
lahjaton laiska
x
"

´
Ois tosi mielenkiintoista tietää miten sun omapainos on mennyt samassa ajassa :)

Alottaessa 2006 69kg, pituutta 180cm (ollut koko treenihistorian). Alimmillaan 66kg, kun alussa sitä ajattelin että pitää kasin rasvoihin päästä painoipa vaikka 50kg :face: Enimmillään oli 2012 keväällä ton 180kg penkin jälkeen, 102-103kg välissä aamupaino. Syksyllä sitten enään n. 90kg. Nyt ~ 101kg. Kuitenkin kevääseen asti tarkoitus bulkata, jolloin tavoitepaino 105-110kg välissä. Tuo painokin on sahannut ylösalas, mutta vuosittain kuitenkin noussut jonkin verran keskimäärin. Armeijassa esim. alimmillaan (vuonna 2010) n.69kg. Penkki oli sillä hetkellä hurjat 105kiloa.

Jos noiden penkkitulosten viereen kehonpainot kirjaa(suunnilleen ne muistan), niin näyttäisi tältä:

2006 (16v) 72,5kg (~70kg)
2007 105kg (~72kg)
2008 115kg (~68kg)
2009 125kg (~75kg)
2010 140kg (~82kg)
2011 kevät 155kg (~90kg)
2011 talvi170kg (~99kg)
2012 kevät 180kg (~102kg)
2012 talvi ~190kg (101kg)

Niin ja tohon lahjaton vs. lahjakas asiaan. Todellakin itselleni kehitys on ailahtelevaa ollut aina, ja pienikin sairastelu tai muu tauko niin tulokset romahtavat todella jyrkästi. Jos olisin puoli vuotta treenamatta, niin ei varmaankaan menisi edes 100kg penkistä sen jälkeen. Kehitys ei ole koskaan nopeaa, mutta tasaista kun saa panostettua hyvään treenijaksoon. Tiedän paljon kavereita, jotka ovat luonnostaan paljon vahvempia ja lahjakkaampia voimailuun kuin itse, ja joilla tulokset kehittyvät nopeastikin ja pysyvät tasaisena ympäri vuoden. Tosin täysin lahjatonkaan en ole, koska muuten kehitys olisi pysähtynyt varmasti jo/hidastunut rajummin. Asenne tosin treenaamiseen ja kyky ottaa kaikki irti itsestä, se löytyy. Mutta ei se lahjakkuutta koskaan tule korvaamaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom