15-vuotiaiden kuvia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ovli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Kyllä se siihen 9-luokan opetussuunnitelmaan mun mielestä kuuluu..

EDIT: Nii joo, 15v ei vielä ysillä olekaan.
Käsittääkseni aika suppeasti tämä asia käydään. Lukiossa sitten hieman laajempi kurssi aiheesta.

Voi olla yksilöllistä tuon ikäisten kognitiivisten taitojen kehitys, mutta täysin mahdollista teorian tasolla opettaa lapsi syömään paljon ja treenaamaan, jos kakrulta vielä löytyy oma motivaatio asiaan. Mutta kuinka montaa lasta tuollainen kiinostaisi päivää kauempaa? Ei kovin montaa. Ei tarvitse kuitenkaan opetalla tietämään, miten proteeinisynteesi toimii, mutta kai jokainen pulssin omaava ihminen osaa treenata ja syödä. Kyllä mä ainakin opin jo 9-vuotiaana nettiä käyttämään, ja oikea lähipiiri jeesaa vielä asiaa seurailemalla vierestä. :teoria:
Kyse nyt olikin lapsen yksin oppimisesta. Kyllähän varmasti kun isi/äiti kertoo miten pitää tehdä se alkaa jäämään jossain vaiheessa takaraivoon. Silti kyllä uskoisin että lapsi todellisuudessa vasta myöhemmällä iällä ymmärtää mitä oikeasti on tehnyt. itsehän opin käyttämään nettiä btw 8vuotiaana mutta todellisuudessa vasta 8vuotta myöhemmin aloin ymmärtämään miten internet oikeasti toimii.

no tota kyllä se jonkun verran vaikuttaa mitä vanhemmat on tehnyt nuorena ja näin... ruuvalla on myös vaikutus treeniin mutta jotkut ovat täällä niin (ammattilaisia)
niin kohta vois ruveta sanoo niit tuloksii eikä pelkkää paskan jauhamista...:) mutta jokainenhan tekee niin kuin haluaa... :)

Mistäs sä sen tiedät tuleeko seinä hyvin äkkiä vastaan =D jotkut ihmiset vaan kasvattavat paljon lihasta treenin aiheuttamalla ärsykkeellä tietämättä oikeasti treenauksesta oikeastaan juurikaan mitään muuta kuin sen että "ranskikset ottaa hyvin oikkareihin". Bodymunkit tykkää selittää, että esim. kerran viikkoon alkoholin juonti kadottaa kaiken treenistä saadun hyödyn, mutta niin vaan baarit on täynnä todella isoja pojankloppeja jotka elää sillä mäkkiruualla.

Ja toi imre heitto oli sen takia, että jos esim. 18v normisälli treenaisi ja eläisi samantapaisesti niin sä olisit sitä mieltä, ettei sen treenivuosia voida edes laskea, kun ei se tule mihinkään kehittymään ilman treenauksen kolmijalkoja.

seinä ei tule vastaan kun oppii tuntemaan kehonsa ja tekemään ohjelman sen mukaan:)

no tota kyllä se jonkun verran vaikuttaa mitä vanhemmat on tehnyt nuorena ja näin... ruuvalla on myös vaikutus treeniin mutta jotkut ovat täällä niin (ammattilaisia)
niin kohta vois ruveta sanoo niit tuloksii eikä pelkkää paskan jauhamista...:) mutta jokainenhan tekee niin kuin haluaa... :)

Mee lukioon ja opettele bilsaa. Kuuluu pakolliseen opetussuunnitelmaan BI2 solubiologia. Vanhempien treenitausta ei muuta sun perimää, vaikka kuinka toivoisit. Geenit vaan ohjaa/auttaa/rajoittaa sun kehitymistäs. Kehittyminen ja treeni taas ei muuta kenenkään geenejä. Ne on mitä on ja niitä ei muutella ku geeniteknologialla.

Sulla nyt sattuu olemaan kuvista ja tuloksista päätellen todella suotuisat geenit lihaksen kasvattamiseen, voimatasojen kehittämiseen ja rasva-% alhaalla pitämiseen. Tottakai siihen vaikuttaa myös muut oheistekijät kuten se syöminen, ja paljon, mutta varmasti yli 90% ei saavuttas samanlaisa tuloksia sun metodeilla ja ruokavaliolla, koska geenit ja siten myös kroppa on erilainen.

