Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

No jos sattuu sormiin niin kyllä sen sitten ymmärtää että on remmit oltava. Aloititko Burana kuurin? :)

Mä olen nähny niin monta ongenkoukkua jotka tekee remmeillä vetoa ja se paino on käytännössä niiden ansiosta ilmassa, ei hyvän tekniikan.

Potuttaa salilla käymisessä se, että ilmeisesti siellä tarkkaillaan toisten varusteita ja jos joku sattuu tekemään toisella tavalla siitä postaillaan sivutolkulla paskaa internetissä.

Itseäni potutti ennen oma remmien käyttö mavettaessa. Aloitin ristiotteen käytön, enkä ole sittemmin remmejä tarvinnut. Remmien käytössä ei ole mitään vikaa, mutta miettikää sitä katabolian määrää tuhlattaessa arvokkaita sekunteja remmien kietomiseen tangon ympärille, kun voisi olla jo lipittämässä palkkaria. Tänään potutti ruuhka, ei jaksanut jonotella joten läksin kotiin. Aikaisin aamulla takaisin.

Ilmeisesti kehonmuokkausta ajatellen parempi olisi ollut jatkaa vemputtamista painoilla jotka ei tunnu missään ja ootella että sormet vahvistuu? :face:

Tee miten teet, mutta kaippa mä olen luonnonoikku kun sormivoimat kehittyy ihan romujen mukana. Alussa se 50kg kulmasoudussa oli painavaa, mutta nyt menee 100+ kg helposti ilman remmejä.

No loppuu offtopic, on meillä selkeesti niin eri tavotteet :)

Mieti tilannetta. Olet bodannut itsesi 100 kiloiseks, nautit kuntoilusta ja lähdet pururadalle juoksemaan. Pururadan vieressä on leuanveto -teline ja päätät vetästä muutamat leuat, MUTTA et sä vittu pysty ku remmit jäi himaan. Itsensä kusetusta kaikki tuet ja remmit. Eipä mulla muuta.

Tällä hetkellä potuttaa ne onnettomat kehonrakentajat mm. Nyyssölä, Wilenius yms. jotka eivät edes tee maastavetoa. Muutenkin ne treenaa ihan päin vittua, kun tekee jotai giant settejä ja sit niillä on ne silmäpussitkin pumpissa. Potuttaa heidän puolestaan.

Tekisi mieli perustaa ketju tuonne aloittelijoiden osioon, jossa neuvottaisiin, mitä saa/ei saa tehdä salilla, jos nostat tietyn määrän rautaa jostain liikkeestä. "Et saa käyttää shortseja salilla, jos et tee pohkeita seisten 200kg:lla".

Jos saa kysyä Lakipisteeltä ja kumppaneilta, että kummat nyt ovat hyväksyttävämmät minulle: remmit vai hanskat? Mulla on perinteiset ns. työttömän pehmeät kämmenet, joista iho hajoaa ja rakkoontuu todella helposti, joten jonkinlainen suoja on ihan miellyttävä. Vai pitäisikö luopua hameesta ja hajottaa iho? Käytän myös rannetukia punnerruksissa, koska ranteeni ovat aivan helkutin kipeät, jos en käytä. Palanko helvetissä vai voinko vielä saavuttaa taivaspaikan luopumalla mukavuudenhalustani?

Ei vittu sentään :face: Keskittykää siihen treenaamiseen älkääkä kiinnittäkö huomiota siihen vetääkö joku remmeillä vai ilaman. Ei sen pitäisi teittin treeneihin vaikuttaa!

Ratkaisu remmiongelmaan: Mavetat saman raudan ilman remmejä, kuin mitä remmien kanssa. Jos 150kg nousee remmeillä, heitä remmit pois, ja nosta se ilman niitä. Ristiote ja mankku, pysyy rauta kuin rauta käsissä.

Lopettakaa nyt tuon ristiotteen hehkuttaminen. Se vain ei sovi kaikille koska veto ei olle symmetrinen. Itse kun vedän ristiotteella niin ei tarvi seuraavina päivinä tehdä kovin nopeita liikkeitä kun on ranka täynnä lukkoja. Mankkua ja myötäote, jos ei siinä pysy käsissä eikä kiinnosta kehittää niin ottaa ne remmit käyttöön. Järkevämpää olisi vetää ilman remmejä, mutta jos ei kiinnosta onko puristusvoimaa vai ei, niin ottaa remmit.

Lopettakaa nyt tuon ristiotteen hehkuttaminen. Se vain ei sovi kaikille koska veto ei olle symmetrinen. Itse kun vedän ristiotteella niin ei tarvi seuraavina päivinä tehdä kovin nopeita liikkeitä kun on ranka täynnä lukkoja. Mankkua ja myötäote, jos ei siinä pysy käsissä eikä kiinnosta kehittää niin ottaa ne remmit käyttöön. Järkevämpää olisi vetää ilman remmejä, mutta jos ei kiinnosta onko puristusvoimaa vai ei, niin ottaa remmit.

Jäkäjäkä. Vaihtelele otetta jokasarjassa toisinpäin.

(paskamyrskyä odotellessa)

Minä teille potutusta järjestän. Varustaudun vetoremmein, rannetuin, vöin sekä kyynärpää- ja polvisitein. Psyykkaan kirkuen ja teen sitten ykkösen pelkällä tangolla. Tiputan painot ryskyen lavalle ja huudan "Pelkkiä pähkinöitä!"

Tänään potutti kesäläskien tiputtajat. Sali oli tupaten täynnä.

Back
Ylös Bottom