15-vuotiaiden kuvia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ovli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Ikään nähden kovia tuloksia, mutta suhteutettuna painoon tulokset eivät ole kovia. Noista huonoista kuvista päätelleen kyllä näyttäisi että rautaa pitäisi nousta enemmänkin. Hyvin on nimittäin sitä lihastakin siellä. Itse pari vuotta treenanneena nostin ainakin penkistä samoja tuloksia noin 20 kiloa kevyempänä. Pituus on meillä sama. Toisaalta itse aloitin salilla käymisen vasta 20 vuotiaana.

????

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=52214&highlight=massan+vaikutus

Suotta noita tuloksia aina suhteuttaa painoon, sillä joko siinä on läskiä, on pitkä kaveri tai sitten ollaan aika komiassa kunnossa. Kovat tulokset on aina kovat tulokset vaikka painoa olisi 200 kg. Se 130 kg järkäle joka tekee penkkiä 200 kg:lla, on vahvempi kuin se 100 kg kaveri joka vääntää 180:llä, eikös? Siis, voima on voimaa omasta massasta riippumatta.

Suotta noita tuloksia aina suhteuttaa painoon, sillä joko siinä on läskiä, on pitkä kaveri tai sitten ollaan aika komiassa kunnossa. Kovat tulokset on aina kovat tulokset vaikka painoa olisi 200 kg. Se 130 kg järkäle joka tekee penkkiä 200 kg:lla, on vahvempi kuin se 100 kg kaveri joka vääntää 180:llä, eikös? Siis, voima on voimaa omasta massasta riippumatta.

Kyllä.

Läski ei ole (valitettavasti) lihasta ja sillä läskillä ei nosteta mitään.

No mutta kumpi sinusta on kovempi kaveri, A vai B:

A: omapaino 50kg, penkkitulos 1x100kg
B: omapaino 100kg, penkkitulos 1x100kg

Kyllähän tuo nyt jotain kertoo kumpi on salillla oikeasti tehnyt hommia ja kumpi ei.
Tästä asiasta en halua alkaa väittelemään, koska se on turhaa ja yhteisymmärrykseen e kuitenkaan päästä. Omakohtaisista usean vuoden kokemuksista kyllä itse tiedän miten paino vaikuttaa ainakin omiin nostamiini rautoihin.

Ylimääräinen paino (fläsä) vaikuttaa ainakin varusteilla nostaessa positiivisesti, varusteet potkii paremmin. Mutta tuskimpa siitä raakana nostaessa on juurikaan hyötyä, ehkä penkissä hieman.

On totta, että läski ei juuri voimaa tuo mutta on paljon helpompi saada lihasta sikabulkilla (kun myös rasvaa tulee) kun normaalilla syömisellä. Eri asia onko sitten järkevää.

Mutta jos lähtökohta on se että lihasta ja voimaa on samanverran niin se on ihan sama onko siinä päällä sitten 50kg fläsää vai ei. läski_ei_auta_nostamisessa.

Kyllähän tuo nyt jotain kertoo kumpi on salillla oikeasti tehnyt hommia ja kumpi ei.
Tästä asiasta en halua alkaa väittelemään, koska se on turhaa ja yhteisymmärrykseen e kuitenkaan päästä. Omakohtaisista usean vuoden kokemuksista kyllä itse tiedän miten paino vaikuttaa ainakin omiin nostamiini rautoihin.

Lähtökohdat?

No onkai se nyt päivän selvää, että kyllä noita tuloksia katsellessa pitää siihen painoon suhteuttaa vähän?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakko vielä jatkaa sen verran, että varustenostamisessa auttaa. Raw-nostoissa ei.

Kyllä.

Mutta jos joku näkee tarpeelliseksi (lihaksenkasvatus mielessä) nostella rintalihapäivänään paidan kanssa niin ....:dance:

No onkai se nyt päivän selvää, että kyllä noita tuloksia katsellessa pitää siihen painoon suhteuttaa vähän?

Lähtökohdat.

