Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mikähän muuten se semmoinen "tavallista kulkevampi" auto on? Kokemuksella sanoisin että parhaiten ovat tuntuneet kulkevan -84 1.3 Ekkeri ja -89 corolla. Siinä on evomieskin ihmeissään kun vaan annetaan tarpeeksi pitkä suora (joka päättyy mutkaan) ja lippis kireälle. Ohi menee niin että pultit sinkoille.

Kaveri sai diesel Octaviallakin kortin pois, eikä tehnyt edes tiukkaa. Henk.koht. olen hyvin saanut kuljettua kaikilla mun autoilla lähtöpisteestä määränpäähän. Eikä tarvi edes hysteerisesti varoa pikkukiviä. Ainoa mikä ottaa kiinni on peräkoukku joissain roudanraiskaamissa töyssyissä.
 
Mikähän muuten se semmoinen "tavallista kulkevampi" auto on?
Luulen että taisi yksinkertaisesti olla puhe Suomen yleisimpiä käyttöautoja ripeämmän kiihtyvyyden ja suuremman huippunopeuden omaavasta autosta. Eli veikkaisin jotain 5-6 sek autoa.
 
Luulen että taisi yksinkertaisesti olla puhe Suomen yleisimpiä käyttöautoja ripeämmän kiihtyvyyden ja suuremman huippunopeuden omaavasta autosta. Eli veikkaisin jotain 5-6 sek autoa.
Tossa olis kuvassa 5 sekunnin auto. Taitaa tosiaan olla keskimääräistä liukkaampi laite ;)

stott.jpg
 
No tokihan mä tolla kertaa näytin kun heilutellaan käsiä valoissa ja vierestä lähetään 4 kumia raapien, mutta en jaksanu sitä sanoa ettei tuu musta tuu sellaista kuvaa että olisin aina kisaamassa kadulla. Hyvinhän se lähti, mutta sitten vaihdoin kakkoselle :äiä:


Tossa just itteeki seuras celicia tampereen motarilla. En siis kisannut ja vauhtihan luonnollisesti pysy 120km/h:ssa, mut kyllä jäi neloselle vaihtaessa jo :D
 
Mä puhuin tuosta näiden hidastetöyssyjen yhteydessä.

Eli kerrataas: Jos ajat kävelyvauhtia n. 15 km/h hidastetöyssystä ja toinen ajaa susta ohi sen 55 km/h niin tämä ohittaja on jo yli 20 m päässä sinusta jo vaihtamassa takaisin sille kaistalle jo siinä vaiheessa kun sinä painat kaasupoljinta vasta lattiaan. Joten ne sun polkaisut ei enää tuossa vaiheessa auta kun susta ollaan jo ohi.

No niin minäkin, ei kait nyt normaalia ohitusta kukaan täysjärkinen estä ja kyllä ei moni auto tule ohi, jos Evolla viittii polkasta. Hidastetöyssyissä noita idiootteja on tullu, jotka polttaa pinnansa ku hiljennän töyssyyn ja sit yrittävät ohi. Ei se siinä vaiheessa enää onnistu ku en mäkään jää asumaan siihen töyssyyn, vaikka hiljennän. Ykkösvaihde on kuitenkin silmässä, niin sillon jos painaa vähänkin kaasua, ollaan ihan hetkessä tän ohittavan vauhdissa=ohi ei kerkeä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja sä oot niitä, jotka eivät anna ohittaa? Eli hidastellaan eka motarilla ja kun joku aikoo mennä ohitse, niin sitten lämää ja taas kun tulee taakse, niin hidastellaan? Vai mikä pointti sulla on tuossa "polkasen"? Jos sä kuhnaat sillä auralla siinä, niin jos siitä joku haluaa mennä ohitse ihan syystä, niin ootko niin mölli, ettet päästä vaan taas vähän "polkaset"?

Kerrataanpa tai oikeastaan väännetään rautalangasta. Eli ajat yleensä 40km/h alueella ja sit tulee suojatien korotus. No minä en halua rikkoa autoani ja hidastan. Perässä tulee joku lyhytpinnainen läskimaha ja päättää että perkele, mitä se hidastelee ohi on päästävä. Mä olen tässä vaiheessa mennyt jo melkein korotuksen yli ku huomaan että sikapossu yrittää hurjastella ohi suojatiellä. Tämähän ei vetele ja painan kaasua, joten ohi ei tullakaan.
Sit motarilla tai isommilla teillä mulle on ihan täys sama, ajaako joku esim. satasen alueella 140km/h vai 160km/h, mun ohi pääsee aina jos haluaa. Ei se multa oo pois. Itse ajan aina kuitenkin pieniä ylinopeuksia, joten suht harvoin joku ohittaa.
 
Olen jo useamman vuoden ajanut päivittäin vähintään 8 hidastetöyssyn yli, joskus tuon määrän voi nelinkertaistaa. En silti ole koskaan nähnyt että kukaan yrittäisi ohittaa sen takia että hidastan töyssyyn.

