Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Noin 170cm/65kg jantteri veivasi ainoastaan ojentajia joka päivä. Tarkoitan nyt tosissani sitä kun sanon "ainoastaan ojentajia". Mr. No Days Off, last in last out, aina salilla kun tulen ja aina veivaamassa kun lähden. Joka päivä. Taljassa ojentajia, ranskalaisia, kapeaa penkkiä, skull crushereita, mitä nyt ikinä tuleekaan mieleen. Ainoastaan ojentajia. Tusinoittain sarjoja. Aina samat painot. Ojentajaliikkeissä.

Ja totta kai, t-paidan hihat ylös käärittynä jotta gimmat näkevät kunnolla kun hän pullistaa peilin edessä... huoh... ojentajia.

No, salin vaihto, ja samalla pääsin eroon tästä kaverista. Ei siinä mitään, kyllähän hän ahkerasti treenasi, ojentajia, mutta se myös tarkoitti sitä, että aina joko yksi talja tai yksi penkki oli käyttökelvoton. Joka päivä. Koska ojentajat.

Kuukausi menee uudella salilla. Astun ovesta sisään harmaana iltapäivänä.

Sama jätkä! Ylätaljassa. Tekemässä... Ojentajia!

Ei vittu.

Hajosin:hyper:

ps. loistavaa kerrontaa

Vaihdoin vuodenvaihteessa salia, ja on kyllä paljon painavampaa rauta tuolla uudella salilla.
Entiset technogymin levypainot olivat huomattavasti kevyempiä :(
Jos tämä oli tosissaan kirjoitettu eikä huumoria, niin mahtaakohan painoissa olla oikeasti eroa? En ihan äkkiä uskoisi. Levytangoissa sen sijaan on. Meillä on salilla ihmeellinen kokoelma erilaisia tankoja mistä jokainen on näennäisesti sellainen 20 kiloinen, mutta todellisuudessa osa niistä on 18 kg, osa 20 kg ja yksi on 21 tai 22 kg. Mä olenkin hyvin tarkka siitä mitä tankoja käytän. Jos tätä ei tiedä niin varmaan saa ihmetellä miten joskus on rauta kevyttä ja joskus taas painaa. Voihan olla että sun vanhalla salilla on ollut näitä 18 kg tankoja ja uudella salilla ne on 20 kg.

Jos tämä oli tosissaan kirjoitettu eikä huumoria, niin mahtaakohan painoissa olla oikeasti eroa? En ihan äkkiä uskoisi. Levytangoissa sen sijaan on. Meillä on salilla ihmeellinen kokoelma erilaisia tankoja mistä jokainen on näennäisesti sellainen 20 kiloinen, mutta todellisuudessa osa niistä on 18 kg, osa 20 kg ja yksi on 21 tai 22 kg. Mä olenkin hyvin tarkka siitä mitä tankoja käytän. Jos tätä ei tiedä niin varmaan saa ihmetellä miten joskus on rauta kevyttä ja joskus taas painaa. Voihan olla että sun vanhalla salilla on ollut näitä 18 kg tankoja ja uudella salilla ne on 20 kg.

Uudella salilla kaikki tangot ovat ainakin 20 kg, tuon olen aikanaan kysynyt koska siellä on eripainoisia tankoja.
Nyt kun asiaa miettii, niin tuo voisi olla ihan mahdollista että edellisellä salilla tangot painoivat tuon 18 kg.
Treenipainoissa olevat erot ovat kerta juurikin tuota -2 kg luokkaa.

Saisi noissa tangoissa olla merkintä painoista myös. Voi olla, että osassa onkin, mutta en ole itse ainakaan törmännyt vastaaviin merkkeihin.

Vaihdoin vuodenvaihteessa salia, ja on kyllä paljon painavampaa rauta tuolla uudella salilla.
Entiset technogymin levypainot olivat huomattavasti kevyempiä :(
Hahah, itellä kävi aikalailla päinvastoin. Vaihdoin kellarisalilta jossa 20-30 vuotta vanhat painot ja välineet uudelle jossa muutama vuosi vanhat ja kaikki tuntuu niin paljon kevyemmältä. Syynä lähinnä tuo että vanhalla salilla kaikki olivat niin väljistyneitä että levypainotkin heiluivat tangossa sivuttaissuunnassa ellei laittanut lukkoja.

Eniten potuttaa kun kyykkypäivänä salin molemmassa kyykkyräkeissä on joku maratonsessio menossa. Parhaimmillaan vielä muutkin jalkojen treenaamiseen soveltuvat koneet käytössä.

Tähän on pakko kommentoida; ihan hyvinkin voi pitää paikkansa. Otin kerran omalla salilla asiakseni punnita painot, kun sarjat tuntuivat toisella levypainosajalla (salilla on kahden eri valmistajan keikkoja) aina kovin raskailta ja jäin pari kertaa jopa tangon alle. Lopputulema: Yleensä käyttämäni sarja oli noin 5 % - 7,5 % kevyempi kuin oli merkattu, mistä seuraa omilla sarjapainoilla, että tangossa voi olla kiekoista riippuen kevyesti yli 10kg vähemmän kuin kuvittelee. Ja vielä tarkennuksena: molemmat sarjat ovat kohtuullisen uusia ja tunnettujen valmistajien tekemiä mutta tuo kevyempi selkeästi halvempaa tekoa (ei varmasti mikään IPF hyväksytty setti tms.). Eli nuo painojen toleranssit voivat olla hyvinkin isoja jos painoissa on säästelty.

Pitääkö salille laittaa deodoranttia? En ole varmaan ikinä laittanut mutta ehkä täytyy korjata tämä asia etten syyllisty vakavaan etikettivirheeseen, luulin että puhtaat vaatteet riittää.

Pitääkö salille laittaa deodoranttia? En ole varmaan ikinä laittanut mutta ehkä täytyy korjata tämä asia etten syyllisty vakavaan etikettivirheeseen, luulin että puhtaat vaatteet riittää.
Kyllähän tää ongelma skaalautuu niihin ihmisiin asti jotka ei käytä ikinä dödöä. Se on jotain ihan kamalaa jos joutuu sellaisen lähellä olemaan, on se sitten salilla tai ei.

Kyllähän tää ongelma skaalautuu niihin ihmisiin asti jotka ei käytä ikinä dödöä. Se on jotain ihan kamalaa jos joutuu sellaisen lähellä olemaan, on se sitten salilla tai ei.

Noissa tapauksissa ongelma ei yleensä ole deodorantin puute, vaan henkilökohtaisen hygienian puuttuminen kokonaisuutena.

Noissa tapauksissa ongelma ei yleensä ole deodorantin puute, vaan henkilökohtaisen hygienian puuttuminen kokonaisuutena.
Se ihminen joka haisee ihan vitusti hielle ei yleensä itse haista lemuaan, muut haistaa jo salin oven avatessaan.
Itse alan haisemaan melko nopeasti jos ei käytä dödöä, vaikkakin yleinen hygienia onkin kunnossa.

Ei välttämättä. Mä oon tavannut muutaman ihmisen jotka on ihan kohtuu siistin näköisiä, puhdas tukka ja niin edelleen, mutta kainalohiki haisee niin helvetisti. Ei hiki yleisesti vaan pelkkä kainalo.

Toisilla hiki vaan haisee voimakkaammin ja pahalle, ei sille ite minkään mahda. Mulla yks tuttu nainen, joka haisee ku rankkitynnyri, vaikka peseytyy jne ja käyttää dödöä.

Ei välttämättä. Mä oon tavannut muutaman ihmisen jotka on ihan kohtuu siistin näköisiä, puhdas tukka ja niin edelleen, mutta kainalohiki haisee niin helvetisti. Ei hiki yleisesti vaan pelkkä kainalo.

Tarkoitin itse ihmisiä jotka haisee kaupan jonossa tms. muutaman metrin metrin päähän. Paha hienhaju+ peseytymättömyys + pesemättömät vaatteet + bonukset niin dödö ei auta.

Joillakin hiki haisee kyllä ihan järkyttävän pistävälle. Yhdessä kesäduunipaikassa kävi kuski, jonka hiki haisi vielä seuraavana aamuna lastauslaiturilla vaikka mies itse oli ollut paikalla edellisillalla. True story.

edit: olen melko varma että en itsekään tuoksu kukille hikoillessani :D

Siis käykö joku suihkussa ennen salia? Ite menen suoraan aamuvuorosta aina jo valmiiks hikisenä kun saanu potilaiden perässä juosta, enkä silti haise paskalle vaikka reeneissäkin hiki lentää. Pettämätön dödö!

muoks. Tai sitten olen immuuni omalle lemulle ja avokki on koko nelivuotisen taipaleen aikana haistellut ilmekkään värähtämättä.

Back
Ylös Bottom