2-jakoinen ohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
G6 ohjelmaa tullut tahkottua ihan liikaan.. Nyt tahtoisin seuraavaksi kokeilla 2-jakoista.

Pystyykö 2-jakoista ohjelmaa tekemään G6 tyyliin, että aina vaan sitä samaa kokoajan?

Pystyy, ja olen itse ihan hyvilläkin tuloksilla niin tehnyt, mutta ei kyllä välttämättä kannata. Parempaa kehitystä saa kun on neljä erilaista treeniä. Saa monipuolisempaa rasitusta ja säästyy nivelkulumiltakin paremmin.

Voiko/onko kannattavaa treenata jalat vasta lopuksi. Itsellä jaettu 1)vetävät 2) työntävät. Treenissä 2 olen tehnyt järjestyksessä; rinta-ojentajat-olkapäät-jalat. Jalat jaksaa treenata hyvin lopussa, mutta esimerkiksi penkki kulkee huonommin kyykyn/prässin jälkeen. Vastasinko jo itse kysymykseeni vai onko joku syy miksi näin ei tule todellakaan toimia?

Tähän ei kukaan osaa sanoa mitään/ huomannut. Sit kun teen tästä oman aiheen oon nobo joka ei osaa käyttää search:ia.

Tähän ei kukaan osaa sanoa mitään/ huomannut. Sit kun teen tästä oman aiheen oon nobo joka ei osaa käyttää search:ia.

Tuolla testosteroniketjussa (mikä on täällä treeni-osiossa) oli juttua, että isot liikkeet kannattaa tehdä ekana, koska ne saa testosteronin koholle, joka sitten auttaisi nostamaan isompia rautoja seuraavissa liikkeissä.

Jos tuolla tavalla treeni tuntuu onnistuvan/kulkevan paremmin niin tottakai teet ne liikkeet siinä järjestyksessä kuin itselle tuntuu parhaalta.

Onko kellään kokemusta Candito 6 week strength program-ohjelmasta? Treeni koostuu penkin, maven ja kyykyn pohjalle ja apuliikkeitä on aika niukasti. Yläkroppa/alakroppajako eli 2-jakoinen siis kyseessä. Haluaisin kokeilla tuota, mutta korvaisin takakyykyn etukyykyllä, koska se tuntuu paljon luonnollisemmalta välityksieni takia.

Candito Training HQ

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs olette mieltä; G6 (3 treeniä treenikiertoon, joka on 8 päivää, eli lihas 3 krt treenikierron aikana läpi) vai 2-jakoinen (4 treeniä samaiseen treenikiertoon, eli tarkoittaisi yksittäinen lihas 2 krt treenikierron aikana läpi)? Palautuminen ei sinänsä ongelma, koen, että saan tarpeeksi lepoa.

G6 menisi siis hieman perinteisestä muokatulla (kyykky, penkki, leuat, pystyp., hauis + ojentaja ja vatsat).
Kun taas 2-jakoisen ajattelin tyyliin
1. treeni; jalat (eri liikkeet kuin 3. treenissä (etureisi vs. takareisi) + hauis ja vatsat
2. treeni; selkä + rinta + olkapäät + ojentajat
3. treeni; jalat (eri liikkeet kuin 1. treenissä) + hauis ja vatsat
4. treeni; selkä + rinta + olkapäät + ojentajat.

Olisiko parempi tehdä jalat kokonaan (etureisi + takareisi) 2 krt / treenikierto vai noin "pilkotusti"?
Ajatuksena myös treenikierron aikana tehdä vaihtelevasti liikkeitä tietylle lihakselle, eli 2. treenissä rinnalle esim. normipenkki ja 4. treenissä rinnalle vinopenkki käsipainoilla ja sitä rataa.

Kaipaisin hieman mielipiteitä, huomioita ja kritiikkiä! Kiitos jo etukäteen.