Eipä siinä, ymmärrän kyllä että ketuttaa jos joku vetää konttausvauhtia töyssyyn ja puoli kilsaa sen jälkeen. Auto on kuitenkin ajamista varten ja jos ei uskalla ajaa normaalilla, hiljaisella kadulla edes 35km/h, on väärässä paikassa istuessaan ratin ja penkin välissä.
 
En sit tiedä, provosoiko toi auto jotenkin, mutta mä en todellakaan kuppaa muuten tuolla liikenteessä. Voisin jopa sanoa, että aina on liikaakin vauhtia. :rock:
 
Vähän siistiä, te jätätätte moottoripyörillä autoja... Mistä tuollaisia prätkiä oikein saa?


Tuolta niitä löytää kuleksimasta ympäri kaupunkia. Ei ees rahaa tartte kuhan osaa vaan kirjottaa papereihin jonku puumerkin. Kandee kokeilla.
 
Olin just liikennevaloissa kun siihen viereen käveli joku jätkä uusissa adidaksen verkkareissa. Varmaan iskä ostanut sille ne. Haha, vähänkö jätkä jäi taakse kun meikä lähti juoksemaan ihan täysiä niistä valoista. Ja miettikää, mulla ihan vaan farkut! Mutta sitte siihen eteen tuli joku fukin mummo rollaattorilla. Meikä käveli ihan sen kantapäillä ja huusin että "tööt tööt", ja sitte lopulta pääsin siitä ohi. Vähän piti käydä autokaistan puolella.

Sitte tuli taas valot. Siinä vierellä oli yks muija jolla oli todella mageet niken lenkkarit :kuola: Kysyin että paljon niillä pääsee, muttei se mitään sanonu, katteli vaan muualle. Sit valot vaihtu ja vähänkö meikä taas juoksi, pistin vähän "polkaisten" :D Pääsin 1min aikaisemmin Siwaan mitä kävellen olis päässyt. Siellä oli vähän jonoa mutta meitsi veti kärryillä suoraan jonon ohi kassalle. Joku juntti avautui siellä mutta mä huusin sille että saksassa tehdään aina näin ja että tää vetoketjuperiaate on paras kaikille. Sitte lähdin kassalta lenkkarit vinkuen. Urpot jäi taakse tuijottamaan kun meikä paino. Ei kannattais yrittää mulle.

Huomenna ostetaan uudet nauhat lenkkareihin ja mennään ottaan testit.
 
Olin just liikennevaloissa kun siihen viereen käveli joku jätkä uusissa adidaksen verkkareissa. Varmaan iskä ostanut sille ne. Haha, vähänkö jätkä jäi taakse kun meikä lähti juoksemaan ihan täysiä niistä valoista. Ja miettikää, mulla ihan vaan farkut! Mutta sitte siihen eteen tuli joku fukin mummo rollaattorilla. Meikä käveli ihan sen kantapäillä ja huusin että "tööt tööt", ja sitte lopulta pääsin siitä ohi. Vähän piti käydä autokaistan puolella.

Sitte tuli taas valot. Siinä vierellä oli yks muija jolla oli todella mageet niken lenkkarit :kuola: Kysyin että paljon niillä pääsee, muttei se mitään sanonu, katteli vaan muualle. Sit valot vaihtu ja vähänkö meikä taas juoksi, pistin vähän "polkaisten" :D Pääsin 1min aikaisemmin Siwaan mitä kävellen olis päässyt. Siellä oli vähän jonoa mutta meitsi veti kärryillä suoraan jonon ohi kassalle. Joku juntti avautui siellä mutta mä huusin sille että saksassa tehdään aina näin ja että tää vetoketjuperiaate on paras kaikille. Sitte lähdin kassalta lenkkarit vinkuen. Urpot jäi taakse tuijottamaan kun meikä paino. Ei kannattais yrittää mulle.

Huomenna ostetaan uudet nauhat lenkkareihin ja mennään ottaan testit.



:hyper::hyper::hyper: loistavaa!!
 
Huomenna ostetaan uudet nauhat lenkkareihin ja mennään ottaan testit.
Sopii yrittää.

Meikällä on positiivinen ongelma, vaikea päättää millä tossuilla sitä lähtis "polkasemaan" joka aamu. Mut joo, kukaan ei ole vielä ohi mennyt.
 
Kaverilla on muuten 10v vanhan nahkapurkkarit. Pantiin niihin uudet asics gel pohjalliset ja puupala kantapäähän. Näyttää ihan normikengiltä mutta vittu ku lähtee valoista. Jengi ei arvaa mitään.
 
Tuosta, kun minä tämän hidastetöyssy-keskustelun aloitin, on ollut puhe koko ajan sellaisista töyssyistä joista voi ajaa melko normaalia vauhtia, siten ettei siihen ensiksi tarvitse pysähtyä. Mä en ymmärrä miksi tuossa samaisessa yhteydessä pitää sit tulla selittämään, että joihinkin töyssyihin tai joillakin autoilla on pysähdyttävä, kun kerran kyse on sellaisista loivista töyssyistä joista voi päästellä jopa "urheiluautolla" hidastamatta yli.

Kuten on todettu, niin ne jyrkät töyssyt täysin eri asia. Niihin hidastaminen on järkevää ja jopa suotavaa.

Ja mitä tulee tuohon parin sekunnin hidastamiseen niin jos ajatellaan, että sä hidasta 2 sekunniksi vauhtisi 15 km/h ja toinen pudottelee susta ohi 55 km/h niin siinä vaiheessa kun sä alat polkaisemaan niin se toinen on jo n. 20 m päässä ja luultavasti jo palannut takaisin omalle kaistalle.


Tota, ihan vaan tuli mieleen että miksiköhän näitä HIDASTEtöyssyjä ylipäätänsä laitetaan tonne taajamiin? Pitäsiköhän niiden kohdalla vaikka HIDASTAA? Harvemmin ne turhaan siellä on, itse ainakin hidastan ihan kunnolla niihin. Ensinnäkin siksi että säästelen omaa autoani, toiseksi siksi että niin kuuluu tehdä. Ajatusleikkinä, jos "urheiluautolla" päästelet sen 55 km/h siitä yli, niin että iskarit ja jouset huutaa hoosiannaa, vai ajaako siitä sen 3 sekunnin ajan sitä 10 km/h hidasteen yli ja sen jälkeen kiihdytät normaalisti siihen sallittuun ajonopeuteen, kuinkas paljon aikaa säästyy sillä "urheilullisella" tyylillä?
Itse pidän autoista ja moottoripyöristä ja kaikista urheilullisista vekottimista missä on renkaat ja moottori, mutta ehkä juuri siksi ajelenkin liikenteessä nätisti ja suojelen sitä osamaksu-Hondaani.:david: Ja tällä en tarkoita hidastellen, vaan reippaasti ja rohkeasti mutta sääntöjen ja määräysten mukaan.
 
Tota, ihan vaan tuli mieleen että miksiköhän näitä HIDASTEtöyssyjä ylipäätänsä laitetaan tonne taajamiin? Pitäsiköhän niiden kohdalla vaikka HIDASTAA? Harvemmin ne turhaan siellä on, itse ainakin hidastan ihan kunnolla niihin. Ensinnäkin siksi että säästelen omaa autoani, toiseksi siksi että niin kuuluu tehdä. Ajatusleikkinä, jos "urheiluautolla" päästelet sen 55 km/h siitä yli, niin että iskarit ja jouset huutaa hoosiannaa, vai ajaako siitä sen 3 sekunnin ajan sitä 10 km/h hidasteen yli ja sen jälkeen kiihdytät normaalisti siihen sallittuun ajonopeuteen, kuinkas paljon aikaa säästyy sillä "urheilullisella" tyylillä?
Itse pidän autoista ja moottoripyöristä ja kaikista urheilullisista vekottimista missä on renkaat ja moottori, mutta ehkä juuri siksi ajelenkin liikenteessä nätisti ja suojelen sitä osamaksu-Hondaani.:david: Ja tällä en tarkoita hidastellen, vaan reippaasti ja rohkeasti mutta sääntöjen ja määräysten mukaan.
Kai niitä laitetaan sinne hidastukseksi. En tiedä millä perusteella noita tehdään mutta toiset hidastavat enemmän kuin toiset. Kai se riippuu paikasta minkälaisia hidasteita sinne laitetaan. Jos johonkin on laitettu sellainen hidaste johon ei tarvitse hidastaa niin paljoa kuin toiseen paikkaan niin eikös tuo hidaste aja asiansa jos siihen on hidastettu sen verran kuin se töyssyn profiili vaatii. Esim. jos hidaste tehdään siten, että siihen voi vaikka ajaa 40 km/h sen ihmeempiä kolinoita yms. niin pitääkö sen hidasteen eteen silti pysähtyä? Onko tuon hidasteen tarkoitus pudottaa vauhti siihen 40 km/h vaiko pysäyttää? Jos sen tarkoitus on pysäyttää niin eikös siihen voisi laittaa myös stop-merkin.

Edelleenkin taitaa tuo luetun ymmärtäminen olla hakusessa. En ole sanonut missään vaiheessa ajavani "urheiluautolla" 55 km/h töyssyyn. Keskustelu alkoi siitä kun kritisoin näitä pysähtelijöitä. Kerroin, että jos minä pystyn ohittamaan hidastetöyssyn kohdalla "uhreiluautollani" normaalin henkilöauton niin silloin luultavasti tämä normaalia henkilöautoa ajava on vähän liioitellut tuota töyssyn vaikutusta. En ole missään vaiheessa sanonut, että ajaisin noihin töyssyihin niin että iskarit ja jouset huutaa hoosiannaa. Pointti oli se, että jos minä pystyn ajamaan (ilman, että iskarit ja jouset huutaa hoosiannaa) normaalia matalammalla ja jäykemmällä alustalla noista töyssyistä nopeammin kuin normi auto niin silloin tämän normiauton kuljettaja on hidastanut enemmän kuin mitä hidasteen tarkoitus on hidastaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom