1-jakoinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eve82
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi! Suunnittelen itselleni uutta saliohjelmaa ja päädyin pitkästä aikaa kokeilemaan 1-jakoista jonka tekisin kolme kertaa viikossa. Tämän lisäksi juoksen paljon. Käyn salilla ti, to ja la.
Onko tässä mitään järkeä: tekisin ma ja to normaalin koko kropan treenin ja la olisi koko kroppa yös mutta kevyempi ja siinä voisi hifistellä pienempiä ja/tai heikompia lihaksia. Vai onko tuo kolmas kevyt treeni turha?

Tämä kevyt treeni lähinnä siksi, että pääsisin sunnuntaisin juoksemaan pitkän lenkin joten ei saisi olla kovin kipeä salitreenistä.

Saliohjelmani koostuisi aika pitkälti massaliikkeistä; penkki, kyykyt, mave, kulmasoutu, pystypunnerrus yms. ja se kevyt treeni tosiaan niistä jotak jää vähemmälle huomiolle ja heikoista lihaksista (mulla ne on ainakin takaolkapäät).

Eipä se turha olisi, mutta ei ehkä järkevinkään vaihtoehto. Huom. en tarkoita, että kevyt treeni on huono vaihtoehto, mutta parempiakin vaihtoehtoja on olemassa. Pistäpäs koko nykyinen ohjelma näkyviin (juoksut yms.) näkyviin, niin katsotaan miten voidaan modata sun treenejäs :)

ja ai nii, upeeta kun jokua sanoo näin :) -->
...Saliohjelmani koostuisi aika pitkälti massaliikkeistä; penkki, kyykyt, mave, kulmasoutu, pystypunnerrus yms...

Pistäpäs koko nykyinen ohjelma näkyviin (juoksut yms.) näkyviin, niin katsotaan miten voidaan modata sun treenejäs :)

Mun ohjelma on tällainen:

-maanantaina lepo

-tiistain treeni:
kyykky 4x10
penkki 3x8-10
pystypunnerrus 3x8-10
kulmasoutu tangolla 3x8-10
ojentavajeto taljassa 3x10
hauis 3x10

-keskiviikkona juoksulenkki: pk+vetoja, kesto noin 40min

-torstaina juoksulenkki: vk, kesto noin 40min

-perjantain treeni:
mave 3x10
etunojapunnerrus 3x8-10
pystypunnerrus 3x8-10
ylätalja/alatalja 3x8-10
viparit sivulle 3x8-10
ranskalainen punnerrus 3x10

-lauantain kevyt treeni (pienemmät painot/kehon oma paino):
kyykky/prässi 4x10
takareisilaite/lonkan ojennus taljassa 3x10
takaolkapäät 3x8-10
viparit eteen 3x8-10
hauis 3x8-10
etureisilaite 3x8-10

-sunnuntaina juoksulenkki: pitkä, kesto noin 90-120min

Mielipiteitä? Onko ihan huono? :D

Yllättävän hyvä :cool:

Pari juttua.
Tuohon ekapäivään vaihtaisin penkin tilalle vinopenkin ja kakkospäivään punnerrusten sijaan penkki.
Ja ei tuo nyt ihan 1-jakoinen ole, mutta jos haluat hifistellä, niin anna mennä noin.

Jossain vaiheessa suunnitelisin siirtymistä 2-jakoiseen. Esim. yläkroppa/jalat + extrat

Mr. Kukkakeppi voi sitten antaa "New-School" opein vinkkejä sulle...

Mä luulin tekeväni 1-jakoista kun teen koko kropan kerralla
Tarkoitatko JHR että tokapäivänä ottaisin pysty-ja etunojapunnerrukset pois molemmat ja siihen vaan penkki ? ja tykkäänkin enemmän kaks ja kolmejakoisestakin mut ajattelin kokeilla tätä jonku aikaa..

