Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eri ihmiset tekee eri tyyleillä. voi joustaa polvista vähän tai olla joustamatta. Joustolla nousee enempi rautaa kun lukolla/jalat suoremmassa joutuu karsimaan raudasta. Stressaa ehkä aavistuksen polvia enempi, mutta ei käytä niin suuria painoja sitten. Itse oon ainakin huomannu, että polvet suorana saa kovimman venytyksen, mikä taitaa liikkeessä ollakin perusideana, ja ei, ei liiku 300 kiloa sjmv:ssa mutta takareidet vastaa hyvin, hitaasti venyttäen oikein ja kontrollilla. Bodailumielessä lähinnä: http://www.youtube.com/watch?v=gtevN0SWp-oSJMV:stä puheen ollen. Laitetaanko siinä jalat lukkoon vai eikö?
Itse kun en veny paljoa, onko hyvä vetää SJMV:tä niin, että laskee tangon alimmillaan polvien korkeudelle, niin että se kuitenkin samalla venyttää hieman takareisiä siinä ala-asennossa? Vaikka räkissä varmistusrautojen tjsp. avulla? Annan kyllä polvien koukistua jonkin verran, mutta alaselkää pyöristämättä en pääse tuon alemmas. Ja kyllä, venytteelen aktiivisesti mutta en usko että vielä pitkään aikaan yllän tekemään SJMV:tä alas asti ja olis kiva päästä treenaamaan jalkoja kunnolla.
Niin, ja voiko 2-jakoista tehdä 3 kertaa viikossa?
SJMV:stä puheen ollen. Laitetaanko siinä jalat lukkoon vai eikö?
Minkälaisia sarjoja MaVea kannattaisi vetää? Tähän asti olen 1x10 @60kg, 1x10 @80kg ja 1x10 @90kg.. Toi viimenen sarja on tosi raskas, eli onko näin hyvä vai onko parempiakin vaihtoehtoja?
No eipä yli 30 toiston sarjoilla pahemmin voimaakaan kerryEntä onko mitään muuta hyötyä? Kasvaako voimat?

Tekisin kyllä lyhyempiä pääsääntöisesti. 3-6 toistoa esim. Pitkiä sarjoja vain harvakseltaan vaihtelun vuoksi IMO.
Eli olisiko parempi jos vetäisin vaikka lämmöt 1x10 @ 60kg, sitten 1x5 @80kg ja vielä 3x5 @90kg?
olen juuri täyttämässä 14 vuotta en ole käynyt salilla. olen 175cm pitkä ja painan 61kg. onko 35kg penkistä kokoiselleni oaljon vai vähän
Terve. Olen ensikertalainen täällä ja olisi hieman kysyttävää. Olen 17-vuotias, 164 cm pitkä ja painoa on 46 kg. Tiedän, että olen aika laiha mutta tämänkin takia haluaisin aloittaa kuntoilun ja saada hieman massaa/lihasta/voimaa. Joten riittääkö vasta-aloittelijalle leuanveto, punnerrukset ja vatsalihasliikkeet? Olen tehnyt näitä vasta 11 päivää. Teen yleensä leukoja 5x5, punnerruksia 2x10 ja vatsalihasliikettä 5x10. Joskus myös teen enemmän kun jaksaa paremmin. Yritän syödä aina proteiinia 2g/kg päivässä. Tavoitteeni olisi päästä parempaan kuntoon ilman kuntosalia. Pääsekö tällä tavalla jotenkin liikkeelle? Kiitän vinkeistä ja vastauksista etukäteen.
Pääseehän tuolla jotenkin liikkeelle, kaikki kun on aina suhteellista. Jos nyt kuitenkin on olemassa se helpompi ja tehokkaampikin vaihtoehto, eli salille meneminen, niin miksi ihmeessä et lähtisi sinne saman tien?
Opettelet treenaamaan fiksusti ja järkevästi (treenaat koko kroppaa tasapuolisesti, opettelet suoritustekniikat viimeisen päälle). Paino ei sitten yksistään nouse mihinkään pelkästään treenaamalla ja proteiinia mättämällä, vaan tarvitaan myös ylimääräisiä kaloreita (syödään yli oman kulutuksen --> paino nousee --> siinä samalla lihasmassa kasvaa).
Kiitos vastauksestasi Tidus.
Yksi: Kuntosalit ovat melko kalliita. Kaksi: Katseltuani muiden sali kokemuksia ja kommentteja tällä foorumilla, joten ei oikein innosta mennä sinne nolattavaksi ja kiusattavaksi. En oikein keksi muuta hyvää harjoitusta kotona kuin ne leuat, punnerrukset ja vatsat. Minun oma keskimääräinen kalorin kulutusmäärä on noin 1840, mutta syön uskoakseni reilusti sen yli. Yritän kuitenkin parantaa aina kaikkea noita.

Täytyypä tästä mennä katselemaan erilaisia kuntosaleja ja sopivia minulle. Mutta minua on askarruttanut kauan erilaiset treeniohjelmat. En oikein ymmärrä niitä ja kuullostavat kauhean monimutkaisilta ja vaikeilta. Olisiko jonkinlaista perus/helpompaa ohjelmaa.
Kiitos jälleen Tidus, innostit minua tähän hommaan entistä enemmän.![]()