Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Vähän samaan kategoriaan... "Montako sarjaa sulla vielä on siinä?" - "On mulla tässä vielä kesken"

Kai nyt sen näen, mutta vaikeaako on kertoa kauanko about vielä veivaa??

Hetken naksui tyhjää otsalohkossa, mut annoin sitten olla ja tein muuta.

Vitun ärsyttävää tollanen. Saleilla on kyllä näitä sosiaalisesti rajoittuneita, jotka ei osaa puhua jne. Tai sitten ollaan jääty luokalle niin monta kertaa ettei osata laskea kuinka monta sarjaa on jäljellä. Iteki kysyn aina jos joku tuntuu seisoskelevan jollain laitteella eikä mitään tapahdu. Kerran kysyin että monta sarjaa on jälellä et pääsisin tekee räkkivetoa, ni vastaus oli "jooh" no ei siihen voinu muuta vastata kun ok.

Monesti pääsee itekin helpommalla kun on kommunikaatiota. Melkein joka jalkatreenissä jätän prässiin 100kg valmiiks seuraavalle kun kysyn että tuutko tähän ku joku pyörii siinä sen näkösenä että uskaltaako kysyä et voiko tehdä välissä jne.

On sekin omalla tapaa rajoittuneisuutta et tyytyy vastaukseen "joo". Molemmil tulee vaivaantunut olo, toinen ei ehkä kuullu kysymystä ja pidät sitä automaattisesti vajaana. Jos et saa vastausta kysymyksees ni miks tyydyt vastaukseen?

Miten helkutissa sitä ees voi tietää, jos alat vaikka just tangolla kyykkyy lämmittelee ja ois tarkotus nousta vaikka johonki 150 kiloo, että montas sarjaa mie tässä nyt vielä teen. "mulla on vielä ainaki 10 sarjaa jälellä". Itekki oon joskus tyhmästi kysynnyt, että " Onko sulla monta sarjaa jälellä" siihen aika looginen vastaus on "joo".

Et siis pysty sanomaan "yli 10" vaan sanot "joo. Näköjään löytyy näitä sosiaalisesti rajottuneita. Kai sä tajuat et toi joo vastaus on yhtä tyhjän kans jos joku odottaa siihen samaan kyykkypaikkaan.

Tuskinpa tossa paljo fyysisellä väkivallalla aikaan saa :D? Ja oon pahoillani mut vaikka kuinka olis punttimimmi käyny salilla, ni se on silti se n.1% maailman väestöstä naisia jotka voi vetää tavis miestä nekkuun. Se on vaan luonnonlaki :(.

Kun mulla vetää mustaa, niin se meinaa, että rupiaa kyrsimään oikein kunnolla, eli siis sitä fiilistä kun veri nousee päähän ja on oikeesti pakko antaa takasin eikä voi vaan "take the highroad" ja vetäytyä tilanteesta. Tämä ei todellakaan tarkota fyysistä väkivaltaa (vaikka varmaan meleko hurjalta siinä kohtaa näytänkin ja käsi saattaa nyrkkiin puristua), vaan nekkuun voi pistää henkitasollakin. Naiset on kautta maailmanhistorian kyykyttäneet miehiä muillakin keinoin kuin massalla... :D

On sekin omalla tapaa rajoittuneisuutta et tyytyy vastaukseen "joo". Molemmil tulee vaivaantunut olo, toinen ei ehkä kuullu kysymystä ja pidät sitä automaattisesti vajaana. Jos et saa vastausta kysymyksees ni miks tyydyt vastaukseen?

No pesköön korvansa jossei 2m päästä kuule selkeästi artikuloitua lausetta normaalilla äänellä. Mä en rupea jankuttamaan. Ite osaan ainakin aina selvästi ilmoittaa että miten kauan viel menee tms. jos joku asiallisesti kysyy.

Miten helkutissa sitä ees voi tietää, jos alat vaikka just tangolla kyykkyy lämmittelee ja ois tarkotus nousta vaikka johonki 150 kiloo, että montas sarjaa mie tässä nyt vielä teen. "mulla on vielä ainaki 10 sarjaa jälellä". Itekki oon joskus tyhmästi kysynnyt, että " Onko sulla monta sarjaa jälellä" siihen aika looginen vastaus on "joo".

Ainiin, unohdin mainita että herra teki 2 sarjaa kysymykseni jälkeen.

Ei ole ylivoimaista sanoa "Joo just aloitin ja aika pitkä setti tiedossa". Toi palvelis helvetin hyvin, koska en sitten turhaan edes venaile vaan keksin korvaavaa.

No pesköön korvansa jossei 2m päästä kuule selkeästi artikuloitua lausetta normaalilla äänellä. Mä en rupea jankuttamaan. Ite osaan ainakin aina selvästi ilmoittaa että miten kauan viel menee tms. jos joku asiallisesti kysyy.
Itsellä ei ainakaan suju puhuminen/kuulun ymmärtäminen esim. kovan kyykkysarjan jälkeen.

Ei nyt itseä vituta, mutta ihmetyttää kyllä miksi aina pitää penkki tehdä ilman varmistimia(asettaa ne niin alas ettei varmasti auta) ja kyykky tehdä ulkona häkistä? Itsellä ei koskaan häiritse kumpaakaan liikettä, mutta jos jotain käy niin ei ainakaan tapa itseään siihen alle. Kyykyn ymmärrän vielä jotenkin jos sitten heittää sen tangon siihen taakse, mutta suurin osa näistä ei varmasti sitä osaa tehdä kun kyykkytekniikka muutenkin on siinä ja siinä. Vaikka osaisikin, niin miksei voi varmuuden vuoksi kyykätä siellä sisällä?

Ei nyt itseä vituta, mutta ihmetyttää kyllä miksi aina pitää penkki tehdä ilman varmistimia(asettaa ne niin alas ettei varmasti auta) ja kyykky tehdä ulkona häkistä? Itsellä ei koskaan häiritse kumpaakaan liikettä, mutta jos jotain käy niin ei ainakaan tapa itseään siihen alle. Kyykyn ymmärrän vielä jotenkin jos sitten heittää sen tangon siihen taakse, mutta suurin osa näistä ei varmasti sitä osaa tehdä kun kyykkytekniikka muutenkin on siinä ja siinä. Vaikka osaisikin, niin miksei voi varmuuden vuoksi kyykätä siellä sisällä?

Itseä ei potuta mitenkään kummemmin mutta ihmetyttää myös, että kyykkyhäkissä pistetään tangonpidikkeet häkin ulkopuolelle. Häkki on leveä ja siellä sisällä olisi hyvä kyykätä.

Se kun on niin helvetin tyhmä, että ei tajua syödä kunnolla, jotta kehittyisi edes jotenkin ilmeisesti. 8kk ollut samat sarjapainot ja oma painokin aikalailla samassa. En vaan tajua miten ei voi ~2500kcal päivässä riittää 173cm/56kg ukolle pieneen bulkkiin... Eniten vituttaa penkkipunnerrus, kun tuntuu, että ei tee tarpeeksi kovaa, mutta oikeastaa joka treenissä menee joko failureen tai todella lähelle sitä, kun ei vain jaksa...

Itseä ei potuta mitenkään kummemmin mutta ihmetyttää myös, että kyykkyhäkissä pistetään tangonpidikkeet häkin ulkopuolelle. Häkki on leveä ja siellä sisällä olisi hyvä kyykätä.

Iteltä pidikkeet jää ulkopuolelle joskus, jos joudun tekemään pystypunnerruksen seisten kyykkyhäkissä. Sisäpuolella levyt ottaa helposti niihin yläpalkkeihin kiinni. Nykyään teen kyllä pystypunnerrukset tangolla aina maasta lähtien... Kyykky telineen ulkopuolella taas on aika erikoista.

Ruuhka ja se, että juuri se paikka johon itse haluaisi mennä, on varattu. Näin etenkin kun haluaa tehdä liikkeet tietyssä järjestyksessä :curs:

Kerro toki minkälainen ruokavalio sulla on(ei se pahemmi auta jos 2500 kcal tulee jostai paskasta). Tekniikka hiontaan ja keskitys siihen tekemiseen. jokin näistä seikoista todennäkösesti mättää. ehkä oot liian ankara itelles? 56 kg painosena ku tuppaa menee yleensä sillee et vo itehä tiukkaa se lihaksen kasvatus alussa. rohkeesti vaan lihotat vähäsen syömällä kunnon proteeini pitosta safkaa: kanaa,lihaa,kalaa,maitotuotteita yms.

Ruokavalio pitäsi olla kondiksessa, proteiinia tulee aivan varmasti riittävästi, sillä tykkään proteiinipitoisista ruoasta (kana, rahka, raejuusto, kananmunat). Kaurapuuro on myös päivittäin oikeastaan ruokalistalla jne. Tekniikat olen pyrkinyt pitämään hanskassa, penkissä tosin hajoaa useimmiten kasaan. Voisi yrittää ottaa vähän alempaa vauhtia sarjapainoissa, jos se siitä lähtisi.

En tiedä tuosta liian ankarasta itselle olemisesta? Voiko niin edes tehdä? Tulee kyllä yritettyä joka treenissä, niin kovaa kuin jaksaa. Failurea on kyllä tullut, kyykystä penkkiin joka liikkeessä. Ei varmaan hirveän tavoiteltavaa, mutta tuntuu että muuten menee liian kevyesti, jos ei sarjat tee todella tiukkaa.

Ruokavalio pitäsi olla kondiksessa, proteiinia tulee aivan varmasti riittävästi, sillä tykkään proteiinipitoisista ruoasta (kana, rahka, raejuusto, kananmunat). Kaurapuuro on myös päivittäin oikeastaan ruokalistalla jne. Tekniikat olen pyrkinyt pitämään hanskassa, penkissä tosin hajoaa useimmiten kasaan. Voisi yrittää ottaa vähän alempaa vauhtia sarjapainoissa, jos se siitä lähtisi.

En tiedä tuosta liian ankarasta itselle olemisesta? Voiko niin edes tehdä? Tulee kyllä yritettyä joka treenissä, niin kovaa kuin jaksaa. Failurea on kyllä tullut, kyykystä penkkiin joka liikkeessä. Ei varmaan hirveän tavoiteltavaa, mutta tuntuu että muuten menee liian kevyesti, jos ei sarjat tee todella tiukkaa.

Suosittelen opettelemaan sen penkkitekniikan ja tekemään sellaisilla painoilla, joilla se tekniikka pysyy koko sarjan ajan kasassa. Kiität itseäsi todella paljon, kun alussa jaksat tehdä homman kunnolla. Nimim. itse tein aivan liian pitkään egoilupenkkiä perse puoli kilometriä ilmassa ja jätin noin 5cm väliä rintaan, kun lähdin nostaan ylös. Jonain päivänä tulee se hetki joka tapauksessa, kun on vaan pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä liikkeet oikein.

Tuosta failureen vetämisestä sen verran, että sitä ei kannata ihan joka treenissä harrastaa. Huomaat varmaan itsekin, että se kuormittaa aika lahjakkaasti hermostoa, jolloin jossain vaiheessa tulee ainakin itsellä hetki, jolloin on pakko vaan levätä, kun ei mikään rauta tunnu liikkuvan mihinkään.

Suosittelen opettelemaan sen penkkitekniikan ja tekemään sellaisilla painoilla, joilla se tekniikka pysyy koko sarjan ajan kasassa. Kiität itseäsi todella paljon, kun alussa jaksat tehdä homman kunnolla. Nimim. itse tein aivan liian pitkään egoilupenkkiä perse puoli kilometriä ilmassa ja jätin noin 5cm väliä rintaan, kun lähdin nostaan ylös. Jonain päivänä tulee se hetki joka tapauksessa, kun on vaan pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä liikkeet oikein.

Tuosta failureen vetämisestä sen verran, että sitä ei kannata ihan joka treenissä harrastaa. Huomaat varmaan itsekin, että se kuormittaa aika lahjakkaasti hermostoa, jolloin jossain vaiheessa tulee ainakin itsellä hetki, jolloin on pakko vaan levätä, kun ei mikään rauta tunnu liikkuvan mihinkään.

Penkissä tangon lasken kyllä aina rintaan asti ja perse on penkissä. Ainut vaan, että tulee tehtyä usein hieman liian isoilla painoilla, kun ohjelmassa on 3x8, niin nyt on mennyt muutaman treenin putkeen 8,7,6 kun ei vain sitten nouse enempää. Eli juu, ei muutakun painoja alas ja tekniikkaa hakemaan.

Failureen vetäminen rupeaa itsellä ainakin väsyttämään kauheasti, ainakin näin luulisin? Ihan joka päiväiset askareet rupeaa tuntumaan raskaammilta, myös hermostuu helpommin jne.

Ainut vaan, että tulee tehtyä usein hieman liian isoilla painoilla, kun ohjelmassa on 3x8, niin nyt on mennyt muutaman treenin putkeen 8,7,6 kun ei vain sitten nouse enempää. Eli juu, ei muutakun painoja alas ja tekniikkaa hakemaan.

Ei nyt tommosten takia tarvi alkaa ressata. Et sä joka kerta tuu saamaan sitä 3x8 muutenkaan, ellet tee kokoajan samoilla painoilla.

Back
Ylös Bottom