15-vuotiaiden kuvia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ovli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
vielä jos iskä on ollut kilpatason painija, niin varmaan geenitkin ovat kunnossa.
?

Mites geenit liittyy asiaan, jos isä on kilpatason painija? Veikkaisin sosiaalisella ympäristöllä olevan enemmän vaikutusta kyseisen kaverin urheilulle omistautumiseen. Lisäksi lihaksia tai ylipäänsä kuntoa ei peritä vaikka faija olisi missä kunnossa, vaan kyllä se on yksistään kovan treenin ansiota. Muutenkin vaikea sanoa, onko krizzellä erityisen suotuisat geenit harjoittamilleen lajeille vai onko taustalla ainoastaan poikkeuksellisen pitkä treenipohja. Uskoisin monen henkilön saavuttavan vähintään saman tason moisilla lähtökohdilla perimään katsomatta.

?

Mites geenit liittyy asiaan
Voi kuulostaa hifistelylle, mutta onhan perintötekijätkin otettava huomioon, liikaa ei tosiaan saa niihin nojata. Kasvuympäristö myös on ofkoors tärkeä, mihin lajiin päätyy vai päätyykö ollenkaan. Hyvin useinhan tuollaiset lahjakkuudet päätyy muihin lajeihin kuin bodailuun, joka on suht pieni laji. Ja enhän mä väittänyt mitään ''isä on huippu-urheilija = poikakin on huippu-urheilija!'' -filosofiaa, vai?

Totta kai tässä lajissa se pääsee pisimmälle, joka jaksaa painaa duunia ja omistautua, johon geenit ei loppujen lopuksi vaikuta. Nykyään kyllä ''geeni'' -sanaa viljellään liikaa puhuttaessa kehityksestä ja se on helppo heittää puolustukseksi omaan kyvyttömyyteen.
Uskoisin monen henkilön saavuttavan vähintään saman tason moisilla lähtökohdilla perimään katsomatta.
Allekirjoitan.

Originally Posted by S-kolmonen
vielä jos iskä on ollut kilpatason painija, niin varmaan geenitkin ovat kunnossa.

?

Mites geenit liittyy asiaan, jos isä on kilpatason painija? Veikkaisin sosiaalisella ympäristöllä olevan enemmän vaikutusta kyseisen kaverin urheilulle omistautumiseen. Lisäksi lihaksia tai ylipäänsä kuntoa ei peritä vaikka faija olisi missä kunnossa, vaan kyllä se on yksistään kovan treenin ansiota. Muutenkin vaikea sanoa, onko krizzellä erityisen suotuisat geenit harjoittamilleen lajeille vai onko taustalla ainoastaan poikkeuksellisen pitkä treenipohja. Uskoisin monen henkilön saavuttavan vähintään saman tason moisilla lähtökohdilla perimään katsomatta.

nyt kyllä poika ei tiedä mistä puhuu... se kyllä itse asiassa vaikuttaa mitä vanhemmat on nuorempana tehny... no sitten eikun treenaaman ja ottamaan kiinni ja menemmällä ohi;)

Originally Posted by -krizze_
no tota ukko entine olympia painija ja äiti myy lisäravinteita ja on myös käynyt ravitsemusterapeutin koulutuksen niin kyllä olen aika paljon saanut tietoa miten syödään...

Ei varmasti kenelläkään 6-10-vuotiaalla siitä homma ole kiinni, ettei tiedettäisi, mitä se oikea bodaus on ja kuinka sitä harjoitetaan, kun ottaa asiasta selvää. Enemmän ihmetyttää, miten ala-asteikäinen jaksaa sitä bodysafkaa mättää pienestä lapsesta lähtien ja mennä tekemään sunnuntaina jalkatreenit, vaikka naapurin Valtterilla on uusin Tekkeni pleikkarilla ja vaahtokarkkia. Eli, the point is; tuntuu todella epätodennäköiselle, että 10-vuotias jaksaisi tosissaan bodata, samalla kehittyenkin, koska sen ikäisen itsekuri ei vain millään riitä tälläiseen pitkäjänteiseen lajiin, ainakin jos yleistetään.

Varmasti sulla on paras mahdollinen porukka ympärillä jelppimään, vielä jos iskä on ollut kilpatason painija, niin varmaan geenitkin ovat kunnossa.

ERIKOIS TAPAUS... en tiiä mua vaan kiinosti tehä... mut kyllä se karkkin kelpasi:D

tota juu koittelen ottaa siitä selästä takaapäin kuvan heti kun saan kameran hollannista:D

nyt kyllä poika ei tiedä mistä puhuu... se kyllä itse asiassa vaikuttaa mitä vanhemmat on nuorempana tehny... no sitten eikun treenaaman ja ottamaan kiinni ja menemmällä ohi;)

Siis sä väität, että muovautumismuuntelu vaikuttaa sukusoluihin?!

