- Ikä
- 48
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Tahvo Tohveli
Minun käsittäkseni tuo pituuskasvun tyrehtyminen painoharjoittelulla on myytti. Juoksemisesta ja hyppimisestä aiheutuu paljon suurempia voimia luustolle kuin painoharjoittelusta. Lisää voi lukea Mel Siffin artikkelista : tästä
Originally posted by MrMikey
Pituuskasvu saattaa kärsiä jos tekee raskaita liikkeitä so. kyykkyä, mavea yms. väärällä tekniikalla tai yksinkertaisesti liian isoilla painoilla. Mielestäni n.40% painoilla voi huoletta treenata, ja nimenomaan opetella se tekniikka myöhempiä kovempia treenejä varten.
Originally posted by Rujo
Aikoinaan tuli tehtyä B-junnuna (taisin olla 15v) futiksessa kyykkyä 6*80kg sarjoja. Punttiohjelmaan kuului myös prässi, jalkahauis ja penkki. Kerta viikkoon käytiin koko talvi salilla. Siitäköhän johtuu että olen persjalka(172cm)? :(
Mun piti kasvaa 182 senttiseksi mut 175 jäi ja kasvu loppu todella nopeasti heti kun jääkiekon puntti treenit alkoivatOriginally posted by Jyväbroileri
Minun piti kasvaa n. 185 senttiseksi, jäin 177 senttiseksi. Aloitin painonnoston tosissani 15 vuotiaana.
Originally posted by Sale
Tosin 80 kiloo 175 senttisellä on PAAALJON komeempi ku sama paino pidemmässä ruumiissa
Ottamatta kantaa lähteenä käytettyyn artikkeliin, kyseenalaistaisin kyllä tuon juoksemisen ja hyppimisen haitallisen vaikutuksen pituuskasvuun.Originally posted by Tahvo Tohveli
Minun käsittäkseni tuo pituuskasvun tyrehtyminen painoharjoittelulla on myytti. Juoksemisesta ja hyppimisestä aiheutuu paljon suurempia voimia luustolle kuin painoharjoittelusta. Lisää voi lukea Mel Siffin artikkelista : tästä
Originally posted by rima
Ottamatta kantaa lähteenä käytettyyn artikkeliin, kyseenalaistaisin kyllä tuon juoksemisen ja hyppimisen haitallisen vaikutuksen pituuskasvuun.
No niin... Pitäisi pitää turpansa kiinni jos ei jaksa lukea huolella tekstiä mitä kommentoi :whip:Originally posted by Tahvo Tohveli
Idea olikin, että juokseminen ja hyppiminen EIVÄT vaikuta pituuskasvuun, vaikka luustoon kohdistuvat voimat ovat suurempia kuin painoharjoittelussa. Eli kysymys kuuluu, miksi juuri painoharjoittelu vaikuttaisi pituuskasvuun ?
Originally posted by Jyväbroileri
Minun piti kasvaa n. 185 senttiseksi, jäin 177 senttiseksi. Aloitin painonnoston tosissani 15 vuotiaana.
Älä tee tyhmyyksiä, kovat treenit aikaisintaa 16 vuotiaana tai sitten kun pituus tyydyttää. Riskiä ei kannata ottaa. Itse tekisin sinun asemassa kevyemmillä painoilla n 20 toiston sarjoja lyhyillä palautuksilla (30-45 sek). Intensiivinen treenaus nostaa kasvuhormoni tasoja huomattavasti enemmän verrattuna isoilla painoilla tehtyyn harjoitteluun pitkillä palautuksilla.
Kasvu iässä kannattaa ja pitää syödä paljon & monipuolisesti, murrosiässä ei tule helposti rasvaa jos vielä urheileekin. Runsas ruoka vauhdittaa pituus & lihaskasvua. Sitten murrosiän jälkeen kyllä huomaa että liika ruoka alkaa pakkaamaan vyötärölle.