Deleted member 108056
tossa nyt vielä linkki jos asia oikeasti kiinnostaa
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/48443/moottori.pdf?sequence=1
ja ainakin itse katson mahdollisen säästön kiihdytystavalla liikenteessä niin pieneksi että ei se ole minkäänlainen tekijä miten kaasupoljinta painan.. tilanne ratkaisee..
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/48443/moottori.pdf?sequence=1
Ominaiskulutusta kuvaa hyvin simpukkadiagrammi (kuva 11), josta ilmenee kulloisenkin kuormitusasteen hetkellinen kulutus. Ottomoottorin ominaiskulutusta osakuormitusalueilla nostavat pumppaushäviöt, joihin kaasuläpän asento vaikuttaa voimakkaasti (kuva 12). Kun kaasuläppä ei ole kokonaan auki mäntä joutuu tekemään kovemmin töitä imeäkseen tarvittavan määrän ilmaa sylinteriin kaasuläpän ohitse.
ja ainakin itse katson mahdollisen säästön kiihdytystavalla liikenteessä niin pieneksi että ei se ole minkäänlainen tekijä miten kaasupoljinta painan.. tilanne ratkaisee..
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: