1-jakoinen perusohjelma

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
44
No niin... Oon tässä nyt kahlannut läpi näitä 1-jakoisia ohjelmia koskevia kirjoituksia, mutta muutama asia on edelleen hämärän peitossa (lienenkö tyhmä tai jotain??) Joten ASIASTA tosissaan tietävät voisivat vastata! Ja mitään kakaramaisia vittuiluja en nyt kaipaa. Mielestäni asiallisiin kysymyksiin vastataan aina asiallisesti...

1. Millainen on perus 1-jakoinen ohjelma? Eli mitä liikkeitä ja millaisia toistomääriä?

2. Jos ja kun käyn salilla 3 kertaa viikossa (ma-ke-pe) niin teenkö joka kerta saman ohjelman vai vaihtuvatko 1-jakoisen liikkeet viikon jokaiseen treeniin. Eli jos maanantaina teen rinnalle penkin, niin onko keskiviikon rintatreeninä esim. pec-deck?

3. Onko 1-jakoinen ohjelma hyvä vaihtoehto kamppailulajeja harrastavalle? Tästä olen kuullut montaa eri mielipidettä...

Kiitän!

No niin... Oon tässä nyt kahlannut läpi näitä 1-jakoisia ohjelmia koskevia kirjoituksia, mutta muutama asia on edelleen hämärän peitossa (lienenkö tyhmä tai jotain??) Joten ASIASTA tosissaan tietävät voisivat vastata! Ja mitään kakaramaisia vittuiluja en nyt kaipaa. Mielestäni asiallisiin kysymyksiin vastataan aina asiallisesti...

1. Millainen on perus 1-jakoinen ohjelma? Eli mitä liikkeitä ja millaisia toistomääriä?

Tähän on vaihtoehtoja vaikka kuinka, liikkeitä ja toistomääriä kannattaa kuitenkin vaihdella. Omasta mielestä kuitenkin ainakin suurin osa treeneistä tulis olla ihan kovilla perusliikkeillä kuten maastavedoilla kyykyillä punnerruksilla leuanvedoilla souduilla suoritettuja.

2. Jos ja kun käyn salilla 3 kertaa viikossa (ma-ke-pe) niin teenkö joka kerta saman ohjelman vai vaihtuvatko 1-jakoisen liikkeet viikon jokaiseen treeniin. Eli jos maanantaina teen rinnalle penkin, niin onko keskiviikon rintatreeninä esim. pec-deck?

Mieluummin niin että keskiviikkona teet vinopenkin tai dipin tai pystypunnerruksen, eli kyllä liikkeitä kannattaa vaihdella, myöskään joka viikko ei kannata tehdä kolmea kertaa kaikkia lihaksia suorasti vaan kannattaa esimerkiksi pystypunnerruspäivänä jättää rinta treenaamatta välillä. Myöskään kulmasoutua ja leuanvetoja ei kannata aina tehdä molempia samalla kertaa vaan tehdä ne eri treeneissä.

3. Onko 1-jakoinen ohjelma hyvä vaihtoehto kamppailulajeja harrastavalle? Tästä olen kuullut montaa eri mielipidettä...

On. Jos lajitreenejä on paljon niin yksijakoista ei ole pakko tehdä kuin pari kertaa viikossa, jos teet esim. kolmijakoisella saattaa kierto pitkittyä ikävästi tai joutuu mennä ns pakolla treenaamaan ettei tuu liian pitkää taukoa esim. edellisestä rintapäivästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom