Deleted member 108056
Miten vitussa te jaksatte vieläkin vääntää koko asiasta?
ehkä tässä on liikaa luppoaikaa
mutta mielenkiintoista lukea ajatusta kun joku on nyt YTssa sanonut että 1+1=3 ja muiden pitäisi todistaa se vääräksi videon kanssa..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten vitussa te jaksatte vieläkin vääntää koko asiasta?
taloudellisen ajon ohjeiden mukaan ajonopeus kannattaa nostaa mahdollisimman nopeasti ns. marssinopeuteen
Hyvä ja tehokas kiihdyttäminen haluttuun nopeuteen ja sitten riittävän iso vaihde silmään.
Kevyellä kaasulla kiihdyttäminen matkavauhtiin kuluttaa enemmän polttoainetta kuin reipas kiihdytys ajon alussa.
Tuollakin sanotaan näin:mikä ei mene jakeluun..
tuota et taida nyt sisäistää itse
https://www.apu.fi/kysymykset/ajotietokoneen-tarkkuus-bensankulutus-mittauksissa
mieti nyt itse järjellä..
sulla on nyt vastassa teoria, kaikki alan insinöörit sekä talousajossa kisaavat mutta uskot että tuo yksi video kumoaa kaiken ja jotka eivät tuohon usko on denialisteja ja jääräpäitä..
Tuollakin sanotaan näin:
"Virhe polttonesteen määrän mittaamisessa sen sijaan pysyy käytännössä aina samana. Bensaa menee suuttimista lävitse jokseenkin vakiomäärä aikayksikköä kohti. Näin ollen jos kulutus mitataan samoilla renkailla, virhe säilyy samana"
Eli miten se kulutusmittari ei nyt sitten osaa kertoa miten paljon polttoainetta on kulunut yhdessä kiihdytyksessä? Kyllä se tietää sen. Vaikka siinä olisi virhettä, niin se virhe on aina tasan sama. Tulokset ovat siis vertailukelpoisia.
Kyllä mä tiedän, että tämä kuulostaa ihan älyttömältä, että yhtäkkiä tuleekin päinvastaista dataa. Mutta ei se ole ihan tavatonta. Tiedemaailmassa niin käy jatkuvasti. Ei silloin parane jäädä kiinni vanhoihin käsityksiin. Mä kyllä uskon, että tuon testin tulos on täysin validi. Mutta arvaa mitä? En ole varauksetta sitä mieltä, etteikö joku olisi voinut joskus saada päinvastaista tulosta. Ehkä me puhutaankin asioista mitkä ei ole universaaleja.
The vehicle manufacturer can decide the principle of fuel consumption measurement or calculation provided that certain accuracy limits are respected. In most cases, the fuel consumption is not directly measured but estimated via complex calculations involving the operation of fuel injectors, sensor-based feedback correction loops, and predictions based on the engine calibration
Sillä, että mittari ei näytä heti oikeaa kulutusta, ei ole mitään tekemistä sen tarkkuuden kanssa. Ei helvetti sentään. Miten tämän saisi sun kaaliin? Siis aluksi, kun suihkutuksia on vähän, kulutettu polttoainemäärä hyvin pieni ja kuljettu matka on hyvin pieni, niin tässä vaiheessa ilmoitetussa tuloksessa olisi suurempi epätarkkuus. Mutta kun odotetaan hetki ja otetaan pidempi mittausväli, niin epätarkkuus häviää. Se mittauksen alun epätarkkuus ei säily siellä pohjalla, vaan se häviää. Ymmärrätkö?jos tuo olisi niin tarkka kuin kuvittelet, miksi tarvitsee odotella kymmeniä sekunteja ennen kuin mitään lukemaa saadaan? ja miksi ammattilaiset turhaan asentelee oikeita kulutusmittareita..
mutta tuon videon perusteella on turha väittää että tiede tämän takana olisi ollut aina väärässä eikä omaa ajotapaa kannata tuon perusteella muuttaa..
älä sekoita tähän nyt mitään matka -tai sähkömittareita kun ei ole verrattavissa..Sillä, että mittari ei näytä heti oikeaa kulutusta, ei ole mitään tekemistä sen tarkkuuden kanssa. Ei helvetti sentään. Miten tämän saisi sun kaaliin? Siis aluksi, kun suihkutuksia on vähän, kulutettu polttoainemäärä hyvin pieni ja kuljettu matka on hyvin pieni, niin tässä vaiheessa ilmoitetussa tuloksessa olisi suurempi epätarkkuus. Mutta kun odotetaan hetki ja otetaan pidempi mittausväli, niin epätarkkuus häviää. Se mittauksen alun epätarkkuus ei säily siellä pohjalla, vaan se häviää. Ymmärrätkö?
Otetaan esimerkki, että jos haluat laskea paljonko maantien valotolppien väli on, niin sä voit ajaa autolla yhden tolppavälin ja katsoa paljonko matkamittari liikkui. Sen mittarin tarkkuus ei kuitenkaan riitä lukemaan tuota yhtä tolppaväliä. Siksi sun kannattaa ajaa kymmenen tolppaväliä, katsoa matkamittarista mikä on kuljettu matka ja jakaa se kymmenellä. Näin saat hyvin tarkasti tolppien keskimääräisen etäisyyden. Sun tarkkuus siis parani tekemällä pidempi mittaus, ei huonontunut.
Ja mitä tulee siihen, että tiede olisi ollut aina väärässä, niin mä en ole muistaakseni ikinä sanonut niin.
Mä en sekoittanut tähän matkamittaria. Se oli vertauskuva miksi ennen datan näyttämistä kannattaa odottaa hetki ja näyttää se vasta sitten.älä sekoita tähän nyt mitään matka -tai sähkömittareita kun ei ole verrattavissa..
In most cases, the fuel consumption is not directly measured but estimated via complex calculations involving the operation of fuel injectors, sensor-based feedback correction loops, and predictions based on the engine calibration
ajotietokone ei ole mitannut alussa bensan määrää vaan tuolta lasketaan sitten arvio joka ei yhdessä kiihdytyksessä ole riittävän tarkka .
ja mitä tulee siihen, että tiede olisi ollut aina väärässä, niin mä en ole muistaakseni ikinä sanonut niin
Jos nyt lähdetään siitä, että tuota tulosta on pidettävä epäluotettavana, niin mä en keksi mitään muuta syytä kuin maltsun esiin tuoman kiihdytyksen vaikutuksen. Silloin se laskisi nopeassa kiihdytyksessä kulutuksen yläkanttiin. Sekin on kuitenkin vain hypoteesi ja mittaustuloksissa on kuitenkin hitaan kiihdytyksen ja nopean kiihdytyksen välillä eroa 28 %. Se on aivan valtava epätarkkuus.
Niin, sepä se. Ei se voi niin helvetin epätarkka olla. Siksipä en pidä ecun laskentatavan epätarkkuutta selittävänä tekijänätietenkin ne on omissa ryppäissään, tuohan olisi pelkkä arpakuutio eikä pidemmälläkään matkalla saataisi riittävän luotettavia lukemia.. ja turha tuota ecun laskutoimitusta on verrata rullamitalla mitattavaan matkaan
https://web.archive.org/web/2013051...h/publications/voort_dougherty_maarseveen.pdf''People were shifting too late from first to second, and from second to third,'' Dr. [V]an der Voort said. People saved the most gasoline when they pushed down on the accelerator briskly and then shifted quickly, keeping the revolutions per minute low -- not by accelerating very gently.
''It's not commonly understood by people who drive,'' Dr. Dougherty said. ''They think that the way to get best fuel economy is to accelerate very gently, but that proves not to be the case. The best thing is to accelerate briskly and shift.
