Terve, etusivulta ei löytynyt otsikkoa koskien minun kysymystäni: elikkä mikä olisi HALPA ja hyvä kalorin lähde? eikä varmasti haittaakaan ole jos lähtisi myös nälkäkin. son kurja iltaisin nukkumaan läksiä nälkiintyneenä. (itselläni on lähes ilmaiset proteiini valmisteet, joten en tarvitse välttämättä proteiinista ja kaloripitoista ruokaehdotuksia) Eli opintotuilla eletään + asuntotuilla, mutta tuet menee vuokraan lähinnä joten minulla ei ole kuin se 150e rahaa ruokaan kuukaudessa. Olen googletellutkin tästä ja löytänytkin tietoa, mutta ruoan hinta on noussut vuosivuodelta, ja tuoreimpia foorumeita on ollut vain vuodelta 2007 liittyen tähän. Ja nämä, "syö sipsiä" kommentit voi jättää välistä kiitos!
Ilmaiset proteiinivalmisteet = ilmaiset jauhot vai lisäksi maito-, liha- yms -tuotteet??
Kaurahiutaleet ja makarooni ovat käsittääkseni kohtalaisen edullisia ja tumma makarylli vielä melko hyvää ruokaa. Öljy ei maksa ihan kauheasti kaloripitoisuuteen nähden ja illaksi voi olla ihan hyvä lisätä protskun joukkoon lusikallinen, jotkut peruspähkinät ovat myös hyvä lisä tuomaan rasvaa ruokavalioon. Maltodekstriini ei maksa maltaita ja on ihan ok palanen palkkarissa. Opettele leipomaan, niin siinä säästät jo hyvin vrt. ostaisit kaupasta leipää.
Kasvikset ja marjat säilyvät kohtuullisen hyvin ja niitä kannattaa ostaa nyt kesällä tarjouksista, kun ovat edullisempia.
Jos alkaa ahdistaan rahatilanne, niin miksi et lainaa ala nostamaan tai käymään ilta-/viikonlopputöissä? Muuten voin neuvoa käymään ostoksilla siinä saksalaismarketissa, joita on lähes joka pitäjässä nykyään ja tonkimaan niitä tarjouksia ja ostamaan isompia eriä kerralla. Valitettavaa on, ettei hyvää saa oikein missään halvalla.