Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Joo noita mää vedän kyllä aina salin jälkeen. Ruoka vaan se ongelma on että ei meinaa upota tarpeeksi vaikka yritän syödä mahdollisimman pieniä annoksia pitkin päivää. Yritän vaa että sais plussa kaloreita että ei reenit menisi iha harakoille
Yritä syödä mahdollisimman isoja annoksia pitkin päiviä. See-food ruokavalio, eli jos näet ruokaa, syö se.

tilasin soijalesitiiniä, ei ole itselleni ollenkaan tuttu tuote mutta vähän rasvaa syövänä ajattelin että se varmaan tuo hyvän rasvalisän ruokavalioon. Voisko joku viisaampi kertoa miten sitä käytetään? tai siis pitääkö sitä liottaa vai syödä sellaisenaan? :D

tilasin soijalesitiiniä, ei ole itselleni ollenkaan tuttu tuote mutta vähän rasvaa syövänä ajattelin että se varmaan tuo hyvän rasvalisän ruokavalioon. Voisko joku viisaampi kertoa miten sitä käytetään? tai siis pitääkö sitä liottaa vai syödä sellaisenaan? :D
Se koostumus sellaisenaan ei ole kovin miellyttävä, kokeile sotkea se vaikka aamupuuroon tms

Se on vaan hyvä asia, rasva hidastaa proteiinin imeytymistä (en nyt muista onko tämä kumottu vai ei), mutta muutenki rasva kannattaa iltaan sijoittaa jos hiilareita menee päivällä enemmän.

Ruokavalion tarkistus

Hei olen 24v mies ja käyn aktiivisesti 6 kertaa viikossa salilla. Treenaan 3-jakoisella ohjelmalla.
Syömiseni on aikalailla tämä
6:00 Aamu: 2 valkuaista, 35g whey-80, 1dl kaurahiutaleita, banaani ja vähän maitoa blenderiin.
9:00 Töissä: Ruisleipä ja jugurtti. Ruisleivässä 2siivua juustoa ja ohut kinkkuleike.
11:00 Töissä Ruoka mitä sattuu olemaa ja jälkkäri. Esim Kanakeitto, salaatti ja pannukakku.
14:00 Töissä 35g whey-80 ja samainen ruisleipä.
16:00 200g kanaa joho kylkee riisiä/bataattia, kukka- ruusukaali vihreät pavut jne.
17:00 Ennen salia L-argine, kreatiini.
17:30 Salilla SmartSuppsin BCAA veteen
19:00 Whey-80 35g
20:00 Sama setti ku 16:00.
22:00 250g rahka joho sekaa 300g raejuusto ja funnlight.

Kiitos todella paljo etukätee vastauksista. Tarkoitus olis treenata todella kovaa ja motivaatiota riittää salilla.
Tarkoitus olis kasvataa lihasmassaa mahdollisimman paljon, mutta haluaisin vinkkejä miten kyseistä syömistä voisi muokata esim dietille?
Tämä on aikalailla peruspohja mitä syön.

Huomenta!

Oon nyt ketoillut tammikuun kuudennesta päivästä lähtien ja paino on tippunut 9kg. Nyt tässä pikkuhiljaa tekisi mieli pitää jonkin sortin cheattipäivä. Onko järkevää pitää nyt jo vai kannattaisiko vielä odottaa?

Entä jotain yleisiä vinkkejä tohon cheattipäivän totetuttamiseen, että tekisin sen järkevästi.

Käyn tällä hetkellä kolmesti viikossa salissa ja siihen päälle välillä himassa tehtyjä punneruksia, vatsoja ja muita kevyitä liikkeitä, jos tällä on jotain merkitystä. :)

Huomenta!

Oon nyt ketoillut tammikuun kuudennesta päivästä lähtien ja paino on tippunut 9kg. Nyt tässä pikkuhiljaa tekisi mieli pitää jonkin sortin cheattipäivä. Onko järkevää pitää nyt jo vai kannattaisiko vielä odottaa?

Entä jotain yleisiä vinkkejä tohon cheattipäivän totetuttamiseen, että tekisin sen järkevästi.

Käyn tällä hetkellä kolmesti viikossa salissa ja siihen päälle välillä himassa tehtyjä punneruksia, vatsoja ja muita kevyitä liikkeitä, jos tällä on jotain merkitystä. :)

9 kiloa kuukaudessa?? Ennen kuin otetaan tuohon cheatpäivään mitään kantaa niin laitappa vähän lisätietoa paljonko on pituus/paino ja paljon tulee kaloreita päivässä.

Kreatiini aloittelijalle?

Moro!
Mulla olisi tavoitteena/tehtävänä saada kesään mennessä lisää massaa ja lihasta tulevaa tv-roolia varten.. Nykyiset mitat on 178 cm/56 kg ja ikää 16, eli mistään kovin "järkäleestä" ei ole kyse.
Treenin ja ravinnon tueksi olen ruvennut miettimään kreatiinin käyttöä. Olen lukenut asiasta jo jonkin verran. Kaipaisin kuitenkin mielipiteitä siitä, kannattaisiko minun ruveta kreatiinia käyttämään? Suuremmassa osassa kreatiinituotteita on maininta "ei suositella alle 18-vuotiaalle". Ja olisiko kellään suositella jotain hyvää kreatiinia, itselleni kapselit voisi olla helpompi ratkaisu, mutta jauhekin menee..
TAI jos tyrmäätte kreatiinin heti, olisiko jotain muuta hyvää ravintolisää mitä kannattaisi ruveta käyttämään?
Tämä kaikki tietenkin riittävän ja oikeanlaisen ravinnon, sekä treenin tueksi :) olen kyllä tietoinen ettei ne lihakset pelkillä jauheilla kasva :P

Moro!
Mulla olisi tavoitteena/tehtävänä saada kesään mennessä lisää massaa ja lihasta tulevaa tv-roolia varten.. Nykyiset mitat on 178 cm/56 kg ja ikää 16, eli mistään kovin "järkäleestä" ei ole kyse.
Treenin ja ravinnon tueksi olen ruvennut miettimään kreatiinin käyttöä. Olen lukenut asiasta jo jonkin verran. Kaipaisin kuitenkin mielipiteitä siitä, kannattaisiko minun ruveta kreatiinia käyttämään? Suuremmassa osassa kreatiinituotteita on maininta "ei suositella alle 18-vuotiaalle". Ja olisiko kellään suositella jotain hyvää kreatiinia, itselleni kapselit voisi olla helpompi ratkaisu, mutta jauhekin menee..
TAI jos tyrmäätte kreatiinin heti, olisiko jotain muuta hyvää ravintolisää mitä kannattaisi ruveta käyttämään?
Tämä kaikki tietenkin riittävän ja oikeanlaisen ravinnon, sekä treenin tueksi :) olen kyllä tietoinen ettei ne lihakset pelkillä jauheilla kasva :P

Kokeile kreatiinia auttaako vai ei. Jos et paljoa lihaa syö niin sitten voi todennäköisemmin auttaa. Joillakin toimii joillakin ei.
Ei ole mitään välttämätöntä lisäravinnetta. Jos jotain haluat, niin heraa sitten treenin jälkeen. Kalaöljyä jos et syö paljoa kalaa? Kalaöljy kannattaa sitten ostaa netistä isompana kertasatsina, saa huomattavasti edullisemmin.

Nyt nakertaa aivolohkoa joten kysytään täällä...

Toukokuun 10. olisi tavoitteena puolimaraton ja nyt on tuota punttia enemmän tullut kolisteltua kuin ulkona lenkkeilty. Kriittiiset mitat 177/75kg

Juoksu kulkee paremmin kevyempänä, sen jopa minä tiedän mutta punttitreeni ottaa äkkiä nokkiinsa kun laittaa miinuskalorit peliin.

Kesäkuntoprojketi menossa jonka vuoksi tässä syksy ja talvi yritetty saada vähän lihaksia luisevaan kroppaan joten menty pienillä plussilla ja paino nostettu 68-75kg

Kannataisiko vielä vetää 2kk plussilla ja saada paino tuonne ~79kg vai nyt heti vetää miinukset peliin ja saada kroppa kireeksi ja paino johkin 69-70kg toukokuuhun mennessä?

Joten Plussa vai miinusta? kummassakin hyväksi havaittu 500kcal/pv lukemana.

Elämän vaikeita kysymyksiä....

Back
Ylös Bottom