Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös noi kalorilaskuri.fi ravintosisällöt pidä hyvin paikkansa? Ihmetyttäää kun sen mukaan mun tän hetkinen kalorisaanti on n. 1200 ja se on aika vähän (nainen 168/59) vaikka tarkotuksena onkin kiristellä kesärasvat pois. Ja kaiken lisäks kuvittelin syöväni paljon. Alla vielä ruokavalio jos joku huomaa että ei pidä tuo 1200kcal paikkaansa.
Vapaasti kasviksia
Vapaasti salaattia
Onko sillä jotain väliä kumpaa termiä käyttää? :DEiköhän se ollut siinä...
Ei, mutta sillä on, että kasviksissa ei ole juuri yhtään energiaa, varsinkin jos ne on tyyliin kurkkua ja tomaattia, vaikka muita hyviä ravintoaineita onkin (olettaen että ymmärsin edellisen kommentoijan pointin oikein). Syö se mitä syöt normaaliskin, eli millä sun paino pysyy vaikiona, mutta pienennä hieman annoskokoja tai vaihtoehtoisesti lisää liikunnan määrää. Tuollasella kitudieetillä ei kannata lähteä kahta kiloa kiristelemään.Onko sillä jotain väliä kumpaa termiä käyttää? :D
about 70gpaljonko painaa 1dl maapähkinävoita?
Mä väittäisin (perustuen siihen mitä yks sisätautilääkäri kerran selitti), että vika ei ole ensinkään siinä ruuassa mitä ko. hetkellä syöt, vaan siinä, että sun suolisto on jostain syystä ärtyneessä tilassa, ja reagoi mihin tahansa tavaraan mitä sinne tulee. Syytä tähän taas on aika mahdoton sanoa näin nettipalstalla. Mä kävisin sinuna ekana lääkärissä, jotta keliakiat ja muut sairaudet saadaan suljettua pois, ja sitten jos mitään ei löydy, kokeilisin esim. fodmap-ruokavaliota tai laktoositonta tai gluteenitonta.Onko kellään hyvää tai vähemmän hyvää teoriaa siitä mikä voisi olla ongelman syynä: Kun aina kun syö kunnon aterian niin samalla kun vetäisee viimeisiä suupaloja niin on jo kiirre saniteettitiloihin. Ruokalajilla ei tunnu olevan mitään merkitystä, ihan samalla lailla läpi tulee puurot, riisit ja pastat.
Eli pitäisikö yrittää syödä jotain ihme ruokia? Paastota? Poistaa paksusuoli? Syyttää poliitikkoja? :(

Paras kaurahiutaleiden korvaaja? Ei oma pakki taho kestää kaurahiutaleita niin ois iha hyvä löytää joku korvaava vaihtoehto esim aamuksi.
Minusta tuo on ihan ok pohja, mutta kuten Tiuskis sanoikin, proteiinia voisi tulla enemmän. Iltapäivään joku välipala saattais olla kanssa hyvä idea, jotta jaksat paremmin. Mä en näe tossa mitään mistä pitäisi erityisesti karsia, eikä ruokamäärä kuulosta kovin paljolta sun ikäiselle ja noin paljon liikkuvalle tytölle. Eli jos konkreettisia neuvoja haluat, mä lisäisin tohon aamu-, väli ja iltapalalle jotain proteiinipitoista esim. rahkaa marjoilla (tai näistä tehdyn smoothien), banaanilettuja (=1 bansku ja 2 munaa sekaisin belderissä, paista tästä taikinasta pikkulettuja), pienen munakkaan, ruisleipää leikkeleellä ja jollain kasviksilla, pähkinöitä ja hedelmiä tms.Olen 17-vuotias tyttö, painoa 60kg ja pituutta 160cm. Salilla käyn 4x viikossa, käyn myös ratsastamassa ja kävelyttämässä hevostani.
Tässä on esimerkki päiväni:
Klo 07.15
Ruisleipä 2 kpl
Oltermanni alkuperäinen siivu 4 kpl
Vesi 3 dl
Klo 11.00
Spagettivuoka 3 dl
Salaatti 3 dl
Vesi 2 dl
Klo 17.15
Salamipasta + tomaatteja 2 dl
Kauraleipä 2 kpl
Oivariini vähärasvaisempi
Eila raikkaampi maito 4 dl
Klo 21.15
Elovena kaurahiutalepuuro veteen 1 annos
Eli mitä minun kannattais syödä, kuinka usein jne! Tarkoitus olisi saada rasvaa poltettua. Hyviä ruokaohjeita saa myös laittaa![]()
Riisihiutaleet.Paras kaurahiutaleiden korvaaja? Ei oma pakki taho kestää kaurahiutaleita niin ois iha hyvä löytää joku korvaava vaihtoehto esim aamuksi.
Sillä mikä pysyy sisällä.Miten kannattais rajun vatsataudin jälkeen alotella syömiset? Pikku hiljaa reversenä niinko dietiltäkin vai reilusti vaan hiilaria ja rohea kehiin?