Oisko biologian kurssin paikka:D Ei se tosiaan vaikuta mitä vanhempas on nuorempana tehny.

En lähtisi pojittelemaan noilla tiedoilla. Näköjään et itse tiedä tuon taivaallista perus bilsasta.

Off-Topicina kysyisin Krizzeltä että millaisia rautoja isäsi on huippuvuosinaan salilla nostellut?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paljon itse krizze sitten nostelee siellä salilla? Joitain tuloksia ois kiva saada tietoon, jos niitä ei ole sitten jo mainittu :o

"öö penkki 140kg, kyykky 190kg pohjasta,mave 220kg raw tyliillä kaikki:D kyykky kyl on jo varmaan päälle 200kg ku sain 150kg 10 kertaa tos:D"

^^Tollasia sanoi ko. körmy nostavansa.

Tossa pari sivua taaksepäin.

Nope. Ei tarvitse grammavaakaa käyttää joka ruokailulla ja laskea makroja, mutta joku haju on hyvä olla hommassa, muuten menee kyllä paikallaan polkemiseksi. Ihmetyttää, jos kehitysvauhti saadaan jotenkin säilytettyä viiden vuoden jälkeen, levon, ruokailun ja treenin olessa sitä sun tätä. Ja esim. jos ruokailu on päin vittua, niin hyvin äkkiä se seinä tulee vastaan. Vaikka tämä ''kehityksen kolmijalka'' on päin helvettiä, niin luultavasti saadaan kuudessa vuodessa sama kehitys, mikä saataisiin kahdessa, mutta moni ehtii tuossa välissä jo menettää kiinostuksensa. Prehdah, yritäppä ajatella hommaa pidemmällä aikavälillä, esim. nuo mäkkisafkat on hyvin äkkiä vyötäröllä.

Mistäs sä sen tiedät tuleeko seinä hyvin äkkiä vastaan =D jotkut ihmiset vaan kasvattavat paljon lihasta treenin aiheuttamalla ärsykkeellä tietämättä oikeasti treenauksesta oikeastaan juurikaan mitään muuta kuin sen että "ranskikset ottaa hyvin oikkareihin". Bodymunkit tykkää selittää, että esim. kerran viikkoon alkoholin juonti kadottaa kaiken treenistä saadun hyödyn, mutta niin vaan baarit on täynnä todella isoja pojankloppeja jotka elää sillä mäkkiruualla.

Ja toi imre heitto oli sen takia, että jos esim. 18v normisälli treenaisi ja eläisi samantapaisesti niin sä olisit sitä mieltä, ettei sen treenivuosia voida edes laskea, kun ei se tule mihinkään kehittymään ilman treenauksen kolmijalkoja.

Mistäs sä sen tiedät tuleeko seinä hyvin äkkiä vastaan =D jotkut ihmiset vaan kasvattavat paljon lihasta treenin aiheuttamalla ärsykkeellä tietämättä oikeasti treenauksesta oikeastaan juurikaan mitään muuta kuin sen että "ranskikset ottaa hyvin oikkareihin". Bodymunkit tykkää selittää, että esim. kerran viikkoon alkoholin juonti kadottaa kaiken treenistä saadun hyödyn, mutta niin vaan baarit on täynnä todella isoja pojankloppeja jotka elää sillä mäkkiruualla.
Itse poljin joskus 5 kuukautta paikallaan, kun en syönyt yli kulutuksen ja muutenkin ruokailu oli hyvin hataralla pohjalla. Luultavasti nämä ''jotkut ihmiset'' syövät silti yli kulutuksen, vaikka eivät sitä välttämättä tiedosta tai kaloreita laske - mutta vaadin jo jotain faktaa taustalle, jos väität, että lihas ei tarvitse kasvaakseen pluskaloreita (nyt ei siis puhuta mistään aloittelijan 2 kuukauden räjähdyksestä). ''Tyhjästä on paha nyhjästä'', vai miten se meni Massaa! Voimaa! -kirjassa? Kuulostaa vähän sille kuin yrittäisit keksiä treenauksen uudestaan. Tuo baari vertaus nyt on niin kulutettu jo loppuun ja jokainen tehkööt siitä omat johtopäätöksensä. Muutenkin ihmetyttää aina tuollainen jako: kylmät-analyyttiset-bodymunkit vs. tosibodaajat, jotka vetävät kerran viikkoon lärvit. En mä ainakaan tunne olevani mikään orjallinen bodymunkkin, vaikka tiedän alkoholin olevan kataboliaa ja lihan turpoavan plussakaloreilla.