Varmaa kannattaa tos vaihees tehä jo sit 3 jakone viikkoo kahesti. Täytys olla aika hyvi suunniteltu ettei iske takapakkia. Toisaalt mun mielest vastiksen blogis luki et se tekis kakskakosel kolmesti viikkoo

Oletteko kokeillut treenata 2-jakoisella 5-6 kertaa viikkoon tyylillä ABA - lepo - BAB - lepo jne?
Minä uskon, että ainakin edistyneemmällä treenaajalla toimii tosi hyvin. Esim. voimanostotyyliin toisena päivänä kyykky ja penkki ja toisena veto/variaatiot + avut. Mm. Taito Haara treenasi just näin. Yksittäinen treeni ei varmaan tarvii kovin kova olla ja kevyet viikot mukaan. Kokeilemallahan tuo selviää toimiiko vai ei.

Onko kokemuksia tästä ohjelmasta dieetillä? Kuinka päivät 2a ja 2b skulaavat miinuksilla? Olen antanut itseni ymmärtää, että dieetillä kannattaisi keskittyä lyhyempiin sarjoihin..?

Onko kokemuksia tästä ohjelmasta dieetillä? Kuinka päivät 2a ja 2b skulaavat miinuksilla? Olen antanut itseni ymmärtää, että dieetillä kannattaisi keskittyä lyhyempiin sarjoihin..?

Ite sain parhaimman kehityksen tällä ohjelmalla kun tein vaa 1a ja 1b lyhyitä sarjaa voimaa hakien. Sit 2a ja 2b pitempää sarjaa hakemalla enemmän tuntumaa hyvin kehitty sarjapainot ja paino nous. Kannattaa pitää kevyitä viikkoja 5-6 vk välein koska vetää tukkoo nopeasti dieetillä varsinkin.

Varmaa kannattaa tos vaihees tehä jo sit 3 jakone viikkoo kahesti. Täytys olla aika hyvi suunniteltu ettei iske takapakkia. Toisaalt mun mielest vastiksen blogis luki et se tekis kakskakosel kolmesti viikkoo

Tuossa 2-jakoisessa ois vain se hyvä puoli että pääsis tekemään samat lihat 3 kertaa viikkoon. Ja joo, ei se ohjelma varmastikkaan pelkkää raskasta perusliikettä voi olla, tai sitten on pidettävä treenit suht kevyinä niinku tuossa jo sanottiinkin.

Minä uskon, että ainakin edistyneemmällä treenaajalla toimii tosi hyvin. Esim. voimanostotyyliin toisena päivänä kyykky ja penkki ja toisena veto/variaatiot + avut. Mm. Taito Haara treenasi just näin. Yksittäinen treeni ei varmaan tarvii kovin kova olla ja kevyet viikot mukaan. Kokeilemallahan tuo selviää toimiiko vai ei.

Varmaan tosiaan kaikki treenit pitää olla vähä erilaisia, miksei jopa 3 eri A & B treeniä. Voimapäivä, hypertrofia päivä ja apuliike päivä?

Tuossa 2-jakoisessa ois vain se hyvä puoli että pääsis tekemään samat lihat 3 kertaa viikkoon. Ja joo, ei se ohjelma varmastikkaan pelkkää raskasta perusliikettä voi olla, tai sitten on pidettävä treenit suht kevyinä niinku tuossa jo sanottiinkin.

Varmaan tosiaan kaikki treenit pitää olla vähä erilaisia, miksei jopa 3 eri A & B treeniä. Voimapäivä, hypertrofia päivä ja apuliike päivä?

Hulkki teki tuollaisella jaksotuksella viime kesänä:
FAST SPACE Treenipäiväkirjat -- [url]www.fastspace.fi --[/url]

Tosiaan jakoi treenit lyhyisiin, keskipitkiin ja pitkiin

Voimatreeniin voisi tehdä esim.

1a/kyykky volyymi, penkki intensiteetti
1b/ rive, leuat
2a/etukyykky, pystypunnerrus
2b/mave
3a/kyykky intensiteetti, penkki volyymi
3b/ sjmv, leuat.

Tai jotain tuohon suuntaan. Sarjapituudet vaikka pari kuukautta 4-6 ja pari kuukautta 1-3. Tarkkanahan tuossa varmaan saa palautumisen kanssa olla ja joka neljäs viikko oltava kevyt. Tuollainen mulla on ollut suunnitelmissa jos joskus jaksais kuusi kertaa viikossa salilla käydä.

edit. Bodailussa varmaan tosiaan toimii paremmin tuo sarjapituuksien vaihtelu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom