Testosteroni nousuun

Meta title: 💥 Testosteroni nousuun – kun halutaan konehuoneeseen lisää tehoa luonnollisin keinoin

Meta description: Keskustelua testosteronin tasoista, elämäntavoista, stressistä, ravinnosta ja muista tekijöistä – mikä oikeasti vaikuttaa ja mikä on myytti?**

Terve!!

Mitäs olette mieltä mun testoarvoista, tippunut aika reilusti marraskuusta (11.7), tähän päivään (3.0). Ens viikolla pääsee lääkäriin keskusteleen mahdollisesta korvaushoidosta, ilmankos mies on väsyny vähän väliä...
Jos ihan itekseen on testot menny noin tonttiin ni vaadi kunnon tutkimukset. Älä missään nimessä rupea siihen et kunnolla tutkimatta yksityiseltä piikkiä heti hanuriin.

Jos ihan itekseen on testot menny noin tonttiin ni vaadi kunnon tutkimukset. Älä missään nimessä rupea siihen et kunnolla tutkimatta yksityiseltä piikkiä heti hanuriin.

Siihen johtuu niin moni asia....

- 50kg painonpudotus (4 vuodessa)
- Ylikunto (osittain vaivaa vieläkin)
- Viime kesänä olin liian pitkään, liian kuivassa kunnossa (7%) rasvat. Treenasin kovaa ja olin ketoosissa.

Koko kroppa on aivan sekasin tällä hetkellä....

Siihen johtuu niin moni asia....

- 50kg painonpudotus (4 vuodessa)
- Ylikunto (osittain vaivaa vieläkin)
- Viime kesänä olin liian pitkään, liian kuivassa kunnossa (7%) rasvat. Treenasin kovaa ja olin ketoosissa.

Koko kroppa on aivan sekasin tällä hetkellä....

- Leposyke tippuu 25 paikkeille
- Verensokerit tippuu liian alas (sokeri rasituskokeessa olin ja sokrut tippu 2h litkun juomisen jälkeen 3.2.)
- Verenpaineet ihan liian matalat

Tulis ny mies kuntoon....

Kannattaa ottaa LH labroissa ja katsoa millainen se on. Vapaa testo tietysti myös. Jos taustalla on ylikunto niin aivan varmasti aivolisäke on sanonut itsensä irti ja moni muukin arvo on pielessä kuin pelkkä testo.

Kävin tossa pari vkoa sitten ottamassa testotasot. Ketoosidieetti oli tuolloin ollut päällä 12vkoa, jonka aikana painoa oli pudonnut n. 12kg, mikäli sillä on mitään merkitystä. S-testo oli 13,8 smol/l. Treeni on kulkenut hyvin, mitään varsinaisia epäilyksiä alhaisista testotasoista ei ollut. Pinna on tosin ollut helvetin kireellä pidemmän aikaa.. Muut arvot oli kaikki ok. Ikää on 28v. Mitä mieltä, eikös arvot olekin huolestuttavan alhaalla? Voiko tuo dieetti osaltaan vaikuttaa merkittävästi?

Diettaaminen laskee testoja. Tarpeeksi kovaa ja kauan kun diettaa niin pystyy tuhoamaan todella kuralle testot.

T.hänks! Näin olen kuullut muiltakin. Tosin en usko että omat testot on ikinä kovin korkeat olleet, mutta kaipa tuo tuosta 15-18 tuntumaan nousee ihan luonnostaan kun rupee syömään kunnolla.

Vielä palatakseni DHEA:han, onko kenelläkään kokemusta sen toimivuudesta vai onko pelkkää huuhaata? Mikäli toimii niin onko vaarana että oma testotuotanto häiriintyy?

Vielä palatakseni DHEA:han, onko kenelläkään kokemusta sen toimivuudesta vai onko pelkkää huuhaata? Mikäli toimii niin onko vaarana että oma testotuotanto häiriintyy?
Mulla oli se respalla 10 vuoden päälle kun dieetin jälkeen yritin nostaa tasoja vielä, ei mitään vaikutusta mihinkään.

S-Testo 9.3, SHBG 160. Näyttäisivät olevan aikalailla viitearvojen ulkopuolella?
Uudet arvot: S-Testo 16, S-Testo-Vl 201, P-SHBG 55.
SHBG jälleen koholla (joskaan ei paljoa), S-Testossa pientä pudotusta muutaman kuukauden takaisesta (19 > 16). Ongelmana lähinnä jatkuva väsymys ja uniongelmat, kannattaako näillä arvoilla lähteä kyselemään korvaushoitokokeilua?

Uudet arvot: S-Testo 16, S-Testo-Vl 201, P-SHBG 55.
SHBG jälleen koholla (joskaan ei paljoa), S-Testossa pientä pudotusta muutaman kuukauden takaisesta (19 > 16). Ongelmana lähinnä jatkuva väsymys ja uniongelmat, kannattaako näillä arvoilla lähteä kyselemään korvaushoitokokeilua?
Onko nuo labrat otettu aina aamuisin? Onko ollu jotain ressitekijöitä, jotka on poistunu, kun noin kova nousu testoissa?

Onko nuo labrat otettu aina aamuisin? Onko ollu jotain ressitekijöitä, jotka on poistunu, kun noin kova nousu testoissa?
Aina aamulla. Testot ampaisi nousuun kun lopetin salin (ylikuntodiagnoosin jälkeen). Hypänneet siis vuoden aikana 9 -> 19 -> 16. Tiedustelin asiasta lisää ja korvaushoitokokeilu olisi ehkä mahdollinen, mutta vähän ahdistaa hypätä siihen kelkkaan mahdollisesti loppuelämän ajaksi (mikäli oireet sillä helpottuvat).

Tuossa tuskin kelakorvattavuuksiin pääsee, jos ei ole hypogonadismia. Kannattaa katsastaa muutkin hormooniarvot ja elää mahdollisimman stressittä, ennen kuin alkaa trt:tä miettimään ikäänkuin viimeisenä vaihtoehtona. Jos on piiputtanut itsensä aiemmin ylikuntoon, niin eipä se paljoa vaadi, että alkaa uudestaan oirehtimaan.

Tuossa tuskin kelakorvattavuuksiin pääsee, jos ei ole hypogonadismia. Kannattaa katsastaa muutkin hormooniarvot ja elää mahdollisimman stressittä, ennen kuin alkaa trt:tä miettimään ikäänkuin viimeisenä vaihtoehtona. Jos on piiputtanut itsensä aiemmin ylikuntoon, niin eipä se paljoa vaadi, että alkaa uudestaan oirehtimaan.
Kaikki arvot tsekattu useita kertoja muutaman vuoden aikana eikä mainittavaa muutosta ole tapahtunut, uniongelmat ovat kuitenkin hieman lieventyneet sen jälkeen kun lopetin liikunnan. Jotenkin hemmetin vaikeaa kun ei tiedä, että onko tämä ylikuntoa vai ovatko testot jostain muusta syystä dropanneet (= vaatii trt:tä), lääkärien näkemykset vaihtelevat laidasta laitaan.

Kaikki arvot tsekattu useita kertoja muutaman vuoden aikana eikä mainittavaa muutosta ole tapahtunut, uniongelmat ovat kuitenkin hieman lieventyneet sen jälkeen kun lopetin liikunnan. Jotenkin hemmetin vaikeaa kun ei tiedä, että onko tämä ylikuntoa vai ovatko testot jostain muusta syystä dropanneet (= vaatii trt:tä), lääkärien näkemykset vaihtelevat laidasta laitaan.
Liikunta offille ja ruokapuoli optimoida kuntoon ja nimenomaan niinpäin, että niitä oikeita hiilareita ja rasvojakin tulee varmasti tarpeeksi. Pidemmän offin jälkeen jos olot sallii, niin kokeilla helppoa liikuntaa tyyliin höntsäilymeiningillä. Jos heti sakkaa olot ja liikunta elämässä tärkeää, niin respaa pyytelemään. Monet saa tosiaan testot ja shbg:n sekasin liian rasittavalla treenillä ja varsinkin diettaamalla liian pitkään vhh:lla esim. Itellä en tiedä kumpi oli ensin muna vai kana mutta kovaa just noin meni ja shbg pomppas pilviin ja hiljakseen testotkin tontitti. Nyttemmin trt on auttanut, mutta kuten sanoit, niin loppuelämän hoito ja ei ihan riskitönkään. Unet mulla meni kans parasympaattisen hermoston sakattua muiden oireiden mukana ja siihen ei trt apuja paljoa tuonut. Toinen lääkitys on nyt toiminut siihen ongelmaan kuitenkin hyvin. Sydämen palpitaatioita ei oo enään ollut aikoihin kun himmasin reenejä kunnolla ja syön reilusti. Unet voi myös toisilla olla pällipuolen juttuja ja siihenkään ei trt auta.

Kävin syksyllä lääkärillä kun olo oli pirun väsynyt ja puhti poissa. Selvisi että testit aika alarajoilla, S-testo 13 ja vapaa alle 200. Lääkäri epäili syyksi väsymykseen. Tutkiskelin itse asiaa ja kolesteroli on ilmeisesti teston raaka-aina. Itsellä oli viimeksi kolestrolit 3,6 ja hdl vajaa 1. Juttelin lääkärin kanssa ja päätin että testaan lisätä rasvaa ruokavalioon ja mitataan keväällä sekä kolestrolit että testot.

Nyt mennyt noin 3 viikkoa, syöny reilu 100g rasvaa päivään ja mm. 3 kananmunaa joka päivä (paino 82-84kg). Tuntuu ainakin että virtaa tullut lisää, onko sitten psyykkistä en tiedä. Samalla ihottumatkin parantuneet eli jotain muutoksia ainakin elimistössä tapahtuu. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Voiko rasvalla ja kolesterolin nostolla saada merkittävästi myös testoja nousuun?

Kävin syksyllä lääkärillä kun olo oli pirun väsynyt ja puhti poissa. Selvisi että testit aika alarajoilla, S-testo 13 ja vapaa alle 200. Lääkäri epäili syyksi väsymykseen. Tutkiskelin itse asiaa ja kolesteroli on ilmeisesti teston raaka-aina. Itsellä oli viimeksi kolestrolit 3,6 ja hdl vajaa 1. Juttelin lääkärin kanssa ja päätin että testaan lisätä rasvaa ruokavalioon ja mitataan keväällä sekä kolestrolit että testot.

Nyt mennyt noin 3 viikkoa, syöny reilu 100g rasvaa päivään ja mm. 3 kananmunaa joka päivä (paino 82-84kg). Tuntuu ainakin että virtaa tullut lisää, onko sitten psyykkistä en tiedä. Samalla ihottumatkin parantuneet eli jotain muutoksia ainakin elimistössä tapahtuu. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Voiko rasvalla ja kolesterolin nostolla saada merkittävästi myös testoja nousuun?
Paljonkos sait aiemmin rasvaa ruuasta? Teoriassa rasva lisää testosteronia,mutta tuskin mitenkään merkittävästi että potkisi. Johtuiskohan tuo virtapiikki siitä että saat kaloreita nyt enemmän:sneaky:?

Back
Ylös Bottom