Pointti niistä geeneistä oli varmaankin alun perin, että jos sun faijas on ollu olympiatason painija niin todnäk. sillä on ollu jo genetiikka kunnossa/suotuisa että on ylipäänsä viittiny treenata ja pystyny nousemaan huipulle, koska on huomannu pärjäävänsä. Ei sekään muuta sun geenejä että vaikka sun ukkis ois ollu kunnon kynis eikä treenannu päivääkään niin ihan samalla tavalla sä oisit periny sen taipumuksen kehoiluun. Ei nekään joiden mutsi on joku ydinfysiikan professori oo syntyessään sen älykkäämpiä ja varustettu suuremmilla älynlahjoilla ku muutkaan. Vanhempien kehon koostumus ja treenitausta ei muuta sun DNAta vaikka kuinka haluaisi.

Mutta enivei, usko mitä uskot. Lue vaikka huvikses joku bilsan kirja perinnöllisyydestä jos et muuten usko. Tsemppiä treeneihin. Sori avautumisesta.

Btw. -94 syntyneet on kasilla, joten niillä ei oo ollu vielä periytymisestä kai mitään.

Mee lukioon ja opettele bilsaa. Kuuluu pakolliseen opetussuunnitelmaan BI2 solubiologia. Vanhempien treenitausta ei muuta sun perimää, vaikka kuinka toivoisit. Geenit vaan ohjaa/auttaa/rajoittaa sun kehitymistäs. Kehittyminen ja treeni taas ei muuta kenenkään geenejä. Ne on mitä on ja niitä ei muutella ku geeniteknologialla.

Sulla nyt sattuu olemaan kuvista ja tuloksista päätellen todella suotuisat geenit lihaksen kasvattamiseen, voimatasojen kehittämiseen ja rasva-% alhaalla pitämiseen. Tottakai siihen vaikuttaa myös muut oheistekijät kuten se syöminen, ja paljon, mutta varmasti yli 90% ei saavuttas samanlaisa tuloksia sun metodeilla ja ruokavaliolla, koska geenit ja siten myös kroppa on erilainen.

Pointti niistä geeneistä oli varmaankin alun perin, että jos sun faijas on ollu olympiatason painija niin todnäk. sillä on ollu jo genetiikka kunnossa/suotuisa että on ylipäänsä viittiny treenata ja pystyny nousemaan huipulle, koska on huomannu pärjäävänsä. Ei sekään muuta sun geenejä että vaikka sun ukkis ois ollu kunnon kynis eikä treenannu päivääkään niin ihan samalla tavalla sä oisit periny sen taipumuksen kehoiluun. Ei nekään joiden mutsi on joku ydinfysiikan professori oo syntyessään sen älykkäämpiä ja varustettu suuremmilla älynlahjoilla ku muutkaan. Vanhempien kehon koostumus ja treenitausta ei muuta sun DNAta vaikka kuinka haluaisi.

Mutta enivei, usko mitä uskot. Lue vaikka huvikses joku bilsan kirja perinnöllisyydestä jos et muuten usko. Tsemppiä treeneihin. Sori avautumisesta.

Btw. -94 syntyneet on kasilla, joten niillä ei oo ollu vielä periytymisestä kai mitään.

no en väitä vastaan voit olla kyllä oikeassakin:)

Itse poljin joskus 5 kuukautta paikallaan, kun en syönyt yli kulutuksen ja muutenkin ruokailu oli hyvin hataralla pohjalla. Luultavasti nämä ''jotkut ihmiset'' syövät silti yli kulutuksen, vaikka eivät sitä välttämättä tiedosta tai kaloreita laske - mutta vaadin jo jotain faktaa taustalle, jos väität, että lihas ei tarvitse kasvaakseen pluskaloreita (nyt ei siis puhuta mistään aloittelijan 2 kuukauden räjähdyksestä). ''Tyhjästä on paha nyhjästä'', vai miten se meni Massaa! Voimaa! -kirjassa? Kuulostaa vähän sille kuin yrittäisit keksiä treenauksen uudestaan. Tuo baari vertaus nyt on niin kulutettu jo loppuun ja jokainen tehkööt siitä omat johtopäätöksensä. Muutenkin ihmetyttää aina tuollainen jako: kylmät-analyyttiset-bodymunkit vs. tosibodaajat, jotka vetävät kerran viikkoon lärvit. En mä ainakaan tunne olevani mikään orjallinen bodymunkkin, vaikka tiedän alkoholin olevan kataboliaa ja lihan turpoavan plussakaloreilla.