Mä luulin tekeväni 1-jakoista kun teen koko kropan kerralla
Tarkoitatko JHR että tokapäivänä ottaisin pysty-ja etunojapunnerrukset pois molemmat ja siihen vaan penkki ? ja tykkäänkin enemmän kaks ja kolmejakoisestakin mut ajattelin kokeilla tätä jonku aikaa..
Juu, on se 1-jakoinen, vaikka sisältö vaihtuu joka kerta...
Tarkoikin että ekapäivänä tavallisen penkin tilalle vinopenkki, jos on smith niin siinä helpompi tehdä vinopenkkiä.
Tokapäivänä etunojapunnerrus pois ja tavallinen penkki tilalle.
Ei muita muutoksia ja mikään ei siis jää pois.Nuo kaksi liiketä vain vaihtuvat.
Tuon lauantain sarjat voisit nostaa sinne 15 huitelle, että painot kevenee kunnolla... teet sen lauantain ns. pumppityyliin. Kevyet painot ja lyhyet palautukse per liike, eka sarja voi mennä yli x15.

Kokeile vain tätä, ei paha ollenkaan. Aikas kova kyllä :cool:

Viimeksi muokattu:
Ps. Kun juokset vielä noin paljon ja teet massaliikkeitä, niin tarvitset kyllä tosi paljon kaloreita että saat massaa... vai haluatko vain voimaa.
Sinulla on varmasti joku tavoite, kun treenaat näinkin kovaa. Tsemppiä!

aijaa joo nyt ymmärsin. :D otan vinopenkin mukaan. itse asiassa en ole koskaan edes kokeillut vinopenkkiä, pitää harjoitella ekaksi. Ja myös nostaa lauantain treenin toistot viiteentoista. Hyviä vinkkejä!
Mun kokonaistavoite on vähän hakusessa. Voimaa tietenkin lisää, mut kesällä on tavoitteena elämäni eka puolimaraton. Mutta myös massaa pitäisi saada lisää mutta se tavoite pitänee siirtää maratonin jälkeiseen aikaan, loppukesään, jolloin pitää varmaan enemmän keskittyä saliin ja jättää juoksut vähemmälle :)
Kiitos tsempeistä, tsemppiä myös sulle!

Jhr antoikin jo hyvät vinkit! Muutos minkä itse tekisin tähän sun ohjelmaan on liike järjestys. Eli tiistai Kulmasoudun ottaisin heti kyykyn jälkeen toisena liikkeenä, ennen vinopenkkiä.
Samoin to minusta vielä tärkeämpi on tehdä maven jälkeen ylätalja ja sen jälkeen penkki. Se tanko kuin pomppaa ylös kun latsit pienes pumpissa.
Ite teen aina ennen rinta treeniä muutaman ylätalja sarjan, tulee tukevuutta penkkiin.

Heippa! Aattelin kirjottaa tänne jatkeeks ku kuitenkin 1-jakoinen on puheenaiheena. Elikkäs...

Oon nyt treenannut Arnolds golden6 ja mulle sopinu todella hyvin. Nyt pitäiski kuitenki vaihtaa ja oon ehkä aatellu siirtymistä 2-jakoiseen? Vai pitäisikö vain muokada 1-jakoista et sais vähän erillaiseksi?
Tavoitteena on massan lisäys. Oon treenannut noin 2v joka sisätää 6kk tauon ja sen jälkeen otin ton golden 6 ohjelman käyttöön ja tuntuu kun olisin paremmassa kunnossa kun koskaan, vaikka tauon jälkeen treenannut vain 1kk :D
Kiitos!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kerrohan tänne miltä se liikejärjestyksen vaihto tuntuu ni voi moni muukin saada hyvän vinkin

koitin sitä pari tuntia sitten. tein kyykkyjen jälkeen kulmasoudun ja sitten vasta penkin. (vinopenkkiä en tehnyt kun siinä oli ruuhkaa, enkä ole sitä muutenkaa tehnyt kuin vasta kerran joten tekniikkaa ihan hakusessa vielä).
mutta joo. se toimii! :)
kulmasoudussa tanko nousi tosi hyvin ja liikerata oli just oikea ja ajattelin että nyt varmaan penkkaaminen ei suju kun kaikki tehot meni kulmasoutuun mutta toisin kävi. penkki sujui paremmin kuin ennen.
Loistavaa! :)

katotaan kuinka torstain treenissä menee kun teen ylätaljan maven jälkeen ja sit vasta penkin, :)

Mun mielestä aika järkevän oloinen ohjelma juuri aerobisen tueksi ja aerobinenhan myös tukee salihommia.
Tätä vois alkaa soveltaa omiinkin treeneihin, itellä on myös pyöräilyä/juoksua mukana viikon treeneissä. Tosin voi olla, että kolmas salikerta jää itellä pois tai on aika kevyt:)
Miten kauan oot nyt mennyt tällä ohjelmalla?

