Oranki
The Pink Chocobo
Jos selkä jo vaakatason jälkeen haluaa tuon pyöristymisen tehdä voiko syväkyykkyjä siis tehdä silloin ollenkaan? Venyttelemällä ja liikkuvuutta lisäämällä voisi sitten joskus aikanaan olla mahdollista päästä pohjaan asti selkä neutraalina?
Nää kysymykset ärsyttää ihan vitusti, kun sormia syyhyttää näyttää miten se tapahtuu, mutta kun se on vähän vaikeaa tai mahdotonta internetin välityksellä.
Minusta toi ei ole liikkuvuusongelma, koska itse olen varmasti "top 5 pakkiksen pahimmat rautakanget"-listalla ja pääsen helposti syvälle kapealla asennolla ilman, että selkä pyöristyy. Toi homma on kiinni alaslaskun liikeradasta ja siitä miten jännität keskikropan oikealla tavalla.Kun otat happea niin ota sitä kunnolla ja painat ne sinne vatsaan, jonka jälkeen pidät keskikropan tiukkana. Vastoin tuota videota neuvoisin, että aloitat liikkeen taipumalla lonkista vähän taakse. Riippuu vähän mittasuhteista kuinka paljon. Tuon jälkeen lasket suoraan alas samalla painaen polvia ulos. Se liikkuvuus tulee lonkan ulkokierrosta, jolloin selän pitäisi pysyä suorana. Venyttele paljon piriformiksia ja lonkankoukistajia.
En tiedä osaanko selittää tuon paremmin. Sun pitää testata sitä liikerataa vaikka kotona, että mikä tuntuu luontevalta. Vaikka vessan oven kahvoista kiinni etusormilla, jalat suorana ja siitä lähden laskumaan kyykkyyn. Ja kun kyykkään niin tee vaikka sellainen muistilista mitä käyt läpi, kun suoritat liikettä. Jos mulla on huono päivä milloin ei ole tekniikka ihan kohdallaan niin mietin päässäni suunnilleen näin, kun kyykkään:
1. neutraali lantio
2. keskikroppa tiukkana
3. kyynärpäät alas
4. taivu lonkista
5. suoraan alas
6. polvia ulos
7. perse lähtee ekana montusta
8. paina päätä taakse.