enhän mä ole väittänyt että lihasta sais miinuskaloreilla =D Nää sun laukomat jutut tietää jokainen perus 15v pakkisfani, turha niitä on muuten vaan tässä ketjussa kertailla. mutta treenivuodet on treenivuosia vaikka hinkkaisit pelkkää penkkiä himassa.

Jotkut eivät onnistu kasvattamaan merkittävästi lihasta vaikka tekisivät kaiken oikein, onko siis perusteltua sanoa että he ovatkin treenanneet vain vuoden vaikkapa viiden vuoden sijasta? Ainut mitä oon sanonu on se, että turha tehdä jakoa sen kesken ketkä katsovat tekevänsä kaiken oikein ja ketkä vaan käyvät salilla. Salilla vietetty aika on oikeasti ainut fakta mitä kenenkään treenaamisesta voi sanoa joten turha sitä on ruveta muuttelemaan.

edit. ihmisiä varmaan vituttaa lukea tätä paskaa roppakaupalla, kun ei niitä kuviakaan missään näy joten offtopic loppuu mun osalta.

enhän mä ole väittänyt että lihasta sais miinuskaloreilla =D Nää sun laukomat jutut tietää jokainen perus 15v pakkisfani, turha niitä on muuten vaan tässä ketjussa kertailla. mutta treenivuodet on treenivuosia vaikka hinkkaisit pelkkää penkkiä himassa.
Et olekkaan, mutta aikaisemmin oli puhetta siitä, milloin seinä tulee vastaan ja sanoit myös, että sitä kehittyy vaikka tekisikin asiat perseelleen. Heitin tuon kalori -asian tuohon havainnollistamaan, mitä vaikutusta sillä on, jos kaikki asiat eivät ole kondiksessa (edellisessä postissa kalorit), kun vähättelit pyhää ''kolmijalkaa''. Ja asiat oikein tehdäkseen ei tarvitse olla bodymunkki ja omistaa elämäänsä lajille.

Jotkut eivät onnistu kasvattamaan merkittävästi lihasta vaikka tekisivät kaiken oikein, onko siis perusteltua sanoa että he ovatkin treenanneet vain vuoden vaikkapa viiden vuoden sijasta?
Niinhän ne väittävät. Kaikki kasvavat tekemällä asiat oikein, olivat geenit ja ym. mitä tahansa. Miksi pitäisi sanoa, että he ovat treenanneet vuoden, vaikka he ovat treenanneet viisi vuotta, ja jos asiat on tehty ''oikein''? Miksi vuosia pitäisi karsia pois?

Ainut mitä oon sanonu on se, että turha tehdä jakoa sen kesken ketkä katsovat tekevänsä kaiken oikein ja ketkä vaan käyvät salilla. Salilla vietetty aika on oikeasti ainut fakta mitä kenenkään treenaamisesta voi sanoa joten turha sitä on ruveta muuttelemaan.
Mietippä näin; treenailet päin honkia kolme vuotta, et lepää ja et syö. Et saa mitään mainittavaa kehitystä, ehkä jotain hyyvin pientä. Eikö ole erittäin hämäävää, jos ilmoitat treenivuosia olevan jo kolme ja näytät aivan samalle kuin aloittaessa?
Joo, aika on aikaa, totta. Mutta se nyt ei oikein vakuuta, jos hemmo x kertoo harrastaneensa kehonrakennusta jo 5 vuotta, mutta on edelleen futarin kokoinen. Kuka vaan voi palloilla salilla 5 vuotta saamatta mitään erikoisempaa aikaan. Mun mittapuussa treenitaustaa on se, kuinka kauan asiat on tehty oikein ja kehittyen - ei se, miten kauan salilla on palloiltu kehittymättä.

Mun puolesta OT voi loppua, vaikka näitä asioita on kiva aina pyöritellä. :D

Mua ainaki ärsyttää sellaset tyypit jotka sanoo et "joo oon käyny 3 vuotta salilla" ja sit tyyliin käy joskus kattelemassa tyttöjä siellä. se jätkä on sillon treenannu tasan 0 vuotta.

tota mä sanon vaan että(treenatkaa järkevästi, mutta kovaa) tolla nimittäin pääsee pitkälle... turhaan sä siellä hankaat 4h ja teet kaikki 50% teholla ei siitä oo lähellekkään sitä samaa hyötyä jos oot 1h30min-2h ja teet kaiken 100% puhun siis nyt bodaus treenistä:)

Mua ainaki ärsyttää sellaset tyypit jotka sanoo et "joo oon käyny 3 vuotta salilla" ja sit tyyliin käy joskus kattelemassa tyttöjä siellä. se jätkä on sillon treenannu tasan 0 vuotta.

No siis puhuvat täyttä totta. Salilla voi käydä treenaamattakin :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
turhaan sä siellä hankaat 4h ja teet kaikki 50% teholla ei siitä oo lähellekkään sitä samaa hyötyä jos oot 1h30min-2h ja teet kaiken 100% puhun siis nyt bodaus treenistä
Ainoastaan terminaattori vetää 2h 100% tehoilla.

tota mä sanon vaan että(treenatkaa järkevästi, mutta kovaa) tolla nimittäin pääsee pitkälle... turhaan sä siellä hankaat 4h ja teet kaikki 50% teholla ei siitä oo lähellekkään sitä samaa hyötyä jos oot 1h30min-2h ja teet kaiken 100% puhun siis nyt bodaus treenistä:)
Taitaa tunti olla parhaimmalle kehitykselle lähestulkoon ehdoton yläraja, mieluummin 45min/treeni. Kehon tila menee sen jälkeen jo liikaa kataboliseksi, ja näin ollen kehittyy vähemmän. J

IMO treenin pituudeksi lasketaan aika ensimmäisestä työsarjasta siihen asti, että on syönyt/juonut 30g proteiinia ja hiilihydraattia. Ja jos haluaa treenata alle tunnin, niin palautusjuoma on tärkeä (eli siis omasta mielestä kehonrakennuksessa treenin pituus on sama kuin se katabolinen tilakin. Tämä ei enää liittynyt mitenkään tuohon viestiisi, kunhan ajattelin ääneen.) Eli siis tiivistettynä sinun treenit ovat liian pitkiä. Jos et saa kunnon tuntumaa tunnissa, niin ota erikoistekniikoita käyttöön vaan enemmän.

Olet kyllä kovassa kunnossa, mutta mielenkiintoista olisi nähdä myös tuplat edestä ja -takaa, kertoo nimittäin enemmän quin tuhat sanaa. =)

Kukaan ei tainnut tajuta minun "huumoria" tuossa lopussa... Inside-juttu, pakkista lukemalla tosin saattaa selvitä...

Taitaa tunti olla parhaimmalle kehitykselle lähestulkoon ehdoton yläraja, mieluummin 45min/treeni. Kehon tila menee sen jälkeen jo liikaa kataboliseksi, ja näin ollen kehittyy vähemmän. J

IMO treenin pituudeksi lasketaan aika ensimmäisestä työsarjasta siihen asti, että on syönyt/juonut 30g proteiinia ja hiilihydraattia. Ja jos haluaa treenata alle tunnin, niin palautusjuoma on tärkeä (eli siis omasta mielestä kehonrakennuksessa treenin pituus on sama kuin se katabolinen tilakin. Tämä ei enää liittynyt mitenkään tuohon viestiisi, kunhan ajattelin ääneen.) Eli siis tiivistettynä sinun treenit ovat liian pitkiä. Jos et saa kunnon tuntumaa tunnissa, niin ota erikoistekniikoita käyttöön vaan enemmän.

Olet kyllä kovassa kunnossa, mutta mielenkiintoista olisi nähdä myös tuplat edestä ja -takaa, kertoo nimittäin enemmän quin tuhat sanaa. =)

Kukaan ei tainnut tajuta minun "huumoria" tuossa lopussa... Inside-juttu, pakkista lukemalla tosin saattaa selvitä...

