Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä en itse asiassa rääkännyt kiesiä erityisemmin, kun turbodieselille ei tuota tuskaa simmoset. Tapahtuman hauskuushan oli siinä, että Bemu teki aloitteen ja koki karvaan yllätyksen poikien välisessä meisselinmittausmittelössä. Mutta kasari-Corollalla olen myöskin ottanut viivat, ja siinä meinasi hytti ja runko ottaa avioeron tuulenpuuskan napattua kiinni. Eikä sillä myöskään uskaltanut ajaa paljoa satasta kovempaa, kun tärinä ja melu meinasivat jyrsiä korvat kukkakaalille.

Käynyt myös toisinpäin, turbodieseli yritti valojen vaihtuessa jättää, ei onnistunut.

Kyllä vitutti kun vauhtia oli jo 160km tunnissa, mutta silti takapuskurissa roikkui Hummer helvetin lähellä lähtemättä silti ohittamaan. Onneksi pääsin eritasoliittymästä karkuun alta pois.:curs:

Sai onneksi myöhemmin nauraa kun venäläisnainen yritti tankata autoaan ja ajoi autonsa kaksi kertaa väärinpäin mittarin viereen.:D
vähän aiheesta ohi, mutta eikö hummerit pidä rekistöröidä kuorma-autoiksi? Ainakin näin oli vielä muutama vuosi sitten.

Ja se itsevarmuus ei sitten kestä tämän Suomen mahtavan pitkän kesän ylitse?

Viittasit ilmeisesti siihen miten sanoin ajaneeni autokoulun talvella?
Mun mielestä on ihan eri ajella opettajan kanssa autokoulun autolla kuin yksin omalla autolla (joka on ollut mulla nyt vasta pari kuukautta). Ja voin suoraan myöntää unohtaneeni millaista se jäisellä tiellä ajaminen on.

Mikä siinä nyt on niin ihmeellistä jos mua vähän pelottaa ajaa talvella :confused:

Todistan tätä päivittäin Kantsussa, kun vaellan Prismaan.

Juurikin tämä kohta! Kehältä kun tulet ja haluat kääntyä ihan mihin tahansa siitä prisman kiertoliittymästä, ei onnistu ilman pysähdystä vaikka ketään ei olisi OIKEASTI tulossa, kun ei osata vilkuttaa. Ja siinä lähellä sitten se toinenkin ympyrä. Viime maanantaina oli jostain syystä hyvinkin autiota, sain ajella melkein yksinäni.

vähän aiheesta ohi, mutta eikö hummerit pidä rekistöröidä kuorma-autoiksi? Ainakin näin oli vielä muutama vuosi sitten.
Painonsa puolesta H2:n ja H1:n saa rekisteröityä kuorkiksi, mutta autoveron maksamalla saa myös henkilöautoksi jos haluaa. Tosin henkilöautonakin vaativat kuorkkikortin, koska kokonaispaino on yli 3500kg. Mutta kulkee ne kuorkkina saman kuin henkilöautonakin, bensakoneellisiin rajoitinpakkokin tuli vasta jokunen vuosi sitten.

Liikennevaloihin liruttelijat!!?

Saakeli kun yritetään ajaa niin bensansäästöllä niin bensansäästöllä ettei auto pysähtyisi lainkaan. Se on hienoa olla jojo-letkajonon perällä kun ensimmäisenä oleva ei saa ajettua sitä autoaan omalle paikalleen - vaan koettaa kikkailla siihen asti että vihreä vaihtuu. Muut kyllä joutuvat jarruttelemaan & lähtemään tuona aikana ties kuinka monta kertaa. prkrkkrle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muut kyllä joutuvat jarruttelemaan & lähtemään tuona aikana ties kuinka monta kertaa. prkrkkrle.

Vaan miksi? Täytyishän sen ajon olla sen verran ennakoivaa, että jos edellä oleva liruttaa, liruttelet myös. Siinä vaiheessahan se virhe ajossa on jo, kun ne jarruvalot syttyy..

Vaan miksi? Täytyishän sen ajon olla sen verran ennakoivaa, että jos edellä oleva liruttaa, liruttelet myös. Siinä vaiheessahan se virhe ajossa on jo, kun ne jarruvalot syttyy..

Ei kyllä tuo liruttelu on pelkästään perseestä. Vituttaa monta kertaa risteyksissä, joiden lähellä on muita valoristeyksiä, kun sattuu muutama liruttelija letkan kärkeen niin perä tulee haitarina kaukana ja sitten viimeset autot jää risteyksen tukkeeksi risteävän liikenteen eteen..:curs: "Eikun minä tässä himmailen 5 km/h ettei tarvi pysähtyä ollenkaan.." :wall:

fedit. Epäselvästi sanottu, mutta pointti saattoi tulla läpi..

Suurin osa vanhuksista liikenteessä ärsyttää. Jumalauta kun kaikissa uusissa autoissa on ohjaustehostin, ja silti niillä kestää ikuisuuden kääntyä risteyksissä. Perkele siellä ne "lypsävät" kääntyessä kahella kädellä sitä saatanan rattia. Kyl mä sanon, että kun ihminen jää eläkkeelle niin se on kortti pois ja heti! Silloin on aikaa kävellä tai mennä julkisilla.

Ennakoinnista... jos näkee liikennevalojen olevan valmiiksi punaisena vaikka 200 m päässä, siinä vaiheeessa on järkeä heittää pienempää sisään ja moottojarrutella, koska voi siis olla toivoa että että valot vaihtuvat vihreälle esim. siinä vaiheessa kun moottorijarruttelee kakkosella. Vauhti ei pysähdy = järkevää.

Mutta veikkaan että aiempi postaaja tarkoitti liruttamisella jotain sen suuntaista, että valot ovat edelleen punaisena, mutta hiivitään niitä viimeisiä metrejä 2 km/h vauhtia, kun luullaan että se on ennakointia ja luullaan että ollaan niin taloudellisia, vaikka vaikutus bensankulutukseen on nolla. Jos tällaisia apinoita sattuu eteen, ajan normaalia vauhtia ja pysähdyn siihen missä apina sillä hetkellä hiipii, eli joskus saattaa sitten jäädä pari autonmittaa väliin... Ei vaan jaksa...

Suurin osa vanhuksista liikenteessä ärsyttää. Jumalauta kun kaikissa uusissa autoissa on ohjaustehostin, ja silti niillä kestää ikuisuuden kääntyä risteyksissä. Perkele siellä ne "lypsävät" kääntyessä kahella kädellä sitä saatanan rattia. Kyl mä sanon, että kun ihminen jää eläkkeelle niin se on kortti pois ja heti! Silloin on aikaa kävellä tai mennä julkisilla.

Entäs ne jotka eläkkeellä ollessaan käy silti töissä tai asuu paikoissa joissa etäisyydet on pitkiä ja julkisia kulkee todella harvoin?

Eilen tuli taas vastaan kevareillaan (tai mitä ikinä olivatkaan) keulivia mopopoikia. Teki mieli koukata vastaantulevien kaistalle ja katsoa miten nopeasti pojat saavat väistettyä :jahas:

Ei mua sinänsä tuollainen pelleily haittaa, mutta miksi sitä on pakko harrastaa yleisellä tiellä? Mun puolesta saavat vaikka tapattaa itsensä, mutta en halua yhtään mopoidioottia omaa autoani päin. Sitä paitsi miten paljon ne sällit näkevät edes eteensä keula pystyssä? Tossakin tiellä on paljon suojateitä (ja noita edellämainittuja hidastetöyssyjä), koska siinä kulkee koulun ja päiväkodin takia tosi paljon pikkulapsia.
Jeps, viikko sitten tuli neljän skootterin rypäs vastaan, veivät kapeahkolta tieltä molemmat kaistat ja heittelivät siinä jotain yläfemmoja moposta toiseen :david: Meikän ne huomas kun olivat siinä abaut 3 metrin päässä auton keulasta, vaikka olin kerennyt painaa torvea pohjassa jonkun 10 sekuntia :down:
Vituttaa kyllä tuollainen välinpitämättömyys ja turhan päivänen pelleily

Ennakoinnista... jos näkee liikennevalojen olevan valmiiksi punaisena vaikka 200 m päässä, siinä vaiheeessa on järkeä heittää pienempää sisään ja moottojarrutella, koska voi siis olla toivoa että että valot vaihtuvat vihreälle esim. siinä vaiheessa kun moottorijarruttelee kakkosella. Vauhti ei pysähdy = järkevää.

Mutta veikkaan että aiempi postaaja tarkoitti liruttamisella jotain sen suuntaista, että valot ovat edelleen punaisena, mutta hiivitään niitä viimeisiä metrejä 2 km/h vauhtia, kun luullaan että se on ennakointia ja luullaan että ollaan niin taloudellisia, vaikka vaikutus bensankulutukseen on nolla. Jos tällaisia apinoita sattuu eteen, ajan normaalia vauhtia ja pysähdyn siihen missä apina sillä hetkellä hiipii, eli joskus saattaa sitten jäädä pari autonmittaa väliin... Ei vaan jaksa...
Juuri näin.

Tossa pari päivää sitten ajoin jonkun Audi-miehen perässä keskustasta kotiin päin. Siellä oli joku harmaantuva ~50v. varatoimitusjohtaja puikoissa. Ajoi joka saatanan valoihin liruttelemalla viimeiset 20 metriä todellakin paljon alle kävelyvauhtia. Samoin lähdössä mentiin ekat 10 metriä noin kävelyvauhtia, ja sitten pikkuhiljaa kiihdytettiin, kunnes noin 150 metrin päässä valoista oltiin päästy mukavaan 10km/h ylinopeuteen. Siis oikeasti en ole ikinä ennen nähnyt niin hitaita kiihdytyksiä. Luulisi, että jos on niin kiire, että pitää ajaa ylinopeutta, niin voisi myös kiihdyttää, mutta ilmeisesti ei A6:ssa riitä tehot samaan kun mun 1.1 litrasessa Fiestassa. :david:

Yhdessä kohtaa on vähän jyrkempi Kaarre (Jyväskylässä siinä kun tullaan Heikinkadulta Schaumannin puistotielle), niin siinä tietysti herra vara-tj oikaisee reilusti vastaantulijan kaistan kautta. Siis vittu mikä apina. En kyllä ikinä osta Audia.

Tänään jaguar x oli pitkään jaloissa. Ei lähtenyt valoissa jja lähdettyään lirutteli pitkät ajat. Syy - kuskilla kännykkä korvalla. Luulin jo vauhdin olleen hidas, kunnes jaggerunkku KAIVOI LEHTIÖN JA KYNÄN VOIDAKSEEN KIRJOITTAA SAMALLA. Eli ei ole varaa jaggen jälkeen enää HF:än

Myöhemmin Tuusulantiellä. Isin tyttö isoine trendiaurinkolaseineen perheen tehovolvofarmarilla puri puskuria, ajoi ohi päästyään arviolta ~40km/h ylinopeutta ja suoritti nopeita pari kappaletta vilkuttomia kolmen - neljän kaistan vaihtoja edestakaisin tuusulantien ja kehä III nousurampin välissä. Eli päästyään oikeinpuolimmaiselle kaistalle (3 kaistaisella osalla) päätti muiden menevän liian hiljaa, vetäisi vasemmanpuoleisimmalle kaistalle, josta kaikki neljä kaistaa ->kehä III länteen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom