Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Tämänpäiväistä sähellystä :D
Kyykyissä 116kg, pystärissä 55kg ja maastavedossa myötäotteella 155kg ilman mankkua sekä mankun kanssa sarja. pitää tuo maastaveto uusia ensi viikolla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jaa, koetaako nää minua kouluttaa?
Joo tokalla toistolla hieman turhan pienet hapet ja tanko liikahtaa toiselta puolen ennen vetoa eteenpäin, jolloin hieman epätasapainen veto. Mutta niin... so. Jonnin verran vanhaa tukkijätkämeininkiä oli mukana, mutta alaselässä mulla on ojentajissa rojua muutenkin hieman enemmän kuin yläselässä.
Koetan ymmärtää sinun ja silmiesi tuskan, mutta silti kiitos huomautuksesta kun viitit ihan viestin siitä kirjottaa:)
E:
Hyvännäköseksi vedoksi en ole sitä väittänytkään missään vaiheessa;)

Kyllähän toi nyt vain odottaa et välilevy napsahtaa.

Kyllä se vielä naurattaa, kysellään sitten uudestaan kun jotain tapahtuu. Ja jotain todellakin tulee tapahtumaan tolla menolla.

Kyllähän toi nyt vain odottaa et välilevy napsahtaa.

Kyllä se vielä naurattaa, kysellään sitten uudestaan kun jotain tapahtuu. Ja jotain todellakin tulee tapahtumaan tolla menolla.

Noniin, ok. Heitänpä pallon takasinpäin.
Olisin kiitollinen jos te, kokeneemmat konkarit, voisitte neuvoa miten tätä saisi parannettua, jotta jatkossa voisi esitellä kauniimpia vetoja?
Ongelma on tiedostettu ja haukut saatu, siispä mitä ratkaisuksi...? Auttakaas hieman niin saadaan maailmasta vähennettyä heikkoutta:)
"Jännitä ittees enemmän" -tyyliin ei tarvitse vaivautua kirjottamaan, vaan millä apuliikkeillä lähettäs korjaamaan, kun jonkun osa-alueen heikkoudestahan on kyse.
Paussi-mavea, box-kyykkyä, takareisi/perse-osaston liikkeitä ettei perse ammu ylös vai kuinka?

Vatsoja teen 3-4x vko toistoalueella 8-12, tarviiko tehdä enemmän, että olis ruutia keskropassa?
Itse olen ehkä sen perseosaston kannalla. Kiitos etukäteen

Olisin kiitollinen jos te, kokeneemmat konkarit, voisitte neuvoa miten tätä saisi parannettua, jotta jatkossa voisi esitellä kauniimpia vetoja?
Ongelma on tiedostettu ja haukut saatu, siispä mitä ratkaisuksi...? Auttakaas hieman niin saadaan maailmasta vähennettyä heikkoutta:)
"Jännitä ittees enemmän" -tyyliin ei tarvitse vaivautua kirjottamaan, vaan millä apuliikkeillä lähettäs korjaamaan, kun jonkun osa-alueen heikkoudestahan on kyse.
Paussi-mavea, box-kyykkyä, takareisi/perse-osaston liikkeitä ettei perse ammu ylös vai kuinka?

Vatsoja teen 3-4x vko toistoalueella 8-12, tarviiko tehdä enemmän, että olis ruutia keskropassa?

Kokeile sumoa? Itellä ei ainakaan pyöristele selkä enää ikinä sen jälkeen kun vaihdoin eikä koskaan jää selän voimasta vedot kiinni.

Orangin mainitsemassa sumossa selän asento on helpompi pitää suorassa.

Ensiksi suosittelisin arvioimaan treenipainoja uudestaan. Se on ihan ok välistä kokeilla maksimeja ja silloin vedoissa se tekniikka ei ehkä ole ihan puhtain, mutta älä missään nimessä jatkuvasti treenaa sillä tavalla. Katso treenipainot sellaiseksi missä selän asento pysyy neutraalina, eikä pyöristymistä tapahdu. Se on varmasti puuduttavaa ottaa painoja pois, mutta tunne selässä on varmasti parempi.

Keskikropan pitohan on avainasemassa kun selkä pyöristyy. Vaikkakin keskikroppa saa sivuttaisesti osumaa useammassakin liikkeessä, niin tarvitsee se kohdistettua treeniäkin. Puuduttavia pitkiä sarjoja yhdisteltynä staattisiin pitoihin ja hitaisiin kovasti kuormittaviin liikkeisiin (lankku, voimapyörä, dragon flag).

Aivan ensimmäiseksi lähtisin tosiaan arvioimaan treenipainoja sarjoissa uudestaan ja kokeilemaan maastavetoa korokkeelta taikka asennon vaihtoa leveämpään (sumo) :).

Ei ole minun video. Tämmönen löyty.. :D
Saattaisi salilla fitnessmimmi(t) ihmetellä jos kävisi kyselemässä "spottiapua" ... :D

Jos teet vatsat ihan järkevästi (voimapyörä yms.) Niin varmaan on iha riittävästä 3-4 x vko. Mites selkäosasto? Ojennukset tai reverse hyper? Avustavista vedoista ainaki romanialainen ja tempausotteella pukeilta veto menee aika hyvästi selkään.

Orangin mainitsemassa sumossa selän asento on helpompi pitää suorassa.

Ensiksi suosittelisin arvioimaan treenipainoja uudestaan. Se on ihan ok välistä kokeilla maksimeja ja silloin vedoissa se tekniikka ei ehkä ole ihan puhtain, mutta älä missään nimessä jatkuvasti treenaa sillä tavalla. Katso treenipainot sellaiseksi missä selän asento pysyy neutraalina, eikä pyöristymistä tapahdu. Se on varmasti puuduttavaa ottaa painoja pois, mutta tunne selässä on varmasti parempi.

Aivan ensimmäiseksi lähtisin tosiaan arvioimaan treenipainoja sarjoissa uudestaan ja kokeilemaan maastavetoa korokkeelta taikka asennon vaihtoa leveämpään (sumo) :).
Joo, en siis todellakaan vedä "aina" maksimeja... Peruskuntoo tehdään ihan normi painoilla, jolloin ei tuota esiinny. Toki, ettehän te voi tietää miten nostelen noin niinkun muuten. Itse ajattelen niin, että poistettas rajoittava tekijä parantamalla sitä osa-aluetta, jolloin rajoite siirtyy ns. muualle.
Korokevetoa oon tehnyt, väliltä 5cm lattiasta - 5cm polven alapuolelta. Tuo 5cm lattiasta on melkein se heikoin paikka. Vois tehdä enemmänkin
JustAlt
Muistaakseni nää voimamiehet/vahvin mies kisaajat(mikä lie se oikea nimitys) ei saa vetää sumolla?
Jep, ei saa vetää sumolla. Voisihan sitä apuliikkeenä tosin tehdä treeneissä.

Tuota persauksen heikkoutta oon aatellu, etä sen pito ei riittäs, jolloin asento liikkuu vedon alettua epäedullisesti ja siirtää työtä enemmän selälle(staattisesta dynaamiseksi). Tottakai kroppa ojentautuu lopuksi takareisillä, sen ruumiin toiminnasta sentään tajuan.

Tämä menee mulla hieman ohi ketjun pointin, täytynee siirtyä mave-kyykky kyssäri-ketjuun jos tämä vielä kirvoittaa keskustelua.

- - - Updated - - -

Jos teet vatsat ihan järkevästi (voimapyörä yms.) Niin varmaan on iha riittävästä 3-4 x vko. Mites selkäosasto? Ojennukset tai reverse hyper? Avustavista vedoista ainaki romanialainen ja tempausotteella pukeilta veto menee aika hyvästi selkään.
Nokun totesin tässä joku aika sitten että olisi tehnyt selän ojennusta jopa liikaa, että mavet menee selän osalta dynaamiseks työskentelyks lähellä max-romuja. Aloin panostamaan sitten enemmän vatsoihin varsinkin viim. 3kk. Että saisi n. saman verran työtä selälle ja vatsoille. Jos oon kovasti mavepäivänä vetänyt niin en kuormita enää lisää selänojennuksilla. Vatsat taljassa seisten raskaasti, jalannnostot ym.

Joo ei vedolle avuksi tarvitse selänojennuksia tehdä enää. Ne menee kyllä palauttavana jumppana / huoltavana jne.

Eiköhän tuo mazaruksenkin ongelma ole lähinnä tekniikassa, kun selkä pyöristyy. En usko että siellä mitään sen kummempaa heikkoutta on. Keskityt vaan paremmin ja haet hyvän paineen keskivartaloon, niin selkä pysyy kurissa.

Toki vatsatreeniä pitää tehdä, eikä maha voi liian vahva olla. 2-3 treeniä viikkoon. Kiertoja, taivutuksia, staattisia ja suoria liikkeitä. 2 per treeni ja toistot 5-12 niin hyvä tulee. Staattisissakaan ei kannata mitään homopitkiä tehdä, vaan rohkeasti romua niihinkin. Ennemmin enempi toistoja esim 5 sekunnin pidolla, kuin 1-2 sarjaa 60 sekunnin pidoilla. Eli vaikka smith kylkipito: 2-3*5-8 / 3 sec*100kg

Sumo on kyllä omastamielestäni aika huono apuliike voimamiesurheilijalle. Ennemmin vaan pukeilta vetoja.

Joo enpä muistanutkaan, että Mazarus treenailee noita voimamieshommia.
Voiman-ostokin on alkamassa, joten sumo ei ole poissuljettu vaihtoehto. Mutta yhden ja saman vetotyylin opettelu hyvin voisi olla järkevintä tässä tapauksessa, jolloin olisin tuon tavallisen kannalla.

^Jätät ne muut hilavitkuttimet ja apuliikkeet vatsoilta pois ja rupeet treenaamaan Dragon Flagejä. Sitten kun menee muutama neutraalilla/suoralla kropalla niin kyllä pysyy paineet ja kroppa suorana mavessakin paremmin.

Vaan ei sillä, itselläkin liikkuvuus ja keskikropan lihaksisto pitäisi omasta mielestä ihan hyvällä mallilla olla ja sarjat mavessa oikeenkin mallikkaan näköisiä, mutta kyllä siinä ykkösen riilmaksissa tekniikka pettää enemmän tai vähemmän.

E: niin pointtina oli että df omasta mielestä aivan mahtava ellei paras keskikropan liike. Ei kannata tuon pohjalta ohjelmaa väsätä:D

yhteen ja ainoaan keskittyminen keskikropan treeneissä ei vie pitkälle ja tuo jopa hankaluuksia. joka tapauksessa se apuosaston liikkeiden raskaus on se juttu, niinku jpfux kommentoi. voima kehittää kestävyyttä, muttei päinvastoin.

Noniin saihan täältä neuvoja, hyviäkin :)
yhteen ja ainoaan keskittyminen keskikropan treeneissä ei vie pitkälle ja tuo jopa hankaluuksia. joka tapauksessa se apuosaston liikkeiden raskaus on se juttu, niinku jpfux kommentoi. voima kehittää kestävyyttä, muttei päinvastoin.
Juuri noin olenkin pyrkinyt ajattelemaan, keskikropalle raskasta treeniä jos aikoo raskaan tangon kanssa painia.
Tarvii vaan vielä hieman opetella näitä asijoita.

semmosia hyvä perustavoitteita on esim. perusvatsa jalat tuettuna, levyt niskan takana 10*50kg, polvien nosto olkavarsiin, levyt nilkkojen välissä 10*20kg, stop ylhäällä, nätti dragonikin on hyvä, 10*voimapyörä varpaillaan jne...

Back
Ylös Bottom