koitin sitä pari tuntia sitten. tein kyykkyjen jälkeen kulmasoudun ja sitten vasta penkin. (vinopenkkiä en tehnyt kun siinä oli ruuhkaa, enkä ole sitä muutenkaa tehnyt kuin vasta kerran joten tekniikkaa ihan hakusessa vielä).
mutta joo. se toimii! :)
kulmasoudussa tanko nousi tosi hyvin ja liikerata oli just oikea ja ajattelin että nyt varmaan penkkaaminen ei suju kun kaikki tehot meni kulmasoutuun mutta toisin kävi. penkki sujui paremmin kuin ennen.
Loistavaa! :)

katotaan kuinka torstain treenissä menee kun teen ylätaljan maven jälkeen ja sit vasta penkin, :)
Mave vie kyllä voimia, mut mielestäni kun selkä ensimmäisenä niin tee selkä loppuun ja sit seuraava liike, jne.
Mave raskas, sit ylätalja ni jää taas paukkuja penkkiin ja ite teen siis pelkän rinnan yhtenä päivänä ja aloita sen aina ylätaljalla ;)

Mave vie kyllä voimia, mut mielestäni kun selkä ensimmäisenä niin tee selkä loppuun ja sit seuraava liike, jne.
Mave raskas, sit ylätalja ni jää taas paukkuja penkkiin ja ite teen siis pelkän rinnan yhtenä päivänä ja aloita sen aina ylätaljalla ;)
Vinopenkki voi olla vähän hankala, koita tehdä se vaikka säädettävässä penkissä käsipainoilla tai smithissä

Miten kauan oot nyt mennyt tällä ohjelmalla?
jos oikein muistan, tää on vasta kolmas (vai toinen) viikko kun teen tällä ohjelmalla. Suunnilleen parin kuukauden välein vaihdan ohjelmaa tai teen ainakin jotain muutoksia. Tää ohjelma on muuten ihan jees mutta toi lauantain kevyt treeni on mulle liikaa koska se vie voimat sunnuntain pitkästä juoksulenkistä. Sitä muutan vielä, ehkä siten etten tee jaloille mitään tai jätän jopa kokonaan pois. Ehkä silloin vois vaan venytellä ja putkirullailla ja tehdä jotain kevyttä yläkropalle..

Vinopenkki voi olla vähän hankala, koita tehdä se vaikka säädettävässä penkissä käsipainoilla tai smithissä
Se on kylä hankala, mulla on tekniikka siinä ihan hukassa.. pitänee katsoa juutuupista videoita ja harjoitella. :)

jos oikein muistan, tää on vasta kolmas (vai toinen) viikko kun teen tällä ohjelmalla. Suunnilleen parin kuukauden välein vaihdan ohjelmaa tai teen ainakin jotain muutoksia. Tää ohjelma on muuten ihan jees mutta toi lauantain kevyt treeni on mulle liikaa koska se vie voimat sunnuntain pitkästä juoksulenkistä. Sitä muutan vielä, ehkä siten etten tee jaloille mitään tai jätän jopa kokonaan pois. Ehkä silloin vois vaan venytellä ja putkirullailla ja tehdä jotain kevyttä yläkropalle..

^juu kyl 3 salitreeniä on mun mielest ja kokemuksesta aika maksimi viikkoon, jos koittaa myös aerobista harrastaa ohessa. En oo toistaiseks oikein keksiny miten saisi pidettyä suorituskykyä yllä nii et jaksais kunnolla tollasen viikon läpi. Ruokailut, venyttelyt, verryttelyt on kyl avainasemassa tai ehkä vaan kunto ei riitä:D

Kannattaa harkita jooga, pilates tai lihashuolto treeniä joidenkin kardio treenien tilalta. Vaikka kunnon joogassa tuleekin reipas hiki se ei juurikaan hidasta palautumista. Lisäksi siinä tulee lihashuoltoa, venyttelyä ja keskikropan vahvistamista. Omasta mielestä tälläinen huoltava treeni on todella hyödyllistä hyvinvoinnin ja treenitulosten kannalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom