10-20 x 1 30 s. tauoilla..

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Saattanee olla, että jotain löytyykin aiheesta, mutta ei mun silmään, joten homman nimi on:

- 10-20 x 1 vaikkapa 30 s. (tai 30 - 45 s.) tauoilla tässähän voisi nostaa progressiota tuolla työmäärällä alkuunsa, eli painoa lisää, kun 20 ykköstä on tullut..

- keskimäärin 3 compound liikettä/treeni (koko kropan treenit)

- kohtuu painot

- treenit suht usein, esim. 1 on, 1-2 off

..kertokaas kokemuksia, jos on. tai mielipiteitäkin.

Varsin mielekäs treenisysteemi ainakin riven ja tempauksen tekniikan harjoitteluun. Esim. jos maksimi on 100kg, niin 20x1x60-70kg toimii oikein hyvin. Näin itsellä tullut treenailtua nuiden tekniikkaa ja positiivinen mielikuva nuista jäi.

edit. tosin tauot olivat alkuun n.10-15 sek, ja loppua kohti sitten pitenivät niin, että toistot pysyivät helppoina loppuun asti.

Painonnostoon ja tekniikan harjoitteluun liittyen en kommentoi, mutta mietin, mitkä on tavoitteet tuolla ohjelmalla?

Meinaan vaan, että itse suorittaisin progression siten, että tekisin enintään 10 sarjaa ykkösiä ja seuraavaan treeniin pudottaisin taukoa 10-15 s. kunnes tauko olisi tuo risumiehenkin mainitsema 10-15 sekkaa. Sitten painoa lisää ja taukoaika ylös ja taas progressio lyhentämällä taukoja.

Esim.

Treeni 1, tauko 45 s.
Treeni 2, tauko 30 s.
Treeni 3, tauko 15 s.
Treeni 4, +5-10 kg, tauko 45 s.
jne.

astro: No niinpäs olikin, olinhan mä tuon lukenut, mutta en muistanut.
zazula: tavoitteet? No kehittyä..tämä on siis ajatuksen asteella, vielä..

zazula: tavoitteet? No kehittyä..tämä on siis ajatuksen asteella, vielä..

Niinno, tarkoitin siis lähinnä haetaanko ensisijaisesti voimaa vai massaa ja minkälainen olisi liikevalikoiman tarkoitus olla? Esim. maastavedossa tai penkissä voi aloittaa ton meikän ehdottaman systeemin vaikka 3 toiston maksimista ja työskennellä siitä ylöspäin. Idea on siinä, että käytössä on kovat painot ja näitä liikutetaan monta kertaa suht lyhyen ajan sisällä, edetään ykkösmaksimia kohti tarkoituksena nostaa maksimia, parantaa hermotusta ja saada siinä sivussa mukavasti uutta lihasta. Eli ei painonnostomaista tekniikan hiomista.

Suositut

Back
Ylös Bottom