Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No tuossahan ei ole kyse mistään muusta kuin hyväksynnän haluamisesta. Eli halutaan kaikkien tietävän, että olen fiksu mutta en kuitenkaan leuhka, koska en tee siitä numeroa. Kaikkein "parasta" siis olisi, jos kaveri voisi tiedottaa asiasta kaikille muille ja sitten itse vähätellä asiaa jos se tulee puheeksi.ringside sanoi:ja sitten ns. "turvataan selusta" feidaamalla sen merkitys.
Kirjoitit epäselvästi. Ne ÄO-luvut jäi täysin irralliseksi siinä esimerkissäsi, mutta ymmärrän kyllä nyt mitä tarkoitit.ringside sanoi:Tottakai! Kirjoitinko mä niin paskasti/epäselvästi, että teit sen tulkinnan, että väittäisin "tyhmemmän" olevan automaattisesti parempi opettaja? En kai sentään? Tuota mieltä minä yritin olla; opettajan älykkyyden ainoa mittari on siinä, tapahtuuko oppimista.
faidra sanoi:Täältä pääsee itsekin testailemaan: http://80.223.6.177/iqtest/
Aika vaikeita tehtäviä! Olen tehnyt ton joskus vuonna 2002 viimeksi, silloin tulos oli 123. Nyt 132. Jee, ehkä matematiikan&muiden mulle ylivoimaisten aineiden opiskelu TTY:llä on sittenkin tehnyt jotain tulosta :D
Kertokaas millasia tuloksia muut sai? Mielenkiintoista ois kuulla onko täällä joukossa ihan todellisia neroja!
EDIT: Tiedä sitten, kuinka luotettava toikin testi on, mut hauskaa työpäivän ajanvietettä...
kekexx sanoi:Adolf Hitler Nazi leader Germany 141
http://www.aceviper.net/aceviper_ne...e_iq_list/aceviper_famous_people_iq_list.html
Mikä on muuten tietokoneen iq? Eikös kone ole voittanut shakkimestareita?
Kimple sanoi:No tuossahan ei ole kyse mistään muusta kuin hyväksynnän haluamisesta. Eli halutaan kaikkien tietävän, että olen fiksu mutta en kuitenkaan leuhka, koska en tee siitä numeroa. Kaikkein "parasta" siis olisi, jos kaveri voisi tiedottaa asiasta kaikille muille ja sitten itse vähätellä asiaa jos se tulee puheeksi.
kekexx sanoi:Adolf Hitler Nazi leader Germany 141
http://www.aceviper.net/aceviper_ne...e_iq_list/aceviper_famous_people_iq_list.html
Mutta, jos taas käytettäisiin mensan testiä, niin hyvin tehty ja elämää tukeva ohjelma tehokkaassa tietokoneessa voisikin mahdollisesti saavutta hyvinkin korkean älykkyysosamäärän - kenties jopa korkeamman kuin naksu.naksu sanoi:Jos käytetään tuota mensan määritelmää, mikä siis oli kyky selviytyä uusista tilanteista, niin tietokoneen ÄO on tasan nolla, koska se ei selviydy mistään, mitä siihen ei ole ohjelmoitu.
stranger sanoi:Mutta, jos taas käytettäisiin mensan testiä, niin hyvin tehty ja elämää tukeva ohjelma tehokkaassa tietokoneessa voisikin mahdollisesti saavutta hyvinkin korkean älykkyysosamäärän - kenties jopa korkeamman kuin naksu.
Osaatkos naksu (tai kuka tahansa) sanoa, mistä netisä löytyis sivu jossa tuota voi testata/treenata.naksu sanoi:aktiivisen työmuistin koko.
faidra sanoi:Täältä pääsee itsekin testailemaan: http://80.223.6.177/iqtest/
Aika vaikeita tehtäviä! Olen tehnyt ton joskus vuonna 2002 viimeksi, silloin tulos oli 123. Nyt 132. Jee, ehkä matematiikan&muiden mulle ylivoimaisten aineiden opiskelu TTY:llä on sittenkin tehnyt jotain tulosta :D
Kertokaas millasia tuloksia muut sai? Mielenkiintoista ois kuulla onko täällä joukossa ihan todellisia neroja!
EDIT: Tiedä sitten, kuinka luotettava toikin testi on, mut hauskaa työpäivän ajanvietettä...
naksu sanoi:Shakki on esim. peli missä ei tarvitse keksiä mitään uutta.
...
Miten näihin siirtoihin ohjaudutaan on täysin ihmisen sanelemaa, eli ohjelmoijan tekosia.
ZeiZei sanoi:Kuvalehden testista tuli 148.
Kimple sanoi:Osaatkos naksu (tai kuka tahansa) sanoa, mistä netisä löytyis sivu jossa tuota voi testata/treenata.
Tiedän kyllä miten sitä voisi ihan käsipelillä harjoitella, mutta joku ohjelma olisi helpompi.
Kimple sanoi:Osaatkos naksu (tai kuka tahansa) sanoa, mistä netisä löytyis sivu jossa tuota voi testata/treenata.
Tiedän kyllä miten sitä voisi ihan käsipelillä harjoitella, mutta joku ohjelma olisi helpompi.
Selostan tähän lyhyesti ainakin yhden tavan testata työmuistiaan. Siis jos se sattuisi jotakuta muuta minun lisäkseni kiinnostamaan.protsku sanoi:Kun puhutaan ihmisen aktiivisesta lyhytkestoisesta muistista niin nyrkkisääntö on että sinne mahtuu kerrallaan noin 7-8 ja korkeintaan 15 uutta asiaa. Pitkäkestoinen muisti on sitten eri asia. Voin hakea tarvittaessa yliopistotason kurssimateriaalia asiasta jos jotakuta kiinnostaa.