''Don't give it everything the car has, but push down when you're going to shift, using maybe two-thirds of the available power, and change through the gears relatively quickly.''
jos nyt mietit sitä tarkkuutta niin että jos tuo olisi oikeasti vain kiihdyttänyt 50mph nopeuteen ja pysähtynyt ei minkäänlaista tulosta olisi saanut..Niin, sepä se. Ei se voi niin helvetin epätarkka olla. Siksipä en pidä ecun laskentatavan epätarkkuutta selittävänä tekijänä
En muuten verrannut ecun laskutoimitusta rullamitalla mitattavaan matkaan, kuten jo sanoin. Toisenlainen esimerkki mittausdatan määrän vaikutuksesta ulostulevan datan tarkkuuden ei ole vertaamista.
Kyllä olisi saatu. Kokeile vaikka omalla autollasi, jos sulla sellainen edes on. Se ilmestyy siihen näyttöön muutaman sekunnin kuluttua kyllä. Tuo kulutusmittarin toiminta tuntuu olevan nyt kyllä niin hukassa, että mä en jaksa edes selittää enää. Kun se tarkkuus ei ole edelleenkään kiinni siitä, että se mittari on hetken pimeänä. Nyt ihan oikeasti, mulla katkee kohta verisuoni päästä, kun yksinkertaiset asiat on näin helvetin vaikeita. Jätän tämän siis tähän, enkä ota enää osaa keskusteluun. Sovitaan vaikka, että sä voitit.jos nyt mietit sitä tarkkuutta niin että jos tuo olisi oikeasti vain kiihdyttänyt 50mph nopeuteen ja pysähtynyt ei minkäänlaista tulosta olisi saanut..
aika pitkään saan ajella että mitään lukemia tulee.. ja niinhän sen tuossa videollakin näkee.. en mä nyt näe mitään voittoa tässä mutta että tiedettä tässä alettaisiin muuttamaan tuon tubettajan pitäisi tuoda muita todisteita kun tuon ajotietokoneen näyttämä arvo tuossta "testissä"Kyllä olisi saatu. Kokeile vaikka omalla autollasi, jos sulla sellainen edes on. Se ilmestyy siihen näyttöön muutaman sekunnin kuluttua kyllä. Tuo kulutusmittarin toiminta tuntuu olevan nyt kyllä niin hukassa, että mä en jaksa edes selittää enää. Kun se tarkkuus ei ole edelleenkään kiinni siitä, että se mittari on hetken pimeänä. Nyt ihan oikeasti, mulla katkee kohta verisuoni päästä, kun yksinkertaiset asiat on näin helvetin vaikeita. Jätän tämän siis tähän, enkä ota enää osaa keskusteluun. Sovitaan vaikka, että sä voitit.
PM put fuel-sipping advice to the test by outfitting an ordinary ten-year-old car with an extremely accurate fuel economy gauge and trying out all the gas-saving driving tactics we could think of.
Conventional wisdom says that jackrabbit starts consume more fuel. But it turns out that nursing your speed up to the limit too slowly also lowers mpg. How can that be? Cars get poorer fuel economy in lower gears, and accelerating too slowly prevents upshifting at an efficient rate. The best acceleration rate varies with the vehicle, gear ratios and weight. But in our testing we found that taking 15 seconds to accelerate to 50 mph used less fuel than taking 30 seconds to reach the same speed, because the car entered its top, fuel-saving gear sooner.
jos nyt mietit sitä tarkkuutta niin että jos tuo olisi oikeasti vain kiihdyttänyt 50mph nopeuteen ja pysähtynyt ei minkäänlaista tulosta olisi saanut..
tuonne ohjelmaan laitetaan tiettyjä parametrejä ja yleisesti jos kaasupoljinta survotaan pohjaan ajetaan muutenkin agressiivisesti -> kulutus nousee.. mutta
taloudellisesti kiihdyttäen tavoitenopeus on tarkoitus saavuttaa nopeasti, ei madellen, jos tuo kaveri pystyy oikeiden mittareiden ja useamman vakioauton kanssa tuon osoittamaan vääräksi, myöntäisin että tiede on muuttunut..
ja niihin oikeisiin mittareihin ei kuulu frisbee..
katso liitettä 250072