Punttimimmien ruokavaliot - energiantarve

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nml
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mullakin vähän kysyttävää. Viimiset pari vuotta paino jojoillut semmosen 7 kiloa, jouluna kävi jopa 48,9 työkiireiden takia. Olen 19v tällä hetkellä 50,6kg ja 167cm. Juurikaan en oo liikuntaa harrastanut vapaa-ajalla tossa parissa vuodessa, ennen sitä tykkäsin juosta ja käydä salilla.

Kuitenkin vuoden alusta asti on maistunut taas kunnon salitreenit, mutta nää syömiset tuntuu jäävän silti ehkä liian vähälle vai mitä sanotte? Mitä oon välillä laskeskellut kaloreita, niin semmosta 1700 on tullut syötyä nyt kun oon liikkunut. Terveellistä ruokaa syön, puuroa ja raejuustoa kuluu, lihaa ja pastaa, perunaa yms. kasviksia ruisleipää, eli ihan perusmuonaa. Tavoitteena siis että toi paino nousis mutta tietysti mieluiten lihaksen muodossa, sillä aika hoikka olo tällä hetkellä, perse hävis viimeistään joulunkiireissä. Toki ymmärrän että rasvaakin tulee mukana jos oikeasti haluan sen lihan kasvamaan, mutta mieluusti rasvaa maltillisesti. Osaatteko sanoa minkälainen kalorimäärä ois mulle passeli?

onko sulla kuluttava työ jossa liikut? nostaisin kyl kalorit ainaskin 2000 ja katsoisin jos paino ei nouse niin vähitellen lisää. syöthän myös rasvoja? lihashan ei kasva jos et rasita lihaksia ts käy salilla :) aerobisella saa varmasti lihat poltettua jos se on ainoa liikuntamuoto.

onko sulla kuluttava työ jossa liikut? nostaisin kyl kalorit ainaskin 2000 ja katsoisin jos paino ei nouse niin vähitellen lisää. syöthän myös rasvoja? lihashan ei kasva jos et rasita lihaksia ts käy salilla :) aerobisella saa varmasti lihat poltettua jos se on ainoa liikuntamuoto.
Joo eli jäi sulta varmaan huomaamatta mutta tosiaan vuoden alusta oon taas reenejä tehnyt kuntosalilla. :) ja työ seisomista ja jonkun verran nostelua. Ja rasvaa syön pähkinöiden ja öljyjen muodossa.

Joo eli jäi sulta varmaan huomaamatta mutta tosiaan vuoden alusta oon taas reenejä tehnyt kuntosalilla. :) ja työ seisomista ja jonkun verran nostelua. Ja rasvaa syön pähkinöiden ja öljyjen muodossa.

ai katos joo :) nosta nyt ainakin sinne 2000 kcal, isompia annoksia vaan sapuskaa.

Kun aloin 3vk sitten seuraamaan ruokailuani MyFitnessPal in avulla, tajusin miten liian vähän oikeasti olen syönyt! Vihdoin paino lähtenyt nousuun 3000-2500 kalorilla/vrk (kulutuksesta riippuen). Aika usein tulee iltapalalla syötyä melkein puolet tosta määrästä kun on kirjannut päivän muut ruoat ylös ja tajunnut miten paljon vielä puuttuu. Hups :D

Tää on aivan järkyttävää, mun syöminen ei vaan jostain syystä millään suostu olemaan normaalia. Tavoitteena olis syödä sellaset n. 2000 kcal päivässä, ja muutaman päivän tää menikin oikein hyvin (taustalla siis määrittelemätön laihuushäiriö ja nyttemmin viikottaiset ahmimiskohtaukset). Kuitenkin tänään lähti taas käsistä, ja päivän syömiset näytti jo ennen kolmea iltapäivällä tältä:

aamupalaksi normaalisti 50g kaurahiutaleita,, vajaa tl kookosöljyä, 100g raejuustoa ja 50g mustikoita

mutta sitten tuli lounasaika ja....
2 ruisleipää, 2 kananmunan munakas, jossa 50g salaattijuustoa ja reilu koura pinaattia
appelsiini ja omena
yosa kauravälipalaa n. 250 g
4 hapankorppua ja 1 riisikakku, päällä avokadoa (yhteensä ehkä) 40g

ja tämän jälkeen vielä annos avokadopastaa (annoksessa kaloreita reilu 500)

Onkos kelläkään itse toimivaksi todettua ruokavaliota, jossa kalorit olis about sitä 2000-2100 luokkaa? olisiko valmis jakamaan sen kanssani?

Tää on aivan järkyttävää, mun syöminen ei vaan jostain syystä millään suostu olemaan normaalia. Tavoitteena olis syödä sellaset n. 2000 kcal päivässä, ja muutaman päivän tää menikin oikein hyvin (taustalla siis määrittelemätön laihuushäiriö ja nyttemmin viikottaiset ahmimiskohtaukset). Kuitenkin tänään lähti taas käsistä, ja päivän syömiset näytti jo ennen kolmea iltapäivällä tältä:

aamupalaksi normaalisti 50g kaurahiutaleita,, vajaa tl kookosöljyä, 100g raejuustoa ja 50g mustikoita

mutta sitten tuli lounasaika ja....
2 ruisleipää, 2 kananmunan munakas, jossa 50g salaattijuustoa ja reilu koura pinaattia
appelsiini ja omena
yosa kauravälipalaa n. 250 g
4 hapankorppua ja 1 riisikakku, päällä avokadoa (yhteensä ehkä) 40g

ja tämän jälkeen vielä annos avokadopastaa (annoksessa kaloreita reilu 500)

Onkos kelläkään itse toimivaksi todettua ruokavaliota, jossa kalorit olis about sitä 2000-2100 luokkaa? olisiko valmis jakamaan sen kanssani?

mun mielestä toi ei oo ees paha,söit ihan fiksun näköstä ruokaa etkä herkkuja :) juothan sä vettäkin päivän mittaan? kokeilisitko vaik syödä enemmän aamupalalla,vaikka pari leipää lisänä. jos se auttaisi ettei tuu lounaalla tollai sudennälkä. tohon reilu 2000 kcal saa syödä kyllä kunnon ruokaa hyviä määriä. onko sulla joku hoitosuhde mihkään noiden syömishäiriöiden takia? jos on taipumista laihuushäiriöön ja ahmimiseen niin mun mielestä on tärkee syödä sen verta että on täynnä, ei pihistellä ruuassa kun syö terveellistä sapuskaa, ja ei todella laskea kaikkea mitä syö.

Juon kyllä, tänään ehkä jäi vähän vähälle vedenjuonti... voisi varmaan olla ihan hyödyllistä syödä aamulla vähän enemmän.. Ja on kyllä kontaktia syömishäiriöiden suhteen!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom