Ärsyttävät asiat liikenteessä

^ ja ^^
Eikö juurikin tämän ketjun perusideologia erityisesti ole se, että osa tienkäyttäjäjistä on tiedän mielestänne ns. huonoja tienkäyttäjiä? Nyt te esitätte, että on ihan OK ajaa "selkärangasta" päin vittua, kun itse ollaan puikoissa. WTF?
Ryhtiä kehiin!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ ja ^^
Eikö juurikin tämän ketjun perusideologia erityisesti ole se, että osa tienkäyttäjäjistä on tiedän mielestänne ns. huonoja tienkäyttäjiä? Nyt te esitätte, että on ihan OK ajaa "selkärangasta" päin vittua, kun itse ollaan puikoissa. WTF?
Ryhtiä kehiin!
Ei muuten esitetä, vaan sanotaan, että se on ihan normaalia ja inhimillistä tottua tiettyihin toimintatapoihin. Melkoista touhua, kun joku paljastaa olevansa vain ihminen ja tekevänsä myös virheitä, niin heti joku hyökkää kimppuun, kun ei saa tehdä virheitä.

Mutta lupaan tästä lähin olla hidastamatta siinä kohdassa. Tai enpäs lupaakaan, koska se ei ole tahdosta kiinni. Tietysti olisin hidastamatta jos muistaisin. Mutta lupaan olla kirjoittamatta siitä enää internetiin, ettei kellekään tule paha mieli.
 
Ei muuten esitetä, vaan sanotaan, että se on ihan normaalia ja inhimillistä tottua tiettyihin toimintatapoihin. Melkoista touhua, kun joku paljastaa olevansa vain ihminen ja tekevänsä myös virheitä, niin heti joku hyökkää kimppuun, kun ei saa tehdä virheitä.

Mutta lupaan tästä lähin olla hidastamatta siinä kohdassa. Tai enpäs lupaakaan, koska se ei ole tahdosta kiinni. Tietysti olisin hidastamatta jos muistaisin. Mutta lupaan olla kirjoittamatta siitä enää internetiin, ettei kellekään tule paha mieli.
työmatkan varrella oli 13 kuukautta siltatyömaa. Alan hidastaa sitä työmaata varten edelleen aina samassa kohtaa, vaikka työmaata ei ole ollut siinä enää kahteen kuukauteen. Se vain tulee tiedostamatta selkärangasta.

mutta että toistaa kaksi kuukautta samaa virhettä? Kyllä mäkin tuosta saan kuvan että pientä "ryhtiliikettä" kaipaisi..
 
mutta että toistaa kaksi kuukautta samaa virhettä? Kyllä mäkin tuosta saan kuvan että pientä "ryhtiliikettä" kaipaisi..
Niin kaipaisi, mutta minkäs teet? Mutta sanottakoon nyt, että tämä on asia mitä mukaan muu ei edes huomaa. Ei siellä kukaan roiku perässä ja soita torvea, kun minä pysähdyn olemattomalle siltatyömaalle. Nappaan vain vaistomaisesti vakkarin pois päältä ja nopeus laskee 5 alle rajoituksen ja muistan taas, että eihän tässä tarvitsekaan hiljentää.

Tarkoitus oli vain osoittaa, että jos ajat samaa tietä päivästä toiseen, niin sitä ajaa vähän niin kuin autopilotilla. Niin ikään tuossa työmatkan varrella on paikka missä 60 rajoitus laski taannoin 50 rajoitukseksi. En tiedä milloin, koska huomasin vain yksi päivä, että ei perkele, ei tässä saakaan lasketella enää kuuttakymppiä. Ja sen jälkeen meni vielä piiitkään, kun jotkut roikkui siinä pätkällä mun takapuskurissa kiinni ja varmaan kiroilivat, että mitä vittua toi ääliö ajelee kuudenkympin alueella viittäkymppiä.
 
Samalla tavalla Tampereella edelleen näkee ihmisiä ajamassa Hämeenkadulla ("mistä lähtien tässä ei oo saanut ajaa") tai vedetään STOP-risteyksiä suoraan, koska "eihän tässä ennen ole tämmöistä ollut?".
On melko inhimillistä, että ihminen oppii tutun seudun tai tien liikennesäännöt ulkoa, eikä edes huomaa katsoa liikennemerkkejä tai nopeusrajoituksia.

Voisinpa sanoa olevani immuuni moiselle idiotismille, mutta kai sitä itsekin tekee virheitä mitä ei edes huomaa.

Enemmän mua risoo nuo ihmiset jotka eivät ymmärrä liikennesääntöjä, tai eivät vain välitä niistä. Kaupungissa esimerkiksi tämä, että jos viereinen kaista on pysähtynyt suojatien eteen, älä saatana posota siitä vierestä täysiä. Helvetissä on oltava oma paikkansa ihan vain näitä Audi-miehiä varten.
 
Ei muuten esitetä, vaan sanotaan, että se on ihan normaalia ja inhimillistä tottua tiettyihin toimintatapoihin.
Aivan totta. Silti liikenne on paikka, jossa olisi hyvä olla mahdollisimman keskittynyt, sillä osittain liikenteen joustamattomuus, onnettomuudetkin, johtuvat huomiokyvyn alentumisesta.

Melkoista touhua, kun joku paljastaa olevansa vain ihminen ja tekevänsä myös virheitä, niin heti joku hyökkää kimppuun, kun ei saa tehdä virheitä.
Jokainen tekee virheitä liikenteessä, tahattomasti tai tahallaan. Ei ollut tarkoitus hyökätä kimppuusi, sillä varsin monet esim. näistä liikennöintiasioista kirjoittavat tälläkin palstalla varsin napakasti. Käytin sinua esimerkkinä, ja pikemminkin otin kantaa siihen, että tällaista tahattomuutta tapahtuu liikenteessä, ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että se ei ole hyvä asia yleisellä tasolla.

Tai enpäs lupaakaan, koska se ei ole tahdosta kiinni.
Tuosta haluaisin olla eri mieltä. Tai ainakin olisi hyvä, että autoilijat tekisivät asioita, joita tahtovat mieluummin, kuin että asioita vain tapahtuu.

Tietysti olisin hidastamatta jos muistaisin.
Tämä sun keissihän on tavallaan "merkityksetön" eli siitä ei sellaisenaan aiheudu vaaraa kenellekään. Samasta syystä toistan, että kirjoitin kauttasi, mutta ideana yleinen kommentointi huomiointikyvystä liikenteessä.

Mutta lupaan olla kirjoittamatta siitä enää internetiin, ettei kellekään tule paha mieli.
Pakko sanoa, ettei mulle em. syistä tullut paha mieli. Isoin asia kommentissani oli se, että sama toistuu, ja sanoit, ettet voi siihen vaikuttaa.

Niin ikään tuossa työmatkan varrella on paikka missä 60 rajoitus laski taannoin 50 rajoitukseksi. En tiedä milloin, koska huomasin vain yksi päivä, että ei perkele, ei tässä saakaan lasketella enää kuuttakymppiä.
Ajoitko sen jälkeen aina kuuttakymppiä, kun et muistanut, että rajoitus on 50? :)

On melko inhimillistä, että ihminen oppii tutun seudun tai tien liikennesäännöt ulkoa, eikä edes huomaa katsoa liikennemerkkejä tai nopeusrajoituksia.
On.

...mutta kai sitä itsekin tekee virheitä mitä ei edes huomaa.
Keskustelun alaisessa keississä olikin puhe siitä, että on huomannut muutoksen, muttei sen jälkeen muista sitä.

Enemmän mua risoo nuo ihmiset jotka eivät ymmärrä liikennesääntöjä, tai eivät vain välitä niistä. Kaupungissa esimerkiksi tämä, että jos viereinen kaista on pysähtynyt suojatien eteen, älä saatana posota siitä vierestä täysiä. Helvetissä on oltava oma paikkansa ihan vain näitä Audi-miehiä varten.
Hyvin pitkälti kaikki risoo liikenteessä. :) Vaaratilanteet ovat toki vakavin luku tässä skenessä.
 
Nopeusrajotukset. Niitä vois nostaa kympillä tai kahella moottoriteillä
Mikähän muuten on keskimääräinen matka mitä suomalainen ajaa moottoritietä yhteen suuntaan kerralla? 50 km? Siinä tuo kympillä nostaminen on täysin merkityksetöntä. 120 nopeudella tuo matka kestää 25 minuuttia ja 130 nopeudella 23 minuuttia. Hurja kahden minuutin säästö. Sadallakin kilometrillä ero on vain neljä minuuttia. Tiedän kyllä, että ihmiset hakee usein sitä illuusiota nopeasta matkan tekemisestä, kun ei jakseta miettiä paljonko se nopeuden nostaminen nyt sitten oikeasti vaikuttaa.

Otan hyväksi esimerkiksi taas työmatkani. Siinä on kohta missä nopeusrajoitus nousee 70 -> 80, mutta minä käännyn 700 metriä sen jälkeen pois tuolta tieltä, joten en sen takia nosta nopeuttani. Tiellä on kaksi kaistaa per suunta, joten kiireisemmät pääsee kyllä ohi jos haluavat. Ajan säästö tuolla matkalla on neljä sekuntia jos ajaa seitsemänkympin sijaan kahdeksaanymppiä, mutta silti yllättävän moni haluaa päästä ohi, vaikka kääntyvät samasta liittymästä pois. Mutta moni kyllä myös ymmärtää, että ei kannata ja köröttelevät siinä takana.

Sit jos otetaan turvallisuusnäkökulma (nopeuserot nousee) ja päästönäkökulma (päästöt nousee), niin en usko, että nopeuden nostoja tullaan näkemään.
 
Mikähän muuten on keskimääräinen matka mitä suomalainen ajaa moottoritietä yhteen suuntaan kerralla? 50 km? Siinä tuo kympillä nostaminen on täysin merkityksetöntä. 120 nopeudella tuo matka kestää 25 minuuttia ja 130 nopeudella 23 minuuttia. Hurja kahden minuutin säästö. Sadallakin kilometrillä ero on vain neljä minuuttia. Tiedän kyllä, että ihmiset hakee usein sitä illuusiota nopeasta matkan tekemisestä, kun ei jakseta miettiä paljonko se nopeuden nostaminen nyt sitten oikeasti vaikuttaa.

Otan hyväksi esimerkiksi taas työmatkani. Siinä on kohta missä nopeusrajoitus nousee 70 -> 80, mutta minä käännyn 700 metriä sen jälkeen pois tuolta tieltä, joten en sen takia nosta nopeuttani. Tiellä on kaksi kaistaa per suunta, joten kiireisemmät pääsee kyllä ohi jos haluavat. Ajan säästö tuolla matkalla on neljä sekuntia jos ajaa seitsemänkympin sijaan kahdeksaanymppiä, mutta silti yllättävän moni haluaa päästä ohi, vaikka kääntyvät samasta liittymästä pois. Mutta moni kyllä myös ymmärtää, että ei kannata ja köröttelevät siinä takana.

Sit jos otetaan turvallisuusnäkökulma (nopeuserot nousee) ja päästönäkökulma (päästöt nousee), niin en usko, että nopeuden nostoja tullaan näkemään.

Joo ihan varmasti ei nouse. Ennemmin otetaan vielä 20 pois. Selitellään päästöistä ja samaan aikaan Afrikkaan voidaan lähettää ne paskat rutkut mitkä ei täällä mene päästöistä läpi ja savannilla voidaan rullata niillä miten halutaan
 
Mikähän muuten on keskimääräinen matka mitä suomalainen ajaa moottoritietä yhteen suuntaan kerralla? 50 km? Siinä tuo kympillä nostaminen on täysin merkityksetöntä. 120 nopeudella tuo matka kestää 25 minuuttia ja 130 nopeudella 23 minuuttia. Hurja kahden minuutin säästö. Sadallakin kilometrillä ero on vain neljä minuuttia. Tiedän kyllä, että ihmiset hakee usein sitä illuusiota nopeasta matkan tekemisestä, kun ei jakseta miettiä paljonko se nopeuden nostaminen nyt sitten oikeasti vaikuttaa.

Otan hyväksi esimerkiksi taas työmatkani. Siinä on kohta missä nopeusrajoitus nousee 70 -> 80, mutta minä käännyn 700 metriä sen jälkeen pois tuolta tieltä, joten en sen takia nosta nopeuttani. Tiellä on kaksi kaistaa per suunta, joten kiireisemmät pääsee kyllä ohi jos haluavat. Ajan säästö tuolla matkalla on neljä sekuntia jos ajaa seitsemänkympin sijaan kahdeksaanymppiä, mutta silti yllättävän moni haluaa päästä ohi, vaikka kääntyvät samasta liittymästä pois. Mutta moni kyllä myös ymmärtää, että ei kannata ja köröttelevät siinä takana.

Sit jos otetaan turvallisuusnäkökulma (nopeuserot nousee) ja päästönäkökulma (päästöt nousee), niin en usko, että nopeuden nostoja tullaan näkemään.

Niin no miten asian haluaa esittää.
Vanhempien naapuri käy Tampereella töissä. Pitkässä juoksussa jo tuo 120->130 alkaa säästämään paljon aikaa. Vuoden mittaan jos selkeyden vuoksi matka olisi 200kmx2 eli 16min per päivä. 4krt viikko käy eli karvan yli tunti viikossa. Sanotaan tunti kertaa 45 työviikkoa, niin se on kokonainen työviikko vuodessa ajamalla säästetty. Jos nostaisi 120->140 niin säästäisi kaksi työviikkoa.
Joskus Saksassa messumatkalla eräs päämiehen edustaja kertoi että työmatka 150km. Suomalaisena ajattelee ensin että kamala kaks tuntia työmatka suuntaansa, mutta hän sanoi että ehei alle tunti. Autobaanalla kun voi pitää sen 180km/h aika helposti. Moni suomalainen kuluttaa tuon verran 10x lyhyempään työmatkaan julkisilla.
Moni saksalainen asuu idyllisessä wanhan ajan kylässä missä ihmiset ja kulttuuri vielä saksalaisia ja lapset turvassa ja autolla paahdetaan sitten työn perässä kaupunkiin. Tietenkin täysin tekopyhää julistaa ilmastosta kun ihmiset painaa pitkiä työmatkoja kaks markkaa lasissa, mutta näin se monilla on eikä tuosta haluta luopua.
 
Niin no miten asian haluaa esittää.
Vanhempien naapuri käy Tampereella töissä. Pitkässä juoksussa jo tuo 120->130 alkaa säästämään paljon aikaa. Vuoden mittaan jos selkeyden vuoksi matka olisi 200kmx2 eli 16min per päivä. 4krt viikko käy eli karvan yli tunti viikossa. Sanotaan tunti kertaa 45 työviikkoa, niin se on kokonainen työviikko vuodessa ajamalla säästetty. Jos nostaisi 120->140 niin säästäisi kaksi työviikkoa.
Joskus Saksassa messumatkalla eräs päämiehen edustaja kertoi että työmatka 150km. Suomalaisena ajattelee ensin että kamala kaks tuntia työmatka suuntaansa, mutta hän sanoi että ehei alle tunti. Autobaanalla kun voi pitää sen 180km/h aika helposti. Moni suomalainen kuluttaa tuon verran 10x lyhyempään työmatkaan julkisilla.
Moni saksalainen asuu idyllisessä wanhan ajan kylässä missä ihmiset ja kulttuuri vielä saksalaisia ja lapset turvassa ja autolla paahdetaan sitten työn perässä kaupunkiin. Tietenkin täysin tekopyhää julistaa ilmastosta kun ihmiset painaa pitkiä työmatkoja kaks markkaa lasissa, mutta näin se monilla on eikä tuosta haluta luopua.
En ole ikinä ymmärtänyt tuota laskentatapaa missä lasketaan vuodessa kulunut aika. Olen itsekin kulkenut 50 km työmatkaa missä oli 40 km moottoritietä. Ajoin kesät talvet satasta, koska olen nuuka ja aikaa ei hukkunut kuin neljä minuuttia per suunta. Mä koin tuon niin, että aikaa en saa mihinkään säästöön, joten sitä ei voi laskea yhteen. Se ei ole edes kahdeksan minuuttia päivässä, vaan ainoa minkä voin huomata on neljä minuuttia per suunta, koska päivä katkeaa siihen työpäivään. En mä pysty illalla kotiin tullessani sanomaan, että säästin tänään kahdeksan minuuttia ajamalla vähän kovempaa, koska sitä ei voi tuntea eikä nähdä millään tavalla. Se on täysin merkityksetön asia. Ei se ole niin, että hukkasin vuodessa 1600 minuuttia, koska aika kuluu huolimatta siitä istunko autossa vai en. Vaikka ajaisin nopeammin, niin en voi vuoden lopussa ottaa sitä säästynyttä kolmea ja puolta päivää ja päättää käyttää sitä itselleni tärkeisiin asioihin. Se on edelleen vain se neljä minuuttia per suunta minkä voin huomata. Ja neljä minuuttia ei ole mitään.
 
En ole ikinä ymmärtänyt tuota laskentatapaa missä lasketaan vuodessa kulunut aika. Olen itsekin kulkenut 50 km työmatkaa missä oli 40 km moottoritietä. Ajoin kesät talvet satasta, koska olen nuuka ja aikaa ei hukkunut kuin neljä minuuttia per suunta. Mä koin tuon niin, että aikaa en saa mihinkään säästöön, joten sitä ei voi laskea yhteen. Se ei ole edes kahdeksan minuuttia päivässä, vaan ainoa minkä voin huomata on neljä minuuttia per suunta, koska päivä katkeaa siihen työpäivään. En mä pysty illalla kotiin tullessani sanomaan, että säästin tänään kahdeksan minuuttia ajamalla vähän kovempaa, koska sitä ei voi tuntea eikä nähdä millään tavalla. Se on täysin merkityksetön asia. Ei se ole niin, että hukkasin vuodessa 1600 minuuttia, koska aika kuluu huolimatta siitä istunko autossa vai en. Vaikka ajaisin nopeammin, niin en voi vuoden lopussa ottaa sitä säästynyttä kolmea ja puolta päivää ja päättää käyttää sitä itselleni tärkeisiin asioihin. Se on edelleen vain se neljä minuuttia per suunta minkä voin huomata. Ja neljä minuuttia ei ole mitään.

Niin kuten sanottu miten asian esittää ja kokee. Tietenkään ei esimerkissäni saa viikon lomaa töistä, mutta toisaalta kyllä aika ynnääntyy vuoden mittaan. Neljä minuuttia ei ole mitään, mutta tuskin kukaan haluaisi toistuvasti kaupan jonossa odottaa neljä minuuttia kun edellä oleva asiakas haluaa kaikki mahdolliset veikkauspelit ja maksaa viisisenttisillä sitten ostoksensa tai puhelinmyyjän kanssa voi jutella neljä minuuttia koska neljä minuuttia ei ole mitään. Saatikka 16 minuuttia noissa toimissa. Autossa istuminen työmatkalla ei ole kovin järkevää ajankäyttöä mielestäni, katsoisin sen palkattomaksi työajaksi tavallaan. Joku pystyy kuluttamaan aikansa fiksummin autossakin ja kuten sanoit päästöt/kulutus todnäk lisääntyy ja voihan se olla että nopeammin ajaminen on stressaavampaa kuin hitaammin ajaminen jne. Eli kukin arvottaa eri lailla. Mutta että autossa istuessa aika muuttuu merkityksettömäksi, se on mielestäni virheellinen ajatusmaailma jota halutaan markkinoida koska liikenneturvallisuus tai ilmasto tms.
 
Joo ei saa aikaa pankkiin. Toki jos on liukuva työaika niin että jos tulee 7 minuuttia etuajassa töihin niin voi lähteä 7 minuuttia aikaisemmin pois, ja kotimatkalla säästää taas 7 minuuttia. Jonka sitten hukkaa jossain netissä roikkumalla.

Sen sijaan sen bensoista säästetyn rahan kyllä saa säästöön. Jollain ihan realistisella 50 km työmatkalla säästää sellaisen 1-2 euroa päivässä; riippuen auton kulutuksesta, ja tuossa aiemmin esillä olleella 200 km työmatkalla voi tulla viikossa pari kymppiä säästöön. Onko se paljon vai vähän, riippuu tietysti. Minun mielestäni tuollainen muutama minuutti sinne tai tänne menee ihan normaalin vaihteluvälin sisälle, kun harvalla työmatka kestää joka päivä muutenkaan minuutilleen saman verran.
 
Ihmetyttää kun jotkut luulee että ne ajaa kolme metriä leveellä autolla. Jos on vaikka tien reunassa auto parkissa, ni koukataan kokonaan vastaantulevien kaistalta, vaikka ei tarttis ees keskiviivaa ylittää ja silti mahtuu ohi. Ja näin vaikka tulis autoja vastaan.
 
Ittee vituttaa ainakin täällä Etelä-Suomessa ihmisten ajotaidottomuus liukkaalla. Ei tarvii laittaa kun pari senttiä lunta niin jo tirataan suoraa tietä kolmeekymppiä. On kyllä katumaasturit täynnä ajoapuja mutta siinä on samalla päässyt perus autonhallinta taito häviämään. Jos ei kykene suoraa tietä ajamaan edes 40 tai 50 niin vois minun puolesta kulkee julkisilla. Olis näille itselleenkin turvallisempaa. Itse ajan vuoden -75 corollaa halvimmilla kitkarenkailla ja hyvin pääsee.
 
Neljä minuuttia ei ole mitään, mutta tuskin kukaan haluaisi toistuvasti kaupan jonossa odottaa neljä minuuttia kun edellä oleva asiakas haluaa kaikki mahdolliset veikkauspelit ja maksaa viisisenttisillä sitten ostoksensa...

Mutta että autossa istuessa aika muuttuu merkityksettömäksi, se on mielestäni virheellinen ajatusmaailma jota halutaan markkinoida koska liikenneturvallisuus tai ilmasto tms.
Istun autossa joka tapauksessa 40 minuuttia per suunta ja neljä minuuttia on 10 % siitä. Jos laitetaan tuo kaupan jono samaan perspektiiviin, niin kahden minuutin jonotus pitenee 12 sekuntia. Sitä ei edes huomaa. Se on pidemmällä aikavälillä sama asia. Jos matkustan vaikka 2 tuntia jonnekin, niin se on ihan yksi ja hailea vaikka olen 12 minuuttia myöhemmin perillä, ellei sitten ole kiire. Sen sijaan puolen tunnin matkalla 12 minuutin viivästystä en haluaisi.

En sanonut, että autossa istuessa aika muuttuu merkityksettömäksi. Sanoin, että mun esimerkissä neljä minuuttia on ylipäänsä merkityksetöntä. Se häviää päivän taustakohinaan. Menee toleransseihin. En huomaa illalla käytinkö työmatkaan neljä minuuttia enemmän tai vähemmän, eikä se vaivaa mua millään tavalla. Se on siis merkityksetöntä. Lopulta se tarkoittaa sitä, että kaikkien pakollisten askareiden jälkeen mulle jää illalla neljä minuuttia enemmän aikaa istua sohvalla. Jippii. Mitä väliä sillä on?
 
Istun autossa joka tapauksessa 40 minuuttia per suunta ja neljä minuuttia on 10 % siitä. Jos laitetaan tuo kaupan jono samaan perspektiiviin, niin kahden minuutin jonotus pitenee 12 sekuntia. Sitä ei edes huomaa. Se on pidemmällä aikavälillä sama asia. Jos matkustan vaikka 2 tuntia jonnekin, niin se on ihan yksi ja hailea vaikka olen 12 minuuttia myöhemmin perillä, ellei sitten ole kiire. Sen sijaan puolen tunnin matkalla 12 minuutin viivästystä en haluaisi.

En sanonut, että autossa istuessa aika muuttuu merkityksettömäksi. Sanoin, että mun esimerkissä neljä minuuttia on ylipäänsä merkityksetöntä. Se häviää päivän taustakohinaan. Menee toleransseihin. En huomaa illalla käytinkö työmatkaan neljä minuuttia enemmän tai vähemmän, eikä se vaivaa mua millään tavalla. Se on siis merkityksetöntä. Lopulta se tarkoittaa sitä, että kaikkien pakollisten askareiden jälkeen mulle jää illalla neljä minuuttia enemmän aikaa istua sohvalla. Jippii. Mitä väliä sillä on?

Pakolliset askareet ja merkityksetön sohvalla istuminen? Aika lasketaan prosenteissa, ei ajan yksiköissä?
No turha tästä enempiä. Minä olen sitä mieltä että säästetty aika on hyödyllistä aikaa, olemme eri mieltä.
Käytännön tasolle tieliikenneasioihin palataksemme hki-tre moottoriteille ehdotettiin aikanaan 140kmh rajoitusta, kokeileminenkin kaatui Timo Harakan vastustukseen.
Tanskassa siirryttiin 110km/h -> 130km/h ja onnettomuudet jopa vähenivät.
 
Aika lasketaan prosenteissa, ei ajan yksiköissä?
Se miltä ajan kuluminen tuntuu, todellakin lasketaan prosenteissa. Neljän minuutin eroa ei pysty neljänkymmenen minuutin kuluessa huomaamaan, joten sillä ei ole merkitystä. Sen sijaan sen huomaa kahden minuutin kassajonotuksen lisänä ja se vituttaa, joten sillä on merkitystä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom