Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
osaisitteko sanoa mikä on energiantarpeeni, viikossa 3x aerobinen ja 2-3x sali, lisäksi hyötyliikunnat (koirienkäyttö, kaupassakäynti yms.)
mitat 45/56.
ja pitääkö lepopäivänä syödä saman verran vai vähemmän?
Meinasitko 145cm/56kg vai 45kg/156cm?
Kuinka vanha olet?
Salipäivänä semmoset 300-500 kcal lisää, riippuen tietysti mitä teet ja miten treenaat siellä salilla. Jooga ei niin paljoa taida kuluttaa ja zumba taas voi kuluttaa enempikin jos osaa zumbata :DKävin tänään taas kehonkoostumusmittauskessa, ja sen mukaan mun normaali kulutus (ei kooma vaan se mikä huomioi arkiaskareet) olis 2113kcal/ vrk. Mitähän sitten voisi olla todellinen kulutus liikunta mukaanlukien, jos esim. käyn 3-4 kertaa viikossa puntilla ja pari kertaa teen jotain kevyempää, kuten joogaa tai zumbaa?
Ymmärrän hyvin tämän plussat tai miinukset -idean mutta mitä tapahtuu jos treenaa ahkerasti ja syö tasan kulutuksen verran?
Mitäs mieltä olette mun energiantarpeestani. Olen siis plus 30 vee, 169/61 ja mun peruskulutus on 1450 kcal. Eli se koomakulutus. Elämäntapa on semmonen perusaktiivinen, eli työ on kevyttä mutta seison paljon, pyöräilen työmatkat (muutamia kilometerejä suuntaansa) eli tulisikohan n. 6 km pyöräilyä päivässä arkena. Ei paljoa siis. Käyn 4 x salilla ja yleensä kerran tekemässä jonkun kovemman aerobisen. Yleensä spinning, pallopelit jne. Jonkinverran tulee tehtyä palauttavia kävelylenkkejä, maks 2 / vko.
Paljonko teidän mielestä mun pitäs syödä, että olisin +-0 tilanteessa? Entäs jos haluan hyvin maltillisesti pudotella rasvoja lihaksia säästäen? Rasvaprosentti on Tanitan mukaan n. 20 ja Inbodyn n. 17-18 %.
Ei pahalla, mutta myös mä hieman yllätyin Tiuskiksen kysymyksestä... Mutta Ipana, sulta taas ihan mahtavaa tekstiä! Olen lukenut mitä olet aikoinasi kokenut ja läynyt läpi näiden syömishommien kanssa ja on äärimmäisen kannustavaa nyt lukea noin tervehenkistä tekstiä! Varmasti jokainen meistä voisi ottaa sulta hieman oppia!![]()
Mä vaan mietin. Oot muistaakseni ollu pakkiksella about saman aikaa kuin minä, oot hyvässä kunnossa ja aktiivinen ihminen ja varmasti tiedät ravitsemuksesta enemmän kuin moni muu. Kuvittelisin että osaat syödä monta ateriaa päivässä ja koostaa ateriasi terveellisiksi niin, että ne sisältävät kaikkia tarvittavia energialähteitä tarpeeksi. Miksi siis haluat vielä jokun arvion siitä kalorimäärästä mitä sinun tulee syödä pysyäksesi hoikkana tai jopa pudottaaksesi rasvaa?
En laske kaloreita, enkä punnitse ruokia. Syön hyvin vapaasti. Ja kyllä, perusasiat on selkärangassa ja hyvin hanskassa.Miksi niitä kaloreita pitäisi kokoajan laskea ja ehkä (en tiedä) mutta ruokia punnita? Tämä ei siis ole millään negatiivisella tavalla sanottu, mutta eikö elämä olisi nautinnollisempaa jos ei tarvitsisi laskea niitä kaloreita ja punnita ruokia, vaan oisi vsyödä vähän vapaammin? En tarkoita että vedetään pizzaa ja burgereita, mutta jos perusasiat on kunnossa niin kyllähän se riittää.
Kts. yllä eli en tosiaan laske kaloreita enkä punnitse ruokiani, ainoastaan silloin kun on tarvetta tsekata että missä suurin piirtein mennään saatan kirjata syömiset suurinpiirtein kiloklubiin, jotta näen onko proteiinin, kasvisten ja kuitujen saanti sopivalla, terveellä tasolla. Paino ei tosiaan ole noussut eikä laskenut, niin todennäköisesti syön liian vähän treenin tavoitteisiin nähden. Noin yleisesti ottaen. Mutta en siis tiedä paljonko olen syönyt niitä kaloreita - en ilmeisesti tarpeeksi kun paino ei ole noussut.Tuskin sillä on väliä tuleeko sitä kanaa/raejuustoa tjms tai riisiä aterialla 20g enemmän tai vähemmän koska kokonaisuus ratkaisee ja kuitenkin pystyt seuraamaan omaa painosi kehitystä viikkotasolla, jolloin tiedät syötkö tarpeeksi vai et. Tuskin syömisesi räjähtää täysin käsiin jos heität vaa'an sivuun ja unohdat hetkeksi kalorit.
Oho, siis Mari91 piti laittaa. Pistin sulle just 10 vuotta lisää ikää ;)Ajatus toki lähti viriämään Mari81:n kysymyksestä saako lihasta rakennettua plusmiinusnolla-ruokavaliolla