Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

sori menee ot reenivideoista mutta kun puhetta tosta keskivartaloreenistä ni nopee tarkennuskyssä jtolle. onko keskivartalon voimalla yhtä suuri merkitys niin painonnostossa kuin voimanostossakin? eli että noi sun keskivartalovoiman perustavotteet kuuluu yhtä lailla myös hyviin tuloksiin tähtäävän painonnostajan tavoitteisiin? aika vähän noi maailman huippupainonnostajat näkyy keskivartaloa/vatsoja reenaavan mitenkään raskaasti, sen sijaan erilaiset raskaat selänojennukset näyttäs kuuluvan aika poikkeuksetta huippujen reeneihin. ja alaselän voiman merkityksestä monet valkutkin puhuu. eli miten on, onko keskivartalolla pienempi rooli kun nostot/kyykyt tapahtuu torso pystymässä?

ricardo: kyllä monet treenaa keskikroppaa kohdennetustikin paljon, mutta aika suuri lajiharjoittelun määrä korvaa osaksi kyllä hommaa. kyse on tarpeesta aina. käytännössä voimanostossa tarve on hieman suurempi lasjin suoraviivaisemman luonteen vuoksi.

Noniin saihan täältä neuvoja, hyviäkin :)

Juuri noin olenkin pyrkinyt ajattelemaan, keskikropalle raskasta treeniä jos aikoo raskaan tangon kanssa painia.
Tarvii vaan vielä hieman opetella näitä asijoita.

Voimapyörä lisäpainoo käyttäen alaselän päällä on tosi kova. Ja se mikä ehkä omasta mielestä tärkein niin älä käytä mavessa aina vyötä. On se ihan fiksu tietty viimeset isot painot väsyneempänä vetää vyöllä et ei loukkaannu mut sitä ennen kaikki vedot ilman vyötä niin joutuu pitää sitä keskivartalon kontrollia ihan eritavalla.

Pikkusen paino näyttää karkaavan päkiöille. Ekan sarjan ekassa toistossa vasen kantapää itse asiassa siirtyy hiukan sivuttaissuunnassa.

Pikkusen paino näyttää karkaavan päkiöille. Ekan sarjan ekassa toistossa vasen kantapää itse asiassa siirtyy hiukan sivuttaissuunnassa.

Joo toi kantapään hakeminen on ihan tiedostettu ongelma. En osaa ottaa heti sitä oikeeta kulmaa yleensä. Yritin tota korjata tokassa sarjassa, niin siitä tuo pidempi "sompaaminen."

Tavoitteena penkata 20 x 150kg alle 120kg bw. Tänään testasin ilman mitään failureita, pelkkää tuntumaa ja sanoisin että lähtökunto on noin 12-14 kun ottaa kerralla kaikki irti yhteen sarjaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Uus enkka, 110 kg. Olen tosi tyytyväinen, vaikka tuo on aivan paskasti siihen nähden, että vuosi sitten punnersin vain viisi kiloa vähemmän. Tuokin viiden kilon kehitys on tullut varmaan ihan nyt viimeisimpinä kuukausina. Mitä ihmettä viime kesänä ja syksynä penkilleni tapahtui? Sarjat kyllä tuntu kehittyvän, mut maksimi ei. No, ihan sama, suunta eteenpäin!

E: Eteenpäin ajassa, ei kiloissa. Tuo oli nyt viimeinen kerta, kun teen penkkiä tolla tavalla. Jatkossa teen IPF-tyylillä ihan vaikka jos lähtis kisaamaan joskus. Silleen saakin varmaan ottaa jokusen kilon pois tangosta.

Uus enkka, 110 kg. Olen tosi tyytyväinen, vaikka tuo on aivan paskasti siihen nähden, että vuosi sitten punnersin vain viisi kiloa vähemmän. Tuokin viiden kilon kehitys on tullut varmaan ihan nyt viimeisimpinä kuukausina. Mitä ihmettä viime kesänä ja syksynä penkilleni tapahtui? Sarjat kyllä tuntu kehittyvän, mut maksimi ei. No, ihan sama, suunta eteenpäin!

E: Eteenpäin ajassa, ei kiloissa. Tuo oli nyt viimeinen kerta, kun teen penkkiä tolla tavalla. Jatkossa teen IPF-tyylillä ihan vaikka jos lähtis kisaamaan joskus. Silleen saakin varmaan ottaa jokusen kilon pois tangosta.

Koita saada kyynerpäät suoraan tangon alle niin saattaa nousta muutama kilo enemmän. Videolta näyttää että ne on aika paljon tangon edessä.

Tähän tyyliin, yksi mun video missä hyvä kuvakulma liittyen asiaan

https://www.youtube.com/watch?v=Q3evi2MV2lI

Back
Ylös Bottom