Onkos joku käynyt läpi tilannetta, että olet pienessä firmassa töissä ollut noin seitsemän vuotta, eli tuntee kaikki työntekijät ja tietty pomot hyvin.
Nyt on ruvennut tuntumaan, että siellä ei ole enää mitään saavutettavaa, seuraavana "arvoasteikolla" mun yläpuolella on firman omistajat. Muutenkin uuden oppiminen ei ole ikinä paha juttu.
Ongelmana on se, etten oikein tiedä miten toimia. Vaikka itse sanonkin, olen avainasemassa ja tärkeä työntekijä yritykselle, joten en viitsisi vain etsiä uutta paikkaa ja irtisanoutua. Kannattaisiko jutella pomomiesten kanssa ensin? Toisaalta se ei varmaan anna kovin mainetta, että haluan pois. :D
Toinen juttu on se, että miten hitossa voi "voittaa" muut työnhakijat, kun on töissä ja kuukauden irtisanomisaika? Muutamassa työhaastattelussa olen jo käynyt kokeilemassa kepillä jäätä, molemmissa kariuduin loppumetreillä kun vastapeluri pääsi aloittamaan aiemmin.
Tuntuu vähän että olisi jumissa...ei kuitenkaan ole oikein taloudellisesti mahdollista ottaa lopareita ensin, sitten vasta etsiä uutta työtä.
Kannattaa keskustella pomojen/omistajien kanssa. Jos olet oikeasti tärkeä, niin aivan varmasti löydätte sopivan ratkaisun, mutta älä vaan tee sitä virhettä että kuvittelet olevasi korvaamaton.
Jos sut oikeasti halutaan johonkin työpaikkaan ja olet muista ehdokkaista paras, niin epätodennäköisesti tuosta sun 1kk irtisanomisajasta on haittaa.
Riippuu vähän alasta ja siitä miten pieni firma oikeasti on, sekin kun on melko suhteellinen käsite.Jos haluat kuitenkin uralla eteenpäin, niin kannattaa hakea muita hommia ja katsoa miten käy. "Liian pitkään" pienessä firmassa voi olla CV:n kannalta niin ja näin.