Jos toinen on aloittaessaan ollut 180/100 rasvapallo joka ei ole koskaan treenannutkaan ja toinen 180/80 urheilullinen kaveri joka on treenannut jo vuosia niin millä ilveellä se painavampi kaveri olis jotenkin paremmassa asemassa? no nimenomaan, ei millään.

Minusta tulos ei yksinkertaisesti vain ole ihmeellinen jos kaveri nostaa penkistä saman kuin itsellä on painoa. Esimerkkinä vielä alkuperäiseen kommenttiini: Jos Oskawi tiputtaisi painoa noin 20-25kg, mikä olisi tuon pituiselle suht tiukka kunto pienemmillä rasvoilla, niin luultavasti tulokset olisi huomattavasti pienempiä.

Omana kokemuksena vain sen verran että 2 vuotta treenanneena painoa oli noin 95kg josta vuoden aikana tiputin painoa noin 20kg. Tuosta otti aikaa vajaa kolme vuotta ennenkuin sama määrä rautaa nousi uudestaan. Painoakin tuona aikana oli tullut noin 5kg lisää. Ja varmasti treenasin tuon painonpudotuksen jälkeen yhtä kovaa ellen jopa kovempaakin kuin sitä ennen. Kyllä silloin läskinä oli vain niin paljon helpompi käydä salilla ja liikuttaa rautaa kuin alle 8% rasvoissa.

Niin vielä yksi juttu. Veikkaan että monelle pitkään punttia nostaneena ja paljon massaa (=läskiä) omaavana on kova shokki lähteä laihduttamaan kunnolla, koska tulokset tippuu silloin yleensä kuin lehmän häntä. Itse olen tämän jo onneksi kerran tehnyt enkä enää ikinä päästä itseäni sellaiseen sikabulkkikuntoon. Salillakin montaa todella kovia tuloksia nostavaa kaveria jututtaneena moni toteaa ettei uskalla kunnolla laihduttaa koska pelkää että tulokset tippuu liikaa. Yleensä kyseessä on siis kavereita, jotka omaavat reilusti sitä massaa.

Pääasiahan kuitenkin on että itse viihtyy salilla ja tekee parhaansa oli painoa sitten minkä verran tahansa. Itse lopetan OT:n tältä erää tähän.

Onkos painavamman kaverin tulos kovempi jos vaikkapa 102 kilosella kaverilla penkki maksimi on 110 kiloa ja sit vaikkapa 62 painavalla 70 kg? :D

Painaisin mielelläni samanveran kuin oskawi, sillä näkeehän tuon, että löytyy jotain muutakin kuin läskiä. Hänen penkkituloksensa ottaisin myös. Ennemmin tuolleensa, kuin 60kg kynis joka nostaa penkistä 75kg, vaikka kuinka monen mielestä tuo 60-kiloinen olisi "kovempi". Oskawille tsemit kovat on tuloksetkin. Kyykky huikea.

Painaisin mielelläni samanveran kuin oskawi, sillä näkeehän tuon, että löytyy jotain muutakin kuin läskiä. Hänen penkkituloksensa ottaisin myös. Ennemmin tuolleensa, kuin 60kg kynis joka nostaa penkistä 75kg, vaikka kuinka monen mielestä tuo 60-kiloinen olisi "kovempi". Oskawille tsemit kovat on tuloksetkin. Kyykky huikea.
Kukapa nyt iso kaveri ei haluaisi olla? Tässä kun ei nyt vertailtu onko siistiimpää olla 100 kilonen huppariläski, jolla nousee oman painon verran romua vai 60 kilonen kynis. Vaan lähinnä siitä, että mikä tekee vaikkapa 100 kg painavan jätkän 105 kg penkkituloksesta kovemman kuin 60 kg painavan kaverin 65 kg penkkituloksesta, vai olenko ihan hakoteillä? :D

100kilosen 105kg on kyl kovempi juttu kun 60kiloisen 65kg.. kattoopa asiaa miltä kantilta vaan :DDD

Niinku mun yks kaveri sano et 50kilosen 100kg on muka sama kun 150kilose 300kg et rautanousee aina samanverra mitä painoo nouse.....:rolleyes:

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom