Eli tarkoitus olisi nyt sitten toden teolla panostaa salitreeniin ja yrittää saada sitä kehitystä aikaan.
Eli jos koko viikon liikuntaohjelma olisi tämä:
Ma-pe: fyysiset työt
Joka päivä pyörällä joka paikkaan (ei ole autoa), n. 20 km/päivä
Ti, to, la: Salitreeni
Ma, ke, la ja su: Lätkää pihajäillä.
Eli onko tuossa liikaa liikuntaa kehityksen kannalta? Siis vaikka syön yli kulutuksen, hidastuuko kehitys yhtään? Jos haittaa kehitystä vähääkään, niin mitä pitäisi vähentää ja kuinka paljon?
Myös nuo levypaino-ongelmat ovat edelleen ongelma. Eli jos teen vaikka penkkiä 55 kg:lla 3x8, niin miten saan levypainoja lisättyä tuohon? Jos viikon parin päästä tangossa on 57,5, niin miten jaksan nostaa edelleen sen 3x8? Itse en ole onnistunut tässä lainkaan. Vuoden aikana olen saanut lisättyä 1-2 kiloa, miten sitten viikon aikana 2,5 kiloa. Eli ymmärrän kyllä mitä tarkoittaa 3x8, mutta miten se käytännössä tapahtuu.
Myös ohjelma on hakusessa. Arnoldin kultaisessa kuusikossa on liikaa liikkeitä, kun taas starting strenghtiin en saa sillä tekniikalla lisättyä yhtään levypainoja.
Moni on täällä puhunut tavoitteista. Eli mitä ne ovat? Ts. mitä pystyy saavuttamaan jossain tietyssä ajassa? Joku täällä sanoi, että hyvä ohjelma on sellainen jossa kehittyy tavoitteiden mukaan. Itsellä ei ole koskaan ollut tavoitteita salitreeneissä, koska en tiedä, mitä pystyy saavuttamaan esim. puolessa vuodessa tai kymmenessä vuodessa. Kuinka paljon penkkitulos, kyykkytulos, jne. missäkin ajassa.
Myös se, että kuinka paljon lihasta on mahdollista hankkia esim. vuoden aikana. Itse olen saanut yhtään, mutta tuskin se itsellä on maksimaalista ollut?
Myös ruokapuoli ontuu siinä mielessä, että mitä pitää syödä yli kulutuksen? Käykä tuohon jogurtit, hedelmät leivät, lämpimät ruoat, jne. Täysin selvää vastausta en ole tähän saanut. Myös se, että syön mitä vain milloin vain, ei kuuleman mukaan ole hyvästä. Itse syön esim. hiilihydraattipitoista einestä vielä myöhään illalla, vaikka silloin pitäisi syödä pelkkiä maitotuotteita. Miksi?
Aina ei ole edes aikaa syödä neuvojen mukaan, joten usein tulee ostettua kaupasta mitä vain ja syötyä, että saisi edes jotain energiaa.
Mutta maksimaalista lihaskasvua haen, eli mitkä olisivat ohjeet siihen. Liikunnan vähentäminen, syömisen parantaminen, tms. Mistä kaikesta on haittaa kehitykselle, mitä pitäisi lisätä, mitä vähentää, jne.