Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, sori vielä kerran sekavasta postista. Ei liike siis mulla pääty siihen, että käsistä loppuu voimat, vaan siihen, että koko kropasta loppuu voimat. Mun mielestä kyllä tosin se loppuveto, jossa leuka "käännetään" tangon yli, ottaa suhteessa enemmän käsiin, kuin liikkeen alku- ja keskiosuus. Tietty toi loppukin on siinä mielessä yläselän voimasta kiinni, että mitä kovemalla vauhdilla itsensä saa rykäistyä liikkeelle alhaalta, sitä suuremmalla todennäköisyydellä liike-energia riittää siihen tangon yli pääsemiseen.
Enkä tarkoita tällä nyt siis mitään kippileukaa, vaan sitä, että kroppa "räjäytetään" liikkeelle lähinnä latseja käyttäen. Tosin itse olen myös huomannut, että sellainen ihan pieni lantio liike avittaa, että saa kropan+lisäpainot liikkumaan. Meinasin siis sitä, että kun sarjan aikana väsyy, niin se räjähtävyys ei enää riitä siihen tangon yli menoon. Sarjan vika toisto on silloin sellainen hidas "grindaus", jossa mehut loppuvat 1cm ennen tangon yli pääsyä.
Toivottavasti tämä selvensi asiaa. Kiitos vastauksesta!
No onhan sillä selvä vaikutus ettei tarvitse jännittää jalkoja ja keskivartaloa turhaan. nimim. Ovitangossa polvet osuu lattiaan.
Toinen asia on että voimistelutanko joustaa kivasti. En tiedä millainen tuo kisiksen tanko on...
Kippileuasa vedetään nimenomaan latseilla. Kiinnitin tähän huomiota kun tiukoissa leuossa nojaa ensin hieman taaksepäin niin saa lavat paremmin lähtöön mukaan, mutta ei kuitenkaan hae vautia lantiosta. Tässä esimerkissä voimavedossa revitään siten, että keinutetaan kroppaa vähän taaksepäin ja sitten kiskaistaan lavoista ruho korkealle keinuliikettä hyväksikäyttäen. Froning vs 540 - YouTube
Kalle Palanderi haasto neljällä leualla suomalaiset leuanvetokisaan Huomenta suomessa. Sinne saa pistää videoo js haluaa näkyvyyttä :dance2: oishan se päähetä piestä kalle yhen käden leuoilla, mutta mun koneessa ei oo tarpeeks ruutia siihen enkä kyllä telkkariin haluais
Kiimingin poikien puolustukseks on sanottava, että niillä oli huomattavasti asiallisemmat sarjat kuin SLRY:llä. Tais isoilta pojilta loppua kisaaminen kertaheitolla kun raskaan raja on toi 100 kg. Hattua nousee kaikille kisaajille, mutta onhan 100kg ja 120kg leuanvetäjillä hivenen eroa kevyemmän hyväksi.
Omasta mielestä SLRY:n painoluokat ovat paljon loogisemmat ja perustellummat kuin KiimU:n painoluokat:
SLRY: Miehet: 70 kg, 80 kg, 90 kg, 100 kg, raskas sarja
KiimU: Miehet: 70 kg, 85 kg, 100 kg, 115 kg, 125, 140kg ja raskas sarja
Mä kävin pistämässä sinne Huomenta Suomen fb-sivuille tällaisen leuanvetourheilumainoksen:
Strict form weighted chin ups: 7 x 51,2 kg - YouTube - Tässä on 7 leukaa 51,2 kg lisäpainoilla. Viime vuonna perustettiin Suomen Leuanveto ry, joka järjestää leuanvetokilpailuja ympäri Suomea. Leuanvedossa on kaksi lajia: lisäpainoleuanveto, jossa tehdään yksi toisto mahdollisimman isoilla lisäpainoilla ja toistoleuanveto, jossa tehdään mahdollisimman monta toistoa omalla painolla. Lisää tietoa leuanvetourheilusta osoitteessa Suomen Leuanveto ry
Itselläkään ei mitään hinkua telkkariin ole, mutta leuanvetourheilusta voisin mennä puhumaan, jotta laji saisi näkyvyyttä.
Ei näkynyt siellä sivuilla.