Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ainakin meilläpäin noita tössyjä on semmoisissa paikoissa (tai ainakin pitäisi olla) joissa vedetään kahdeksaakymppiä muuten. Ei kaikki tietenkään mutta aina on joku vatipää. Tohon meidänkin eteen tuli töyssä ja äänestä päätelle on muutama kaveri siihen jo ajanut. Naapurin kertomaan mukaan komeasti sai yksi teini "uuden" Primeran pohjaamaan siihen, meille se kuului pamauksena olohuoneeseen asti. Motarilla siinä ei ole vielä kukaan kaatunut. Osaavat ajaa sen yli ja vasta sen jälkeen vetävät hanat kaakkoon. Tien vierellä on urheilukenttä, ala-aste ja päiväkoti. Plus muutama metsäinen liittymä mistä tulee rekkoja, traktoreita ym. kivaa tielle. Erillinen pyörätie on vain osanmatkaa, muutan on 0,5m pientare (mm. päiväkodin edessä).

Vähän siistiä, te jätätätte moottoripyörillä autoja...
No niin no mustakin se on päivänselvää ja se musta teki tosta uhoamisesta niin kummallista. Mutta onhan noita nähty eräällä saksalaisvalmisteisten autojen foorumillakin joille tämä asia ei ole kovin selkeä. :|

Vähän tavallista kulkevampi auto on mun mielestä joku 300hv tai yli. Kisaamishaluista olisin päätellyt että olisko siellä nyt sitten enemmänkin, mutta ei ollut :|

Kai niitä laitetaan sinne hidastukseksi. En tiedä millä perusteella noita tehdään mutta toiset hidastavat enemmän kuin toiset. Kai se riippuu paikasta minkälaisia hidasteita sinne laitetaan. Jos johonkin on laitettu sellainen hidaste johon ei tarvitse hidastaa niin paljoa kuin toiseen paikkaan niin eikös tuo hidaste aja asiansa jos siihen on hidastettu sen verran kuin se töyssyn profiili vaatii. Esim. jos hidaste tehdään siten, että siihen voi vaikka ajaa 40 km/h sen ihmeempiä kolinoita yms. niin pitääkö sen hidasteen eteen silti pysähtyä? Onko tuon hidasteen tarkoitus pudottaa vauhti siihen 40 km/h vaiko pysäyttää? Jos sen tarkoitus on pysäyttää niin eikös siihen voisi laittaa myös stop-merkin.

Edelleenkin taitaa tuo luetun ymmärtäminen olla hakusessa. En ole sanonut missään vaiheessa ajavani "urheiluautolla" 55 km/h töyssyyn. Keskustelu alkoi siitä kun kritisoin näitä pysähtelijöitä. Kerroin, että jos minä pystyn ohittamaan hidastetöyssyn kohdalla "uhreiluautollani" normaalin henkilöauton niin silloin luultavasti tämä normaalia henkilöautoa ajava on vähän liioitellut tuota töyssyn vaikutusta. En ole missään vaiheessa sanonut, että ajaisin noihin töyssyihin niin että iskarit ja jouset huutaa hoosiannaa. Pointti oli se, että jos minä pystyn ajamaan (ilman, että iskarit ja jouset huutaa hoosiannaa) normaalia matalammalla ja jäykemmällä alustalla noista töyssyistä nopeammin kuin normi auto niin silloin tämän normiauton kuljettaja on hidastanut enemmän kuin mitä hidasteen tarkoitus on hidastaa.

Luetun ymmärtämisessä ei mielestäni ollut vikaa. En yksilöinyt tätä "55 km / h hidasteesta yli ja hitaammasta ohi" - tyyppistä ajamista kehenkään henk.koht, mutta ei se kyllä järkevää ole. Mua ei ainakaan huvittais itseäni alvariinsa olla alustaa uusiks laittamassa, mielummin nautin siitä sen suunnitellun käyttöajan verran, enkä esim joka kevät uusia H&R:iä kehtais olla tilailemassa. En tietenkään ymmärrä jos hidasteen eteen pysähdytään, harvoin ne profiililtaan niin jyrkkiä ovat, mutta ei tää nyt näin vaikeeta voi olla : rajoituksen mukaan, esim. 50 km/ h, sitten noin 30m ennen töyssyä hidastetaan, ylitetään töyssy n. 10-20 km/h vauhdilla, riippuen taas töyssyn profiilista, ja sitten jatketaan sitä rajoituksen määräämää vauhtia. Kyllä ainakin Helsingissä on sellaisia töyssyjä vaikka nopeusrajoitus antaisi myöten, niin hidastetöyssy ei.

Haluaisin nähdä sen "urheiluauton" jolla pystyy hidastetöyssystä 50 km/h ajamaan ilman että jossain kolahtaisi. Ihan BTW, mua henk.koht liikenteessä vituttaa taksikuskit ja jakeluautonkuljettajat, ei pahalla jos joku teistä ko. ryhmää edustaa

Eilen tuli taas vastaan kevareillaan (tai mitä ikinä olivatkaan) keulivia mopopoikia. Teki mieli koukata vastaantulevien kaistalle ja katsoa miten nopeasti pojat saavat väistettyä :jahas:

Ei mua sinänsä tuollainen pelleily haittaa, mutta miksi sitä on pakko harrastaa yleisellä tiellä? Mun puolesta saavat vaikka tapattaa itsensä, mutta en halua yhtään mopoidioottia omaa autoani päin. Sitä paitsi miten paljon ne sällit näkevät edes eteensä keula pystyssä? Tossakin tiellä on paljon suojateitä (ja noita edellämainittuja hidastetöyssyjä), koska siinä kulkee koulun ja päiväkodin takia tosi paljon pikkulapsia.

...Teki mieli koukata vastaantulevien kaistalle ja katsoa miten nopeasti pojat saavat väistettyä :jahas:
....
Mun puolesta saavat vaikka tapattaa itsensä, mutta en halua yhtään mopoidioottia omaa autoani päin....

Onneksi niistä mopopojista ei ole sulle mitään vaaraa, kunhan maltat pysyä omalla kaistalla.

Onneksi niistä mopopojista ei ole sulle mitään vaaraa, kunhan maltat pysyä omalla kaistalla.

No mutta entä jos ne menettävät moponsa hallinnan? Kuka tietää, mihin silloin päätyvät. Kun kaiken lisäksi mopon kanssa ei tarvita paljon että tulee pahaa jälkeä, nimim. kokemusta on.

No mutta entä jos ne menettävät moponsa hallinnan? Kuka tietää, mihin silloin päätyvät. Kun kaiken lisäksi mopon kanssa ei tarvita paljon että tulee pahaa jälkeä, nimim. kokemusta on.

Sä oot käsittänyt väärin. Ne mopopojat yrittää vain ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen, että sais hieman varauksetonta ihailua ja lämpimiä katseita sulta. Onko se liikaa vaadittu :D

Sä oot käsittänyt väärin. Ne mopopojat yrittää vain ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen, että sais hieman varauksetonta ihailua ja lämpimiä katseita sulta. Onko se liikaa vaadittu :D

Hahah :D Viimeksi saivat keskaria ja ens kerralla heitän raa'an kananmunan auton ikkunasta niitä päin.

Sanotaan näin, että vähemmän mua liikenteessä ärsyttää keulivat mopopojat, kuin tiukkapipoiset alinopeutta ajavat muiden kouluttajan aseman ottavat puusilmät. Tuo jälkimmäinen ryhmä vaarantaa liikenneturvallisuutta paljon enemmän, vaikka näennäisesti noudattavatkin sääntöjä.

Tunnustan. Toissapäivänä voitin kolmesatasen Bemarin. Olen suomalainen sankari. Bow me, motherfuckers! :D

Juu! Mikään ei ole niin hienoa, kuin Corollan rysällä liikennevaloissa päihittää se vasemmalla kaistalla keekoileva Bemari siten, että se joutuu vielä lopulta hidastamaan ja tulemaan perääsi sille oikealle kaistalle, koska vasen kaista loppuu!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sanotaan näin, että vähemmän mua liikenteessä ärsyttää keulivat mopopojat, kuin tiukkapipoiset alinopeutta ajavat muiden kouluttajan aseman ottavat puusilmät. Tuo jälkimmäinen ryhmä vaarantaa liikenneturvallisuutta paljon enemmän, vaikka näennäisesti noudattavatkin sääntöjä.
Kyllä mieluummin ajan sen 70km/h satasen alueella ajavan auton perässä ohituspaikkaa odotellen, kuin reikäpään joka päättää jollain KTM:llä ruveta keulimaan jossain satasen vauhdissa kun meikä lähestyy ohitusaikeet mielessä. Siitä kun se "täydellinen" suoritus kusee, ei ole montaa sekuntia aikaa kun ajan autolla yli. Kyllä itsekin tullut mopoilla leikittyä, mutta minkä vitun takia se pitäis suorittaa mahdollisimman paljon muita häiriten? Tyhjiä tienpätkiä yms on suomi pullollaan, leikkii siellä niin ainoa kärsijä on itse.

Rekkakuskin perkeleet, vaikka on iso auto ja ei haittaa ihtiään vaik vähän henkilöauto siihen osuski, mut jumalauta onko aivan pakko yrittä tappaa meikäläistä sillä rekalla ku ei viittitä noudattaa niitä vitun liikennesääntöjä.

Juu! Mikään ei ole niin hienoa, kuin Corollan rysällä liikennevaloissa päihittää se vasemmalla kaistalla keekoileva Bemari siten, että se joutuu vielä lopulta hidastamaan ja tulemaan perääsi sille oikealle kaistalle, koska vasen kaista loppuu!
Mä en itse asiassa rääkännyt kiesiä erityisemmin, kun turbodieselille ei tuota tuskaa simmoset. Tapahtuman hauskuushan oli siinä, että Bemu teki aloitteen ja koki karvaan yllätyksen poikien välisessä meisselinmittausmittelössä. Mutta kasari-Corollalla olen myöskin ottanut viivat, ja siinä meinasi hytti ja runko ottaa avioeron tuulenpuuskan napattua kiinni. Eikä sillä myöskään uskaltanut ajaa paljoa satasta kovempaa, kun tärinä ja melu meinasivat jyrsiä korvat kukkakaalille.

Kyllä vitutti kun vauhtia oli jo 160km tunnissa, mutta silti takapuskurissa roikkui Hummer helvetin lähellä lähtemättä silti ohittamaan. Onneksi pääsin eritasoliittymästä karkuun alta pois.:curs:

Sai onneksi myöhemmin nauraa kun venäläisnainen yritti tankata autoaan ja ajoi autonsa kaksi kertaa väärinpäin mittarin viereen.:D

Miksi sulla on kananmunia autossa? :confused:

Ei olekaan, mutta vastaisuudessa voisin jemmata pari hanskalokeroon ihan vaan tollasten teinipoikien varalle :D

Tulen muuten talvella varmaan ärsyttämään monia ihmisiä liikenteessä kun ajan niin hiljaa ja varovasti... Mun ja Mondeon ensimmäinen talvi yhdessä, pelottaa nyt jo et mitä siitä tulee.

Tulen muuten talvella varmaan ärsyttämään monia ihmisiä liikenteessä kun ajan niin hiljaa ja varovasti... Mun ja Mondeon ensimmäinen talvi yhdessä, pelottaa nyt jo et mitä siitä tulee.

Tää huonoilla keleillä ja talvella ajaminen tuntuu varsinkin naisilla olevan jostain syystä suuri ongelma... Kun ei oikeesti juuri ikinä uskalleta ite ajaa huonommissa keleissä, niin tiukan paikan tullen ollaan ihan paska housussa.

Tää huonoilla keleillä ja talvella ajaminen tuntuu varsinkin naisilla olevan jostain syystä suuri ongelma... Kun ei oikeesti juuri ikinä uskalleta ite ajaa huonommissa keleissä, niin tiukan paikan tullen ollaan ihan paska housussa.

Ajoin autokoulun talvella ja olen kyllä ajanut aikamoisissa myräköissä, mutta liukkaus pelottaa silti. En mä näe mitään pahaa siinä että tietää rajansa ja omat taitonsa, varsinkin kun mullakin on ollut auto niin vähän aikaa... Kyllä sit lopputalvesta on varmaan jo paljon itsevarmempi olo.

Mä en itse asiassa rääkännyt kiesiä erityisemmin, kun turbodieselille ei tuota tuskaa simmoset. Tapahtuman hauskuushan oli siinä, että Bemu teki aloitteen ja koki karvaan yllätyksen poikien välisessä meisselinmittausmittelössä. Mutta kasari-Corollalla olen myöskin ottanut viivat, ja siinä meinasi hytti ja runko ottaa avioeron tuulenpuuskan napattua kiinni. Eikä sillä myöskään uskaltanut ajaa paljoa satasta kovempaa, kun tärinä ja melu meinasivat jyrsiä korvat kukkakaalille.

Kyllähän se Corolla on ihan romuna noiden rääkkäyksien vuoksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom