Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Eikös tuo polvien kipuilu ja rasitus ole ihan jalkojen asennosta kiinni? Välillä näkee salilla miten monet laittaa jalat liian lähelle kelkkaa - tottakai sellainen pistää kipeeks kun polvet karkaa yli jalkaterien pohjassa. Siksi pidän itse ainakin jalat tarpeeksi edessä, jolloinka asento on käytännössä sama kuin missä tahansa oikein tehdyssä kyykyssä. Ei tuossa tunnu pahalta kun etureiskoissa :whip:

Tuo on juuri se yksi pahimmista mokista ja toinen on kun hackin saadettävä jalkalevy nostetaan ylös jolloin nilkkojen asento tulee luonnottomaksi ja alaskyykätessä ollaankin varpaillaan. Jalkalevy kannataa säätää loivaan nilkkakulmaan ja jalkaterät pitää levyn yläosassa, niin etteivät polvet karkaa varpaiden etupuolelle.

Tuo on juuri se yksi pahimmista mokista ja toinen on kun hackin saadettävä jalkalevy nostetaan ylös jolloin nilkkojen asento tulee luonnottomaksi ja alaskyykätessä ollaankin varpaillaan. Jalkalevy kannataa säätää loivaan nilkkakulmaan ja jalkaterät pitää levyn yläosassa, niin etteivät polvet karkaa varpaiden etupuolelle.

Et taitanut ymmärtää ihan oikein. Pidän siis jalkoja juuri levyn yläosassa - ja tuota taustalevyäkin olen säätänyt juurikin loivaksi. Säädöt laitteessa tekee jo puolet liikkeestä. Sama mm. prässissä selkänojan säätäminen loivempaan kulmaan ja taustalevy samoin

ps. eikun niin, tarkoititkin juuri samaa kuin itse :D

Tuli tämmöinen pikku kysymys mieleen, että haittaako jos en tee kumpaakaan näistä liikkeistä (kyykky, mave) salilla, koska luulen niiden vaikuttavan nuoren miehen pituuskasvuun. Teen prässiä ja jalkojenkoukistusta maaten.

Tuli tämmöinen pikku kysymys mieleen, että haittaako jos en tee kumpaakaan näistä liikkeistä (kyykky, mave) salilla, koska luulen niiden vaikuttavan nuoren miehen pituuskasvuun. Teen prässiä ja jalkojenkoukistusta maaten.

Ei se haittaa, mutta paljosta jäät paitsi. Eikä prässi ja reidenkoukistus nyt ihan korvaa mavea ja kyykkyä. Kyllä noillakin liikkeillä pärjää, mut parempi olis ku mielellään mave sekä kyykky ois ohjelmassa mukana. Et tule jäämään lyhytkasvuiseksi näiden liikkeiden vuoksi, ellet nyt oo vasta alakoulua alottamassa.

Mikähän on kun ennen SJMV tuntui tosi hyvin takareisissä ja nyt on tekniikka ollut sama niin aina menee alaselälle, pitäiskö vaan laskee painoja?

Kokeile tehdä kuolettamatta, eli lasket vain muutaman sentin päähän lattiaa ja takaisin ylös. Tuolla itse saan parhaiten menemään takareisille. Ei se painojen vähentäminen auta yhtään, jos ok tekniikalla teet selkä suorana.

Ja millähän helvetin perusteella toi vaikuttaa pituuskasvuun? Haluutko valaista tällaista tyhmää ihmistä?

Rasittaa selkää, varsinkin alaselkää, joka voi vaikuttaa pituuskasvuun negatiivisesti. Näin minulle ovat monet sanoneet, mukaanlukien vanhempani.

Mikäs koulutus sun vanhemmilla on? Luulen että ihan mutulla vaan heittänyt tuon. Ei alaselän rasitus pelkästään pituuskasvuun vaikuta. Tee huoletta mavea ja kyykkyä.

http://www.wfac-gym.com/files/ssyc.pdf

Misconceptions About Training Youth
KNOWLEDGE TO SHARE WITH PARENTS AND ADMINISTRATORS - LON KILGORE, PHD

Pistähän vanhemmat lukemaan vaikka tuo.

Epiphyseal plate (growth plate) fractures may be the key concern in this controversy.
Damage to these plates induced by weight training is frequently cited as a reason for avoiding
weight training in children. The existing medical and scientific data do not support this as a
valid contraindication. One instance of epiphyseal fracture attributed to weightlifting has been
reported in preadolescents (Gumbs, 1982). In pubescent athletes, five publications have
reported instances of fractures related to weight training (Benton, 1983; Brady, 1982; Gumbs,
1982; Rowe, 1979; Ryan, 1976). The overwhelming majority of these injuries were attributed
to improper technique in the execution of the exercises and excessive loading. Each report
failed to consider that the injury may actually have occurred as a result of contact with the
floor or other object subsequent to loss of balance and falling, and not be attributable to the
actual weight training movement. Further, proper diagnosis and treatment of this rare injury
resulted in no detrimental effect on growth (Caine, 1990).

Mikähän on kun ennen SJMV tuntui tosi hyvin takareisissä ja nyt on tekniikka ollut sama niin aina menee alaselälle, pitäiskö vaan laskee painoja?

Sama homma mullakin. Vähensin painoja reilusti, ja tein tyylipuhtaita melko hitaita toistoja. Alkoi toimimaan. Ei mene enää niin alaselälle.

Käsipaino SJMV:llä saa jotenkin paremman tuntuman ja venytyksen takareisiin, sitäkin voi koittaa vaikka ihan vaihtelun vuoksi, jos salilla on tarpeeksi suuret kässärit.

Perkele kun tulee mavesta kauheet kuhmut noihin sääriluihin. Suunnilleen siihen kohtaan mistä veto lähtee? Eli siis menee liikaa sääriä pitkin.

Oon nyt 6vko tehnyt taas mavea "uudella" tekniikalla sen jälkeen kun jonkun PTeen kanssa homman katoin. Muuten sujuu mut sääret ihan rusetilla. Ekat pari kolme vkoa oli ihokin rikki, nyt se on vissiin tottunut jo siihen mutta kolhuja tulee edellee. Missä vika?

Oon myös treenannut thainyrkkeilyä aikanaan ja mun sääriluun pinnat on ihan perunapeltoa, eli se tanko nirhasee ihan kivasti ku tulee joku kohouma vastaan.

kyl se kaikki kosketus tuo kitkaa ja siks ei oo tarpeellista. sääressä se luu vaan on niin pinnassa, ettei niitä napsuja aina voi välttää. mitenkään "sääriä pitkin" sitä ei kyllä kannata vetää. sukat, teippi, säärisuojat... :) oos nyt hieman innovatiivinen ja jos on olemassa vika, korjaa se.

No senhän takia mä tätä kysyinkin, et saisin vian korjattua

Pitäis nähdä videota, että voisi sanoa. Voi olla, että sulla ei ole sääri tarpeeksi suorassa, kun irroitat ja tuon takia se tanko raapii. Kyllä se tanko voi koskettaa/kolahtaa sääriin ennen kuin irroitat, varsinkin jos rullaat set lähelle niinkuin monet tekee. Mut niinkuin jto sanoi niin nostaessa se ei saa hangata sääriin, koska pienikin kitka vaikuttaa tosi paljon.

Toisaalta taas onnistuneessa mavessa tanko on perjaatteessa kokoajan kosketuksissa kroppaan. Jos veto lähtee niin että tanko on selvästi irti sääristä niin 99% todennäköisyydellä nosto lähtee liian edestä.

kyl tossa on kunkin omalla tekniikalla paljon tekemistä. verkkarien hipominen on tietenkin eri asia kuin varsinainen kontakti. toki nyt sitten toi "selvästi irti" kannattaa myös huomioida. säären kulmasta riippuen tanko voi olla alussa irti, mutta tokihan se sitten tulee kiinni ihan ihmisen rakenteenkin takia. jos paine siirtyy päkiälle, on se painopiste liian edessä. kysyjän kannattas kokeilla hieman siirtää tankoo eteenpäin ja katella mitä sitten käy. se nyt ei tarkota ku senttiä paria käytännössä.

Back
Ylös Bottom