Jos teet maximi voimaa niin yli 1h ei kannata mennä mutta jos teet bodausta ja haet sitä pelkkää lihaa ja peruskuntoa niin kyllä se treeni voi olla 2h koska bodauksessa ei ole ideana se että sun pitäis tavallaan joka viikko pystyä isompiin painoihin vaan se että saisit lihakset turvoksiin ja lopettaisit kaikki sarjat sarjauupumukseen eli vertalihaksiin

Jos teet maximi voimaa niin yli 1h ei kannata mennä mutta jos teet bodausta ja haet sitä pelkkää lihaa ja peruskuntoa niin kyllä se treeni voi olla 2h koska bodauksessa ei ole ideana se että sun pitäis tavallaan joka viikko pystyä isompiin painoihin vaan se että saisit lihakset turvoksiin ja lopettaisit kaikki sarjat sarjauupumukseen eli vertalihaksiin

Mitenhän mä olen aina ollut siinä uskossa että toi on just päinvastoin. Voimatreeneissä sille ajalle ei niin väliksi mutta bodytreenit ois hyvä jättää siihen tuntiin, muuten nousee kortisoli tasot aika korkeelle jne.

Mitenhän mä olen aina ollut siinä uskossa että toi on just päinvastoin. Voimatreeneissä sille ajalle ei niin väliksi mutta bodytreenit ois hyvä jättää siihen tuntiin, muuten nousee kortisoli tasot aika korkeelle jne.

No näinhän se kyllä enempi taitaa olla. Voimatreenit venyy itselläni väkisin yli tunnin koska sarjojen väliset palautukset ovat pitkiä ja sarjoja on aika paljon. Parin liikkeen pelkät palautukset saattaa kestää yli tunnin + kaikki tekeminen siihen päälle ja sitten vielä apuliikkeet...

Ja kyllähän se podailussakin on aika tärkeää koittaa saada lisää rautaa tankoon, vaikka se näköjään joidenkin mielestä on pelkkää pumppailua...

No kuten tästä huomataan, että ei punttailu mitään ydinfysiikkaa oo. Ei siihen oo yhtä ja oikeaa tapaa. Kaveri on kuitenkin kovassa kunnossa joten kyllä hän jotain oikein tekee.

No sitten sä teet liikaa sarjoja tai pidät liikaa palautusta.... koska esim:minä teen melkein bodaus treenissä 14 kovaa sarjaa+plus kevyemmät+lämmittelyt pääle per:lihas niin ei sitä saa mitenkään 1h
mut jos taas teen siis ihan kunnon maxivoima treenin siinä tulee ehkä 5 kovaa sarjaa pääliikkeessä ja apuliikkeissä sarjat ovat kevyempiä niin kyllä minä saan sen 1h-1h15 min mahtumaan palautukset on
3-4min pääliiken sarjojen välissä ei niiden pitempiä tarvitse olla

No kuten tästä huomataan, että ei punttailu mitään ydinfysiikkaa oo. Ei siihen oo yhtä ja oikeaa tapaa. Kaveri on kuitenkin kovassa kunnossa joten kyllä hän jotain oikein tekee.

Olen myös jonkun kerran tehnyt perseellekkin treenejä niin kyllä se oikea juttu alkaa löytyä (uskokaa tai älkää) :)

Kai sitä vois omaakin kuvaa tänne laittaa kun niitä otsikossaki pyydellään. Nyt viimein ku sai tän tunnuksen tänne aikaiseksi..

Sen verran vielä vois laittaa, että pituutta 184cm ja painoa 87,5kg ja ikääkin se pyydetty 15v.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Ok-ka&image_id=101988850

Irc-Gallerian puolelta tietysti löytyy uusin kuva, joka vois tietysti olla parempikin mut..

Kai sitä vois omaakin kuvaa tänne laittaa kun niitä otsikossaki pyydellään. Nyt viimein ku sai tän tunnuksen tänne aikaiseksi..

Sen verran vielä vois laittaa, että pituutta 184cm ja painoa 87,5kg ja ikääkin se pyydetty 15v.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Ok-ka&image_id=101988850

Irc-Gallerian puolelta tietysti löytyy uusin kuva, joka vois tietysti olla parempikin mut..

Noh, et sä ainakaan pieni ikäsekses ole :whip: Salituloksia?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom