En väittänytkään, että laitteet olisivat huonoja, sanoin vain siksi, että _painonnostosanalla_ viittasin ja tarkoitin liike-energian hyväksikäyttöön nostamalla rautaa laitteissa mahdollisimman paljon "huijaamalla". Etsimällä kaikkein tehokkaimmat tavat hyödyntää laitteiden heikkoudet, kuolleet kohdat ja käyttämällä näitä hyödyksi liikuttamalla niin paljon rautaa kuin mahdollista. JA, että laitteet kestäisivät pidempään olemassaoloa.Miksei ole järkeä? Koska sanot paska ja käytät hymiötä? Miten liike tai laite vaikuttaa siihen, että yrittääkö nostaa rautaa ja tulla vahvemmaksi vai yrittääkö kasvattaa lihasta ja tulla isommaksi? Kummassakin tapauksessa vapaat painot ovat parempia ja laitteet pääosin sitten heikkouksien korjaamiseen tai vammojen ympäriltä treenaamiseen.
Monta kertaa eri saleilla huoltomies/asiakaspalvelija on tulee mulle sanomaan, että olenko laittanu laitteita tai kässäreitä paskaksi, kun olen nostanu niissä/niillä isommilla painoilla kuin muut. Olen vastannu, että en. Ne on ne teinipojat/nuoret miehet/miehet, jotka treenaa vain päin vittua kaikissa laitteissa yrittämällä olla liian vahvoja kuin oikeasti on.
Siten, että tempaset jalkaosan kiihdyttäen liikenteeseen ja painopakan liike-energia nostaa sen sun puolesta ilmaan, josta lasketaan rytkäyttämällä alas ja ala-asennossa käytät reiden venytystä hyväksi ja polven joustoa, josta sitten taas uuteen toistoon.Miten heijaat reiden ojennuksessa, jos perse on penkissä? Millä muulla lihaksella teet osan reisien työstä?
Siksi, koska jengi tuolla aiemmin valitteli, että voivoi kun painot ei riitä. Sitten pitää vaikeuttaa liikettä. Tehdä yhdellä jalalla tai hidastaa liikettä tai jotain muuta, että asia vaikeutuu. Tai kasvattaa toistomäärää. Toki voi tehdä aina maksimipainoilla kun ei enää enempää pysty lisäämään levyjä laitteeseen. Nyt varmaan kysyt, miksi pitää vaikeuttaa liikettä kun helpommallakin pääsee. No siksi, että painot loppuu kesken ilmeisesti joillakin.Mutta miksi vaikeuttaa? Miksi käyttää sellaista lantiokulmaa, jota ei tule käyttämään missään muualla? Miten se hyödyttää ketään muuta kuin bodaria? Osa tuosta vastuksesta tulee jo siitä, että takareidet kiristyvät. Jos menen tuolille istumaan korostetun ryhdikkäästi nojaten vähän eteenpäin ja yritän ojentaa reittä, niin en saa jalkaa suoraksi.