Ja toi imre heitto oli sen takia, että jos esim. 18v normisälli treenaisi ja eläisi samantapaisesti niin sä olisit sitä mieltä, ettei sen treenivuosia voida edes laskea, kun ei se tule mihinkään kehittymään ilman treenauksen kolmijalkoja.
Melko varma olen, ettei Imre sitä perusmassaa ole millään kuntopiirillä ole hankkinut, vaan raskaalla perustreenillä. Täysin turhaa alkaa Imren treenimetodeja vertaamaan, koska ne eivät luultavasti toimisi 99.7% pakkislaisilla. Imre tekee asiat omalla tyylillään, jotka hänellä toimivat. Jos kaikki alle 10 vuotta treenanneet vaihtaisivat maastavedon johonkin taljahinkkaukseen, niin olisi kiva nähdä mitä seuraisi.

Mietippä näin; treenailet päin honkia kolme vuotta, et lepää ja et syö. Et saa mitään mainittavaa kehitystä, ehkä jotain hyyvin pientä. Eikö ole erittäin hämäävää, jos ilmoitat treenivuosia olevan jo kolme ja näytät aivan samalle kuin aloittaessa?

Melko hurja kaveri oot krizze! ja rasvatkin noin todella alhaalla! aina miettii jos itse olis alottanut jo 10vuotiaana mutta tulikin aloteltua vasta kunnolla 14vuotiaana :itku:. Mutta turha enää inistä! Eteenpäin vaan täydellä höyryllä.

Ei varmasti kenelläkään 6-10-vuotiaalla siitä homma ole kiinni, ettei tiedettäisi, mitä se oikea bodaus on ja kuinka sitä harjoitetaan, kun ottaa asiasta selvää. Enemmän ihmetyttää, miten ala-asteikäinen jaksaa sitä bodysafkaa mättää pienestä lapsesta lähtien ja mennä tekemään sunnuntaina jalkatreenit, vaikka naapurin Valtterilla on uusin Tekkeni pleikkarilla ja vaahtokarkkia. Eli, the point is; tuntuu todella epätodennäköiselle, että 10-vuotias jaksaisi tosissaan bodata, samalla kehittyenkin, koska sen ikäisen itsekuri ei vain millään riitä tälläiseen pitkäjänteiseen lajiin, ainakin jos yleistetään.
Eli heti ku oot opetellu lukemaan oot alkanu ottaa asioista selvää jea right. Tuossa iässä ei edes ajattelumalli riitä siihen että todellakaan ymmärtäisit sitä mitä edes luet bodauksesta johtuen sanoista jotka eivät vain yksinkertaisesti mahdu tuon ikäisen ihmisen sanavarastoon.
En lähtisi pojittelemaan noilla tiedoilla. Näköjään et itse tiedä tuon taivaallista perus bilsasta.
eipä taida yläasteen oppimäärään hirveän laajalti kuulua tuo ihmisen periytyminen.

eipä taida yläasteen oppimäärään hirveän laajalti kuulua tuo ihmisen periytyminen.

Kyllä se siihen 9-luokan opetussuunnitelmaan mun mielestä kuuluu..

EDIT: Nii joo, 15v ei vielä ysillä olekaan.

Eli heti ku oot opetellu lukemaan oot alkanu ottaa asioista selvää jea right. Tuossa iässä ei edes ajattelumalli riitä siihen että todellakaan ymmärtäisit sitä mitä edes luet bodauksesta johtuen sanoista jotka eivät vain yksinkertaisesti mahdu tuon ikäisen ihmisen sanavarastoon.
Lainasit mun alkuperäistä viestä, joten vastaan.

Voi olla yksilöllistä tuon ikäisten kognitiivisten taitojen kehitys, mutta täysin mahdollista teorian tasolla opettaa lapsi syömään paljon ja treenaamaan, jos kakrulta vielä löytyy oma motivaatio asiaan. Mutta kuinka montaa lasta tuollainen kiinostaisi päivää kauempaa? Ei kovin montaa. Ei tarvitse kuitenkaan opetalla tietämään, miten proteeinisynteesi toimii, mutta kai jokainen pulssin omaava ihminen osaa treenata ja syödä. Kyllä mä ainakin opin jo 9-vuotiaana nettiä käyttämään, ja oikea lähipiiri jeesaa vielä asiaa seurailemalla vierestä. :teoria:

Palataanpa oikeaan maailmaan: ei alle 13-vuotiaan kuulu mitään punttia hakata tosissaan ja erittäin harvinaisia tuollaiset lapsibodarit, imoimoimo.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom